de ZBA luidspreker van het jaar 2010 - nominaties graag!

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

de ZBA luidspreker van het jaar 2010 - nominaties graag!

Bericht door Henkjan »

jaja, het is weer tijd voor de jaarlijkse veren in bibsen ronde... graag jullie nominaties (als het ff kan met uitleg) voor de beste luidspreker van 2010.

voorwaarden:
  • eigen project van een forum lid
  • moet hier op het forum gepresenteerd zijn
  • moet in 2010 gereed zijn gekomen
de nominatieronde staat open tot 16 januari 2011 18:00
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door bas focal m180 »

Henkjan schreef:
jaja, het is weer tijd voor de jaarlijkse veren in bibsen ronde... graag jullie nominaties (als het ff kan met uitleg) voor de beste luidspreker van 2010.

voorwaarden:
  • eigen project van een forum lid
  • moet hier op het forum gepresenteerd zijn
  • moet in 2010 gereed zijn gekomen
de nominatieronde staat open tot 16 januari 2011 18:00
Wel kort 16januari. Mischien weekje erbij?
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door b_force »

Lijkt mij ook vrij kort idd
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door Henkjan »

niet janken, maar gewoon een nominatie doen. als je meer dat een week nodig hebt om uit te maken of een bouwsel je nominatie verdient dan is die t waarschijnlijk niet waard :idea:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door b_force »

Subtiele reactie.......

Ik denk dat deze wel een nominatie verdient:
viewtopic.php?f=15&t=10562

(ondanks dat het niet mijn smaak is)
Laatst gewijzigd door b_force op za 08 jan 2011, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door Martijn H »

Wellicht slim om net als vorig jaar een foto van het eindproduct te plaatsen. Soms even zoeken naar de foto. Dit project scoort voor mij hoog vanwege de ontzettend hoge afwerking.
viewtopic.php?f=15&t=10562&start=250
Bijlagen
Humble statements.JPG
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door Barry2001 »

Mooi gemaakt en er is veel werk in gaan zitten. Ik lees alleen niet in de thread (of ik kijk eroverheen) hoe ze klinken? Als ik de strakke muur en dito vloer zie krijg ik een dejavu met de woonkamer hier, daar galmt het nogal. Maar een fraai project, zekers.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door jeroen_d »

Ik wil deze nomineren, fantastisch project en ik weet dat het ook qua klank absolute top is: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 15&t=12684

Het is niet alleen speakers maar ook alle versterking erbij. Maar eigenlijk gaat het me vooral om de dipolen, die doen het ook zonder subs al geweldig: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... l+monopool
Bijlagen
dipool Martijn H.jpg
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door Marp »

Enkele luidsprekers van mijn lijstje zijn al genoemd. Deze kan ik nog toevoegen:

Needle DeLuxe van jnijboer
Afbeelding


Dan staat nog een drietal projecten op de lijst waarvan me nog niet geheel duidelijk is of ik ze moet noemen:
  1. eerste speakerset van matthijs1988
    Afbeelding
    Absoluut een mooi resultaat voor een eerste bouwsel, maar gereed?
    Inmiddels spelen ze al, maar de titel vermeldt "[Optisch klaar!]".
  2. 5.1 set met Needle Omnes BB3.01 & TB W8-741 van Hans80
    Afbeelding Afbeelding
    Een prachtig 5.1 setje waarvan helaas enkel het eindresultaat op het forum werd gepresenteerd.
    Het is nog niet bekend wanneer het project werd verwezenlijkt.
  3. El Cuerno van bertor
    Afbeelding
    Issie "gereed"? Edit: ja, hij kan meedoen. O:)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door Wowly »

De SATelites en de RAPides van Asterduc. Waarom, klankmatig vond ik ze erg indrukwekkend (heb de RAPides geloof ik niet gehoord, maar die schijnen nog beter te zijn dan de SATelites, en die vond ik op de luisterdag heel erg mooi!), qua looks bijzonder mooi (compact, mooie vorm en praktisch met een enorme hoge WAF) en qua ontwikkeling toch wel in de richting waar de laatste tijd erg veel valt te halen: de DSP-zijde. Oja, en natuurlijk de interne kastvorm: hiervoor is veel tijd gestoken in R&D.

Oftewel, hij steekt er wat mij betreft bovenuit. Waar ed zijn tijd vandaan haalt weet ik niet, maar mooi is het wel!!

