het grote squeezebox vragen topic

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

ik verwoorde het blijkbaar niet juist, dat effect van bufferen bedoelde ik niet.

Wat gebeurde is dat het afspelen vertraagd ging, alsof je een singletje op 43RPM afspeelt.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Dus live in slow motion? Weet je zeker dat je niet teveel spacecake genuttigd had?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Shadow »

](*,)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef: za 11 jan 2025, 0:24
Dus live in slow motion?
ja dat
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

De Radio Now Playing plugin is op zich niets anders dan een lijstje van directe URL's van de streams.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

ik zal dit eens wat dieper gaan onderzoeken
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Ben benieuwd. Vroegâh werd er nog wel eens een singletje op 33 1/3 gedraaid maar dat kan ik mij vandaag de dag niet voorstellen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

nog los van dat ze al een tijdje digitaal draaien in de radiostudio, zo erg was het ook weer niet
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door TTS »

Kappa7 schreef: ma 24 jun 2024, 12:25
Zou nu eigenlijk wel deze gekocht hebben.
https://nl.aliexpress.com/i/1005005452560607.html
De laatste heeft namelijk een aantal vaste toetsen die de IR aansturen.
Die gebruik ik voor de volumeregelaar van de voorversterker.
Nu moet ik apart omschakelen van de PC control naar de IR control modus.
Niet schokkend maar is net wat handiger.
Kun je die vaste toetsen ( IR ) ook aanleren ( een ander apparaat dan een Samsung TV te bedienen? )? Ik zou het volume van mijn voorversterker er wel mee willen kunnen bedienen, i.p.v. een Samsung TV ( Welke ik ook heb en welke de remote wel bediend, in beperkte mate, zodat ik er niks aan heb.. )
Via die dongle werkt het met Daphile prima inderdaad. Hoewel ik de bediening van volume wel wat traag vind gaan. En ja, da's niet de audiofiele route... :-). Maar wel makkelijk. En het geheel klinkt nog steeds best.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Kappa7 »

Ja, in de Blauwe toetsen zijn de IR toetsen die programmeerbaar zijn. kwestie van de oude ab er even bij pakken om de IR code aan te leren.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Yep! Ik gebruik dat HF dongeltje niet meer. Dat is i.d.d. erg traag. Werkt wel maar is eigenlijk niet echt werkbaar... Dus daar mis je niks aan. Maar als vervangende IR remote voor het Topping MX5 versterkertje doet hij het wel prima. Daphile bedien ik nu via een 9" tablet. Wel zo comfortabel O:)
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 05 feb 2025, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door TTS »

Kappa7 schreef: wo 05 feb 2025, 20:51
Ja, in de Blauwe toetsen zijn de IR toetsen die programmeerbaar zijn. kwestie van de oude ab er even bij pakken om de IR code aan te leren.
Mooi, dank. Die bevestiging had ik ff nodig om door te zetten met uitvissen. Ik dacht dat alle toetsen ook voor IR te gebruiken waren. Zal ook wel, maar dan niet tegelijk met dat dongeltje. Het is of het een, of het ander, uitgezonderd die blauwe toetsen, als ik het goed heb.
Die Air Mouse functie werkt met mijn MacMini ( met Sequoia ), maar ja, daar heb ik ook al een appje voor via Blauwtand. En weer, tegelijkertijd werkt het niet.

Maar eens kijken hoe ik de AB van de voorversterker kan inleren.

Achterop die AB van Alie is een mooie QR geprint, verwijst naar de handleiding, is echter niet te scannen vanwege de matige printkwaliteit. "handig"...
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door TTS »

Pjotr schreef: wo 05 feb 2025, 21:16
Yep! Ik gebruik dat HF dongeltje niet meer. Dat is i.d.d. erg traag. Werkt wel maar is eigenlijk niet echt werkbaar... Dus daar mis je niks aan George. Maar als vervangende IR remote voor het Topping MX5 versterkertje doet hij het wel prima. Daphile bedien ik nu via een 9" tablet. Wel zo comfortabel O:)
Dat is zeker waar. Daarvoor heb ik een 10", mijn tel en nu ook die AirMouse. Zo'n AB is wat minder kwetsbaar En voor die paar centen wilde ik het wel proberen. ( Overigens Vrijdag bestelt, gisteren binnen.. Uit China. Ongelofelijk, ondanks Chinees nieuwjaar... ).
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door TTS »

