Er zijn 34 resultaten gevonden

door Steven
wo 02 feb 2011, 21:30
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: hulp gevraagd over TL behuizingen
Reacties: 5
Weergaves: 265

hulp gevraagd over TL behuizingen

Beste mensen, Ik ben de laaste tijd telkens meer in TL en Hoorn behuizingen aan het verdiepen en zou wat meer er over willen leren. Heeft iemand handige tips, tricks of sites zodat ik op een niet al te ingewikkelde manier kennis kan maken met Deze 2 soorten behuizingen. Mijn doel was om uiteindelijk...
door Steven
zo 12 sep 2010, 14:15
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Advies gevraagd
Reacties: 11
Weergaves: 440

Re: Advies gevraagd

Ja dat is inderdaad niet zo slecht plan bedankt O:)

mvg

Steven
door Steven
vr 10 sep 2010, 18:54
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Advies gevraagd
Reacties: 11
Weergaves: 440

Re: Advies gevraagd

Trouwen ik zat ook te bedenken, ik heb nogal een gammele tv meubel de mogelijkheid is er ook om een TL + tv meubel te maken in 1 dan is het wat makkelijker inverband met het voormaat. Ben stiekem al bezig met het calc. van een TL alleen snap nog niet helemaal hoe het allemaal werkt messchien dat iem...
door Steven
vr 10 sep 2010, 13:39
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Advies gevraagd
Reacties: 11
Weergaves: 440

Re: Advies gevraagd

Naje kijk het is niet zo erg kritisch die ruimte, maar het gaat gewoon bij mij om dat het geen ondehandelbare kist word. En inderdaad BR wordt te groot en ben er liever ook niet zo voor stander van. Het plaatse is niet zo punt en verschil is wel een dipool heeft veel ruimte eromheen nodig(mijn ervar...
door Steven
vr 10 sep 2010, 12:58
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Advies gevraagd
Reacties: 11
Weergaves: 440

Re: Advies gevraagd

Oke Tl vindt ik ook prima maar vind ze zo ellendig groot :roll: heb namelijk een kamer van 22m2 wordt een beetje vol als je snap wat ik bedoel :wink: .
Ik zal die mathcad sheets even op zoeken messchien kan ik het wel gebruiken.

met vriendelijke groet

Steven
door Steven
do 09 sep 2010, 22:24
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Advies gevraagd
Reacties: 11
Weergaves: 440

Advies gevraagd

Beste mensen, Heb hier 2 maal een visaton 300 ng 4ohm liggen en ze staan ok te koop maar gaat vrij lastig helaas. Me vraag is kan ik hier nog iets nuttigs mee maken, want had zelf deze unit al gesimuleerd in winisd maar kwam in mijn ogen niks interessants uit helaas. Ik weet wel dat er veel meer beh...
door Steven
do 19 aug 2010, 20:25
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: 1x sub pre out naar 2x sub pre out
Reacties: 0
Weergaves: 366

1x sub pre out naar 2x sub pre out

Hehe mensen, Ik zelf heb al een tijdje last van een verzwakt line niveau van me subwoofer kanaal omdat ik een stereo amp. gebruik met 2 subs, dus ik liep even langs me oudewerk en kwam op een leuk idee: Aangezien ik een zwak signaal heb, dag ik om die is nog is te versterken(voorzichtig) De onderdel...
door Steven
za 10 jan 2009, 2:36
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Hoe zinnig zijn supertweeters (>20kHz) ?
Reacties: 69
Weergaves: 6033

Naja ik heb thuis 3 kefjes aan de voorkant staan, de buitenste 2 zijn de iq1 en center is q6c. iq1 feq: 50hz t/m 40khz q6c feq: 50hz t/m 27khz en hier tussen zit wel degelijk verschil in in het hoog, ik dacht eerst ook dat ik daar niks van merkte maar nu ik ze eenmaal heb ingespeeld is het veel held...
door Steven
za 20 dec 2008, 12:37
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Welk merk frees absoluut niet kopen?
Reacties: 11
Weergaves: 2588

Ik had dus ook al een Einhell Frees gehaald bij de Praxis en daar zat ook nog is een freestafel bij voor onderfrezen en een set freesjes, voor 59,95
en het werkt uitstekend voor die paar keer dat ik hem gebruik.

