Ik ben van plan om een subwoofer erbij te nemen. Nu heb ik, net als vele andere, er niet heel veel verstand van. Wie (wél met dat verstand) zou mij willen helpen met het vinden van de juiste informatie, zodat ik een geschikte sub kan gaan zoeken?
1. Ik heb nu het onderstaande in de auto :
HU=
Sony DSX-G80, Geïntegreerde klasse-D-versterker met 4 x max. 100 W (45 W RMS) uitgangsvermogen met een speakerbelasting van 2 ohm. Er zijn 3 x 5V pre-out.
Speakers= (Front)
Audison 4 APX coaxial, 120 W peak en 40 W continu.
2. Wat heb ik nodig?
Ik zoek een geschikte subwoofer, waarvan de de prestaties het beste aansluiten bij het afspelen van reggae. Van roots-reggae tot dub. (Andere muziek is in deze auto niet toegestaan
3. De vragen?
- Heb ik een dvc of een svc nodig?
- Is in deze setup een 2ohm of 4ohm nodig?
- Hoeveel Watt RMS is minimaal of maximaal bij deze setup nodig?
- Als het goed is, zijn er met deze HU twee methoden om aan te sluiten. “eenvoudige subwooferaansluiting”. En als ik op een hoog volume wil kunnen afspelen kan ik ook “parallel aansluiten”. Welke kies ik dan?
Vooral de Watts en de ohms begrijp ik allemaal niet zo goed, dus een advies wat min./max. allemaal bij mijn HU kan, zou wel heel fijn zijn. Als die specs er zijn kan ik binnen een bepaald budget in ieder geval iets gaan zoeken.
Thx voor het lezen , je interesse en misschien ook wel voor je hulp