Er zijn 114 resultaten gevonden
- wo 14 jan 2015, 0:20
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: De LM317 versterker
- Reacties: 6
- Weergaves: 567
Re: De LM317 versterker
de uitgangsconfiguratie is wel leuk soort cascode. Verder zou ik inderdaad ook liever een actieve sturing van positieve en negatieve flanken willen zien. Maar hoe klinkt het bouwwerk eigenlijk ? :) Ondanks de classe A instelling zie je bij de 1000Hz op de scoop al vrij veel cross over vervorming in...
- ma 12 jan 2015, 21:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: De LM317 versterker
- Reacties: 6
- Weergaves: 567
Re: De LM317 versterker
Ik denk het ja 
Schakeling is in sim en in het echt stabiel, ik denk vanwege de tegenkoppeling en het feit dat 20Khz audiosignalen niet heel erg snel zijn.
Schakeling is in sim en in het echt stabiel, ik denk vanwege de tegenkoppeling en het feit dat 20Khz audiosignalen niet heel erg snel zijn.
- zo 11 jan 2015, 0:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: De LM317 versterker
- Reacties: 6
- Weergaves: 567
De LM317 versterker
Ik weet niet of de mensen hem hier al kennen maar het is mogelijk met alleen maar voedingsregelaars een versterker te maken. 2 stuks LM317 en 1 stuks TL431 om precies te zijn. Het idee komt van een topic op Diyaudio en ik vond hem erg geinig om eens na te bouwen. Het originele topic is hier te vinde...
- vr 21 mar 2014, 14:39
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: De Russen komen! 6J52P SE
- Reacties: 21
- Weergaves: 1024
Re: De Russen komen! 6J52P SE
dus met 1 zo'n buisje en een single ended trafootje van pakweg 7k kun je een leuke 1W versterker bouwen, bijvoorbeeld voor een koptelefoon? Dit zou echt een enkel-buis koptelefoon versterker kunnen zijn. Topic titel: De Krim-Amp? Sinds lange tijd weer eens op dit forum gekeken, leuk idee met die ru...
- vr 19 aug 2011, 18:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Welke buizen in een EEC83 / EL84 PP versterker?
- Reacties: 4
- Weergaves: 321
Re: Welke buizen in een EEC83 / EL84 PP versterker?
ik zou zeggen een ECC83 en een EL84 ;) als de versterker al een erg goedkoop ding is zal hele dure NOS buizen een beetje overkill zijn. e83cc en 7025 zijn hetzelfde als een normale ECC83. betaalbaar en goed zijn bijna alle buizen van JJ, iets duurder en goed zijn de gold lion buizen. ze maken allebi...
- za 23 jul 2011, 21:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: welke speakers bij een 400watt versterker 4kanaals?
- Reacties: 5
- Weergaves: 620
Re: welke speakers bij een 400watt versterker 4kanaals?
ik gok dat het gaat om een auto-versterker. dan is de kans dat et ECHT 400 watt uitkomt niet heel groot. wat voor zekering zit erin, hoeveel ampere? aantal ampere * 12 = maximaal verbruik. meanwell heeft goede en betaalbare voedingen van 230V naar 12V, kijk even naar de zekering en dan weet je hoeve...
- wo 05 jan 2011, 0:09
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: welke draagbare MP3 speler te kopen?
- Reacties: 12
- Weergaves: 615
Re: welke draagbare MP3 speler te kopen?
heb zelf een zen stone 1gb, kost bijna niks, doet het goed.
de nieuwere 2GB versie heeft een schermpje, de mijne dus niet
de nieuwere 2GB versie heeft een schermpje, de mijne dus niet
- za 27 nov 2010, 21:13
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe fancy opamp
- Reacties: 15
- Weergaves: 273
Re: Nieuwe fancy opamp
layout moet idd proper gebeuren ja.
op mn stage veel met snelle logica circuits bezig (1Ghz of meer, risetime van <200ps) en dan zie je dat je layout echt goed moet zijn, anders gaat het goed mis.
op mn stage veel met snelle logica circuits bezig (1Ghz of meer, risetime van <200ps) en dan zie je dat je layout echt goed moet zijn, anders gaat het goed mis.
- za 27 nov 2010, 20:02
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Nieuwe fancy opamp
- Reacties: 15
- Weergaves: 273
Nieuwe fancy opamp
National Semi heeft een nieuwe opamp uitgebracht. nog lagere vervorming dan de LME49720 ding is bij farnell te krijgen, alleen wel 25 euro extra verzendkosten. sampelen kan eventueel ook, maybe wel leuk voor RIAA of een voorversterker denk post het ff, met de 5,50 die die kost bij farnell is het gee...
