Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterker?
Moderator: Beheerdersteam
Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterker?
Een grote triode de GM-70 ,heeft iemand hier ervaring mee?
Zelf geen ervaring met direct verhitte buizen,en de wel zeer hoge gebruikte spanningen.
Maar wilde me er wat verder in verdiepen,misschien om er een te bouwen.
Al vast bedankt, democles
Zelf geen ervaring met direct verhitte buizen,en de wel zeer hoge gebruikte spanningen.
Maar wilde me er wat verder in verdiepen,misschien om er een te bouwen.
Al vast bedankt, democles
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ik kan je er concreet er ook niet mee helpen .
Ik kan je wel vertellen hoe ik dat soort buizen cosmetisch ervaar omdat ik beide heb staan .
Als ik de 807pp naast de audioromy fu813 zet dan is de gloei die dit soort buizen mee brengt enorm gaaf om in het donker naar muziek te luisteren .
De ene buis soort is standslicht de ander grootlicht .
Deze al gezien ? http://lampizator.eu/AMPLIFIERS/GM-70/G ... _mono.html
Ik kan je wel vertellen hoe ik dat soort buizen cosmetisch ervaar omdat ik beide heb staan .
Als ik de 807pp naast de audioromy fu813 zet dan is de gloei die dit soort buizen mee brengt enorm gaaf om in het donker naar muziek te luisteren .
De ene buis soort is standslicht de ander grootlicht .
Deze al gezien ? http://lampizator.eu/AMPLIFIERS/GM-70/G ... _mono.html
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Yep,gezien,,
Later praat de Lampizator pool over een 6N2P in de voor versterking met daarachter een 6N6P,,maar geen schema gevonden
Misschien heeft Anne een idee
Later praat de Lampizator pool over een 6N2P in de voor versterking met daarachter een 6N6P,,maar geen schema gevonden
Misschien heeft Anne een idee
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Als ik het schema bekijk zie ik 6n6p tot gm70 en 820v bij speaker aansluiting .
aller onderste schema in die tekening heeft ook 820v , lijkt me dat dat het vervolg is , of zamen aangesloten moet worden .
En de beide 230volt hebben alle bij 5Vac die moeten denk ik aan elkaar .
Ik ben leek in werking maar probeer alleen de tekening te lezen .
mischien kan je er iets mee of slaat het nergens op wat ik denk .
aller onderste schema in die tekening heeft ook 820v , lijkt me dat dat het vervolg is , of zamen aangesloten moet worden .
En de beide 230volt hebben alle bij 5Vac die moeten denk ik aan elkaar .
Ik ben leek in werking maar probeer alleen de tekening te lezen .
mischien kan je er iets mee of slaat het nergens op wat ik denk .
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Bedankt Bas,
Maar helaas schiet ik hier niet veel mee op
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Goede morgen Democles,
Ik denk dat je met bijgevoegd schema een eind op weg komt.
Dit heb ik even geleend van goede vriend Peter, het is zijn 211 I-Goliath die al een paar jaar bij hem draaien tot volle tevredenheid.
Je zult wel het een en ander aan moeten passen, maar dat moet geen probleem zijn.
Als je er aan begind wees dan voorzichtig, er wordt met een behoorlijke spanning gewerkt met veel energie.
Een keer beet pakken en je bent klaar voor het crematorium.
Gr Buizerd
Ik denk dat je met bijgevoegd schema een eind op weg komt.
Dit heb ik even geleend van goede vriend Peter, het is zijn 211 I-Goliath die al een paar jaar bij hem draaien tot volle tevredenheid.
Je zult wel het een en ander aan moeten passen, maar dat moet geen probleem zijn.
Als je er aan begind wees dan voorzichtig, er wordt met een behoorlijke spanning gewerkt met veel energie.
Een keer beet pakken en je bent klaar voor het crematorium.
Gr Buizerd
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ik moet daar natuurlijk ook bij vermelden dat Peter dit samen met Triode Dick heeft ontwikkeld.
Dit om het eerlijk te houden.
Dit om het eerlijk te houden.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Is natuurlijk een heel mooie buis om te zien
maar om die te gebruiken,da's andere koek
.
