Er zijn 22 resultaten gevonden
- do 21 sep 2023, 9:02
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Mijn eerste zelfbouw luidspreker: de Speranza, een ontwerp van Tony Gee
- Reacties: 41
- Weergaves: 2124
- do 21 sep 2023, 9:00
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Herstel Volt Woofer in vdHul Monitor luidsprekers
- Reacties: 30
- Weergaves: 1240
Re: Herstel Volt Woofer in vdHul Monitor luidsprekers
Leuke draad deze reparatie.
- do 21 sep 2023, 8:01
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Paul stelt zich voor op dit forum
- Reacties: 8
- Weergaves: 518
Re: Paul stelt zich voor op dit forum
Welkom Paul.
- wo 20 sep 2023, 16:01
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
- Reacties: 19
- Weergaves: 759
Re: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
Zo, vandaag resultaat 2 aan de praat gekregen. De gaten van de vorige luidsprekers zijn opgevuld en er zijn nieuwe gaten gezaagd voor de nieuwe units. De tweeter was afkomstig uit een andere onbekende luidspreker waarvan de kast een beetje te nat was geworden en de middentoonunit kwam van een JVC mi...
- wo 20 sep 2023, 13:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
- Reacties: 19
- Weergaves: 759
Re: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
@Olaf De spoel is opgemeten met een LRC-meter en is inderdaad 0,078 mH +/- 10% en je hebt gelijk hij loopt nog erg ver door. Ik ben al afgestapt van dit filter en midden en hoog units.
@OWC Ik werk nu met een steiler 12 db filter dat lager inzet.
@OWC Ik werk nu met een steiler 12 db filter dat lager inzet.
- di 19 sep 2023, 8:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
- Reacties: 19
- Weergaves: 759
Re: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
Na een weekend luisteren en aanpassen van verzwakkers voor de middentoner kom ik tot de conclusie dat de middentoonunit niet in toom te houden is. Het beeld dat deze middentoner oproept luistert niet prettig. Het harde agressieve nasale aspect is niet te verminderen. Uit spelen met een grafische equ...
- wo 13 sep 2023, 12:49
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
- Reacties: 19
- Weergaves: 759
Re: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
Een update over de restauratie. Kast Van de bestaande luidsprekerkasten is alleen het front niet meer gebruikt. Het originele front met luidsprekers, front en doek waren 1 geheel. Het front was met een aantal bouten bevestigd en de constructie was niet luchtdicht. Het nieuwe front is uit een oude mu...
- di 05 sep 2023, 7:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
- Reacties: 19
- Weergaves: 759
Re: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
Dit was een tip van de speakerrepairshop. Ik denk dat zij als voordeel zien dat je de strip met in en uitschuiven voor elke diameter kunt instellen en de dikte is groter dan de hoogte van de opstaande rand van het luidspreker chassis zodat je er een plankje op kunt leggen met een gewicht. Het magnee...
- za 02 sep 2023, 17:23
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Deze keer geen NAD maar een Sony N9000ES
- Reacties: 42
- Weergaves: 1039
Re: Deze keer geen NAD maar een Sony N9000ES
Iets minder extreem als in de video hierboven, in mijn geval met de vaatwasser. Alleen de voedingstrafo gaat niet mee de vaatwasser in omdat het water er te diep in zou trekken, dus die wordt met de hand schoon gemaakt. Deze methode pas ik al jaren toe, menig versterker en computer moederborden heb...
- za 02 sep 2023, 16:49
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
- Reacties: 19
- Weergaves: 759
Re: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
Het uiteindelijke resultaat. De woofers samen met de middentoon units en tweeters. Alle weerstanden van de middentoonunits en tweeters liggen rond de 7.1 Ohm. De aansluitklemmen van de tweeters en middentoonunits zijn voorzien van Bisonkit dat tevens dient als vul- en afsluitmiddel zodat er geen luc...
