Misschien iemand een goede link How To , of hier uitleg?
1 Headunit. Kenwood DPX 7100 Ik gebruik de luidspreker uitgangen daarvan niet alleen de line outs.
Ga ervan uit ingebouwde equalizers op de 0 ( midden) stand, Maar het ding dan vol open of vervormen de line outs dan ook, Zo ja hoe dan?
2 Gebruik geen DSP maar old school Aidison SXR4 actief 4 weg filter, van alle 4 de kanalen Level op de midden stand ?
3 De Rodek versterker heeft een instelpotmeter 0.2 - 9 volt deze hoog zetten en dan terugdraaien tot je vervorming hoort en dan weer een fractie hoger?
De Pioneer versterkers hebben alleen een gain, deze minimaal en dan hetzelfde?
En dan uiteindelijk kanalen die overheersen naar behoefte iets terug draaien?
Of moet het heel anders, zo ja hoe?
Remco
Versterkers inregelen ?
Moderator: Beheerdersteam
-
spinningwheels
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Re: Versterkers inregelen ?
Eerst de max. uitgangsspanning wat per apparaat benoemen:
Kenwood DPX 7100: 4V als volume op max. staat
Audison SRX4: 2V in, 2V uit
Rodek 0,2 - 9V
Pioneer GMX924 0,4 - 6.5V
Wat op zich jammer is dat de Audison wat laag uitstuurt, waardoor je de gain van de Rodek en Pioneer best wat moet opdraaien om volledig uit te kunnen sturen. Daarnaast kan je met de Kenwood radio niet vol uitsturen (4V) omdat dan de Audison gaat clippen, omdat ie max. 2V input verdraagt. Nou is het wel zo dat de Kenwood een logaritmische volumeregeling heeft (zoals elke radio...), dus de 2V bereikt ie op misschien wel 75% van 't volumebereik.
Hoe stel je dit nou af....zonder scope gewoon op het gehoor.
Kenwood DPX 7100: 4V als volume op max. staat
Audison SRX4: 2V in, 2V uit
Rodek 0,2 - 9V
Pioneer GMX924 0,4 - 6.5V
Wat op zich jammer is dat de Audison wat laag uitstuurt, waardoor je de gain van de Rodek en Pioneer best wat moet opdraaien om volledig uit te kunnen sturen. Daarnaast kan je met de Kenwood radio niet vol uitsturen (4V) omdat dan de Audison gaat clippen, omdat ie max. 2V input verdraagt. Nou is het wel zo dat de Kenwood een logaritmische volumeregeling heeft (zoals elke radio...), dus de 2V bereikt ie op misschien wel 75% van 't volumebereik.
Hoe stel je dit nou af....zonder scope gewoon op het gehoor.
-
spinningwheels
Dank weer ,
Maar ik wil zeer zeker niet net doen of ik het beter weet .
Had ook ( nog) niet naar de uitgang spanningen gekeken.
Maar zie hier dat die audison 4 VRMS opgegeven heeft. Dat is toch 4 volt of is dat weer iets heel anders? Ik zie een ingang impedantie van 15 K . Stel het ding is toch 2 volt , en ik zet er een spannings deler voor van twee weerstanden? of gaat dat string geven ? https://www.audison.eu/wp-content/uploa ... anuale.pdf
Maar ik wil zeer zeker niet net doen of ik het beter weet .
Had ook ( nog) niet naar de uitgang spanningen gekeken.
Maar zie hier dat die audison 4 VRMS opgegeven heeft. Dat is toch 4 volt of is dat weer iets heel anders? Ik zie een ingang impedantie van 15 K . Stel het ding is toch 2 volt , en ik zet er een spannings deler voor van twee weerstanden? of gaat dat string geven ? https://www.audison.eu/wp-content/uploa ... anuale.pdf
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ik zie het, ik had een of andere andere test gevonden waarin 2V vermeld stond. Maar ga er maar vanuit dat het 4V is, dus een probleem minder.
In principe zet je alle gains allemaal helemaal dicht, dus op 4V, 6,5V, 9V...dan heb je het minste ruis en gevoeligheid voor storing en zorg je dat de radio max. ongeclipped kan uitsturen. EQ en bass/treble etc. op de radio op 0.
Daarna kan je de Pioneer en Rodek richting 4V ingangsgevoeligheid draaien, dus gevoeliger.
Uiteindelijk staat het sub/bass/mid/hoog in balans, dat kan je doen op de Kenwood én Audison (levels), met als doel dat je de radio op 90-95% max volume kan zetten zonder dat het clipped.
Als je na de gehele levels/gain afregeling de bass / treble of EQ gaat gebruiken, loop je de kans dat je op hoog volume het weer eerder gaat clippen op frequenties waar je hebt geboost. Dus pas daar wel mee op...je kan daarom beter wat afzwakken met eq dan versterken.
In principe zet je alle gains allemaal helemaal dicht, dus op 4V, 6,5V, 9V...dan heb je het minste ruis en gevoeligheid voor storing en zorg je dat de radio max. ongeclipped kan uitsturen. EQ en bass/treble etc. op de radio op 0.
Daarna kan je de Pioneer en Rodek richting 4V ingangsgevoeligheid draaien, dus gevoeliger.
Uiteindelijk staat het sub/bass/mid/hoog in balans, dat kan je doen op de Kenwood én Audison (levels), met als doel dat je de radio op 90-95% max volume kan zetten zonder dat het clipped.
Als je na de gehele levels/gain afregeling de bass / treble of EQ gaat gebruiken, loop je de kans dat je op hoog volume het weer eerder gaat clippen op frequenties waar je hebt geboost. Dus pas daar wel mee op...je kan daarom beter wat afzwakken met eq dan versterken.
-
spinningwheels