het grote squeezebox vragen topic
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
ik verwoorde het blijkbaar niet juist, dat effect van bufferen bedoelde ik niet.
Wat gebeurde is dat het afspelen vertraagd ging, alsof je een singletje op 43RPM afspeelt.
Wat gebeurde is dat het afspelen vertraagd ging, alsof je een singletje op 43RPM afspeelt.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Dus live in slow motion? Weet je zeker dat je niet teveel spacecake genuttigd had?
Re: het grote squeezebox vragen topic
De Radio Now Playing plugin is op zich niets anders dan een lijstje van directe URL's van de streams.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ben benieuwd. Vroegâh werd er nog wel eens een singletje op 33 1/3 gedraaid maar dat kan ik mij vandaag de dag niet voorstellen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
nog los van dat ze al een tijdje digitaal draaien in de radiostudio, zo erg was het ook weer niet
Re: het grote squeezebox vragen topic
Kun je die vaste toetsen ( IR ) ook aanleren ( een ander apparaat dan een Samsung TV te bedienen? )? Ik zou het volume van mijn voorversterker er wel mee willen kunnen bedienen, i.p.v. een Samsung TV ( Welke ik ook heb en welke de remote wel bediend, in beperkte mate, zodat ik er niks aan heb.. )Kappa7 schreef: ↑ma 24 jun 2024, 12:25Zou nu eigenlijk wel deze gekocht hebben.
https://nl.aliexpress.com/i/1005005452560607.html
De laatste heeft namelijk een aantal vaste toetsen die de IR aansturen.
Die gebruik ik voor de volumeregelaar van de voorversterker.
Nu moet ik apart omschakelen van de PC control naar de IR control modus.
Niet schokkend maar is net wat handiger.
Via die dongle werkt het met Daphile prima inderdaad. Hoewel ik de bediening van volume wel wat traag vind gaan. En ja, da's niet de audiofiele route...
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ja, in de Blauwe toetsen zijn de IR toetsen die programmeerbaar zijn. kwestie van de oude ab er even bij pakken om de IR code aan te leren.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Yep! Ik gebruik dat HF dongeltje niet meer. Dat is i.d.d. erg traag. Werkt wel maar is eigenlijk niet echt werkbaar... Dus daar mis je niks aan. Maar als vervangende IR remote voor het Topping MX5 versterkertje doet hij het wel prima. Daphile bedien ik nu via een 9" tablet. Wel zo comfortabel 
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 05 feb 2025, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Mooi, dank. Die bevestiging had ik ff nodig om door te zetten met uitvissen. Ik dacht dat alle toetsen ook voor IR te gebruiken waren. Zal ook wel, maar dan niet tegelijk met dat dongeltje. Het is of het een, of het ander, uitgezonderd die blauwe toetsen, als ik het goed heb.
Die Air Mouse functie werkt met mijn MacMini ( met Sequoia ), maar ja, daar heb ik ook al een appje voor via Blauwtand. En weer, tegelijkertijd werkt het niet.
Maar eens kijken hoe ik de AB van de voorversterker kan inleren.
Achterop die AB van Alie is een mooie QR geprint, verwijst naar de handleiding, is echter niet te scannen vanwege de matige printkwaliteit. "handig"...
Re: het grote squeezebox vragen topic
Dat is zeker waar. Daarvoor heb ik een 10", mijn tel en nu ook die AirMouse. Zo'n AB is wat minder kwetsbaar En voor die paar centen wilde ik het wel proberen. ( Overigens Vrijdag bestelt, gisteren binnen.. Uit China. Ongelofelijk, ondanks Chinees nieuwjaar... ).Pjotr schreef: ↑wo 05 feb 2025, 21:16Yep! Ik gebruik dat HF dongeltje niet meer. Dat is i.d.d. erg traag. Werkt wel maar is eigenlijk niet echt werkbaar... Dus daar mis je niks aan George. Maar als vervangende IR remote voor het Topping MX5 versterkertje doet hij het wel prima. Daphile bedien ik nu via een 9" tablet. Wel zo comfortabel![]()
Re: het grote squeezebox vragen topic
Het is me gelukt, echter alleen met de volume toetsen en de "aux" knop. Maar ja, dat is ook het belangrijkste. Nu kan ik de VV tenminste qua volume regelen. ( De originele is minder krachtig en ik zit er niet recht voor, dus die vertikt het om mee te werken zo ). En als ik ben vergeten de aux ingang te kiezen, hoef ik nu niet meer op te staan
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik gebruik LMS via Picoreplayer en een externe NAS. Ik heb picoreplayer geupdate naar versie 10 en toen kon ik niet meer mounten op de NAS. Beiden hebben een vast IP adres, de NAS 0.10 en de Pi 0.14. In versie 9 werkte alles nog wel, ik heb alle apparaten al 3x gereboot, dat is het probleem niet.
