Er zijn 36 resultaten gevonden
- za 25 sep 2021, 22:49
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Demping materiaal gesloten sub kist.
- Reacties: 10
- Weergaves: 1018
Re: Demping materiaal gesloten sub kist.
Dank, Ik ben dus vooral op zoek naar droge bas, vandaar al ook mijn voorkeur voor gesloten kist, Ben met een kist van goed 70 liter bezig voor 2x Kenwood KFC-XW1222D Geven ze 35.4 liter voor op per stuk. Nu krijgt iedere sub zijn eigen versterker Rodek r2180 Is het dan beter om de kist met een schot...
- vr 24 sep 2021, 21:54
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Demping materiaal gesloten sub kist.
- Reacties: 10
- Weergaves: 1018
Demping materiaal gesloten sub kist.
Ik zie zakjes met het merk visaton erop. voordeligste € 3.91 voor 125 gram, en zag bij een autohifi shop als €15 voor eenzelfde zakje. Wat is dat eigenlijk voor een spul? is het niet gewoon Fiberfill wat zo ongeveer € 10 per kilo kost en wat met een merkje erop voor veel te veel geld verkocht word? ...
- wo 08 sep 2021, 2:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Waar zouden we graag meer van willen weten?
- Reacties: 299
- Weergaves: 55869
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Alles is te bewerken met het juiste snij gereedschap.en de daarbij behorende snijsnelheden en voeding.peterl schreef:Als het rood hout is dan is het Azobe, maar dat is niet te bewerken, keihard en loodzwaar.
- za 04 sep 2021, 21:29
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Dynamat is er een betaalbaar alternatief
- Reacties: 9
- Weergaves: 1224
Re: Dynamat is er een betaalbaar alternatief
Binnenkant van de portieren. En als ik het er tussen kan krijgen, Tussen de beide platen van het dak. Kan daar nu nog bijArno schreef:Arno schreef:Waar heb je het voor nodig?
- do 02 sep 2021, 17:02
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Dynamat is er een betaalbaar alternatief
- Reacties: 9
- Weergaves: 1224
Re: Dynamat is er een betaalbaar alternatief
Dank ga , eens zoeken welke van al deze opties het best betaalbaar is
- wo 01 sep 2021, 23:13
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Dynamat is er een betaalbaar alternatief
- Reacties: 9
- Weergaves: 1224
Dynamat is er een betaalbaar alternatief
Dynamat. het lijkt zo ongeveer de heilige graal te zijn, maar voor mijn gevoel betaal je wel heel erg veel voor het merk.
Maar wat zijn de voordelige alternatieven?
Antidreun in onderschroefbussen kost weinig, zeker als je het per doos koopt.
Heb nog wel 3 mm zelfklevend EPDM op rol liggen. ( te dun)
Maar wat zijn de voordelige alternatieven?
Antidreun in onderschroefbussen kost weinig, zeker als je het per doos koopt.
Heb nog wel 3 mm zelfklevend EPDM op rol liggen. ( te dun)
- do 26 aug 2021, 0:08
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Is er ook een Duits car audio forum?
- Reacties: 2
- Weergaves: 236
Re: Is er ook een Duits car audio forum?
Gaat om Rodek R 680A en R 680N maar er zijn meer type nummers , met hetzelfde uiterlijk .
Dank voor de link
Dank voor de link
- wo 25 aug 2021, 22:14
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Is er ook een Duits car audio forum?
- Reacties: 2
- Weergaves: 236
Is er ook een Duits car audio forum?
Wat vreemd misschien om het op een Nederlands forum te vragen. Maar is er een druk bezocht Duits car audio forum? Ik zoek namelijk twee defecte versterkers die in Duitsland blijkbaar wel redelijk veel gebruikt zijn. Defect omdat ik ze in stukken wil zagen om afdek kappen van te maken, zodat de in en...
- wo 25 aug 2021, 22:08
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Plaatsing Subwoofers en versterkers in pickup truck
- Reacties: 2
- Weergaves: 224
Re: Plaatsing Subwoofers en versterkers in pickup truck
Dank ,
Al even op wat USA fora aan het rondkijken.