Wordt een dure grap,hoogspannings-voeding en ruim 60W gloei (2x) en vooral de UGT.Die moet ruim 100mA kunnen hebben (liever 150mA) bij minstens 1500V.
Het schema Lampidinges haal niet voldoende uitsturing,de voorversterker loopt vast ruim voor de eindtrap
.
En dat van TD met een onbelaste koppeltrafo,geeft onvermijdelijk vroeg of laat vonken in de trafo.Net als bij een SE-buizenversterker zonder LS aangesloten.
Omdat zo'n eindbuis bij volledige uitsturing wel wat roosterstroom zal gaan trekken in de buurt van -Vg=0V en de ingangs(miller)capaciteit,lijkt me een kathodevolger als sturing geen luxe.Of een eindbuis als driver,begint 't ook al steeds meer op een kachel te lijken
.
Anne
Wordt een dure grap,hoogspannings-voeding en ruim 60W gloei (2x) en vooral de UGT.Die moet ruim 100mA kunnen hebben (liever 150mA) bij minstens 1500V.
Het schema Lampidinges haal niet voldoende uitsturing,de voorversterker loopt vast ruim voor de eindtrap
En dat van TD met een onbelaste koppeltrafo,geeft onvermijdelijk vroeg of laat vonken in de trafo.Net als bij een SE-buizenversterker zonder LS aangesloten.
Omdat zo'n eindbuis bij volledige uitsturing wel wat roosterstroom zal gaan trekken in de buurt van -Vg=0V en de ingangs(miller)capaciteit,lijkt me een kathodevolger als sturing geen luxe.Of een eindbuis als driver,begint 't ook al steeds meer op een kachel te lijken
Anne
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Persoonlijk zou ik een mooie driverbuis uitkiezen, die netjes van de eindbuis gescheiden wordt door een soort kathodevolger (in dit geval een sourcevolger) dus een mosfet! Niet erg puristisch, maar wel effectief!Ah!buis schreef:Omdat zo'n eindbuis bij volledige uitsturing wel wat roosterstroom zal gaan trekken in de buurt van -Vg=0V en de ingangs(miller)capaciteit,lijkt me een kathodevolger als sturing geen luxe.Anne
groet,
Aat
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Zeg maar, de buizenversie van een Pass Labs Aleph...Ah!buis schreef:.Of een eindbuis als driver,begint 't ook al steeds meer op een kachel te lijken![]()
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Zou dit wat zijn?
http://www.diytriode.republika.pl/drugi_eng.htm
Alleen bij de tweede buis weet ik het even niet,nogal een exoot geloof ik,kan er niet veel over vinden.
http://www.diytriode.republika.pl/drugi_eng.htm
Alleen bij de tweede buis weet ik het even niet,nogal een exoot geloof ik,kan er niet veel over vinden.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ik wil zelf altijd nog een keer een 845 versterker bouwen. Vooral het ontwerp van Audio Note spreekt mij aan. Twee 845 parallel. Echter ben ik momenteel nog student en zijn de transformatoren niet te betalen. De 845 is, net als de GM70, een lastige buis om aan te sturen. Je ziet vaak bijzondere uitgangs- en interstrage transformatoren, dit maakt het ontwerp lastig na te bouwen.
Ik volg het draadje met interesse.
Ik volg het draadje met interesse.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Oei, voor mij ook nog een droom een keer zo'n dikke bak met zendbuizen te bouwen... Plaatje van de Audio Note, dat ziet er impressive uit in elk geval.
De trafo's, is daar uberhaupt aan te komen zonder ze speciaal te laten wikkelen?
De trafo's, is daar uberhaupt aan te komen zonder ze speciaal te laten wikkelen?
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ik ga het binnenkort maar eens proberen met de 807. Die is iets kleiner, maar kan nog zo'n 10W single ended leveren.
Als stuurtrap wil ik dezelfde als TheoK zijn EL34SE gaan toepassen.
Die grote triodes zijn heel mooi, maar de uitgangstransformatoren zijn erg kostbaar en de eindbuizen ook.