- vr 13 aug 2010, 0:36
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Eerste stappen in de buizenwereld - KT88 SE
- Reacties: 765
- Weergaves: 27679
Re: Eerste stappen in de buizenwereld.
radio twente heeft ook goedkope transformatoren.
weet alleen niet hoe goed de kwaliteit van deze trafo's is.
http://www.radiotwenthe.nl/produkten/
weet alleen niet hoe goed de kwaliteit van deze trafo's is.
http://www.radiotwenthe.nl/produkten/
- di 03 aug 2010, 22:41
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 'Zelfbouw' UCD versterker
- Reacties: 90
- Weergaves: 3675
Re: 'Zelfbouw' UCD versterker
wellicht op ebay van de verkoper DIYaudioKIT
its all in the picture
its all in the picture
- do 29 jul 2010, 23:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de KLV, Klein Lief Versterkertje
- Reacties: 9
- Weergaves: 563
Re: de KLV, Klein Lief Versterkertje
kan atm geen schema posten jammergenoeg maar ben toch ff verder gegaan. R9 verlaagt naar 47 ohm en er loopt 10mA, dus 10A pieken, lijkt me voldoende. alleen op de transistor Q6/Q7 staat ongeveer 30V, tussen de collector en de emiter. dit bij 10mA is 300mW dissipatie. een losse BC560 heeft volgens de...
- ma 26 jul 2010, 23:27
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de KLV, Klein Lief Versterkertje
- Reacties: 9
- Weergaves: 563
Re: de KLV, Klein Lief Versterkertje
dat klink logisch, R9 verlagen.
eventueel Q6 en Q7 op het koelblok plakken met wat hittegeleidende lijm?
eventueel Q6 en Q7 op het koelblok plakken met wat hittegeleidende lijm?
- ma 26 jul 2010, 22:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de KLV, Klein Lief Versterkertje
- Reacties: 9
- Weergaves: 563
Re: de KLV, Klein Lief Versterkertje
oeps, C1 en Q3/Q4 waren inderdaad hele stomme fouten van mijn kant.
ik heb nog niet zoveel kaas gegeten van versterker ontwerpen, kunt u mij wat meer uitleggen hoe ik ervoor zorg dat de VAS wat meer stroom kan leveren?
schema tot nu toe:
ik heb nog niet zoveel kaas gegeten van versterker ontwerpen, kunt u mij wat meer uitleggen hoe ik ervoor zorg dat de VAS wat meer stroom kan leveren?
schema tot nu toe:
- ma 26 jul 2010, 20:04
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de KLV, Klein Lief Versterkertje
- Reacties: 9
- Weergaves: 563
Re: de KLV, Klein Lief Versterkertje
20Khz bij 30 watt in 4 ohm kom ik uit op 0.015% vervorming.
hmm, 0.18V aan de uitgang, een ontwerp als de P3A van rod elliot doet <0.1V volgens de specs, ik hoop dat ik dat ook kan halen, eens kijken.
hmm, 0.18V aan de uitgang, een ontwerp als de P3A van rod elliot doet <0.1V volgens de specs, ik hoop dat ik dat ook kan halen, eens kijken.
- ma 26 jul 2010, 19:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de KLV, Klein Lief Versterkertje
- Reacties: 9
- Weergaves: 563
Re: de KLV, Klein Lief Versterkertje
ik zag dat ik nog BC547 en BC557 had staan, dus even een kleine update met Fourier analysis.
de 550/560 doen het kwa vervorming beter dan de 547/557 blijkbaar
de 550/560 doen het kwa vervorming beter dan de 547/557 blijkbaar
- ma 26 jul 2010, 17:35
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: de KLV, Klein Lief Versterkertje
- Reacties: 9
- Weergaves: 563
de KLV, Klein Lief Versterkertje
Hallo ik heb na heel wat leeswerk op internet eindelijk een poging gedaan om zelf een versterker te ontwerpen. het idee was om een simpele versterker te maken, geen bias afregelen, geen dure componenten maar simpel. maar uiteraard moet het niet slecht klinken ;) transistors worden gewoon BC550/BC560...
