Dag Intruder,
Hier het schema van je versterker.
Groet,
Pim
Er zijn 1395 resultaten gevonden
- zo 31 aug 2025, 16:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Sluiting gemaakt op ls uitgang Rotel
- Reacties: 13
- Weergaves: 418
- di 04 mar 2025, 15:59
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Decca london horn tweeters.
- Reacties: 8
- Weergaves: 343
Re: Decca london horn tweeters.
Dag Beijert, Met Decca Horns heb ik jaren gespeeld, en naar volle tevredenheid, AJ van den hul heeft toen een 24 dB filter er voor uitgerekend, maar de aluminium bandjes zijn waarschijnlijk niet meer te vinden, dus zelf maken. De laagkast met een B139 is een transmissielijn op een andere wijze gevou...
- ma 14 okt 2024, 14:58
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Mechanische brom ringkerntrafo, ook met netfilter
- Reacties: 43
- Weergaves: 925
Re: Mechanische brom ringkerntrafo, ook met netfilter
Dag James, Hier een schema van Anne, en een voorbeeld hoe ik dat in 2018 heb uitgevoerd, 2 Wima condensatoren in serie elk 2u2, 250 volt wissel spanningen een dikke weerstand van 1 Mega ohm, let wel op dat er over die weerstand 300 voltstaat, dat was de waarschuwing van Anne destijds, vandaar dat he...
- wo 07 aug 2024, 15:58
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voorversterker gaat in linker kanaal ineens vervormen.
- Reacties: 13
- Weergaves: 355
Re: Voorversterker gaat in linker kanaal ineens vervormen.
Hoi Pim, is het wel verstandig om gelijk maar de hele bedrading te veranderen en de printen te herschikken. Het apparaat heeft immers jaren probleemloos gewerkt. Je weet ook niet zeker dat het door oscillatie komt. Misschien is het wel een slechte soldering die geen contact meer maakt. Ik zou als i...
- di 06 aug 2024, 13:41
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voorversterker gaat in linker kanaal ineens vervormen.
- Reacties: 13
- Weergaves: 355
Re: Voorversterker gaat in linker kanaal ineens vervormen.
Hoi Pim, is het wel verstandig om gelijk maar de hele bedrading te veranderen en de printen te herschikken. Het apparaat heeft immers jaren probleemloos gewerkt. Je weet ook niet zeker dat het door oscillatie komt. Misschien is het wel een slechte soldering die geen contact meer maakt. Ik zou als i...
- di 06 aug 2024, 13:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voorversterker gaat in linker kanaal ineens vervormen.
- Reacties: 13
- Weergaves: 355
Re: Voorversterker gaat in linker kanaal ineens vervormen.
Zo plat als de bovenstaande heren zou ik het niet willen zeggen maar je routing van je bekabeling zou zeker een factor kunnen zijn. Probeer alle zo kort mogelijk te houden en mogelijk zal je daarvoor de posities van je printjes aan moeten passen. Zo zou ik beginnen bij je ingang selectie wat nu all...
- di 06 aug 2024, 13:25
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voorversterker gaat in linker kanaal ineens vervormen.
- Reacties: 13
- Weergaves: 355
Re: Voorversterker gaat in linker kanaal ineens vervormen.
Haal de steraarde er uit. Maak een busaarde, Een draad van voeding naar voorversterker. Eventuel twee aardpunen op het chassis. 1 voor de voeding en 1 voor de versterker. Vooral de ingang is gevoelig,doe dit afgeschermd. Dus vanaf de potmeter naar de vertsterker. Aan 1 kant aarden want anders creëe...
- di 06 aug 2024, 13:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voorversterker gaat in linker kanaal ineens vervormen.
- Reacties: 13
- Weergaves: 355
Re: Voorversterker gaat in linker kanaal ineens vervormen.
Ah, ok, zonder afscherming of weerstand liggen de signaal aarde en voedings aarde dus aan elkaar? Als dat zonder brom ging is dat bijzonder, maar niet waar je probleem zat, op wat voor ontwerp is dit gebouwd, of een kit? Dag Shadow, Hij heeft altijd zonder brom gefunctioneerd. De voorversterker is ...
