MonoBill 3 met CFB

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Pjotr »

Yup, en gemalen kippenstront is ook heel verfijnd, maar weer niet geraffineerd :lol: Nou ja het verkopen als smeermiddel voor je speakerpluggen is dan wel weer geraffineerd...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door hannesie »

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Aan je fantasie ligt niet :rofl:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

OpaBert schreef:
Aan je fantasie ligt niet :rofl:
Lastste stukje cnc gedaan en als je moe bent en pijn hebt en de nodige morfine in je lichaam
dan Denk je ook niet goed meer, en moet ik eerder stoppen , ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) :-"
maar ik wil het voor volgende week weg brengen voor poedercoaten
Gelukkig valt de schade mee en zit achterop O:) en het is voor mezelf
Voor een ander had ik aluminium moeten bestellen en opnieuw moeten beginnen :D
Ik had verkeerde tekening gepakt met graveren Links en Rechts zijn gespiegeld
En ik zag het pas toen dat Luidspreker symbool erop kwam :idea: gvd :evil:
Dus had 2 X dezelfde tekening :?
Dus bijna ook een paar verkeerde gaten maar wat nu verkeerd is is alleen graveerwerk
Zet er een plaatje op dat 0 of kan ik het misschien dicht plamuren
Blijft plamuur zitten met poedercoaten?
En blijft dat poeder zitten en kan het tegen 200 grd celcius :?: :?:
Bijlagen
C6B7EF26-0955-4CFA-BF7D-12E7664BD313.jpeg
E5E8BC99-5F06-4CED-A9C8-894B0CAE7ED7.jpeg
Laatst gewijzigd door OpaBert op di 16 mar 2021, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door hardbats »

Plamuren heeft geen zin. Dat geeft problemen met poedercoaten.

Poedercoating wordt afgebakken op hoge temperatuur en kan dus goed tegen hoge temperaturen.

Als je het weg wilt werken zul je het moeten laten lassen en vlak schuren. Dat lijkt me in ieder geval het beste idee.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Kappa7 »

Waarschijnlijk vult poedercoaten alle graveerwerk keurig op.
Het heeft een aardig vullend vermogen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

hardbats schreef:
Plamuren heeft geen zin. Dat geeft problemen met poedercoaten.

Poedercoating wordt afgebakken op hoge temperatuur en kan dus goed tegen hoge temperaturen.

Als je het weg wilt werken zul je het moeten laten lassen en vlak schuren. Dat lijkt me in ieder geval het beste idee.
Hoi Bas
Ja ik was er al bang voor dat plamuren problemen zou geven
Maar het gaat om dat 0 boven de 230 aansluiting
Lassen is ook ingrijpend , een spettertje er naast en het is nog een grotere pit
En het is voor mezelf dus niet zo erg , O:)
Bijlagen
E50D886E-CCE1-47D5-904B-28F3636C4F9C.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Kappa7 schreef:
Waarschijnlijk vult poedercoaten alle graveerwerk keurig op.
Het heeft een aardig vullend vermogen.
Daar geloof ik niet zo in :-k met verf is dat ook niet hoe dik dat je ook spuit
De kras die je niet weg geschuurd had blijft zichtbaar
Of reageert dat poeder anders :?:
Gebruikersavatar
Spoc
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 16:20
Locatie: midden van het land

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Spoc »

Gewoon zo laten. Zit aan de achterkant, valt na poederen toch amper op. Als je eraan gaat klooien zou het wel eens meer kunnen gaan opvallen.
Groet, Bob
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Kappa7 »

OpaBert schreef:
Kappa7 schreef:
Waarschijnlijk vult poedercoaten alle graveerwerk keurig op.
Het heeft een aardig vullend vermogen.
Daar geloof ik niet zo in :-k met verf is dat ook niet hoe dik dat je ook spuit
De kras die je niet weg geschuurd had blijft zichtbaar
Of reageert dat poeder anders :?:
De laagdikte zal ongeveer 60 tot 100µm zijn dat vult wel aardig.
In de diepere delen zal het poeder wat meer ophopen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Henkjan »

vullen met tin?
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door RobertD »

Henkjan schreef:
vullen met tin?
Ik denk dat tin niet hecht op aluminium.