Jan

(kon zo snel even geen mooie foto van het eindresultaat vinden?)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door Henkjan »

Wowly schreef:
De SATelites en de RAPides van Asterduc. ........

(kon zo snel even geen mooie foto van het eindresultaat vinden?)
bv deze:

Afbeelding

binnenwerk:
Afbeelding

drivertjes klaar voor montage:
Afbeelding

familieportret:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door Marp »

Bij deze wat bijbehorende linkjes: Concaeve RAPide en Concaeve SATelite

Van Henkjan is er ook nog zijn Paasproject 2010. Misschien nog meer?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door Henkjan »

Marp schreef:
Bij deze wat bijbehorende linkjes: Concaeve RAPide en Concaeve SATelite
ik denk dat de SAT in 2009 al gereed was, dus dan zou t dit jaar gaan om de RAPide?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door Henkjan »

Marp schreef:
Van Henkjan is er ook nog zijn Paasproject 2010. Misschien nog meer?
als geruststelling voor mensen die vinden dat 2 jaar over een project doen lang is: mijn surrounds
Afbeelding
mee begonnen in 2005 :roll:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door Marp »

Henkjan schreef:
ik denk dat de SAT in 2009 al gereed was, dus dan zou t dit jaar gaan om de RAPide?
Ja inderdaad. De SATelite is vorig jaar al door k.p. voorgedragen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door Henkjan »

omdat ik van bijzondere speakers houd, en omdat deze er weer eens erg mooi uitzag (heb 'm in Breda helaas alleen maar gezien): de Ωnia:
Afbeelding
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door asterduc »

Wowly schreef:
De SATelites en de RAPides van Asterduc. Waarom, klankmatig vond ik ze erg indrukwekkend (heb de RAPides geloof ik niet gehoord, maar die schijnen nog beter te zijn dan de SATelites,)
bedankt Jan. De SATelites zijn een 2009 project. De RAPides komen niet aan het niveau van de SATelites, maar zijn wel een veelvoud goedkoper en veel eenvoudiger te bouwen.
Wowly schreef:
Waar ed zijn tijd vandaan haalt weet ik niet, maar mooi is het wel!! (kon zo snel even geen mooie foto van het eindresultaat vinden?)
tijd hebben we allemaal voldoende, met hem efficient te benutten en de juiste prioriteiten te stellen haal je er het beste uit.
Fotos: heb er snel ééntje gemaakt, zij aan zij met de LAConiek, welk trouwens ook een 2010 project is!
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=12507
Bijlagen
P1070430 [1600x1200].JPG
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door asterduc »

... en de RAPide projecten van BertDB, Vinculum en Hannesie (met RAPide Wooferkast)
Bijlagen
RapideBertDB.jpg
RapideBertDB.jpg (22.88 KiB) 2618 keer bekeken
RapideHannsie.JPG
RapideHannsie.JPG (40.58 KiB) 2618 keer bekeken
RAPideVinculum.jpg
RAPideVinculum.jpg (22.54 KiB) 2618 keer bekeken
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door hannesie »

En bij mij komen er ook nog CW's bij, maar anders :mrgreen: Be different :rock:

Duidelijk dat voor mij ook de Rapide's de nominatie zou zijn. maar dat lijkt al op kiezen :wink: =P~
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door audioot »

het zal weer moeikijk kiezen worden
maar ik vind persoonlijk de laconiek van ed ook een nominatie waard
mvg
audioot
Gebruikersavatar
Vinculum
Berichten: 3206
Lid geworden op: do 19 jun 2008, 13:16
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door Vinculum »

asterduc schreef:
... en de RAPide projecten van BertDB, Vinculum en Hannesie (met RAPide Wooferkast)
De Rapides zijn inderdaad erg mooi maar mag ik een kleine correctie aanbrengen? De baskast op de foto is van mij, niet van Hannessie... ;) Volgens mij ben ik zelfs nog de enige met een dergelijke kast. Correct me if i'm wrong!
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!

Bericht door bertor »

Marp schreef:
El Cuerno van bertor
Afbeelding
Issie "gereed"?
Hij is wel gereed, op een beetje tunen van het cardioide afstraalgedrag van de mid na (met dempingsschuim aan de achterzijde).

Ik nomineer de subs bij de dipolen van Martijn H: Vier gesloten sdx15 subs :rock:
Zo extreem heb ik het nog niet gezien op het forum ;)
Gesloten

Terug naar “Projecten van het jaar”