Er zijn 44 resultaten gevonden
- ma 09 mei 2022, 23:08
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Pioneer avh-a240dab verliest verbinding met bluetooth
- Reacties: 5
- Weergaves: 377
Re: Pioneer avh-a240dab verliest verbinding met bluetooth
Is een instelling in de radio.
- do 10 feb 2022, 20:57
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Wat heb ik nodig?
- Reacties: 9
- Weergaves: 515
Re: Wat heb ik nodig?
Kijk eens naar de videos van Car Audio Fabrication, daar word heel veel uitgelegd over aansluiten van car audio.
https://www.youtube.com/c/CarAudioFabrication
of de videos van https://www.youtube.com/c/FiveStarCarSt ... Clearwater
Die zijn heel leerzaam.
Mvgr, Stefanovitch
https://www.youtube.com/c/CarAudioFabrication
of de videos van https://www.youtube.com/c/FiveStarCarSt ... Clearwater
Die zijn heel leerzaam.
Mvgr, Stefanovitch
- do 10 feb 2022, 20:51
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Pioneer avh-a240dab verliest verbinding met bluetooth
- Reacties: 5
- Weergaves: 377
Re: Pioneer avh-a240dab verliest verbinding met bluetooth
Het kan zijn dat de telefoon die gebruikt word niet geheel compatible is met de nieuwe pioneer. Kijk eens of je een andere telefoon kan proberen en kijken of deze hetzelfde probleem heeft. Is dit zo dan is een firmware update van de pioneer een mogelijkheid als er die is. Wbt de Camera, zo`n camera ...
- do 10 feb 2022, 20:38
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Vragen versterker
- Reacties: 7
- Weergaves: 522
Re: Vragen versterker
Er zijn genoeg opties om het geluid via een versterker met goede high/low converter te laten lopen.
Je kunt dan een mooi geluid krijgen. Daarintegen heb ik al meerdere keren andere speakers aangesloten via de normale uitgangen en dat ging altijd goed met een mooi resultaat.
Mvgr, Stefanovitch.
Je kunt dan een mooi geluid krijgen. Daarintegen heb ik al meerdere keren andere speakers aangesloten via de normale uitgangen en dat ging altijd goed met een mooi resultaat.
Mvgr, Stefanovitch.
- do 10 feb 2022, 20:25
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Vragen versterker
- Reacties: 7
- Weergaves: 522
Re: Vragen versterker
Ik heb al eens een externe sub aan gesloten via een media nav en dat klonkt perfect.
- do 10 feb 2022, 20:13
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
- Reacties: 12
- Weergaves: 634
Re: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
Thx bertje,
Hier heb ik wat aan en ga er iets mee doen.
Mvgr
Hier heb ik wat aan en ga er iets mee doen.
Mvgr
- zo 06 feb 2022, 15:55
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
- Reacties: 12
- Weergaves: 634
Re: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
Ok,
Is de poortsnelheid niet te hoog? of is dat niet zo van belang?
Ik weet dat de Xmax erg van belang is vanwege de mechanische beperkingen die de sub heeft.
Thx,
Is de poortsnelheid niet te hoog? of is dat niet zo van belang?
Ik weet dat de Xmax erg van belang is vanwege de mechanische beperkingen die de sub heeft.
Thx,
- za 05 feb 2022, 17:16
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
- Reacties: 12
- Weergaves: 634
Re: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
Heb em voor een gepoorte kist best vlak gekregen hetzij met een wat hogere dbs over de hele laagrange.
Voor de te hoger xmax uitslag heeft deze kist idd een subsonisch filter nodig.
De luchtsnelheid in de poort is wel wat te hoog, die hoort om en nabij 18 te zijn.
Dus Bertje wat vind jij ervan?
Voor de te hoger xmax uitslag heeft deze kist idd een subsonisch filter nodig.
De luchtsnelheid in de poort is wel wat te hoog, die hoort om en nabij 18 te zijn.
Dus Bertje wat vind jij ervan?
- vr 04 feb 2022, 21:59
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Vervangen van verouderde radio in auto
- Reacties: 9
- Weergaves: 435
Re: Vervangen van verouderde radio in auto
Wat voor radio wil je monteren? Waar zit de sanyo stekker aan gemonteerd? Zoals Bertje zegt, in de jaren 70 zaten er geen standaard stekkers in de auto. Dus alles moet eigenlijk nagelopen worden waar alles vandaan komt. Geen Kroonstenen en Krimpers, alles netjes solderen en afisoleren. Mvgr, Stefano...
- vr 04 feb 2022, 21:55
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Vervangen van verouderde radio in auto
- Reacties: 9
- Weergaves: 435
Re: Vervangen van verouderde radio in auto
@ray5150 Kroonstenen? We zitten niet in de bouw.
Gewoon netjes solderen en af isoleren.
Gewoon netjes solderen en af isoleren.
- vr 04 feb 2022, 21:13
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
- Reacties: 12
- Weergaves: 634
Re: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
Hallo Bertje, Ik heb er nog eens naar gekeken, maar 20 liter word em niet. Ik heb nu een kistje van 31 ltr, kijk hier eens naar: Visuele represnetatie van mijn kistje. https://subbox.pro/en/b/ca2foVR7l Dit zijn de waardes van Win ISD zie de bijlages. Ik denk wel met een subsonic filter te moeten gaa...
- di 01 feb 2022, 17:32
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
- Reacties: 12
- Weergaves: 634
Re: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
Ok dankjewel, das duidelijk.