Mvg

Steven
door Steven
za 13 dec 2008, 0:27
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: HT Low budget lV
Reacties: 101
Weergaves: 17213

voor mijn gevoel wel, maar ik zou het zelf maar ervaren als ik jou was en dan oordelen.

mvg

Steven
door Steven
wo 10 dec 2008, 21:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Subwoofer monster
Reacties: 45
Weergaves: 4211

Ik merk dat ik niet de enige laag weergave verslaafd ben. 8)

mvg

Steven
door Steven
vr 05 dec 2008, 13:39
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: vifa premium 22 xt in massief hout
Reacties: 59
Weergaves: 7829

Dat ziet er al goed uit....

beterschap met je vader

mvg

Steven
door Steven
do 13 nov 2008, 19:23
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Anglica: semi-aktief systeem met coax en subwoofer
Reacties: 46
Weergaves: 6987

ik had ergens gelezen dat die 25hz in die T20.39 kist bij -10dB pas is.
dus alles klopt wel degelijk

mvg

Steven
door Steven
do 13 nov 2008, 19:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Hulp nodig bij bouw nieuwe sub... Welke driver en kast?
Reacties: 30
Weergaves: 2440

peerles xxls-269 met een passief membraam, daar haal je mooi laag mee maar ik weet niet of je de 20hz haalt en dat totaal samen met een hs200

moet prima gaan in mijn ogen.

mvg

Steven
door Steven
za 08 nov 2008, 18:09
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Anglica: semi-aktief systeem met coax en subwoofer
Reacties: 46
Weergaves: 6987

dan vraag ik me tog af hoe die jongens van visaton het toch voorelkaar krijgen om die TIW 200 xs in 39 liter tot 25hz kan laten spelen.

ik zou dan gewoon even visaton mailen en vragen of die parameters wel degelijk kloppen.

mvg

Steven
door Steven
vr 07 nov 2008, 19:55
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Anglica: semi-aktief systeem met coax en subwoofer
Reacties: 46
Weergaves: 6987

ja oke maar eum de naam is wel iets veranderd hoor.

de oudere versie heet: TIW 200
nieuwe versie: TIW 200 xs

mvg

Steven
door Steven
do 06 nov 2008, 23:38
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Anglica: semi-aktief systeem met coax en subwoofer
Reacties: 46
Weergaves: 6987

als je kijkt op de visaton site, zie je wel dat hij tog een aardig grafiekje heeft en dat ook nog is in een 39 liter basreflex kistje.
maar ik heb ook ff de TIW 200 xs zitten simuleren en er komt totaal wat anders uit dan wat visaton opgeeft, voor mij een vraag.....

mvg

Steven
door Steven
zo 19 okt 2008, 18:02
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Vlink Subje
Reacties: 19
Weergaves: 2789

oke, en is dat mogelijk met mijn woofer want ik heb daar nog nooit van gehoord of zijn er software programma's waar ik mee aan de slag kan??

Mvg

Steven
door Steven
vr 17 okt 2008, 18:42
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Vlink Subje
Reacties: 19
Weergaves: 2789

Ik heb weer een beetje gekeken naar alle type behuizingen: gesloten: zal mooi klinken alleen ben ik band dat het laag niet lekker aan wezig is BR: is redelijk te doen zolang ik maar niet groter ga dan 70 a 80 liter 4e order: is ook goed te doen de groupdelay is ook iets beter dan de BR. Zijn er niet...
door Steven
vr 17 okt 2008, 15:32
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Vlink Subje
Reacties: 19
Weergaves: 2789

mm oke...

maar ik heb net een beetje zitten vogelen en de group delay blijft tussen de 40 en de 30 hz omhoog gaan naar de 15 m/s ong. en ffies naar de 20 m/s.

wat ik zo lastig vind van de winisd 0.44 me tuning feq blijft heletijd op de zelfde waarde staan :x

mvg

Steven
door Steven
do 16 okt 2008, 23:47
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Vlink Subje
Reacties: 19
Weergaves: 2789

oke, dus conclusie is dat hij nauwelijks wil mee werken in een BR......

liefste haal ik zijn onderste feq en dat is 18hz kwa kist maakt het niet uit hoe groot hij wordt.

1 vraagje: Wat doet groupdelay eigelijk en is dat echt hoorbaar.

mvg

Steven
door Steven
do 16 okt 2008, 16:49
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Vlink Subje
Reacties: 19
Weergaves: 2789

enkel spoel
door Steven
do 16 okt 2008, 16:32
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Vlink Subje
Reacties: 19
Weergaves: 2789

Hij staat paralle geschakeld bij winisd, maar de bedoeling is dat hij door een 2 kanaals eind trap wordt gebruikt.

mvg

Steven
door Steven
do 16 okt 2008, 13:13
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Vlink Subje
Reacties: 19
Weergaves: 2789

Zou iemand mij hier mee kunnen helpen want ik loop een beetje vast op dit punt

Mvg

Steven
door Steven
ma 13 okt 2008, 13:30
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Vlink Subje
Reacties: 19
Weergaves: 2789

Heey,

ja bedankt hij doet het ook aardig goed moet ik zeggen.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3WYC3M4Q.jpg

Meer gegevens over deze Woofer zijn er niet te vinden zelfs niet in de manual.

MVG

Steven