Er zijn 23 resultaten gevonden
- di 29 nov 2022, 22:24
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw 211 versterker
- Reacties: 43
- Weergaves: 2580
Re: Bouw 211 versterker
Klopt,dit zijn 807’s die gebruikte ik vroeger in mijn middengolf zendertje.Vond het leuk om deze te gebruiken samen met de GM70’s.
- wo 16 nov 2022, 22:31
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw 211 versterker
- Reacties: 43
- Weergaves: 2580
Re: Bouw 211 versterker
Nou de 211 versterker speelt nog steeds.
6SN7 6l6 en de 211.
Ben weer verder gegaan met mijn GM70 amp.
Gaat niet zo snel,maar hoop het toch binnenkort spelend te hebben.
6SN7 6l6 en de 211.
Ben weer verder gegaan met mijn GM70 amp.
Gaat niet zo snel,maar hoop het toch binnenkort spelend te hebben.
- do 04 jun 2020, 23:36
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw 211 versterker
- Reacties: 43
- Weergaves: 2580
Re: Bouw 211 versterker
Beide versterkers spelen nog steeds prima zonder problemen.
Ben nu langzaam bezig met een gm70 buizenbak.
Ben nu langzaam bezig met een gm70 buizenbak.
- zo 04 aug 2019, 17:33
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: RS-1003, het proberen waard?
- Reacties: 597
- Weergaves: 15305
Re: RS-1003, het proberen waard?
Vlaartronic bestaat nog zeker,Ik ben weer een nieuwe versterker aan het maken met Lundahl als interstage en Vlaartronic trafo’s op de uitgang en voeding.Het is heel mooi gemaakt.Maar hoe het klinkt weet ik nog niet.
- wo 10 aug 2016, 17:11
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 807 Single ended - we gaan verder
- Reacties: 175
- Weergaves: 7169
Re: 807 Single ended - we gaan verder
Ik vind het prachtig geworden Robert!
- di 10 feb 2015, 23:09
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: RS1003 versterker project.
- Reacties: 150
- Weergaves: 3908
Re: RS1003 versterker project.
Weer eens wat anders die RS1003.
Ik had ze vroeger in mijn zender zitten.Dat was een R&S SK010.
Sterk buisje.Ga je een S.E bouwen?
Ik had ze vroeger in mijn zender zitten.Dat was een R&S SK010.
Sterk buisje.Ga je een S.E bouwen?
- di 10 feb 2015, 23:06
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw 211 versterker
- Reacties: 43
- Weergaves: 2580
Re: Bouw 211 versterker
De tweede versterker is klaar.
Nu eens kijken wat ik hierna gaat bouwen.
Nu eens kijken wat ik hierna gaat bouwen.
- di 16 dec 2014, 21:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw 211 versterker
- Reacties: 43
- Weergaves: 2580
Re: Bouw 211 versterker
Nee ik bouw een nieuwe,voor een kennis van mij.
- ma 15 dec 2014, 23:10
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw 211 versterker
- Reacties: 43
- Weergaves: 2580
Re: Bouw 211 versterker
En de voeding weer.
- ma 15 dec 2014, 23:06
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw 211 versterker
- Reacties: 43
- Weergaves: 2580
Re: Bouw 211 versterker
En inmiddels speeld de versterker nog steeds zonder problemen.Heb inmiddels de el34 buizen vervangen voor 6V6 exemplaren.En ik ben vorige maand begonnen met weer een nieuwe te bouwen.Inmiddels is ie al bijna klaar,nog even wachten op de ugt's.
- di 03 jun 2014, 22:56
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterker?
- Reacties: 858
- Weergaves: 22718
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Beetje te laat misschien maar ik gebruik voor de hogere spanningen gewoon de binnenkern van rg58 coax.Mantel haal ik er vanaf.Gaat prima.
- vr 28 feb 2014, 21:19
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw 211 versterker
- Reacties: 43
- Weergaves: 2580
Re: Bouw 211 versterker
Hij doet het!
Geheel bromvrij ook nog!hoeoeeeoeeee kan het!
Ben er blij mee.
Geheel bromvrij ook nog!hoeoeeeoeeee kan het!
Ben er blij mee.
- za 15 feb 2014, 15:01
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw 211 versterker
- Reacties: 43
- Weergaves: 2580
Re: Bouw 211 versterker
Zo,eindelijk de rvs afdekplaten binnen gekregen. Ik moet alleen nog even goed poetsen zo te zien :D Deze week nog even druk met het werk,maar hopelijk volgende week aan het solderen beginnen. Ik had er 2 besteld,maar kreeg er 4 omdat er op 2 een klein krasje zat. Deze gebruik ik nu even om te testen...
- do 30 jan 2014, 0:14
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel.
- Reacties: 176
- Weergaves: 3750
Re: Now your playing with power, het ultieme nintendo gevoel
Mooi project,de GU81 is echt een mooie buis.Je had het over die smoorspoelen.
