Er zijn 44 resultaten gevonden

door Stefanovitch
do 10 feb 2022, 20:57
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Wat heb ik nodig?
Reacties: 9
Weergaves: 515

Re: Wat heb ik nodig?

Kijk eens naar de videos van Car Audio Fabrication, daar word heel veel uitgelegd over aansluiten van car audio.

https://www.youtube.com/c/CarAudioFabrication

of de videos van https://www.youtube.com/c/FiveStarCarSt ... Clearwater

Die zijn heel leerzaam.

Mvgr, Stefanovitch
door Stefanovitch
do 10 feb 2022, 20:51
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Pioneer avh-a240dab verliest verbinding met bluetooth
Reacties: 5
Weergaves: 377

Re: Pioneer avh-a240dab verliest verbinding met bluetooth

Het kan zijn dat de telefoon die gebruikt word niet geheel compatible is met de nieuwe pioneer. Kijk eens of je een andere telefoon kan proberen en kijken of deze hetzelfde probleem heeft. Is dit zo dan is een firmware update van de pioneer een mogelijkheid als er die is. Wbt de Camera, zo`n camera ...
door Stefanovitch
do 10 feb 2022, 20:38
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Vragen versterker
Reacties: 7
Weergaves: 522

Re: Vragen versterker

Er zijn genoeg opties om het geluid via een versterker met goede high/low converter te laten lopen.
Je kunt dan een mooi geluid krijgen. Daarintegen heb ik al meerdere keren andere speakers aangesloten via de normale uitgangen en dat ging altijd goed met een mooi resultaat.

Mvgr, Stefanovitch.
door Stefanovitch
do 10 feb 2022, 20:25
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Vragen versterker
Reacties: 7
Weergaves: 522

Re: Vragen versterker

Ik heb al eens een externe sub aan gesloten via een media nav en dat klonkt perfect.
door Stefanovitch
do 10 feb 2022, 20:13
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
Reacties: 12
Weergaves: 634

Re: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)

Thx bertje,

Hier heb ik wat aan en ga er iets mee doen.

Mvgr
door Stefanovitch
zo 06 feb 2022, 15:55
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
Reacties: 12
Weergaves: 634

Re: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)

Ok,

Is de poortsnelheid niet te hoog? of is dat niet zo van belang?
Ik weet dat de Xmax erg van belang is vanwege de mechanische beperkingen die de sub heeft.

Thx,
door Stefanovitch
za 05 feb 2022, 17:16
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
Reacties: 12
Weergaves: 634

Re: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)

Heb em voor een gepoorte kist best vlak gekregen hetzij met een wat hogere dbs over de hele laagrange.
Voor de te hoger xmax uitslag heeft deze kist idd een subsonisch filter nodig.
De luchtsnelheid in de poort is wel wat te hoog, die hoort om en nabij 18 te zijn.

Dus Bertje wat vind jij ervan?
door Stefanovitch
vr 04 feb 2022, 21:59
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Vervangen van verouderde radio in auto
Reacties: 9
Weergaves: 435

Re: Vervangen van verouderde radio in auto

Wat voor radio wil je monteren? Waar zit de sanyo stekker aan gemonteerd? Zoals Bertje zegt, in de jaren 70 zaten er geen standaard stekkers in de auto. Dus alles moet eigenlijk nagelopen worden waar alles vandaan komt. Geen Kroonstenen en Krimpers, alles netjes solderen en afisoleren. Mvgr, Stefano...
door Stefanovitch
vr 04 feb 2022, 21:55
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Vervangen van verouderde radio in auto
Reacties: 9
Weergaves: 435

Re: Vervangen van verouderde radio in auto

@ray5150 Kroonstenen? We zitten niet in de bouw.
Gewoon netjes solderen en af isoleren.
door Stefanovitch
vr 04 feb 2022, 21:13
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
Reacties: 12
Weergaves: 634

Re: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)

Hallo Bertje, Ik heb er nog eens naar gekeken, maar 20 liter word em niet. Ik heb nu een kistje van 31 ltr, kijk hier eens naar: Visuele represnetatie van mijn kistje. https://subbox.pro/en/b/ca2foVR7l Dit zijn de waardes van Win ISD zie de bijlages. Ik denk wel met een subsonic filter te moeten gaa...
door Stefanovitch
di 01 feb 2022, 17:32
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
Reacties: 12
Weergaves: 634

Re: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)

Ok dankjewel, das duidelijk.

