Er zijn 145 resultaten gevonden
- ma 23 dec 2024, 10:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Net niet transmissielijn voor cardiode afstraling
- Reacties: 4
- Weergaves: 242
Re: Net niet transmissielijn voor cardiode afstraling
Hier even een bovenaanzicht snel geschetst om aan te geven hoe het er ongeveer uit zou kunnen zien.
- ma 23 dec 2024, 10:01
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Monopole laag ? doormiddel van een planar+gesloten woofer?
- Reacties: 7
- Weergaves: 360
Re: Monopole laag ? doormiddel van een planar+gesloten woofer?
Leuk idee, heb zelf ook wel eens met de gedachte gespeeld om op die manier een regelbare afstraling te maken je kan het helemaal boetseren door de 8 te verzwakken, de omni te versterken en het geheel te corrigeren.(of andersom) Kijk maar eens naar "Schoeps polarflex" Hier een kort artikelt...
- zo 22 dec 2024, 19:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Net niet transmissielijn voor cardiode afstraling
- Reacties: 4
- Weergaves: 242
Re: Net niet transmissielijn voor cardiode afstraling
O maar dat is ook de bedoeling, de transmissielijn moet eigenlijk juist niets toevoegen! Alleen dus in tegenfase laag aan de achterkant uitsturen. De laagrespons corrigeren we wel weer op één of andere manier. De transmissielijn is vooral om het verschil tussen de kwart golflengte tussen driver en &...
- zo 22 dec 2024, 18:04
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Net niet transmissielijn voor cardiode afstraling
- Reacties: 4
- Weergaves: 242
Net niet transmissielijn voor cardiode afstraling
Tijd geleden dat ik aan het knutselen was zie ik!! Hallo weer iedereen! Ik zat vandaag dit eens te lezen en had een ideetje, https://fohonline.com/articles/tech-feature/cardioid-subwoofer-setups/ Als ik een kort transmissielijntje maak, halve golflengte van de center freq ik mik op 330hz = +-50cm di...
- di 14 feb 2017, 21:12
- Forum: Persberichten
- Onderwerp: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
- Reacties: 402
- Weergaves: 20825
Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform
Apple/windows blijft een discussie maar op geluidskwaliteit kan het op allebei goed of fout gaan. Veel software gebruikt een interne samplerate converter en volume regelaar. Met beide gaat het nog wel eens mis. Benchmark heeft daar een hele realistische wiki over https://benchmarkmedia.com/blogs/wik...
- ma 16 jan 2017, 18:31
- Forum: Akoestiek
- Onderwerp: Vloerbedekking tegen de muur?
- Reacties: 13
- Weergaves: 6702
Re: Vloerbedekking tegen de muur?
Beste breedband absorbers op dit moment zijn VPR 's Maar als je echt dichtbij de muur wilt denk er over na om de speakers daar onderdeel van te maken!
- ma 16 jan 2017, 18:29
- Forum: Akoestiek
- Onderwerp: Vloerbedekking tegen de muur?
- Reacties: 13
- Weergaves: 6702
Re: Vloerbedekking tegen de muur?
Vloerkleden plat op de muur hebben alleen hoogfrequent iets in de melk te brokkelen. Hang je ze op 30 cm van de muur dan zullen ze redelijk effectief absorberen afhankelijk van het type kleed. Als het op rubber is dan gedragen ze zich als "limp membrane" en zullen ze weer vooral in het laa...
- za 24 dec 2016, 23:51
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
- Reacties: 530
- Weergaves: 18478
Re: Ultrazooom 3.0 aka De Punt
Voor bass traps, denk ook eens aan een VPR basotect metaalplaat absorbers. Erg tof spul. Op Gearslutz is er een erg uitgebreide draad over en er is veel info over te vinden. Al is die piek/dip van jou wel erg laag! Dat wordt een forse absorber.
- za 17 sep 2016, 22:02
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Fantomas
- Reacties: 140
- Weergaves: 8214
- za 17 sep 2016, 21:59
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Fantomas
- Reacties: 140
- Weergaves: 8214
Re: Fantomas
Als ik het goed lees dan is het patent van Leo er langer
https://www.google.com/patents/US805043 ... YQ6AEIIzAB
Dat gaat niet direct over de speaker maar wel over het systeem.
https://www.google.com/patents/US805043 ... YQ6AEIIzAB
Dat gaat niet direct over de speaker maar wel over het systeem.
- za 17 sep 2016, 16:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Fantomas
- Reacties: 140
- Weergaves: 8214
Re: Fantomas
Zeker tof dat jullie erop door borduren maar ik kan helaas niet zoveel zeggen omdat een idee zo gejat is en patenten maar beperkt helpen. Gerhard, als je geen stereoplaatsing hebt dan is dat in ieder geval anders dan bij mij :-) je mag ze gerust eens beluisteren hier. Ik zie een paar fundamentele ve...