Ik ga nog eens aan de gang en dan ook met jou gegevens. thx.
mvgr,
Stefan
Ik ga nog eens aan de gang en dan ook met jou gegevens. thx.
mvgr,
Stefan
- ma 31 jan 2022, 20:15
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
- Reacties: 12
- Weergaves: 634
Re: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
Hallo Bertje, Ik heb de kist nu verdubbeld naar 30 Ltr en de poort naar 103.6(110mm buiten diameter). Ben benieuwd wat je hiervan vind. De poortsnelheid is nu wel lager. De poort piekt nu op 45 HZ. Oh ja de speaker word in serie aangesloten en niet parallel zoals de screenshot beweerd. Kan deze woof...
- ma 31 jan 2022, 19:44
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
- Reacties: 12
- Weergaves: 634
Re: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
Hallo Bertje,
Het kistje is niet aan een maat gebonden, maar het is een work in progress.
Ik ga het eens met een groter volume proberen.
Kijken wat daar uit komt en dan post ik het weer hier.
Mvgr, stefan
Het kistje is niet aan een maat gebonden, maar het is een work in progress.
Ik ga het eens met een groter volume proberen.
Kijken wat daar uit komt en dan post ik het weer hier.
Mvgr, stefan
- zo 30 jan 2022, 21:01
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
- Reacties: 12
- Weergaves: 634
zelf kist ontworpen met WinISD (TAV Bertje)
Hallo Bertje,
Ik heb een poging gedaan om zelf een kist te ontwerpen en zou graag jou inzicht willen raadplegen.
Fs ligt nu iets onder wat T/S aan geven. Fs van de woofer ligt op 39.3 Hz.
Dit alles gaat op een audison 1.500 met 800 op 2 ohm.
Zie de screenshots.
Alvast bedankt.
Mvgr,
Stefan
Ik heb een poging gedaan om zelf een kist te ontwerpen en zou graag jou inzicht willen raadplegen.
Fs ligt nu iets onder wat T/S aan geven. Fs van de woofer ligt op 39.3 Hz.
Dit alles gaat op een audison 1.500 met 800 op 2 ohm.
Zie de screenshots.
Alvast bedankt.
Mvgr,
Stefan
- zo 30 jan 2022, 20:53
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: FM Radio stoort
- Reacties: 7
- Weergaves: 429
Re: FM Radio stoort
Wat ook een probleem kan zijn is een kapotte achterruit verwarming, als er een draad kapot is kan er storing optreden op de fm.
- ma 01 nov 2021, 13:52
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Kist voor een Dubbele ground zero 8 inch
- Reacties: 3
- Weergaves: 375
Re: Kist voor een Dubbele ground zero 8 inch
Bertje,
Bedankt voor je hulp, mocht ik een keer iets voor je kunnen beteken dan hoor ik het graag.
Mvgr,
Stefanovitch.
Bedankt voor je hulp, mocht ik een keer iets voor je kunnen beteken dan hoor ik het graag.
Mvgr,
Stefanovitch.
- ma 01 nov 2021, 7:19
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: SPEAKERSET OPEL CORSA!?
- Reacties: 78
- Weergaves: 6553
Re: SPEAKERSET OPEL CORSA!?
Shadow,
excuus verkeerd begrepen, zie nu idd wat je bedoelde.
No Problemo
excuus verkeerd begrepen, zie nu idd wat je bedoelde.
No Problemo
- ma 01 nov 2021, 7:17
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: SPEAKERSET OPEL CORSA!?
- Reacties: 78
- Weergaves: 6553
- ma 01 nov 2021, 7:16
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: SPEAKERSET OPEL CORSA!?
- Reacties: 78
- Weergaves: 6553
- ma 01 nov 2021, 7:16
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: SPEAKERSET OPEL CORSA!?
- Reacties: 78
- Weergaves: 6553
- zo 31 okt 2021, 22:46
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: SPEAKERSET OPEL CORSA!?
- Reacties: 78
- Weergaves: 6553
Re: SPEAKERSET OPEL CORSA!?
Shadow,
Mag ik reageren op wat er in dit topic word gezegd?
Of moet ik daar ook een nieuw topic voor maken?
Maar goed, tis klaar nu....... Ik heb deze persoon die dit topic heeft gestart gewoon goed advies willen geven.
Mvgr,
Stefanovitch.
Mag ik reageren op wat er in dit topic word gezegd?
Of moet ik daar ook een nieuw topic voor maken?
Maar goed, tis klaar nu....... Ik heb deze persoon die dit topic heeft gestart gewoon goed advies willen geven.
Mvgr,
Stefanovitch.
- zo 31 okt 2021, 22:19
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: SPEAKERSET OPEL CORSA!?
- Reacties: 78
- Weergaves: 6553
- zo 31 okt 2021, 21:26
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: Kist voor een Dubbele ground zero 8 inch
- Reacties: 3
- Weergaves: 375
Kist voor een Dubbele ground zero 8 inch
Bertje, Ik wil graag een Nieuwe kist gaan bouwen voor twee GroundZero SQ woofers. Je hebt me de laatste keer goed geholpen met die Kist voor mijn Rockford woofer, mag ik je nog een keer om hulp vragen als ik de T/S parameters doorgeef aan jou? Ik heb namelijk twee Audison versterkers gekocht, waarva...
- zo 31 okt 2021, 21:12
- Forum: Car Audio Specifiek
- Onderwerp: SPEAKERSET OPEL CORSA!?
- Reacties: 78
- Weergaves: 6553