Ik ga nog eens aan de gang en dan ook met jou gegevens. thx.

mvgr,

Stefan
door Stefanovitch
ma 31 jan 2022, 20:15
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
Reacties: 12
Weergaves: 634

Re: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)

Hallo Bertje, Ik heb de kist nu verdubbeld naar 30 Ltr en de poort naar 103.6(110mm buiten diameter). Ben benieuwd wat je hiervan vind. De poortsnelheid is nu wel lager. De poort piekt nu op 45 HZ. Oh ja de speaker word in serie aangesloten en niet parallel zoals de screenshot beweerd. Kan deze woof...
door Stefanovitch
ma 31 jan 2022, 19:44
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
Reacties: 12
Weergaves: 634

Re: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)

Hallo Bertje,

Het kistje is niet aan een maat gebonden, maar het is een work in progress.
Ik ga het eens met een groter volume proberen.
Kijken wat daar uit komt en dan post ik het weer hier.

Mvgr, stefan
door Stefanovitch
zo 30 jan 2022, 21:01
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
Reacties: 12
Weergaves: 634

zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)

Hallo Bertje,

Ik heb een poging gedaan om zelf een kist te ontwerpen en zou graag jou inzicht willen raadplegen.

Fs ligt nu iets onder wat T/S aan geven. Fs van de woofer ligt op 39.3 Hz.

Dit alles gaat op een audison 1.500 met 800 op 2 ohm.

Zie de screenshots.

Alvast bedankt.

Mvgr,

Stefan
door Stefanovitch
zo 30 jan 2022, 20:53
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: FM Radio stoort
Reacties: 7
Weergaves: 429

Re: FM Radio stoort

Wat ook een probleem kan zijn is een kapotte achterruit verwarming, als er een draad kapot is kan er storing optreden op de fm.
door Stefanovitch
ma 01 nov 2021, 13:52
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Kist voor een Dubbele ground zero 8 inch
Reacties: 3
Weergaves: 375

Re: Kist voor een Dubbele ground zero 8 inch

Bertje,

Bedankt voor je hulp, mocht ik een keer iets voor je kunnen beteken dan hoor ik het graag.

Mvgr,

Stefanovitch.
door Stefanovitch
ma 01 nov 2021, 7:19
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: SPEAKERSET OPEL CORSA!?
Reacties: 78
Weergaves: 6553

Re: SPEAKERSET OPEL CORSA!?

Shadow,

excuus verkeerd begrepen, zie nu idd wat je bedoelde.

No Problemo
door Stefanovitch
ma 01 nov 2021, 7:17
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: SPEAKERSET OPEL CORSA!?
Reacties: 78
Weergaves: 6553

Re: SPEAKERSET OPEL CORSA!?

:D
door Stefanovitch
ma 01 nov 2021, 7:16
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: SPEAKERSET OPEL CORSA!?
Reacties: 78
Weergaves: 6553

Re: SPEAKERSET OPEL CORSA!?

:D
door Stefanovitch
ma 01 nov 2021, 7:16
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: SPEAKERSET OPEL CORSA!?
Reacties: 78
Weergaves: 6553

Re: SPEAKERSET OPEL CORSA!?

:D
door Stefanovitch
zo 31 okt 2021, 22:46
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: SPEAKERSET OPEL CORSA!?
Reacties: 78
Weergaves: 6553

Re: SPEAKERSET OPEL CORSA!?

Shadow,

Mag ik reageren op wat er in dit topic word gezegd?
Of moet ik daar ook een nieuw topic voor maken?

Maar goed, tis klaar nu....... Ik heb deze persoon die dit topic heeft gestart gewoon goed advies willen geven.

Mvgr,

Stefanovitch.
door Stefanovitch
zo 31 okt 2021, 22:19
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: SPEAKERSET OPEL CORSA!?
Reacties: 78
Weergaves: 6553

Re: SPEAKERSET OPEL CORSA!?

:D
door Stefanovitch
zo 31 okt 2021, 21:26
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: Kist voor een Dubbele ground zero 8 inch
Reacties: 3
Weergaves: 375

Kist voor een Dubbele ground zero 8 inch

Bertje, Ik wil graag een Nieuwe kist gaan bouwen voor twee GroundZero SQ woofers. Je hebt me de laatste keer goed geholpen met die Kist voor mijn Rockford woofer, mag ik je nog een keer om hulp vragen als ik de T/S parameters doorgeef aan jou? Ik heb namelijk twee Audison versterkers gekocht, waarva...
door Stefanovitch
zo 31 okt 2021, 21:12
Forum: Car Audio Specifiek
Onderwerp: SPEAKERSET OPEL CORSA!?
Reacties: 78
Weergaves: 6553

Re: SPEAKERSET OPEL CORSA!?

Bertje schreef: za 30 okt 2021, 22:27
Best ligt niet direct naast Almere of Ede....
Nee Bertje dat ligt idd dichtbij Eindhoven.

Mvgr.