Er zijn 227 resultaten gevonden

door Joost
di 13 apr 2010, 21:07
Forum: Versterkers
Onderwerp: Marantz SR-5200 maakt knisperend geluid in dolby digital
Reacties: 4
Weergaves: 261

Re: Marantz SR-5200 maakt knisperend geluid in dolby digital

Is het gelijk of na een tijdje? Ja het is meestal gelijk. Soms wel eens even niet, maar je kunt er geen pijl op trekken. Alles eraf heb ik ook al geprobeerd.... Eventueel heb ik een service-manual van dat ding Zou daar in kunnen staan wat het probleem is? Dan houd ik me aanbevolen...... Thx Joost
door Joost
di 13 apr 2010, 14:29
Forum: Versterkers
Onderwerp: Marantz SR-5200 maakt knisperend geluid in dolby digital
Reacties: 4
Weergaves: 261

Marantz SR-5200 maakt knisperend geluid in dolby digital

Hi All, Ik heb een Marantz SR-5200 surround receiver die een soort "knisperend/storend" geluid maakt in de dolby digital modus. In stereo doet hij het prima evenals de andere modi (zoals circle surround etc...). Ik dacht eerst dat het aan de kabels lag maar die zijn inmiddels allemaal verv...
door Joost
di 17 feb 2009, 22:09
Forum: Projecten van het jaar
Onderwerp: de ZBA bron van het jaar 2008 - Joost's draaitafel !!!
Reacties: 13
Weergaves: 3810

Dank u, dank u.... :D

Tsja wat moet ik zeggen......

Ik geniet er nog dagelijks van. Ik ben niet snel tevreden, maar met dit apparaat kan ik nog lang leven.......

Heel leuk deze nominatie tot bron van het jaar. Daar doe je het toch voor! 8)

THX!!!!!!!!!!!!!

Joost
door Joost
do 08 jan 2009, 19:57
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Ervaringen bovenfrees merken/typen
Reacties: 80
Weergaves: 15968

Hey Sikalot, Ik ben een bezitter van de 1200 AE. Hier zuigt de diepte instelling ook aan alle kanten. Veel te onnauwkeurig. Ook zit de frees niet goed in het midden waardoor als je de copieerfrees gebruikt, de ene kant anders wordt dan de andere. Ik heb hem terug gebracht en een nieuwe gekregen, maa...
door Joost
za 16 aug 2008, 21:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Single driver Horn
Reacties: 8
Weergaves: 1639

Héééé dat zijn wat bruikbare tips en links. Thx!

Joost
door Joost
za 16 aug 2008, 10:50
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Single driver Horn
Reacties: 8
Weergaves: 1639

de Dallas 3



En de hedlund:
door Joost
za 16 aug 2008, 10:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Single driver Horn
Reacties: 8
Weergaves: 1639

Een ander ontwerp waar ik aan zit te denken is een Dallas 3 of aan de hedlund Horn, maar ik bang dat deze te groot is voor mijn ruimte. Zijn er ontwerpen die ik over het hoofd zie? Op de site van troel graven staat: The Fostex construction at Nelson Pass' website may be the best compromise if it has...
door Joost
za 16 aug 2008, 10:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Single driver Horn
Reacties: 8
Weergaves: 1639

Single driver Horn

Ik wil eens een single driver horn proberen. Nou heb ik al het één en ander gelezen, maar wil graag jullie mening hierover horen. Het moet een hoorn systeem worden voor een middelgrote tot kleine ruimte (ongeveer 20 vierkante meter). Er zijn een aantal ontwerpen waar ik aan zit te denken. Als eerste...
door Joost
za 17 mei 2008, 21:25
Forum: Versterkers
Onderwerp: Vermoedelijk langlopend project E1148 pre
Reacties: 145
Weergaves: 17012

Zier er weer walgelijk mooi uit Kees! chapeau!

=D> =D>

Nog maar wat applaus dan.
door Joost
wo 07 mei 2008, 16:52
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Low budget 2-weg vloerstaander.
Reacties: 262
Weergaves: 48319

Mooi speakertje Edo!

Uitstraling is mooi geworden =D>
door Joost
wo 07 mei 2008, 16:40
Forum: Bronnen
Onderwerp: CD speler kit
Reacties: 16
Weergaves: 2335

Mmmm ziet er wel degelijk uit.

Heb je alleen de transport kit en de DAC kit nodig? Zou dan op 685 dollar uitkomen. Op zich wel leuk.

Groet Joost
door Joost
do 01 mei 2008, 11:13
Forum: Bronnen
Onderwerp: Nieuw draaitafel project
Reacties: 127
Weergaves: 22074

Mmmm ik zou wel kunnen, maar ik moet er nog wel even over nadenken.