- ma 05 aug 2024, 22:21
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voorversterker gaat in linker kanaal ineens vervormen.
- Reacties: 13
- Weergaves: 355
Re: Voorversterker gaat in linker kanaal ineens vervormen.
Dag Shadow, Bedankt voor je reactie, het twisten van de signaaldraden, dat wordt in dit geval moeilijk. Want de signaal draden zitten links en rechts in de kast, is het twisten met een massa draad naar de kast een optie?. De aarding ligt met een steraarde aan de bodem van de kast, aarding van het si...
- ma 05 aug 2024, 19:18
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voorversterker gaat in linker kanaal ineens vervormen.
- Reacties: 13
- Weergaves: 355
Re: Voorversterker gaat in linker kanaal ineens vervormen.
Beste Forum Leden, Het verslag van een gedeelte van de bouw van deze voorversterker nog even doorgelezen, en toen kwam het plotseling naar boven, het is waarschijnlijk oscillatie, want dat is bij de bouw ook naar voren gekomen, ben benieuwd of ik het kan oproepen nu dat de voorversterker op mijn wer...
- ma 05 aug 2024, 18:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voorversterker gaat in linker kanaal ineens vervormen.
- Reacties: 13
- Weergaves: 355
Voorversterker gaat in linker kanaal ineens vervormen.
Beste Forum Leden, Al jaren gebruik ik een voorversterker, via dit Forum ben ik indertijd 2015 geholpen door Anne, en andere Forum leden. Nu doet zich een vreemd verschijnsel voor, wat eens in het halfjaar naar voren komt, zomaar uit het niets gaat het linker kanaal vervormen, het geluid is dan ook ...
- za 27 apr 2024, 17:36
- Forum: Elektronicagereedschap
- Onderwerp: Zelfbouw buizentester Mede bouwers denkers gezocht
- Reacties: 62
- Weergaves: 1473
Re: Zelfbouw buizentester Mede bouwers denkers gezocht
Dag Bert,
Dat is een behoorlijk uitgebreide schakeling die je daar gaat maken samen met Douwe en Willy, veel succes gewenst.
Groet,
Pim
Dat is een behoorlijk uitgebreide schakeling die je daar gaat maken samen met Douwe en Willy, veel succes gewenst.
Groet,
Pim
- za 18 nov 2023, 18:44
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival
- Reacties: 12
- Weergaves: 499
Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival
Dag Paul,
Ik heb het bouwpakket gekocht, maar het nog steeds niet in elkaar gezet, ik zal de componenten lijst opzoeken, en dan plaats ik het hier.
Groet,
Pim
Hier het schema in PDF.
Ik heb het bouwpakket gekocht, maar het nog steeds niet in elkaar gezet, ik zal de componenten lijst opzoeken, en dan plaats ik het hier.
Groet,
Pim
Hier het schema in PDF.
- za 18 nov 2023, 16:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival
- Reacties: 12
- Weergaves: 499
Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival
Foutje.
Groet,
Pim
Groet,
Pim
- za 18 nov 2023, 14:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival
- Reacties: 12
- Weergaves: 499
Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival
Dag Paul,
Zag het bericht voorbij komen, misschien heb je wat aan het schema?.
Groet,
Pim
Zag het bericht voorbij komen, misschien heb je wat aan het schema?.
Groet,
Pim
- ma 30 okt 2023, 12:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voeding Buizen voorversterker.
- Reacties: 20
- Weergaves: 616
Re: Voeding Buizen voorversterker.
Het is mooi om te zien dat de voeding goed werkt, heb een van de twee voedingen afgemonteerd en belast met 47 K bij 215 volt loopt er 4,5 mA, hierbij 2 foto`s, foto 1 gemeten op de gelijkricht Elco's, foto 2 gemeten op de uitgang op de 47 K weerstand. Groet, Pim ScreenShot2766.jpg ScreenShot2768.jpg
- zo 29 okt 2023, 19:14
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voeding Buizen voorversterker.
