Er zijn 36 resultaten gevonden

door spinningwheels
za 25 sep 2021, 22:49
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Demping materiaal gesloten sub kist.
Reacties: 10
Weergaves: 1018

Re: Demping materiaal gesloten sub kist.

Dank, Ik ben dus vooral op zoek naar droge bas, vandaar al ook mijn voorkeur voor gesloten kist, Ben met een kist van goed 70 liter bezig voor 2x Kenwood KFC-XW1222D Geven ze 35.4 liter voor op per stuk. Nu krijgt iedere sub zijn eigen versterker Rodek r2180 Is het dan beter om de kist met een schot...
door spinningwheels
vr 24 sep 2021, 21:54
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Demping materiaal gesloten sub kist.
Reacties: 10
Weergaves: 1018

Demping materiaal gesloten sub kist.

Ik zie zakjes met het merk visaton erop. voordeligste € 3.91 voor 125 gram, en zag bij een autohifi shop als €15 voor eenzelfde zakje. Wat is dat eigenlijk voor een spul? is het niet gewoon Fiberfill wat zo ongeveer € 10 per kilo kost en wat met een merkje erop voor veel te veel geld verkocht word? ...
door spinningwheels
wo 08 sep 2021, 2:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Reacties: 299
Weergaves: 55869

Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?

peterl schreef:
Als het rood hout is dan is het Azobe, maar dat is niet te bewerken, keihard en loodzwaar.
Alles is te bewerken met het juiste snij gereedschap.en de daarbij behorende snijsnelheden en voeding.
door spinningwheels
za 04 sep 2021, 21:29
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Dynamat is er een betaalbaar alternatief
Reacties: 9
Weergaves: 1224

Re: Dynamat is er een betaalbaar alternatief

Arno schreef:
Arno schreef:
Waar heb je het voor nodig?
Binnenkant van de portieren. En als ik het er tussen kan krijgen, Tussen de beide platen van het dak. Kan daar nu nog bij
door spinningwheels
do 02 sep 2021, 17:02
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Dynamat is er een betaalbaar alternatief
Reacties: 9
Weergaves: 1224

Re: Dynamat is er een betaalbaar alternatief

Dank ga , eens zoeken welke van al deze opties het best betaalbaar is
door spinningwheels
wo 01 sep 2021, 23:13
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Dynamat is er een betaalbaar alternatief
Reacties: 9
Weergaves: 1224

Dynamat is er een betaalbaar alternatief

Dynamat. het lijkt zo ongeveer de heilige graal te zijn, maar voor mijn gevoel betaal je wel heel erg veel voor het merk.
Maar wat zijn de voordelige alternatieven?
Antidreun in onderschroefbussen kost weinig, zeker als je het per doos koopt.
Heb nog wel 3 mm zelfklevend EPDM op rol liggen. ( te dun)
door spinningwheels
do 26 aug 2021, 0:08
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Is er ook een Duits car audio forum?
Reacties: 2
Weergaves: 236

Re: Is er ook een Duits car audio forum?

Gaat om Rodek R 680A en R 680N maar er zijn meer type nummers , met hetzelfde uiterlijk .
Dank voor de link
door spinningwheels
wo 25 aug 2021, 22:14
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Is er ook een Duits car audio forum?
Reacties: 2
Weergaves: 236

Is er ook een Duits car audio forum?