Al even op wat USA fora aan het rondkijken.
- ma 23 aug 2021, 23:15
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Plaatsing Subwoofers en versterkers in pickup truck
- Reacties: 2
- Weergaves: 224
Plaatsing Subwoofers en versterkers in pickup truck
Grote Amerikaanse 4 deur pickup. Wat is beste plaats voor subwoofers? Heb banken eruit en 4 stoelen er in, dacht in eerste instantie aan grote kist als middenconsole. Plaats ik den het beste de subs er boven in, dus naar het dak gericht of aan de zijkanten ? Wat gebeurd er dan als de sub recht tegen...
- za 14 aug 2021, 22:25
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Kabeltjes dikte soort ??
- Reacties: 10
- Weergaves: 499
Re: Kabeltjes dikte soort ??
Dank weer, Denk dat het winkelen bij Bax word. Bestel denk ik liever bij 1 toko ivm verzendkosten.
- do 12 aug 2021, 23:48
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Kabeltjes dikte soort ??
- Reacties: 10
- Weergaves: 499
Re: Kabeltjes dikte soort ??
Dank weer, Ik zit op webshop van alleskabels te kijken/zoeken. Maar geen idee wat nu gewoon redelijk/goed is. Linkje naar andere, betaalbare webshop zou ook mooi zijn . Maak wel kapjes die over de aansluitingen van de versterkers vallen on de aansluitingen te verbergen. Hele wagen word zowel binnen ...
- wo 11 aug 2021, 3:39
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Kabeltjes dikte soort ??
- Reacties: 10
- Weergaves: 499
Kabeltjes dikte soort ??
Headunit, versterkers en de luidsprekers moeten op de een of andere manier met elkaar verbonden worden. Wat is nu gewoon voldoende, dus niet de door Jomanda ingestraalde kabels die eerst 100 uur in moeten spelen. Wat je kant en klaar koopt is of net 1 cm te kort of een halve meter te lang, en de ove...
- di 10 aug 2021, 1:39
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Versterkers inregelen ?
- Reacties: 4
- Weergaves: 290
Re: Versterkers inregelen ?
Dank voor de duidelijke uitleg
- ma 09 aug 2021, 2:02
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Versterkers inregelen ?
- Reacties: 4
- Weergaves: 290
Re: Versterkers inregelen ?
Dank weer , Maar ik wil zeer zeker niet net doen of ik het beter weet . Had ook ( nog) niet naar de uitgang spanningen gekeken. Maar zie hier dat die audison 4 VRMS opgegeven heeft. Dat is toch 4 volt of is dat weer iets heel anders? Ik zie een ingang impedantie van 15 K . Stel het ding is toch 2 vo...
- zo 08 aug 2021, 23:11
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Versterkers inregelen ?
- Reacties: 4
- Weergaves: 290
Versterkers inregelen ?
Misschien iemand een goede link How To , of hier uitleg? 1 Headunit. Kenwood DPX 7100 Ik gebruik de luidspreker uitgangen daarvan niet alleen de line outs. Ga ervan uit ingebouwde equalizers op de 0 ( midden) stand, Maar het ding dan vol open of vervormen de line outs dan ook, Zo ja hoe dan? 2 Gebru...
- do 05 aug 2021, 23:18
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Materiaal voor bouw kasten in portieren
- Reacties: 5
- Weergaves: 271
Re: Materiaal voor bouw kasten in portieren
Maar Trespa YEA or NAY.
Vind het mooi spul om te bewerken, En met het juiste gereedschap een mooier resultaat dan MDF.
Veel sterker dan mdf van gelijke dikte.
Geen probleem met vocht.
Dacht eerst aan 3 mm staalplaat, maar dat zal toch meer resoneren denk ik zo.
Vind het mooi spul om te bewerken, En met het juiste gereedschap een mooier resultaat dan MDF.
Veel sterker dan mdf van gelijke dikte.
Geen probleem met vocht.
Dacht eerst aan 3 mm staalplaat, maar dat zal toch meer resoneren denk ik zo.