Zowel NFS als CFIS werken niet. In de NAS staat ook alles goed volgens mij:
Als ik in LMS kijk naar de muziekmappen dan verschijnt wel de mount naam, maar als je op de + drukt dan zijn de onderliggende mappen niet te zien en verdwijnt het plusje bij de mountnaam.
Ik heb de mountnaam al eens veranderd, maar dat gaf geen verbetering. Ik weet niet wat ik verder kan doen, ik ben trouwens sudobeet, en putty is voor mij een scheldwoord. Mona, wat moet ik doen.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: het grote squeezebox vragen topic
Met piCorePlayer zal ook LMS wel een upgrade hebben gekregen. Het kan zijn dat LMS (default) enkel nog SMBv3 of SMBv2 ondersteunt, terwijl de NAS mogelijk nog met een oudere versie (SMBv2 of SMBv1) van het SMB(CIFS)-protocol werkt.
Wat je in dat geval kan proberen, is om versie 2.1, 2.0 of 1.0 aan "options" toe te voegen op de setup-pagina.
Dit:
uid=1001,gid=50
... wordt dan bijv.:
uid=1001,gid=50,vers=2.0
... of:
uid=1001,gid=50,vers=1.0
Wat je in dat geval kan proberen, is om versie 2.1, 2.0 of 1.0 aan "options" toe te voegen op de setup-pagina.
Dit:
uid=1001,gid=50
... wordt dan bijv.:
uid=1001,gid=50,vers=2.0
... of:
uid=1001,gid=50,vers=1.0
Re: het grote squeezebox vragen topic
In een keer raak. Ik kan weer met een gerust hart slapen.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik ga stoppen met de squeezebox en lms
Dus ter overname: classic, touch + analoge voeding, ab's die het slecht doen en een raspberry met de nodige aansluitmogelijkheden (optisch o.a.) met daarop lms en picoreplayer.
Dus ter overname: classic, touch + analoge voeding, ab's die het slecht doen en een raspberry met de nodige aansluitmogelijkheden (optisch o.a.) met daarop lms en picoreplayer.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Deezer werkt niet meer op mijn squeezebox (ja ik heb nog geen vervanging). De playlist springt meteen naar het einde. Wie weet een oplossing?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
voor de zekerheid de open deur vraag: heb je de plugin bijgewerkt? (en check evt het topic op t lyrion forum over die plugin of er een update aankomt omdat er bij deezer wat aangepast is)
Re: het grote squeezebox vragen topic
Volgens mij heeft Deezer hun systeem aangepast en doet de plugin in Lyrion het niet meer. Enige wat nog werkt is via Bluetooth afspelen vanaf de picoreplayer (v 11 is net uit en daar werkt bluetooth eindelijk goed)
Re: het grote squeezebox vragen topic
@FredM: dat vermoeden had ik maar ik kon geen bevestiging vinden op het lyrion forum de laatste keer dat ik daar keek.
Ik heb een jaarabbo bij Deezer maar ik ga toch switchen naar tidal of qobuz. Deezer wordt door veel devices niet ondersteunt waar tidal en qobuz wel op zitten.
Direct via hun eigen app op een tablet, dat werkt goed via USB out maar dat heeft weer andere nadelen.
Ik heb een jaarabbo bij Deezer maar ik ga toch switchen naar tidal of qobuz. Deezer wordt door veel devices niet ondersteunt waar tidal en qobuz wel op zitten.
Direct via hun eigen app op een tablet, dat werkt goed via USB out maar dat heeft weer andere nadelen.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Qobuz draai ik hier, erg blij mee ( icm Wiim streamers)
Re: het grote squeezebox vragen topic
Draait hier ook probleemloos op een Frambozenpietje en Daphile. Worden beide vanuit Qobuz actief ondersteund.
