Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door beijert »

Driekwartgeleider schreef: za 15 nov 2025, 9:50
Door omstandigheden al een etmaal niet geslapen, wel de spullen in de auto gezet, maar merk dat het niet verstandig is om er nog een halve dag aan vast te knopen. Ik wens iedereen een fijne luisterdag.
Jammer joh, maar inderdaad misschien wel het verstandigst.
Volgende keer beter.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door ds23man »

:foto: :foto: :foto: :foto:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Kappa7 »

17632126376271409986189781618063.jpg
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door beijert »

IMG_20251115_120103.jpg
IMG_20251115_131014.jpg
IMG-20251115-WA0001.jpg
IMG-20251115-WA0002.jpg
IMG_20251115_105102.jpg
IMG_20251115_105050.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Henkjan »

IMG_20251115_131757.138Z_HDR.jpg
hennus
Berichten: 30
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 20:14

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door hennus »

Was een geslaagde dag.
Bijlagen
20251115_141435.jpg
20251115_141411.jpg
IMG-20251115-WA0003.jpg
IMG-20251115-WA0002.jpg
20251115_131656.jpg
20251115_131639.jpg
20251115_131634.jpg
20251115_131627.jpg
20251115_131454.jpg
hennus
Berichten: 30
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 20:14

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door hennus »

Er is trouwens nog een muts gevonden.
Bijlagen
20251115_171636.jpg
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door audiomanics »

Ja, dat is de mijne... vast uit mijn zak gevallen..

Kees
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door MichaelB »

Ik was helaas best wel laat en heb veel mooie ontwerpen gemist...

Degene die ik HEEL goed vond klinken en wat een mooie afwerking, zijn deze:
IMG_2863.jpeg
IMG_2864.jpeg
IMG_2865.jpeg
En dan nog dit ontwerp. Heerlijk dat we de tijd hadden, leuk gesproken en kon nog voorkeurnummers aangeven :goedzo:
IMG_2867.jpeg
Oh ja en dan nog het paaskuiken ontwerp. Wat een goed geluid uit die kleine kastjes en ook leuk dat er veel Dire Straits gedraaid werd, die nummers ken ik goed en kon zo mooi vergelijken.

De ruimtes vond ik trouwens prima zo, lekker ruim opgezet en geen last van de buren.

Ik heb mijn meegebrachte speakers niet eens meer neergezet, was veel te druk met praten en luisteren :lol:
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door MichaelB »

Wie is trouwens degene die zijn speakers in kamer 3 het laatst nog had draaien (en een tv bij zich had + eigen voeding)?
Staat dat ontwerp ook ergens hier op het forum?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door pappaleo »

MichaelB schreef: za 15 nov 2025, 22:26
Oh ja en dan nog het paaskuiken ontwerp. Wat een goed geluid uit die kleine kastjes en ook leuk dat er veel Dire Straits gedraaid werd, die nummers ken ik goed en kon zo mooi vergelijken.
Het paaskuiken heeft zijn kunstjes niet vertoond vandaag, wat je gehoord hebt is Calimero. In ieder geval bedankt voor het compliment :)
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door pappaleo »

Ik heb trouwens een leuke dag gehad, Mark bedankt voor de organisatie. Ook fijn dat we je machtige versterker mochten gebruiken.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door MichaelB »

Oh ja, Calimero! :oops:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Henkjan »

Dank aan Mark voor de organisatie van de geslaagde dag! op naar volgend jaar
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door beijert »

Dank heren!

Fijn dat jullie er bij waren. Zeker ook gezien de afstand die sommige toch af moeten leggen.

En de vroege vogels bedankt voor het meehelpen de ruimte gereed te maken.

Inderdaad ook wat mij betreft voor herhaling vatbaar. En dat zorgen dat de wifi niet alleen snel is, maar ook bruikbaar om te streamen.

En zo zullen er nog wel puntjes blijven die we mee kunnen nemen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door hannesie »

Ik krijg de indruk dat ik een erg leuke dag dan niet heb meegemaakt, jammer dan, maar de volgende keer gaan we er weer voor.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door richard »

MichaelB schreef: za 15 nov 2025, 23:10
Oh ja, Calimero! :oops:
Is uiteindelijk ook een kuiken.

Ik hen een leuke dag gehad; veel nieuwe dingen gehoord en oude herinneringen opgehaald.
Bedankt voor de organisatie en demonstraties!
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Kappa7 »

Was weer een leuke dag gister.
Allen bedankt voor de mooie demo's en Mark, bedankt voor de super organisatie.
Je hebt een mooie locatie gevonden daar.
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Chocomel »

Wat mij betreft was het ook geslaagde dag. Leuk om met mede-liefhebbers te kletsen en de grote verscheidenheid aan luidsprekers te beluisteren.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Walt »

Is er nog iemand die zich durft te wagen aan een beschrijving van de klank van de sets? Ben wel benieuwd.
Gebruikersavatar
Jooch
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 15:47
Locatie: Haren (GN)
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Jooch »

Ook namens mij dank voor de organisatie en de mooie dag. Gaf mij weer energie om zoveel audio en projecten bij elkaar te zien en natuurlijk de belangrijke praatjes. Wat betreft akoestiek en ruimte zeker de betere locatie in het noorden.
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door TabCam »

Vond het een zeer geslaagde dag. Geen slechte luidsprekers gehoord. Ik weet ook hoe lastig het is om in een vreemde ruimte eigen luidsprekers aan het zingen te krijgen. Het enige wat ik jammer vond, is dat ik zaal 7 pas om vier uur ontdekte :hide:.

Het blijft ook telkens weer een verademing om niet op oorlogssterkte te luisteren \:D/. DAE vind ik daarom een stuk minder en daarom waardeer ik het misschien wel nog meer.

Ook leuk om de makers te spreken. Omdat het ietsjes minder druk is, is daar alle tijd voor. Erg leuk om de de zelfgebouwde versterkers van binnen te bekijken :yeah:.

De DSD-dac en versterker van Kappa7
De DSD-dac en versterker van Kappa7
De DSD-dac en versterker van Kappa7

De T-Rex versterker van RonnyB
De T-Rex versterker van RonnyB
De T-Rex versterker van RonnyB
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door TabCam »

Hier nog een fotoimpressie van wat van de luidsprekers

De open baffles van Chocomel.
PXL_20251115_102344526.jpeg
Met de opstelling geëxperimenteerd. Lastig want verhouding hoog/mid verandert!
PXL_20251115_105952378.jpeg
Met hoorns heb ik een haat-liefde verhouding, vaak erg dynamisch, bij bepaalde nummers 'schreeuwerig'.
PXL_20251115_102504943.jpeg
Geen basmonster maar wel een relaxte all-rounder
PXL_20251115_114938639.jpeg
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door TabCam »

Mobiele acccuvoeding met inverter
Mobiele acccuvoeding met inverter
De monitors van Pon-e
De monitors van Pon-e
Zaal 7
Zaal 7
Pon-e
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 18 feb 2024, 19:50

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Pon-e »

Was een erg leuke dag gisteren, heb genoten van alle mooie opstellingen en leuke discussies. En ook een prima locatie. Bedankt voor de organisatie!
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”