- vr 23 jul 2010, 15:42
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 'Zelfbouw' UCD versterker
- Reacties: 90
- Weergaves: 3675
Re: 'Zelfbouw' UCD versterker
heel simpel, die TR180 is een 160VA transformator. dus simpel gezegd 160 watt. met 1 module kan je net de 180 watt halen omdat een trafo wat hogere pieken kan halen en je ook nog afvlak elco's hebt. met 2 modules op een trafo is het max vermogen dus 90 watt per kanaal. ik kan me zelfs voorstellen da...
- vr 23 jul 2010, 13:50
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 'Zelfbouw' UCD versterker
- Reacties: 90
- Weergaves: 3675
Re: 'Zelfbouw' UCD versterker
1. kan ik niet veel over zeggen. 2. je kan ook 1 grote trafo nemen, gelijkrichter en lekker wat lompe elco's zag laatst op marktplaats nog wat 47000uF 63V elco's voor 10 euro. is ook iets meer zelfbouw dan een voedingskitje. 3. zet er een leuke alps potmeter in van een tientje en klaar. en voor een ...
- do 15 jul 2010, 15:41
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: PC speakers met W6-1139, maar welke driver er nog bij?
- Reacties: 38
- Weergaves: 870
Re: PC speakers met W6-1139, maar welke driver er nog bij?
aaah een pakketje voor de deur, dus een kickje van mijn kant af ziet er leuk uit moet ik zeggen :D ik heb *ergens* 2 oude doosjes van lelijk in elkaar gezet MDF, gesloten 4 liter waar nu een visaton 3inch ding in zit. ik ga die even zoeken en de W3's erin zetten om ff te horen hoe die klinken. hulp ...
- wo 14 jul 2010, 20:56
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
- Reacties: 5698
- Weergaves: 249199
Re: het "te koop gezien" topic....
http://cgi.ebay.com/x16-24K-Gold-Plated ... 1c0d389cff
8 paar mooie RCA connectors voor 15 euro ongeveer, veel goedkoper dan de plaatselijke elektroboer.
8 paar mooie RCA connectors voor 15 euro ongeveer, veel goedkoper dan de plaatselijke elektroboer.
- vr 09 jul 2010, 11:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: PC speakers met W6-1139, maar welke driver er nog bij?
- Reacties: 38
- Weergaves: 870
Re: PC speakers met W6-1139, maar welke driver er nog bij?
even snel een tekeningetje gemaakt in paint. zal na het weekend een goede bouwtekening schetsen en inscannen, tenminste als die ***** scanner dan weer leeft. dus van vooraf gezien 40cm hoog, 20cm breed en 25cm diep dus bassreflex behuizing van 15 liter voor het laag, en gesloten 5 liter voor de W3, ...
- do 08 jul 2010, 19:02
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: PC speakers met W6-1139, maar welke driver er nog bij?
- Reacties: 38
- Weergaves: 870
Re: PC speakers met W6-1139, maar welke driver er nog bij?
ok, maar wat voor weerstand krijgt de luidspreker dan met filter, gewoon de hele kast.
normaal heb je een waarde van 4 ohm of 8 ohm, waar komt dit dan op uit?
en als ze met filter zo te combineren zijn vind ik het ook goed, doen we dat
alleen wat hulp met het filter zou dan wel erg handig zijn.
normaal heb je een waarde van 4 ohm of 8 ohm, waar komt dit dan op uit?
en als ze met filter zo te combineren zijn vind ik het ook goed, doen we dat
alleen wat hulp met het filter zou dan wel erg handig zijn.
- do 08 jul 2010, 15:17
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: PC speakers met W6-1139, maar welke driver er nog bij?
- Reacties: 38
- Weergaves: 870
Re: PC speakers met W6-1139, maar welke driver er nog bij?
ik zat even te kijken, maar die W3 is 8 ohm, en de W6 4 ohm. wordt toch de dubbelspoels dus, 4 ohm in serie voor 8 ohm. W3 parallel met de W6 voor 4 ohm speakers. ik wil van de week de drivers bestellen, voor de filters ga ik liever naar de plaatselijke elektronicashop. ze hebben er heel veel filter...
- wo 07 jul 2010, 9:56
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Headphone amp
- Reacties: 33
- Weergaves: 1325
Re: Headphone amp
hehe, het kan nog goedkoper met deze buisjes: http://www.baco-army-goods.nl/radiobuizen-buisvoeten/6088-pentode-van-raytheon.html op 12V kom je al een heel eind, voorbeeld schema: http://img243.imageshack.us/img243/641/bic2.png schema komt van deze site af, maar aangezien je daar moet inloggen voor ...