- Reacties: 20
- Weergaves: 616
Re: Voeding Buizen voorversterker.
Dag Robert en Elpeewee,
Bedankt voor jullie reactie, ga het zo uitvoeren.
Groet,
Pim
Bedankt voor jullie reactie, ga het zo uitvoeren.
Groet,
Pim
- zo 29 okt 2023, 17:22
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voeding Buizen voorversterker.
- Reacties: 20
- Weergaves: 616
Re: Voeding Buizen voorversterker.
Dag Piet, Heb je een verwijzing naar literatuur over jouw advies? Jouw advies verbaast me zeer omdat als jouw advies juist is, het overgrote deel van de ontwerpen van versterkers (en andere apparaten) wat dit betreft sub-optimaal zouden zijn. Dat zou natuurlijk kunnen maar waarom zouden de ontwerpe...
- zo 29 okt 2023, 15:28
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voeding Buizen voorversterker.
- Reacties: 20
- Weergaves: 616
Re: Voeding Buizen voorversterker.
Hier het schema van de buizen voorversterker, en gloeispanning voeding, elke buis heeft zijn eigen gloeispanningsvoeding en elk een eigen ringkerntrafo.
Groet,
Pim
Groet,
Pim
- zo 29 okt 2023, 14:36
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voeding Buizen voorversterker.
- Reacties: 20
- Weergaves: 616
Re: Voeding Buizen voorversterker.
Dat is een goeie vraag, bij alle versterkers die door mij zijn gebouwd meeste transistoren/Mosfet`s is er altijd vanuit de voeding een draad naar de centrale steraarde punt gelegd, en bij mijn laatste buizen eindversterker met EL84 heb ik consequent met een centrale steraarde gewerkt. Dat is de rede...
- zo 29 okt 2023, 13:18
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voeding Buizen voorversterker.
- Reacties: 20
- Weergaves: 616
Re: Voeding Buizen voorversterker.
Zo heb ik de voeding ook uitgeprobeerd, maar of hij nu helemaal los van de kast moet dat is de vraag, dan is Piet z`n idee natuurlijk ook nog mogelijk.
Groet,
Pim
Groet,
Pim
- zo 29 okt 2023, 12:56
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voeding Buizen voorversterker.
- Reacties: 20
- Weergaves: 616
Re: Voeding Buizen voorversterker.
Wat me voor al op valt is de plek waar de 0 en waar de spanning in het schema wordt afgetapt van de elco bank. Je moet je voor stellen dat bij elke elco het signaal wordt afgevlakt door de buffer werking. De plek waar je spanning nu direct achter de diode brug weg gehaald word is de plek waar het v...
- zo 29 okt 2023, 10:59
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voeding Buizen voorversterker.
- Reacties: 20
- Weergaves: 616
Re: Voeding Buizen voorversterker.
Bedankt voor jullie reactie, er is weer genoeg om over na te denken.
Groet,
Pim
Groet,
Pim
- za 28 okt 2023, 20:23
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voeding Buizen voorversterker.
- Reacties: 20
- Weergaves: 616
Re: Voeding Buizen voorversterker.
Dag Piet, Dat is een geweldige tip, dank je wel. Maar hoe zit het dan met de rest de aardverbindingen, kunnen die dan wel direct aan de centrale steraarde worden gelegd, b.v. die van de gestabiliseerde gloeispanning komen en de aardverbindingen die van de Cinch ingang komen en de weerstanden die bij...
- za 28 okt 2023, 18:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voeding Buizen voorversterker.
- Reacties: 20
- Weergaves: 616
Voeding Buizen voorversterker.
Beste Forum Leden, Ik heb een vraag over een voeding en wel precies waar de voeding aan de centrale steraarde moet worden gelegd. Op het schema van de voeding zijn alle GND aanduidingen, bedoeld dat die op de print aan de GND hangen, dus niet naar buiten worden gebracht, dat staat zo op het schema a...
