Ondertussen staat alles te spelen op het plankje.
Her en der wel wat dingen veranderd !
Afgezien van het I2S omzetter bordje en de Salas voeding is de dac schakeling minimalistisch opgezet.
Eigenlijk 3 voedingslijnen met hun bijbehorende buffer condensatoren en twee I/V weerstanden die zorgen voor de omzetting van een ampère dac uitgang naar een voltage uit.
Met zo weinig onderdelen is elke verandering in componenten hoorbaar,tenminste voor mij.
Voordat ik veranderingen maak laat ik alles geruime tijd inspelen voordat ik een gehoormatige beslissing maak.
Alleen al de twee I/V weerstanden hadden een week nodig om zich te settelen.
TR161 TESLA weerstanden
TR 161 - TR164 are resistors of the now defunct TESLA branch in Jablonné. These are quality resistors with a NiChrom layer, non-magnetic, capless, manufactured in a similar way as DALE resistors. They were produced in the E192 series with a tolerance of up to + -0.25% and TK up to + - 15ppm. They come in green and blue - there is probably no difference between the two variants. In my opinion, this is a suitable Czech alternative to foreign production - but their stocks are also limited.
In het begin klonken ze niet,te ,,harsch,, op het hoog. (nu ,,smooth,,)
Ja en dan denk je, shit weerstanden, er uit met die dingen,geduld is dan een schone zaak....

In het verleden veel verschillende weerstanden gebruikt als I/V deze doen het tot nu toe het beste.
Je kunt natuurlijk flink over de top gaan met die dingen,maar 15 euro voor een 200 Ohm weerstandje werd me te gortig,als je bijv. deze zou gebruiken.
Of Rhopoint Squaristor GG102A,die groene blokjes,draadgewonden weerstanden.
Schijnen het beste te zijn.
Ik had nog geprobeerd de weerstanden te verlagen naar 100 ohm om zo een lagere uitgangsspanning te krijgen zodat er uiteindelijk een buizen versterkertrap achter kon met buizen die wat meer versterken,een hogere mu hebben.
Maar die vlieger ging alleen op in theorie.
Na inspelen bleek er een gedeelte van het muziekbeeld verdwenen te zijn

De 200 ohm weer teruggeplaatst.
En alles is er weer