- do 05 aug 2021, 16:20
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Materiaal voor bouw kasten in portieren
- Reacties: 5
- Weergaves: 271
Re: Materiaal voor bouw kasten in portieren
Wil je 2 200mm woofers in je deur maken? Auto speakers zijn gemaakt om in een deur te spelen, grote "lekke" ruimte. Die zomaar in een kast stoppen is niet altijd een goed idee. Visaton W200s word een 15 liter kistje voor geadviseerd. Gelukkig een amerikaan met grote dikke deuren , ruimte ...
- wo 04 aug 2021, 23:00
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Materiaal voor bouw kasten in portieren
- Reacties: 5
- Weergaves: 271
Materiaal voor bouw kasten in portieren
Had in eerdere post het al gehad om kasten voor de woofers die in de portieren te komen te maken uit 3 mm staalplaat . Gaat dat (redelijk ) goed werken? Kan ook trespa van 10-15 mm pakken. die zooi is een stukje stijver dan MDF en kan iets beter tegen vocht. Is voor 2 200 mm woofers . Kan zo ongevee...
- wo 04 aug 2021, 22:09
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: 2 subs in een kist , wat met de kastinhoud
- Reacties: 10
- Weergaves: 448
Re: 2 subs in een kist , wat met de kastinhoud
Dank
Dan kom ik makkelijk aan de benodigde liters inhoud
Dan kom ik makkelijk aan de benodigde liters inhoud
- wo 04 aug 2021, 0:56
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Dynamo upgrade
- Reacties: 5
- Weergaves: 936
Re: Dynamo upgrade
Dank Als ik uitga van waarmee de versterkers gezekerd zijn kom ik op 300A Bertje , Ik lees dus verschillende dingen over de 924 , Pioneer zegt zelf 1 ohm stabiel. dus gebrugd 2 ohm Lees elders dan 2 ohm gebrugd problemen geeft . En weer een ander die beweerd dat het prima kan met een upgrade van de ...
- di 03 aug 2021, 0:20
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Dynamo upgrade
- Reacties: 5
- Weergaves: 936
Re: Dynamo upgrade
2 subs ieder eigen versterker Dubbelspoels op pioneer GMX 924 dus op 2 ohm bridged , dat zouden ze met wat extra koeling moeten kunnen hebben 1 x xetec v350-6 1x rodek R680N Beide op 2 ohm
Zit nu een 120A dynamo op .
Zit nu een 120A dynamo op .
- ma 02 aug 2021, 22:53
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Dynamo upgrade
- Reacties: 5
- Weergaves: 936
Dynamo upgrade
Een dynamo upgrade, hoe moet je ongeveer rekenen wat je nodig bent ? Nu rij ik gelukkig Amerikaan ( oud hok) dus ruimte zat, en een 300A heb ik al voor een 180USD . Meer ampère gaat dan ineens best wel snel in prijs omhoog. Nu ga ik wel een extra 230 Ah accu bijplaatsen, maar dynamo geeft 14.4 volt,...
- ma 02 aug 2021, 15:40
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: 2 subs in een kist , wat met de kastinhoud
- Reacties: 10
- Weergaves: 448
Re: 2 subs in een kist , wat met de kastinhoud
in hoeverre is de vorm van de kist van belang?
Ik zou de kist een heel stuk onder het dashboard door kunnen laten lopen, maar word daar dan wel een stuk(je) lager ,
Ik zou de kist een heel stuk onder het dashboard door kunnen laten lopen, maar word daar dan wel een stuk(je) lager ,
- di 27 jul 2021, 14:34
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Meerdere versterkers op 1 uitgang?
- Reacties: 3
- Weergaves: 209
Re: Meerdere versterkers op 1 uitgang?
Wil je meer flexibiliteit dan kan je een externe DSP overwegen. Heb je ook de filters op de versterkers niet meer nodig, heb je meer EQ mogelijkheden, time-alignment... Heb al een audison SXR4 actief 4 weg filter, In de headunit schijnt best wel een uitgebreide EQ te zitten ( kenwood DPX7100DAP ) H...