- za 17 sep 2016, 11:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Fantomas
- Reacties: 140
- Weergaves: 8214
Re: Fantomas
Aha nu zie ik het, de driver die je gebruikt zal het effect veel minder geven. Waarom niet moet je maar aan Leo vragen ik heb een NDA getekend 
- vr 16 sep 2016, 20:10
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: artikel Volkskrant luidsprekers leo de klerk 2/7/2016
- Reacties: 220
- Weergaves: 9956
Re: artikel Volkskrant luidsprekers leo de klerk 2/7/2016
Heb je wel de boven speakers naar onder staan en de onder speakers naar binnen? Luister voor de grap eens naar de losse stereoparen, boven geeft een heel diffuus wolkerig beeld en de onder speakers geven een behoorlijke stereoplaatsing als ze met de tweeters naar elkaar wijzen. Het verticale domein ...
- vr 16 sep 2016, 10:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: artikel Volkskrant luidsprekers leo de klerk 2/7/2016
- Reacties: 220
- Weergaves: 9956
Re: artikel Volkskrant luidsprekers leo de klerk 2/7/2016
Hij heeft het systeem zelf ook gepatenteerd. Als jullie het effect kunnen verklaren dan is Leo jullie zeer erkentelijk denk ik want het effect van het verticale fantoombeeld is wel aanwezig maar waarom het ontstaat is nog niet helemaal in kannen en kruiken. Ds23man de akoestische versmering is missc...
- wo 14 sep 2016, 15:14
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: artikel Volkskrant luidsprekers leo de klerk 2/7/2016
- Reacties: 220
- Weergaves: 9956
Re: artikel Volkskrant luidsprekers leo de klerk 2/7/2016
Over de kleuring, het ding is niet helemaal recht en vervormingsvrij. Maar door de kastvorm zijn er specifieke soorten kleuring, met name diffractie en bundeling die op een heel andere manier tot zijn recht komen en vandaar ook het fantastische stereoplaatje dat ze geven. Je kunt spraak met maar een...
- di 13 sep 2016, 11:14
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: artikel Volkskrant luidsprekers leo de klerk 2/7/2016
- Reacties: 220
- Weergaves: 9956
Re: artikel Volkskrant luidsprekers leo de klerk 2/7/2016
Het effect namaken gaat nog niet zo makkelijk. Ik heb 4 van die dingen en gebruik ze regelmatig voor PA dat gaat erg goed! Ook als afluistering zijn ze erg fijn al vervormen ze wel wat. Maar het stereobeeld van die dingen is super en je maakt het niet zomaar na. Leo krijgt zijn drivers trouwens wel ...
- ma 15 okt 2012, 15:36
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypex standby stuurprint
- Reacties: 64
- Weergaves: 3155
Re: Hypex standby stuurprint
Lijkt me zeer OK,
is het nog een idee om onderdelen gezamenlijk in te kopen?
is het nog een idee om onderdelen gezamenlijk in te kopen?
- ma 01 okt 2012, 10:02
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypex standby stuurprint
- Reacties: 64
- Weergaves: 3155
Re: Hypex standby stuurprint
Groningen en friesland verzorgen samen de spanning. Dat kan niet goed gaan 
- di 25 sep 2012, 10:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypex standby stuurprint
- Reacties: 64
- Weergaves: 3155
Re: Hypex standby stuurprint
Een wokkel 
- zo 16 sep 2012, 14:57
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypex standby stuurprint
- Reacties: 64
- Weergaves: 3155
Re: Hypex standby stuurprint
Doe mij er ook maar 3 ik heb er nog wel wat toepassingen voor.
- vr 14 sep 2012, 10:52
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypex standby stuurprint
- Reacties: 64
- Weergaves: 3155
Re: Hypex standby stuurprint
Ik was dus 1 van die drie geloof ik 
- vr 14 sep 2012, 9:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypex SPMS 1200 (+ncore) inschakel en uitschakelgedrag
- Reacties: 32
- Weergaves: 1478
Re: Hypex SPMS 1200 (+ncore) inschakel en uitschakelgedrag
1 dan dus
Just.sounds apenstaartje gmail punt kom
Just.sounds apenstaartje gmail punt kom
- vr 14 sep 2012, 6:38
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypex SPMS 1200 (+ncore) inschakel en uitschakelgedrag
- Reacties: 32
- Weergaves: 1478
Re: Hypex SPMS 1200 (+ncore) inschakel en uitschakelgedrag
1 lijkt me normaal gezien voldoende voor dit geheel. Hij drijft als het moet toch ook wel 2x smps aan? Mocht ik er nog een toe willen voegen.
- vr 14 sep 2012, 0:15
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypex SPMS 1200 (+ncore) inschakel en uitschakelgedrag
- Reacties: 32
- Weergaves: 1478
Re: Hypex SPMS 1200 (+ncore) inschakel en uitschakelgedrag
Hmm... Toch wel verleidelijk
heb je ze nog in de aanbieding??
- do 13 sep 2012, 11:38
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hypex SPMS 1200 (+ncore) inschakel en uitschakelgedrag
- Reacties: 32
- Weergaves: 1478
Re: Hypex SPMS 1200 (+ncore) inschakel en uitschakelgedrag
Ziet er ook chique uit ;-) Mijn idee nu is (omdat ik het nu toch heb liggen) De knop die ik heb houdt zijn stand vast als ik het goed heb (ga ik nog even doormeten) dus ik heb geen flip flop schakeling nodig. Ik heb een velleman gereguleerd voedinkje gekocht die kan met een trafo (kan een heel klein...