Je kan eens informeren of Stegeman dump in exel deze nog heeft.Ik heb ze een paar jaar geleden gekocht voor mijn GU81p.p.
20Henry 500mA 5KV.Olie gekoeld en zeer zwaar haha.
Je kan eens informeren of Stegeman dump in exel deze nog heeft.Ik heb ze een paar jaar geleden gekocht voor mijn GU81p.p.
20Henry 500mA 5KV.Olie gekoeld en zeer zwaar haha.
- za 11 jan 2014, 23:28
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw 211 versterker
- Reacties: 43
- Weergaves: 2580
Re: Bouw 211 versterker
Hallo hier ben ik weer,de brug voor de 800Volt bestaat uit 3 in serie geschakelde diodes 1N5408.Dus 12 totaal,lijkt mij wel voldoende.Voor de andere spanningen gewoon 4 per brug gebruikt. Dat schema wat erbij zat van de voeding is wel iets anders geworden ja.Ik heb dus een enkele wikkeling voor de 8...
- za 11 jan 2014, 18:14
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw 211 versterker
- Reacties: 43
- Weergaves: 2580
Re: Bouw 211 versterker
Zijn er 3 geworden van 400Volt Anne.Ik pas altijd de schema's een beetje aan van wat ik nog heb liggen.Kijk maar goed,dan zie er 6 op rij zitten.De andere 4 zijn niet te zien op de foto,maar zijn er wel.Schakelen van de hoogspanning doe ik met een vacuumrelais die ook al jaren in een la lag te sling...
- vr 10 jan 2014, 17:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw 211 versterker
- Reacties: 43
- Weergaves: 2580
Re: Bouw 211 versterker
Klopt mr tube,ik heb daar aan gedacht en de spanningen op de elco's zitten rond de 367 volt per stuk,heb 3 400volts elco's in serie staan.En dat ze een beetje vermogen vreten,geeft niet de trafo is 500mA continu minimaal.
- do 09 jan 2014, 21:19
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw 211 versterker
- Reacties: 43
- Weergaves: 2580
Re: Bouw 211 versterker
Hoi Dre,de houten kast heb ik laten maken en de metalen kast voor de (verborgen)voeding komt van Ebay. De voeding werkt trouwens al een paar dagen.Mooi 1100 Volt en de rest klopt ook precies. Ik zit nog te wachten op de R.V.S mirror platen voor bovenop de versterker die ik laat maken.Duurt al een pa...
- ma 30 dec 2013, 18:26
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw 211 versterker
- Reacties: 43
- Weergaves: 2580
Re: Bouw 211 versterker
Ja Anne,als de opzet niet bevalt is het zo weer veranderd hihi.
Nog een fototje van de voeding,want ik was vanmiddag nog een uurtje aan het freubelen.
Nog een fototje van de voeding,want ik was vanmiddag nog een uurtje aan het freubelen.
- ma 30 dec 2013, 18:14
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw 211 versterker
- Reacties: 43
- Weergaves: 2580
Re: Bouw 211 versterker
Nee ik zet de buizen op DC,vandaar die grote elco van 100.000 uF,gevonden bij een dumpzaak in Vlaardingen. Verder ben ik nog geen echte ''kenner'' wat betreft buizen versterker Ahbuis,moet nog veel leren,maar dat komt vanzelf.Ik had het bij het topic welkom al geschreven,de enige audio versterker di...
- ma 30 dec 2013, 18:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw 211 versterker
- Reacties: 43
- Weergaves: 2580
Re: Bouw 211 versterker
Dankje Barry,De stekker die ik ga proberen is een z.g IEC 7 stekker.Is eigenlijk gemaakt voor 250Volt AC maar even kijken of ie ook 1100Volt DC aankan. Is wel een hele dikke,dus denk dat het wel gaat. Het schema staat erbij.Is eigenlijk voor een 845,maar die had ik hier nog niet.Dus eerst de boel ee...
- ma 30 dec 2013, 17:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Bouw 211 versterker
- Reacties: 43
- Weergaves: 2580
Bouw 211 versterker
Ik zal mijn projectje ook eens op de site zetten. Ik ben begonnen met mijn eerste buizenversterker. Alles komt op 1 kas te staan met een losse voeding. Audio trafo's zijn van Lundahl. De kast is al klaar en de rvs gepolijste bovenplaten zijn in bestelling. Buizen bezetting is 6sl7 EL34 211. Heb een ...
- za 26 okt 2013, 18:55
- Forum: Stel je eens voor
- Onderwerp: Hallo allemaal.
- Reacties: 4
- Weergaves: 387
Hallo allemaal.
Mijn naam is Peter en woon in Dordrecht. Zojuist dit mooie forum gevonden en ga het komende dagen eens lekker doorlezen. Ik wil nu eindelijk eens een buizenversterker zelf bouwen om mijn Yaqin MC10L eens te vervangen,(waar ik trouwens heel tevreden over ben) Maar wil nu eens wat anders. Ik loop al j...
