MonoBill 3 met CFB
Moderator: Beheerdersteam
Re: MonoBill 3 met CFB
Yup, en gemalen kippenstront is ook heel verfijnd, maar weer niet geraffineerd
Nou ja het verkopen als smeermiddel voor je speakerpluggen is dan wel weer geraffineerd...
Re: MonoBill 3 met CFB
Lastste stukje cnc gedaan en als je moe bent en pijn hebt en de nodige morfine in je lichaamOpaBert schreef:Aan je fantasie ligt niet
dan Denk je ook niet goed meer, en moet ik eerder stoppen ,
maar ik wil het voor volgende week weg brengen voor poedercoaten
Gelukkig valt de schade mee en zit achterop
Voor een ander had ik aluminium moeten bestellen en opnieuw moeten beginnen
Ik had verkeerde tekening gepakt met graveren Links en Rechts zijn gespiegeld
En ik zag het pas toen dat Luidspreker symbool erop kwam
Dus had 2 X dezelfde tekening
Dus bijna ook een paar verkeerde gaten maar wat nu verkeerd is is alleen graveerwerk
Zet er een plaatje op dat 0 of kan ik het misschien dicht plamuren
Blijft plamuur zitten met poedercoaten?
En blijft dat poeder zitten en kan het tegen 200 grd celcius
Laatst gewijzigd door OpaBert op di 16 mar 2021, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: MonoBill 3 met CFB
Plamuren heeft geen zin. Dat geeft problemen met poedercoaten.
Poedercoating wordt afgebakken op hoge temperatuur en kan dus goed tegen hoge temperaturen.
Als je het weg wilt werken zul je het moeten laten lassen en vlak schuren. Dat lijkt me in ieder geval het beste idee.
Poedercoating wordt afgebakken op hoge temperatuur en kan dus goed tegen hoge temperaturen.
Als je het weg wilt werken zul je het moeten laten lassen en vlak schuren. Dat lijkt me in ieder geval het beste idee.
Re: MonoBill 3 met CFB
Waarschijnlijk vult poedercoaten alle graveerwerk keurig op.
Het heeft een aardig vullend vermogen.
Het heeft een aardig vullend vermogen.
Re: MonoBill 3 met CFB
Hoi Bashardbats schreef:Plamuren heeft geen zin. Dat geeft problemen met poedercoaten.
Poedercoating wordt afgebakken op hoge temperatuur en kan dus goed tegen hoge temperaturen.
Als je het weg wilt werken zul je het moeten laten lassen en vlak schuren. Dat lijkt me in ieder geval het beste idee.
Ja ik was er al bang voor dat plamuren problemen zou geven
Maar het gaat om dat 0 boven de 230 aansluiting
Lassen is ook ingrijpend , een spettertje er naast en het is nog een grotere pit
En het is voor mezelf dus niet zo erg ,
Re: MonoBill 3 met CFB
Daar geloof ik niet zo inKappa7 schreef:Waarschijnlijk vult poedercoaten alle graveerwerk keurig op.
Het heeft een aardig vullend vermogen.
De kras die je niet weg geschuurd had blijft zichtbaar
Of reageert dat poeder anders
Re: MonoBill 3 met CFB
Gewoon zo laten. Zit aan de achterkant, valt na poederen toch amper op. Als je eraan gaat klooien zou het wel eens meer kunnen gaan opvallen.
Groet, Bob
Groet, Bob
Re: MonoBill 3 met CFB
De laagdikte zal ongeveer 60 tot 100µm zijn dat vult wel aardig.OpaBert schreef:Daar geloof ik niet zo inKappa7 schreef:Waarschijnlijk vult poedercoaten alle graveerwerk keurig op.
Het heeft een aardig vullend vermogen.met verf is dat ook niet hoe dik dat je ook spuit
De kras die je niet weg geschuurd had blijft zichtbaar
Of reageert dat poeder anders
In de diepere delen zal het poeder wat meer ophopen.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: MonoBill 3 met CFB
Ik denk dat tin niet hecht op aluminium.Henkjan schreef:vullen met tin?
Een andere optie is mooie etiketten met serienummers maken en die precies op die plaats aanbrengen. Nog professionelere uitstraling.
Re: MonoBill 3 met CFB
Daar zie ik tegen op Leopappaleo schreef:Of het achterkantje opnieuw frezen.
