Leuk Robbie! Gefeliciteerd en nu lekker genieten
Hypex Nilai Class D technology
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex Nilai Class D technology
De eerste fase van extase is verbazing wat je ziet 
Leuk Robbie! Gefeliciteerd en nu lekker genieten
Leuk Robbie! Gefeliciteerd en nu lekker genieten
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33822
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hypex Nilai Class D technology
een blije audiofiel, als dat maar goed gaat 
maar dat zijn wel mooie berichten
maar dat zijn wel mooie berichten
Re: Hypex Nilai Class D technology
Mooie opzet zo, gefeliciteerd met de uitbreiding, ik ga vanavond naar een paar sets Purify luisteren. en wat aanvullingen.
Spatie verwijderd.
Spatie verwijderd.
Laatst gewijzigd door hannesie op do 20 apr 2023, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Zou leuk zijn om een nilai versterker op de luisterdag te hebben om te vergelijken met een purifi.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ik zei toch dat je een mega stap zou maken, uiteraard werd daar weer ‘grappig’ over gedaan, maar gelukkig probeer jij het gewoon lekker zelf… 
Veel luister plezier ermee!
Veel luister plezier ermee!
Re: Hypex Nilai Class D technology
Tof dat je zo tevreden bent! Is het leuke van deze hobby, af en toe weer een flinke stap vooruit maken en dan alle tracks opnieuw beleven... 
Re: Hypex Nilai Class D technology
De inschrijving voor midden Nederland staat open dus mocht iemand in het bezit zijn van een van beide dan kan daar prima ruimte voor worden gereserveerd.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Lijkt mij leuk! De Purifi vond echt ik heel goed klinken! Echt een stap verder weer dan Ncore.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Kan ook nog wel een tweedehands klasse AB met vergelijkbare vervormingscijfers meenemen
.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Die Nilai zit rond de 1 ppm oftewel -120 dB. Welke klasse AB mag dat dan wel zijn?
Re: Hypex Nilai Class D technology
Je hebt net een paartje monoblokken aan hem over gedaan? 
Of George neemt zijn Audionet Blockbusters mee
Of George neemt zijn Audionet Blockbusters mee
Re: Hypex Nilai Class D technology
Op 1 kHz, is die -120 dB op het gehele frequentiebereik, dus ook op 20kHz?
En je mag het best weten, het betreft een Cambridge Audio Edge W. Geen zelfbouw maar ben benieuwd naar de verschillen met de Nilai.
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: Hypex Nilai Class D technology
Dat is een serieuze versterker! Neem mee zou ik zeggen, ik ben ook wel benieuwd!
Re: Hypex Nilai Class D technology
Leuke review van die Cambridge hier: https://audioxpress.com/files/attachment/2712. Maar dat is toch geen 1ppm vervorming wat ik daar lees. Wel een mooie versterker, zeker. En lijkt mij zeker leuk om in een goed vergelijk mee te nemen. Deze heb je vast al wel gezien: https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.41669/ Op 20 kHz is dat van de Nilai eigenlijk niet te meten. Die gaat op zich maar tot 60 kHz... Maar het is zeker een punt. Wat dan wel te meten is is IM vervorming tussen een 20kHz en 19kHz sinus signaal.
[Edit]
Op ASR zeggen ze ook nog wat over de Cambridge: https://www.audiosciencereview.com/foru ... nts.14530/
[Edit]
Op ASR zeggen ze ook nog wat over de Cambridge: https://www.audiosciencereview.com/foru ... nts.14530/
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ik zit met een als maar knagende vraag: wat is het nut ervan om een versterker zo goed te maken dat de vervorming onder de promille duikt en vervolgens dat uitgangssignaal ervan aan een luidspreker toe te voeren die er gezellig een paar procent vervorming aan toevoegt. Oftewel: waarom de feedback loop niet achter de luidspreker aansluiten (sensor op Luidspreker voor uitslag / snelheid of versnelling)?
Heeft iemand dat wel eens geprobeerd?
Heeft iemand dat wel eens geprobeerd?
Re: Hypex Nilai Class D technology
Of Axign - een bedrijf uit het oosten van het land. Daar ontwikkelen ze controllers die de vervorming aan de luidspreker-polen (dus zonder massaversnellingsmeter (3 x Woordwaarde) meten, zetten deze razendsnel om naar een digitaal signaal en corrigeren dan in het digitale domein het signaal. Dus een digitale feedbackloop.jhmkoop schreef: ↑za 08 jul 2023, 19:38Ik zit met een als maar knagende vraag: wat is het nut ervan om een versterker zo goed te maken dat de vervorming onder de promille duikt en vervolgens dat uitgangssignaal ervan aan een luidspreker toe te voeren die er gezellig een paar procent vervorming aan toevoegt. Oftewel: waarom de feedback loop niet achter de luidspreker aansluiten (sensor op Luidspreker voor uitslag / snelheid of versnelling)?
Heeft iemand dat wel eens geprobeerd?
Satefan
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
De Dac is in verregaande staat van ontwikkeling. En eigenlijk is het niet eens pure DAC maar een complete module met streaming maar ook een ADC!. Op deze module zitten dan ook twee Fusion connect aansluitingen waarmee deze pre ook als schakel en bedieningscentrum gebruikt kan worden voor de Fusion Plate amps. Dat was mijn ideetje..... Gezien de ontwikkeltermijnen en het productieproces inregelen moet je denken aan de komende kerst. De phono is daarna aan de beurt. Al met al wordt het een Zwitsers zakmes.....