Wat vreemd misschien om het op een Nederlands forum te vragen. Maar is er een druk bezocht Duits car audio forum? Ik zoek namelijk twee defecte versterkers die in Duitsland blijkbaar wel redelijk veel gebruikt zijn. Defect omdat ik ze in stukken wil zagen om afdek kappen van te maken, zodat de in en...
door spinningwheels
wo 25 aug 2021, 22:08
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Plaatsing Subwoofers en versterkers in pickup truck
Reacties: 2
Weergaves: 224

Re: Plaatsing Subwoofers en versterkers in pickup truck

Dank ,
Al even op wat USA fora aan het rondkijken.
door spinningwheels
ma 23 aug 2021, 23:15
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Plaatsing Subwoofers en versterkers in pickup truck
Reacties: 2
Weergaves: 224

Plaatsing Subwoofers en versterkers in pickup truck

Grote Amerikaanse 4 deur pickup. Wat is beste plaats voor subwoofers? Heb banken eruit en 4 stoelen er in, dacht in eerste instantie aan grote kist als middenconsole. Plaats ik den het beste de subs er boven in, dus naar het dak gericht of aan de zijkanten ? Wat gebeurd er dan als de sub recht tegen...
door spinningwheels
za 14 aug 2021, 22:25
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Kabeltjes dikte soort ??
Reacties: 10
Weergaves: 499

Re: Kabeltjes dikte soort ??

Dank weer, Denk dat het winkelen bij Bax word. Bestel denk ik liever bij 1 toko ivm verzendkosten.
door spinningwheels
do 12 aug 2021, 23:48
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Kabeltjes dikte soort ??
Reacties: 10
Weergaves: 499

Re: Kabeltjes dikte soort ??

Dank weer, Ik zit op webshop van alleskabels te kijken/zoeken. Maar geen idee wat nu gewoon redelijk/goed is. Linkje naar andere, betaalbare webshop zou ook mooi zijn . Maak wel kapjes die over de aansluitingen van de versterkers vallen on de aansluitingen te verbergen. Hele wagen word zowel binnen ...
door spinningwheels
wo 11 aug 2021, 3:39
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Kabeltjes dikte soort ??
Reacties: 10
Weergaves: 499

Kabeltjes dikte soort ??

Headunit, versterkers en de luidsprekers moeten op de een of andere manier met elkaar verbonden worden. Wat is nu gewoon voldoende, dus niet de door Jomanda ingestraalde kabels die eerst 100 uur in moeten spelen. Wat je kant en klaar koopt is of net 1 cm te kort of een halve meter te lang, en de ove...
door spinningwheels
di 10 aug 2021, 1:39
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Versterkers inregelen ?
Reacties: 4
Weergaves: 290

Re: Versterkers inregelen ?

Dank voor de duidelijke uitleg
door spinningwheels
ma 09 aug 2021, 2:02
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Versterkers inregelen ?
Reacties: 4
Weergaves: 290

Re: Versterkers inregelen ?

Dank weer , Maar ik wil zeer zeker niet net doen of ik het beter weet . Had ook ( nog) niet naar de uitgang spanningen gekeken. Maar zie hier dat die audison 4 VRMS opgegeven heeft. Dat is toch 4 volt of is dat weer iets heel anders? Ik zie een ingang impedantie van 15 K . Stel het ding is toch 2 vo...
door spinningwheels
zo 08 aug 2021, 23:11
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Versterkers inregelen ?
Reacties: 4
Weergaves: 290

Versterkers inregelen ?

Misschien iemand een goede link How To , of hier uitleg? 1 Headunit. Kenwood DPX 7100 Ik gebruik de luidspreker uitgangen daarvan niet alleen de line outs. Ga ervan uit ingebouwde equalizers op de 0 ( midden) stand, Maar het ding dan vol open of vervormen de line outs dan ook, Zo ja hoe dan? 2 Gebru...
door spinningwheels
do 05 aug 2021, 23:18
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Materiaal voor bouw kasten in portieren
Reacties: 5
Weergaves: 271

Re: Materiaal voor bouw kasten in portieren

Maar Trespa YEA or NAY.
Vind het mooi spul om te bewerken, En met het juiste gereedschap een mooier resultaat dan MDF.
Veel sterker dan mdf van gelijke dikte.
Geen probleem met vocht.

