Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival
Moderator: Beheerdersteam
Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival
Ik was wat door de site van Jukebox revival aan het rommelen en ik zie dit schattige preamp kitje:
https://www.jukebox-revival.eu/nl/produ ... et-18746-p
Ik vind het niet duur. Ik vraag mij alleen af of er een phonotrapje in het circuit is opgenomen. Er staat niets over. De originele Marantz 7 preamp (waarvan wordt beweerd dat het op dat circuit is gebaseerd) had dat natuurlijk wel, maar het kan een vrije ende uitgeklede interpretatie zijn natuurlijk.
Iemand hier die dat ding wel eens heeft gebouwd? De vraag over het phono circuit kan ik aan Jukebox revival stellen, bouw- en luisterervaringen natuurlijk niet.
mvg, Paul
https://www.jukebox-revival.eu/nl/produ ... et-18746-p
Ik vind het niet duur. Ik vraag mij alleen af of er een phonotrapje in het circuit is opgenomen. Er staat niets over. De originele Marantz 7 preamp (waarvan wordt beweerd dat het op dat circuit is gebaseerd) had dat natuurlijk wel, maar het kan een vrije ende uitgeklede interpretatie zijn natuurlijk.
Iemand hier die dat ding wel eens heeft gebouwd? De vraag over het phono circuit kan ik aan Jukebox revival stellen, bouw- en luisterervaringen natuurlijk niet.
mvg, Paul
Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival
Ziet er naar uit van niet. Zou ze even een mailtje sturen of bellen.
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival
Dag Paul,
Zag het bericht voorbij komen, misschien heb je wat aan het schema?.
Groet,
Pim
Zag het bericht voorbij komen, misschien heb je wat aan het schema?.
Groet,
Pim
Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival
Ik snap de relatie niet.
In het bouwpakket is sprake van een buizengelijkrichter en 3 x ECC83.
In bovenstaand schema staat de 6SN7 afgebeeld met een brugcel.
Heeft dus helemaal niks met elkaar te maken ?
In het bouwpakket is sprake van een buizengelijkrichter en 3 x ECC83.
In bovenstaand schema staat de 6SN7 afgebeeld met een brugcel.
Heeft dus helemaal niks met elkaar te maken ?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival
Heb jij hem gebouwd Pim? Laatste schema zal kloppen, maar de resolutie is te laag om conponentwaardes te kunnen lezen. Ik ga dat mailtje toch maar even sturen.
Mvg, Paul
Mvg, Paul
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival
Dag Paul,
Ik heb het bouwpakket gekocht, maar het nog steeds niet in elkaar gezet, ik zal de componenten lijst opzoeken, en dan plaats ik het hier.
Groet,
Pim
Hier het schema in PDF.
Ik heb het bouwpakket gekocht, maar het nog steeds niet in elkaar gezet, ik zal de componenten lijst opzoeken, en dan plaats ik het hier.
Groet,
Pim
Hier het schema in PDF.
Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival
Thanks! Succes met de montage. Ik ben benieuwd naar je ervaringen
Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival
Er is i.i.g. geen phonotrapje in te ontdekken.