Kappa7 schreef: wo 05 feb 2025, 20:51
Ja, in de Blauwe toetsen zijn de IR toetsen die programmeerbaar zijn. kwestie van de oude ab er even bij pakken om de IR code aan te leren.
Het is me gelukt, echter alleen met de volume toetsen en de "aux" knop. Maar ja, dat is ook het belangrijkste. Nu kan ik de VV tenminste qua volume regelen. ( De originele is minder krachtig en ik zit er niet recht voor, dus die vertikt het om mee te werken zo ). En als ik ben vergeten de aux ingang te kiezen, hoef ik nu niet meer op te staan :-)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

Ik gebruik LMS via Picoreplayer en een externe NAS. Ik heb picoreplayer geupdate naar versie 10 en toen kon ik niet meer mounten op de NAS. Beiden hebben een vast IP adres, de NAS 0.10 en de Pi 0.14. In versie 9 werkte alles nog wel, ik heb alle apparaten al 3x gereboot, dat is het probleem niet.
Mount declare.PNG
Mount error.PNG
Zowel NFS als CFIS werken niet. In de NAS staat ook alles goed volgens mij:
Map1.PNG
Map2.PNG
Map3.PNG
Als ik in LMS kijk naar de muziekmappen dan verschijnt wel de mount naam, maar als je op de + drukt dan zijn de onderliggende mappen niet te zien en verdwijnt het plusje bij de mountnaam.
LMS1.PNG
Ik heb de mountnaam al eens veranderd, maar dat gaf geen verbetering. Ik weet niet wat ik verder kan doen, ik ben trouwens sudobeet, en putty is voor mij een scheldwoord. Mona, wat moet ik doen.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Marp »

Met piCorePlayer zal ook LMS wel een upgrade hebben gekregen. Het kan zijn dat LMS (default) enkel nog SMBv3 of SMBv2 ondersteunt, terwijl de NAS mogelijk nog met een oudere versie (SMBv2 of SMBv1) van het SMB(CIFS)-protocol werkt.

Wat je in dat geval kan proberen, is om versie 2.1, 2.0 of 1.0 aan "options" toe te voegen op de setup-pagina.

Dit:
uid=1001,gid=50

... wordt dan bijv.:
uid=1001,gid=50,vers=2.0

... of:
uid=1001,gid=50,vers=1.0
John P schreef: do 19 jun 2025, 16:15
Afbeelding
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door John P »

In een keer raak. Ik kan weer met een gerust hart slapen.
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door snoef3 »

Ik ga stoppen met de squeezebox en lms
Dus ter overname: classic, touch + analoge voeding, ab's die het slecht doen en een raspberry met de nodige aansluitmogelijkheden (optisch o.a.) met daarop lms en picoreplayer.
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door snoef3 »

Deezer werkt niet meer op mijn squeezebox (ja ik heb nog geen vervanging). De playlist springt meteen naar het einde. Wie weet een oplossing?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

voor de zekerheid de open deur vraag: heb je de plugin bijgewerkt? (en check evt het topic op t lyrion forum over die plugin of er een update aankomt omdat er bij deezer wat aangepast is)
Gebruikersavatar
FredM
Berichten: 116
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 8:41

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door FredM »

Volgens mij heeft Deezer hun systeem aangepast en doet de plugin in Lyrion het niet meer. Enige wat nog werkt is via Bluetooth afspelen vanaf de picoreplayer (v 11 is net uit en daar werkt bluetooth eindelijk goed)
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door snoef3 »

@FredM: dat vermoeden had ik maar ik kon geen bevestiging vinden op het lyrion forum de laatste keer dat ik daar keek.
Ik heb een jaarabbo bij Deezer maar ik ga toch switchen naar tidal of qobuz. Deezer wordt door veel devices niet ondersteunt waar tidal en qobuz wel op zitten.
Direct via hun eigen app op een tablet, dat werkt goed via USB out maar dat heeft weer andere nadelen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Shadow »

Qobuz draai ik hier, erg blij mee ( icm Wiim streamers)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Draait hier ook probleemloos op een Frambozenpietje en Daphile. Worden beide vanuit Qobuz actief ondersteund.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”