Een andere optie is mooie etiketten met serienummers maken en die precies op die plaats aanbrengen. Nog professionelere uitstraling.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12408
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door pappaleo »

Of het achterkantje opnieuw frezen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

pappaleo schreef:
Of het achterkantje opnieuw frezen.
Daar zie ik tegen op Leo :(
Ik laar het maar zo als het nu is Poedercoaten klaar
Een paar foutjes mag best , ben een mens en mensen maken fouten
Het streven naar perfectie is goed
over dat Luidsprekertje plaats ik dat embleempje het enige wat misschien storend is die 0
Voor mij niet meer :D
Ik laat het zo Als het aan de voorkant zou zitten , is wat anders
Als het geluid maar goed is :rock: :-({|=
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Kappa7 »

Die 0 is toch prima, als je de spanning of weerstand meet die op dat punt staat meet je 0 klopt gewoon dus :rock: :rock:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Barry2001 »

Plaatje eroverheen, is denk ik de enige echte oplossing. Had in m’n studietijd een bijbaantje bij een poedercoater, schakelkasten e.d. werden daar van een laagje voorzien. Kan me herinneren dat dit toch een behoorlijk dikke laag wordt, daardoor geschikt voor industrieel materiaal. Bovenplaten e.d. zullen zeker mooi worden, paneeltjes die gegraveerd zijn? Vraag het me af. En er is geen terug, poedercoaten wordt echt een harde laag. Heb eens velgen van een motor laten poedercoaten, daar is de techniek echt geschikt voor.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door hardbats »

Heb je wel genoeg speling op tussen het boven paneel en de zijkanten? Als het nu krap is kan het zijn dat het met poedercoating niet meer past. Het is toch wel een stuk dikker dan verf.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Barry2001 schreef:
Plaatje eroverheen, is denk ik de enige echte oplossing. Had in m’n studietijd een bijbaantje bij een poedercoater, schakelkasten e.d. werden daar van een laagje voorzien. Kan me herinneren dat dit toch een behoorlijk dikke laag wordt, daardoor geschikt voor industrieel materiaal. Bovenplaten e.d. zullen zeker mooi worden, paneeltjes die gegraveerd zijn? Vraag het me af. En er is geen terug, poedercoaten wordt echt een harde laag. Heb eens velgen van een motor laten poedercoaten, daar is de techniek echt geschikt voor.
Hoi Barry ,
De firma die ik sprak had het over 0.06mm en ze doen 2 lagen Dat is 0,12 mm
Ik vermoed dat ze wel dikker kunnen , maar ook de stootvastheid daar was keuze in
Ik heb uitgelegd dat het voor in de huiskamer is
Zo kwamen we op een prijs als het snel moest , maar als ik geen haast had , dan was het bijna gratis
Dus ik heb geen haast Barry
Ff kijken wat Hardbats schreef
Ohja Rondom heb ik cab0.7 mm En ik moet nog afbramen kanten rond maken
De schroef gaten soeverijnen Ben nu bezig al die gaten ter bevestiging onderplaat en bovenplaat op de strippen
Ook dan aftekenen waar de spanningsregelaar van de 12 volt voeding komt en boren
EDIT
Foto ervan :D
Printje voeding 12 volt
Printje voeding 12 volt
Dus nog niet klaar :D

Dat gat in de bovenplaat is voor de Trafo aansluitingen voeding

Even die Linker hoek netjes gemaakt Een strip zat niet goed op zn plaats Nu wel
Linker hoek
Linker hoek
[/color]
Bijlagen
Rechter hoek
Rechter hoek
Linker hoek
Linker hoek
Laatst gewijzigd door OpaBert op di 16 mar 2021, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lampje
Berichten: 96
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 9:19

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Lampje »

Er bestaat ook zoiets als kneedbaar aluminium, weet alleen niet of het de temperatuur van het poedercoaten kan verdragen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Lampje schreef:
Er bestaat ook zoiets als kneedbaar aluminium, weet alleen niet of het de temperatuur van het poedercoaten kan verdragen.
Goeie :!:
Ff zoeken bij bison kneedbaar aluminium
Helaas 120graden
Dat poedercoaten gaat bij 200 graden
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Vrolijke noot »

is uitlatenpasta (gungum) een idee ??
Vrolijke noot
Berichten: 189
Lid geworden op: ma 04 mei 2020, 23:35
Locatie: Noordwijkerhout

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Vrolijke noot »

net even gekeken gungum is tot 300 graden maar uitlatenpasta van wynns kan 1000 graden hebben
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door OpaBert »

Vrolijke noot schreef:
net even gekeken gungum is tot 300 graden maar uitlatenpasta van wynns kan 1000 graden hebben
Bedankt
Van Wijns is dus zeker de goede
Is dat net zoiets als siliconen kit wat zachtblijft ?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Kappa7 »

Kijk wel even of het geleidend is, anders trekt het geen poeder aan en blijft het blank
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: MonoBill 3 met CFB

Bericht door Shadow »

Dat isoleerd...je kunt Devcon-F gebruiken, dat geleid wel maar is t#kke duur :lol:
Plaats reactie