Fantomas
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: Fantomas
Ik heb zeker stereoplaatsing, alleen komt het wel overdreven overal en nergens vandaan. Overigens is het geluidsbeeld overal in de ruimte hetzelfde conform het systeem van Leo. Dus mag ik aannemen dat mijn systeem klopt. Dit is geen hogere wiskunde, wat denk je wat ik in het verleden voor experimentele opstelling heb gebruikt als PA technicus?
Maar om even op patenten terug te komen, Leo zijn omgebouwde Kef driver en ook die nieuwe van Peerless zijn een flagrante inbreuk op het patent van Reckhorn.
Maar om even op patenten terug te komen, Leo zijn omgebouwde Kef driver en ook die nieuwe van Peerless zijn een flagrante inbreuk op het patent van Reckhorn.
- just-sounds
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Als ik het goed lees dan is het patent van Leo er langer
https://www.google.com/patents/US805043 ... YQ6AEIIzAB
Dat gaat niet direct over de speaker maar wel over het systeem.
https://www.google.com/patents/US805043 ... YQ6AEIIzAB
Dat gaat niet direct over de speaker maar wel over het systeem.
- just-sounds
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Hoe klinken die.dagobert gefilderde units eigenlijk als je ze gewoon stereo (1 paar dus) beluistert? Als iemand een gewone 2weg zou voorstellen met zo'n filter dan is de verwachting niet echt hifi zeg maar.....
Daar is op zich best een leuk surround setje van te maken. Ik meen dat Reckhorn ook van die "vergietjes" verkoopt om ze aan het oog te onttrekken. Ik ben al voorzien maar wat kost dat?
-
wouter
- Ook commercieel actief
Maar eh? Nu al in de verkoop?
Het gepatenteerde effect is nog niet geevenaard toch?
Dat het ongelovelijk groots en diffuus zou spelen was geen bouw voor nodig. Juist de verbazingwekkende eigenschappen die paradoxaal met de ontwerptoepassing zijn was wat onderwerp van onderzoek was. Bijv de mate waarin het lyngdorf systeem ingrijpt. Waarom dan nu al stoppen?
Of neem je de beschreven luisterervaring van degene die het systeem van Leo met een korrel zout, of de gekozen opname?
Heb ik het verkeerd of is het systeem niet meer dan op een bepaalde manier gepositioneerde coax omnipolen?
Een dsp filtering beschouw ik als crossover en eq. Tenzij er ook andere (lyngdorf) achtige trucs worden uitgehaald, maar dat lees in ik project Fantomas niet terug. En bloomline is daarin ook wat vaag...
Ik vind dit project echt een mooi initiatief, dat moet ik nog even benadrukken!!
Dat het ongelovelijk groots en diffuus zou spelen was geen bouw voor nodig. Juist de verbazingwekkende eigenschappen die paradoxaal met de ontwerptoepassing zijn was wat onderwerp van onderzoek was. Bijv de mate waarin het lyngdorf systeem ingrijpt. Waarom dan nu al stoppen?
Of neem je de beschreven luisterervaring van degene die het systeem van Leo met een korrel zout, of de gekozen opname?
Heb ik het verkeerd of is het systeem niet meer dan op een bepaalde manier gepositioneerde coax omnipolen?
Een dsp filtering beschouw ik als crossover en eq. Tenzij er ook andere (lyngdorf) achtige trucs worden uitgehaald, maar dat lees in ik project Fantomas niet terug. En bloomline is daarin ook wat vaag...
Ik vind dit project echt een mooi initiatief, dat moet ik nog even benadrukken!!
Denk dat je hier wel e.o.a. jeugdhonk blij mee kan maken als PA of boven de bar. Doe je ook nog wat aan het goede doel 
Als ik dan in de weerspiegelende ondergrond kijk, zie ik ook nog een soort subje lijkt het, leuk dingetje.
De Lyngdorf corrigeert enkel de ruimte en en laag. De Lyngdorf doet niets met het effect.wouter schreef:Maar eh? Nu al in de verkoop?
Ik heb het systeem ook zonder Lyngdorf gehoord en dan merk je dat voornamelijk de bas minder aanwezig is maar het ruimtelijke effect blijft.