Ik laar het maar zo als het nu is Poedercoaten klaar
Een paar foutjes mag best , ben een mens en mensen maken fouten
Het streven naar perfectie is goed
over dat Luidsprekertje plaats ik dat embleempje het enige wat misschien storend is die 0
Voor mij niet meer
Ik laat het zo Als het aan de voorkant zou zitten , is wat anders
Als het geluid maar goed is
Re: MonoBill 3 met CFB
Die 0 is toch prima, als je de spanning of weerstand meet die op dat punt staat meet je 0 klopt gewoon dus

- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: MonoBill 3 met CFB
Plaatje eroverheen, is denk ik de enige echte oplossing. Had in m’n studietijd een bijbaantje bij een poedercoater, schakelkasten e.d. werden daar van een laagje voorzien. Kan me herinneren dat dit toch een behoorlijk dikke laag wordt, daardoor geschikt voor industrieel materiaal. Bovenplaten e.d. zullen zeker mooi worden, paneeltjes die gegraveerd zijn? Vraag het me af. En er is geen terug, poedercoaten wordt echt een harde laag. Heb eens velgen van een motor laten poedercoaten, daar is de techniek echt geschikt voor.
Re: MonoBill 3 met CFB
Heb je wel genoeg speling op tussen het boven paneel en de zijkanten? Als het nu krap is kan het zijn dat het met poedercoating niet meer past. Het is toch wel een stuk dikker dan verf.
Re: MonoBill 3 met CFB
Hoi Barry ,Barry2001 schreef:Plaatje eroverheen, is denk ik de enige echte oplossing. Had in m’n studietijd een bijbaantje bij een poedercoater, schakelkasten e.d. werden daar van een laagje voorzien. Kan me herinneren dat dit toch een behoorlijk dikke laag wordt, daardoor geschikt voor industrieel materiaal. Bovenplaten e.d. zullen zeker mooi worden, paneeltjes die gegraveerd zijn? Vraag het me af. En er is geen terug, poedercoaten wordt echt een harde laag. Heb eens velgen van een motor laten poedercoaten, daar is de techniek echt geschikt voor.
De firma die ik sprak had het over 0.06mm en ze doen 2 lagen Dat is 0,12 mm
Ik vermoed dat ze wel dikker kunnen , maar ook de stootvastheid daar was keuze in
Ik heb uitgelegd dat het voor in de huiskamer is
Zo kwamen we op een prijs als het snel moest , maar als ik geen haast had , dan was het bijna gratis
Dus ik heb geen haast Barry
Ff kijken wat Hardbats schreef
Ohja Rondom heb ik cab0.7 mm En ik moet nog afbramen kanten rond maken
De schroef gaten soeverijnen Ben nu bezig al die gaten ter bevestiging onderplaat en bovenplaat op de strippen
Ook dan aftekenen waar de spanningsregelaar van de 12 volt voeding komt en boren
EDIT
Foto ervan
Dat gat in de bovenplaat is voor de Trafo aansluitingen voeding
Even die Linker hoek netjes gemaakt Een strip zat niet goed op zn plaats Nu wel [/color]
Laatst gewijzigd door OpaBert op di 16 mar 2021, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: MonoBill 3 met CFB
Er bestaat ook zoiets als kneedbaar aluminium, weet alleen niet of het de temperatuur van het poedercoaten kan verdragen.
Re: MonoBill 3 met CFB
GoeieLampje schreef:Er bestaat ook zoiets als kneedbaar aluminium, weet alleen niet of het de temperatuur van het poedercoaten kan verdragen.
Ff zoeken bij bison kneedbaar aluminium
Helaas 120graden
Dat poedercoaten gaat bij 200 graden
-
Vrolijke noot
- Berichten: 189
- Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
- Locatie: Noordwijkerhout
-
Vrolijke noot
- Berichten: 189
- Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
- Locatie: Noordwijkerhout
Re: MonoBill 3 met CFB
net even gekeken gungum is tot 300 graden maar uitlatenpasta van wynns kan 1000 graden hebben
Re: MonoBill 3 met CFB
BedanktVrolijke noot schreef:net even gekeken gungum is tot 300 graden maar uitlatenpasta van wynns kan 1000 graden hebben
Van Wijns is dus zeker de goede
Is dat net zoiets als siliconen kit wat zachtblijft ?
Re: MonoBill 3 met CFB
Kijk wel even of het geleidend is, anders trekt het geen poeder aan en blijft het blank
Re: MonoBill 3 met CFB
Dat isoleerd...je kunt Devcon-F gebruiken, dat geleid wel maar is t#kke duur 