Bedankt voor alle complimenten! :D

Groet Joost
door Joost
ma 28 apr 2008, 21:24
Forum: Bronnen
Onderwerp: Nieuw draaitafel project
Reacties: 127
Weergaves: 22074

Zo nog even de laaste foto van de draaitafel zelf. Wat een levendigheid, snelheid en dynamiek......... Écht een heel mooi resultaat. Dit was zeker alle moeite waard!
door Joost
ma 28 apr 2008, 21:19
Forum: Bronnen
Onderwerp: Nieuw draaitafel project
Reacties: 127
Weergaves: 22074

Zo eindelijk is de phonepre klaar, en dus kan er vinyl gedraaid worden, jippie!
door Joost
do 20 mar 2008, 20:16
Forum: Bronnen
Onderwerp: Nieuw draaitafel project
Reacties: 127
Weergaves: 22074

miniwatt schreef:
Die pré, wordt dat een Phonodude?
Yep goed gezien! Jammer genoeg staan de telefunkens smoothplates achterste voren, maar dat komt zo beter uit.
audioot schreef:
het kan gewoon niet slecht aflopen
Mmm...laten we het hopen.

Groet Joost
door Joost
do 20 mar 2008, 14:43
Forum: Bronnen
Onderwerp: Nieuw draaitafel project
Reacties: 127
Weergaves: 22074

Hier dan de phonopre, de behuizing is klaar. Alleen de bedrading nog. Het voedings gedeelte was al klaar, dus ik hoop dat hij na de paasdagen speelt. Ook nog even een plaatje van mijn elementje.

Groet Joost
door Joost
wo 19 mar 2008, 20:00
Forum: Bronnen
Onderwerp: Nieuw draaitafel project
Reacties: 127
Weergaves: 22074

Nou ik heb goede hoop dat ik in de "paysdays" de phonopre af kan krijgen. ~ Mmm net even gegoogled op de MF, ziet er goed uit. Wat moeten ze kosten? De trafo'tjes zijn inmiddels wel gearriveerd, zien er goed uit. Het element wordt een benz ACE low output. Zal nog even wat pics posten. Dank...
door Joost
do 28 feb 2008, 22:46
Forum: Bronnen
Onderwerp: Nieuw draaitafel project
Reacties: 127
Weergaves: 22074

Mmm klinken doet hij nog niet. :(

Kan ook nog wel even duren. Moet mijn phonopre nog maken en wacht nog steeds op trafo'tjes uit de states....
door Joost
do 28 feb 2008, 21:54
Forum: Bronnen
Onderwerp: Nieuw draaitafel project
Reacties: 127
Weergaves: 22074

Gisterenavond nog even een speedcheck gedaan. De motor laat zich nauwkeurig instellen en loopt mooi stil. Het duurt wel even voordat het 18 kilo wegende plateau van 33 1/3 naar 45 toeren is....... 8)

Gelukkig heb ik geen 45 toeren platen...... [-X
door Joost
do 28 feb 2008, 21:49
Forum: Bronnen
Onderwerp: Nieuw draaitafel project
Reacties: 127
Weergaves: 22074

Het duurt ongeveer 24 uur voordat de stift in het lager de onderkant heeft bereikt en alle olie omhoog heeft geperst, zo nauw past deze.

Laaste laagje danisch oil erop....
door Joost
do 28 feb 2008, 21:46
Forum: Bronnen
Onderwerp: Nieuw draaitafel project
Reacties: 127
Weergaves: 22074

Zo zit het lager gefixeerd en geborgd aan de onderkant van de bovenste plaat marmer.
door Joost
do 28 feb 2008, 21:45
Forum: Bronnen
Onderwerp: Nieuw draaitafel project
Reacties: 127
Weergaves: 22074

tweede plaatje erop, het geheel past allemaal mooi.
door Joost
do 28 feb 2008, 21:43
Forum: Bronnen
Onderwerp: Nieuw draaitafel project
Reacties: 127
Weergaves: 22074

Nou nog maar een paar foto'tjes dan. Hij is nu voor de laaste keer inelkaar gegaan. Om de draadeinden zit teflon tube om het marmer te beschermen.
door Joost
do 28 feb 2008, 21:41
Forum: Bronnen
Onderwerp: Nieuw draaitafel project
Reacties: 127
Weergaves: 22074

oeps
door Joost
do 28 feb 2008, 21:35
Forum: Versterkers
Onderwerp: Vermoedelijk langlopend project E1148 pre
Reacties: 145
Weergaves: 17012

Mooi gemaakt weer Cees!

Wat zijn het toch een mooie trafo'tjes die Lundahls.....

Maarre...waarom heb je er twee gemaakt?

Groet

-Joost-