Dacht eerst aan 3 mm staalplaat, maar dat zal toch meer resoneren denk ik zo.
door spinningwheels
do 05 aug 2021, 16:20
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Materiaal voor bouw kasten in portieren
Reacties: 5
Weergaves: 271

Re: Materiaal voor bouw kasten in portieren

Wil je 2 200mm woofers in je deur maken? Auto speakers zijn gemaakt om in een deur te spelen, grote "lekke" ruimte. Die zomaar in een kast stoppen is niet altijd een goed idee. Visaton W200s word een 15 liter kistje voor geadviseerd. Gelukkig een amerikaan met grote dikke deuren , ruimte ...
door spinningwheels
wo 04 aug 2021, 23:00
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Materiaal voor bouw kasten in portieren
Reacties: 5
Weergaves: 271

Materiaal voor bouw kasten in portieren

Had in eerdere post het al gehad om kasten voor de woofers die in de portieren te komen te maken uit 3 mm staalplaat . Gaat dat (redelijk ) goed werken? Kan ook trespa van 10-15 mm pakken. die zooi is een stukje stijver dan MDF en kan iets beter tegen vocht. Is voor 2 200 mm woofers . Kan zo ongevee...
door spinningwheels
wo 04 aug 2021, 22:09
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: 2 subs in een kist , wat met de kastinhoud
Reacties: 10
Weergaves: 448

Re: 2 subs in een kist , wat met de kastinhoud

Dank
Dan kom ik makkelijk aan de benodigde liters inhoud
door spinningwheels
wo 04 aug 2021, 0:56
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Dynamo upgrade
Reacties: 5
Weergaves: 936

Re: Dynamo upgrade

Dank Als ik uitga van waarmee de versterkers gezekerd zijn kom ik op 300A Bertje , Ik lees dus verschillende dingen over de 924 , Pioneer zegt zelf 1 ohm stabiel. dus gebrugd 2 ohm Lees elders dan 2 ohm gebrugd problemen geeft . En weer een ander die beweerd dat het prima kan met een upgrade van de ...
door spinningwheels
di 03 aug 2021, 0:20
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Dynamo upgrade
Reacties: 5
Weergaves: 936

Re: Dynamo upgrade

2 subs ieder eigen versterker Dubbelspoels op pioneer GMX 924 dus op 2 ohm bridged , dat zouden ze met wat extra koeling moeten kunnen hebben 1 x xetec v350-6 1x rodek R680N Beide op 2 ohm
Zit nu een 120A dynamo op .
door spinningwheels
ma 02 aug 2021, 22:53
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Dynamo upgrade
Reacties: 5
Weergaves: 936

Dynamo upgrade

Een dynamo upgrade, hoe moet je ongeveer rekenen wat je nodig bent ? Nu rij ik gelukkig Amerikaan ( oud hok) dus ruimte zat, en een 300A heb ik al voor een 180USD . Meer ampère gaat dan ineens best wel snel in prijs omhoog. Nu ga ik wel een extra 230 Ah accu bijplaatsen, maar dynamo geeft 14.4 volt,...
door spinningwheels
ma 02 aug 2021, 15:40
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: 2 subs in een kist , wat met de kastinhoud
Reacties: 10
Weergaves: 448

Re: 2 subs in een kist , wat met de kastinhoud

in hoeverre is de vorm van de kist van belang?
Ik zou de kist een heel stuk onder het dashboard door kunnen laten lopen, maar word daar dan wel een stuk(je) lager ,
door spinningwheels
di 27 jul 2021, 14:34
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Meerdere versterkers op 1 uitgang?
Reacties: 3
Weergaves: 209

Re: Meerdere versterkers op 1 uitgang?

Wil je meer flexibiliteit dan kan je een externe DSP overwegen. Heb je ook de filters op de versterkers niet meer nodig, heb je meer EQ mogelijkheden, time-alignment... Heb al een audison SXR4 actief 4 weg filter, In de headunit schijnt best wel een uitgebreide EQ te zitten ( kenwood DPX7100DAP ) H...