- za 02 sep 2023, 16:28
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
- Reacties: 19
- Weergaves: 759
Re: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
Het zit in de witte strip die vaak ter weerszijden van een koelkast of vaatwasser zit, die kleef je a.h.w. op de stalen kastwand en de plastic omhulling sluit de ruimte af tussen koelkast een keukenframe. Ik had er nog 2 over van een oude koelkast. Die snij je voorzichtig in de lengte in en dan trek...
- za 02 sep 2023, 9:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
- Reacties: 19
- Weergaves: 759
Re: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
Vandaag maar eens het resultaat bekijken van het lijmwerk tot nu toe. De schuimranden zijn prachtig gelijmd over het volledige oppervlak van de rand. Ook aan de achterkant is de conus vrij goed centrisch gelijmd op enkele "overshoot" gedeeltes van ongeveer 1,5 tot 2,5 mm na. Dat komt natuu...
- vr 01 sep 2023, 13:10
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
- Reacties: 19
- Weergaves: 759
Re: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
Gisterenavond is de conus aan de binnenring van de schuimring gelijmd. Ik had, zoals men als tip gaf, een flexibele magneetstrip liggen en heb deze aangepast aan de diameter van de rand en hem 12 uur laten drogen. Vanochtend is de buitenste schuimrandrand op het chassis gelijmd. Hiervoor heb ik wat ...
- do 31 aug 2023, 16:52
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Even voorstellen: Marcel27
- Reacties: 4
- Weergaves: 250
Re: Even voorstellen: Marcel27
Oh, uit het zicht. Die stonden wel netjes in een stelling in onze "rommel" kamer. Het was een komen en gaan van receivers.
- do 31 aug 2023, 16:48
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Hallo allemaal....
- Reacties: 6
- Weergaves: 273
Re: Hallo allemaal....
Welkom Joop. Ik sluit me aan bij Kappa7.
- do 31 aug 2023, 15:45
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
- Reacties: 19
- Weergaves: 759
Re: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
Hier de eerste paar foto's van het schoonmaak proces. Voor de achterkant van de conus kun je voor de slecht bereikbare plaatsen achter de stalen steunen ook gebruik maken van een kleine schroevendraaier.
- do 31 aug 2023, 14:27
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
- Reacties: 19
- Weergaves: 759
Reparatie AKAI 20S-H33D basunit van de SR-HA102 luidspreker
Hi. Dit wordt mijn eerste klus die ik hier beschrijf. Afgelopen week heb ik een gratis AKAI luidspreker set mogen ophalen. Je weet wel, zo'n luidsprekersetje dat misschien nog iemand in zijn garage heeft staan of hangen, lelijk, onooglijk, geluid anno 1978. Vandaag zijn de schuimranden binnengekomen...
- do 31 aug 2023, 13:12
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Ik stel me voor
- Reacties: 9
- Weergaves: 471
Re: Ik stel me voor
Welkom ScHenk.
- do 31 aug 2023, 13:03
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Even voorstellen: Hoorndude
- Reacties: 14
- Weergaves: 588
Re: Even voorstellen: Hoorndude
Welkom Hoorndude, ik ben benieuwd naar je verhaal.
- do 31 aug 2023, 13:00
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Even voorstellen
- Reacties: 13
- Weergaves: 497
Re: Even voorstellen
Welkom Tom.
- do 31 aug 2023, 12:58
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Paul stelt zich voor op dit forum
- Reacties: 8
- Weergaves: 518
Re: Paul stelt zich voor op dit forum
Welkom Paul. Laat eens wat horen van je vorderingen.
- do 31 aug 2023, 12:48
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Even voorstellen: Marcel27
- Reacties: 4
- Weergaves: 250
Even voorstellen: Marcel27
Dag forumleden, even wat informatie van mijn kant. Ik ben gepensioneerd, van huis uit MTS-elektronicus die gaandeweg verdwaald is in de software. In mijn vroege jaren was ik een verwoed luidspreker bouwer. Mijn laatste bouwproject was de Elektuur Triplet - satelliet/subwoofersysteem en een bijhorend...
