Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Pcdg
Berichten: 891
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 14:24
Locatie: Den Haag

Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Bericht door Pcdg »

Ik was wat door de site van Jukebox revival aan het rommelen en ik zie dit schattige preamp kitje:

https://www.jukebox-revival.eu/nl/produ ... et-18746-p

Ik vind het niet duur. Ik vraag mij alleen af of er een phonotrapje in het circuit is opgenomen. Er staat niets over. De originele Marantz 7 preamp (waarvan wordt beweerd dat het op dat circuit is gebaseerd) had dat natuurlijk wel, maar het kan een vrije ende uitgeklede interpretatie zijn natuurlijk.

Iemand hier die dat ding wel eens heeft gebouwd? De vraag over het phono circuit kan ik aan Jukebox revival stellen, bouw- en luisterervaringen natuurlijk niet.

mvg, Paul
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Bericht door Pjotr »

Ziet er naar uit van niet. Zou ze even een mailtje sturen of bellen.
Pcdg
Berichten: 891
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 14:24
Locatie: Den Haag

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Bericht door Pcdg »

Gaan we doen, thanks!
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Bericht door PimDriessen »

Dag Paul,
Zag het bericht voorbij komen, misschien heb je wat aan het schema?.
Groet,
Pim
ScreenShot2092.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Bericht door ray5150 »

Ik snap de relatie niet.
In het bouwpakket is sprake van een buizengelijkrichter en 3 x ECC83.
In bovenstaand schema staat de 6SN7 afgebeeld met een brugcel.
Heeft dus helemaal niks met elkaar te maken ?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Bericht door Leeuwarden »

Zal een andere Alixpress versie zijn…
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Bericht door Pjotr »

Is gewoon een heel ander ding.
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Bericht door PimDriessen »

Foutje.
Groet,
Pim
ScreenShot2838.jpg
Pcdg
Berichten: 891
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 14:24
Locatie: Den Haag

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Bericht door Pcdg »

Heb jij hem gebouwd Pim? Laatste schema zal kloppen, maar de resolutie is te laag om conponentwaardes te kunnen lezen. Ik ga dat mailtje toch maar even sturen.

Mvg, Paul
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Bericht door PimDriessen »

Dag Paul,
Ik heb het bouwpakket gekocht, maar het nog steeds niet in elkaar gezet, ik zal de componenten lijst opzoeken, en dan plaats ik het hier.
Groet,
Pim
Hier het schema in PDF.
Marantz M7 preamp 18 nov 2023.pdf
(209.27 KiB) 57 keer gedownload
Pcdg
Berichten: 891
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 14:24
Locatie: Den Haag

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Bericht door Pcdg »

Thanks! Succes met de montage. Ik ben benieuwd naar je ervaringen
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Bericht door Pjotr »

Er is i.i.g. geen phonotrapje in te ontdekken.
Pcdg
Berichten: 891
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 14:24
Locatie: Den Haag

Re: Ervaringen met bouwpakket preamp Jukebox revival

Bericht door Pcdg »

Nope
Plaats reactie