sample rate conversie
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
sample rate conversie
ik heb nog een leuke klassieke DAC liggen, maar die lust alleen maar 44.1kHz 16bit. zijn er sample rate conversie bordjes die ik daar in zou kunnen bouwen?
Re: sample rate conversie
Evaluatiebord van een SRC4392 of een andere ASRC misschien. Dan moet je dat evaluatiebord wel kunnen configureren zonder een PC.
De meeste software kan toch wel up of down samplen?
Stel dat in op 44.1/16 en klaar ben je.
Stel dat in op 44.1/16 en klaar ben je.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ja die idd. toen ik die aan de SHD hing (geeft 96kHz uit) kwam er geen muziek uit in elk geval. maar eens wat verder uitzoeken dan
- Bijlagen
-
- missiondac5d_bi.pdf
- (1.6 MiB) 84 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Henkjan op ma 30 jan 2023, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bijlage toegevoegd
Reden: bijlage toegevoegd
Mag er ook een kastje omheen zitten ?
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... og-4-stuks
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Update: MiniDIGI is een uitbreidingsmodule, dus geen zelfstandig bordje, zoals ik veronderstelde.
En waar moet die DAC dan aan komen te hangen? Wat George al zegt, in vrijwel alle muzieksoftware zit een SRC.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Wat ik zei: S/P-difaansluiting. Op de MiniDIGI heb je die in elk geval, en die heeft Henkjan misschien zelfs nog liggen. Dat er een softwarematige speler aan komt te hangen, zou best kunnen, maar dat is helemaal niet gezegd. Dat je het daar zelf op kan instellen, zal hij vast ook wel weten.
Dus een MiniDSP-SHD + MiniDigi om een antieke Mission DAC aan te sturen
Tja, zou kunnen...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Dat ding moet je gewoon achter een cd speler knopen, was daar ook voor bedoeld.
Geen idee Marp. Wat jij er van maken wilt.... Het is sowieso niet heel duidelijk wat HJ zijn bedoeling uiteindelijk is. Een MiniDSP SHD combineren met een antieke Mission DAC is nou niet erg voor de hand liggend. Zeker niet gezien de SHD al een uitstekende DAC aan boord heeft.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
kastJE zegtieray5150 schreef: ↑ma 30 jan 2023, 9:14Mag er ook een kastje omheen zitten ?
Tja, heb hier een USB naar S/Pdif omzetter, maar die krijg ik echt niet naar 24 bit of meer als 48 kHz uit, zit een BB 29XX in, dus 16/48.2 en dan houd het op.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
single sample rate 44.1kHz volgens https://www.hifidatabase.com/Mission_dAC5_994.php
Bij mij zit tegenwoordig alles in een 19 Inch kassie.Henkjan schreef: ↑ma 30 jan 2023, 13:49kastJE zegtieray5150 schreef: ↑ma 30 jan 2023, 9:14Mag er ook een kastje omheen zitten ?
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... og-4-stuks19" rack
Overigens is het ding maar een centimeter of 15 diep, schroef de rackoren eraf en hij is nog maar 44 cm breed.
Als je geen bezwaren hebt tegen amateuristische constructies met gaatjesbord en adapterprintjes:
Bij mij op zolder ligt nog een adapterprintje (TQFP48 naar 2,54 mm raster) met een SRC4392 erop, die mag je zo hebben want ik doe er al zo'n zeven jaar niets meer mee. Met een voedinkje, een paar spanningsregelaars, een kristal en een Arduino erbij kun je daarvan een bemonsteringsfrequentieomzetter maken die alles tot en met 216 kHz bemonsteringsfrequentie omzet in 44,1 kHz. Desgewenst kun je er ook nog vier S/PDIF (of AES 3 of Toslink) ingangen op maken. Als je geen haast hebt, wil ik het ook wel tegen kostprijs voor je in elkaar zetten.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Natte-vingerschatting: minder dan 10 cm bij 10 cm als je de voedingsspanning uit het apparaat kunt aftappen. Voor een betere schatting moet ik morgen even op zolder kijken.
Eens gekeken wat ik precies op zolder had liggen:
Het is een experimenteerprintje van 9 cm bij 10 cm. Linksvoor zit de SRC4392, rechtsvoor een DIX4192 die voor jouw toepassing overbodig is, linksachter een kristaloscillator waar een ander kristal in moet (verkeerde frequentie) en er zouden twee spanningsregelaars horen te staan, maar eentje heb ik er kennelijk een keer af gesloopt. Op de plek van de DIX4192 kan wel een klein model Arduino om de SRC4392 te configureren.
Het is een experimenteerprintje van 9 cm bij 10 cm. Linksvoor zit de SRC4392, rechtsvoor een DIX4192 die voor jouw toepassing overbodig is, linksachter een kristaloscillator waar een ander kristal in moet (verkeerde frequentie) en er zouden twee spanningsregelaars horen te staan, maar eentje heb ik er kennelijk een keer af gesloopt. Op de plek van de DIX4192 kan wel een klein model Arduino om de SRC4392 te configureren.