Klopt dat zijn er ongeveer 1.600.000johan283 schreef:Hoeveel microfarad zijn die beker elco's zie er namelijk een hele hoop van![]()
![]()
Kostte een hoop tijd om die te verzamelen
Moderator: Beheerdersteam
Klopt dat zijn er ongeveer 1.600.000johan283 schreef:Hoeveel microfarad zijn die beker elco's zie er namelijk een hele hoop van![]()
![]()
Tsja, met een PSRR van 0dB heb je wel wat extra elco's nodig inderdaad ...BertXXL schreef:Klopt dat zijn er ongeveer 1.600.000johan283 schreef:Hoeveel microfarad zijn die beker elco's zie er namelijk een hele hoop van![]()
![]()
![]()
Ik ook: Waarbij de fets thermisch gekoppeld worden..sevenup schreef:Ik had al eens een beginnetje gemaakt voor een layout van ''LeMonstre''
Er zijn meer printontwerpen te vinden dan er onderdelen in die versterker zitten..Ah!buis schreef:en zo kun je nog uren doorgaan
Wat nergens toe dient bij deze versterker,audiomanics schreef:Waarbij de fets thermisch gekoppeld worden..
Kees
Ik meen dat ik dat toch echt gelezen had in een van de stukken van Jean Hiraga zelf... Maar als jij het zegt, geloof ik je..Pjotr schreef:Wat nergens toe dient bij deze versterker,audiomanics schreef:Waarbij de fets thermisch gekoppeld worden..
Kees
Ik moet nog ergens kopieën hebben daarvan uit l'Audiophile maar kan ik even niet terug vinden. Daar stonden diverse topologieën in als ik mij goed herinner. Het heeft alleen nut bij een verschilversterker met identieke transistoren. En dan nog is het voor een audioversterker als dit gemier in de marge. Iig zaten ze op het oorspronkelijke printje van Hiraga ook niet tegen elkaar.audiomanics schreef:Ik meen dat ik dat toch echt gelezen had in een van de stukken van Jean Hiraga zelf... Maar als jij het zegt, geloof ik je..Pjotr schreef:Wat nergens toe dient bij deze versterker,audiomanics schreef:Waarbij de fets thermisch gekoppeld worden..
Kees
Kees
FYI:Pjotr schreef:...ergens kopieën hebben daarvan uit l'Audiophile maar kan ik even niet terug vinden. Daar stonden diverse topologieën in als ik mij goed herinner. Het heeft alleen nut bij een verschilversterker met identieke transistoren. En dan nog is het voor een audioversterker als dit gemier in de marge. Iig zaten ze op het oorspronkelijke printje van Hiraga ook niet tegen elkaar.
Om en nabij de 8 hele Watts...Walt schreef:Welk vermogen kan deze versterker ongeveer leveren trouwens?
Ik begrijp dus hieruit dat hoe lager de PSSR van een versterker is, des te groter de afvlak-capaciteit moet zijn ?SSassen schreef:Tsja, met een PSRR van 0dB heb je wel wat extra elco's nodig inderdaad ...BertXXL schreef:Klopt dat zijn er ongeveer 1.600.000johan283 schreef:Hoeveel microfarad zijn die beker elco's zie er namelijk een hele hoop van![]()
![]()
![]()
tis meer hoe lager de PSSR hoe gevoeliger is deze voor een rimpel op de voeding.ray5150 schreef:Om en nabij de 8 hele Watts...Walt schreef:Welk vermogen kan deze versterker ongeveer leveren trouwens?
Ik begrijp dus hieruit dat hoe lager de PSSR van een versterker is, des te groter de afvlak-capaciteit moet zijn ?SSassen schreef:Tsja, met een PSRR van 0dB heb je wel wat extra elco's nodig inderdaad ...BertXXL schreef:Klopt dat zijn er ongeveer 1.600.000![]()
Viel dus reuze mee, ook dank zij de grote schoonmaak.'t Is per slot lentePjotr schreef:Hij had er wel een verslagje van gemaakt wat ie gemeten had. Maar kennelijk wist ie er niet echt raad meeHeb i.i.g. de 1K potmeters vervangen door 750 ohm vaste weerstanden. Er loopt dan ca. 0.7A bias.