Als stuurtrap wil ik dezelfde als TheoK zijn EL34SE gaan toepassen.
Die grote triodes zijn heel mooi, maar de uitgangstransformatoren zijn erg kostbaar en de eindbuizen ook.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Weet je zo waar die ugt's te koop zijn?
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Vond dit op het net,
http://www.diyaudio.com/wiki/TransformerSuppliers
Nog geen verder onderzoek gedaan,misschien dat er wat tussen zit.
http://www.diyaudio.com/wiki/TransformerSuppliers
Nog geen verder onderzoek gedaan,misschien dat er wat tussen zit.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Ja ze zijn gewoon te koop. Bijvoorbeeld bij Acoustic-Dimension.
Volgens mij is het de Trans-180 uit de groep B. Per stuk 491,50 in de BTW.
Volgens mij is het de Trans-180 uit de groep B. Per stuk 491,50 in de BTW.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
SLIK !!!!!!!!!!!!!Volgens mij is het de Trans-180 uit de groep B. Per stuk 491,50 in de BTW.
Kuch,,,Kuch,,
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Bij de andere merken word je al helemaal niet vrolijk van de prijs ... maar je hebt hier wel de hoofdprijs te pakken volgens mij. Hoe heet die man in Polen ook weer, Theo heeft daar z'n UGT's gekocht, ben de naam ff kwijt.
Edit: Indel, heb eens wat overgenomen van Vinculum, dat zijn ook Indel trafo's. http://www.indel.pl
Als ik google laat vertalen: 'dienen om signaalverwerking in de terminale fase van buizenversterkers'
Verder word je er niet echt wijs uit, en ik zie ook geen prijzen staan, zal wel op aanvraag zijn ofzo. Heb een nederlandse collega van poolse oorsprong, zal hem eens vragen mee te kijken.
Edit: Indel, heb eens wat overgenomen van Vinculum, dat zijn ook Indel trafo's. http://www.indel.pl
Als ik google laat vertalen: 'dienen om signaalverwerking in de terminale fase van buizenversterkers'
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Bedoel je deze Barry?
http://sklep.lampyelektronowe.pl/
Zeer behulpzame mensen.
Ik heb in redelijk goed engels met hun gesproken via mail.
Wordt weer een mooi project Democles.
Blijf het zeker volgen.
http://sklep.lampyelektronowe.pl/
Zeer behulpzame mensen.
Ik heb in redelijk goed engels met hun gesproken via mail.
Wordt weer een mooi project Democles.
Blijf het zeker volgen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Tnx Theo, dat is 'm!TheoK schreef:Bedoel je deze Barry?
http://sklep.lampyelektronowe.pl/
Zeer behulpzame mensen.
Ik heb in redelijk goed engels met hun gesproken via mail.
Wordt weer een mooi project Democles.
Blijf het zeker volgen.
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Klopt, zijn hele dure trafo's. Een 300b produceert zo'n ~10Watt, die Ankoru kan ~45Watt leveren, dit zie je terug in de trafo.Barry2001 schreef:Bij de andere merken word je al helemaal niet vrolijk van de prijs ... maar je hebt hier wel de hoofdprijs te pakken volgens mij.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
Koper is nu eenmaal duur.........
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
20W maximaal in SE helaas...Barry2001 schreef:Tnx Theo, dat is 'm!TheoK schreef:Bedoel je deze Barry?
http://sklep.lampyelektronowe.pl/
Zeer behulpzame mensen.
Ik heb in redelijk goed engels met hun gesproken via mail.
Wordt weer een mooi project Democles.
Blijf het zeker volgen.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Hulp gevraagd,iemand een idee voor een GM-70 SE versterk
20 of 40 , tja 3db verschil , is het ontwerp goed dan geeft dat de doorslag .Barry2001 schreef:20W maximaal in SE helaas...Barry2001 schreef:Tnx Theo, dat is 'm!TheoK schreef:Bedoel je deze Barry?
http://sklep.lampyelektronowe.pl/
Zeer behulpzame mensen.
Ik heb in redelijk goed engels met hun gesproken via mail.
Wordt weer een mooi project Democles.
Blijf het zeker volgen.
Ga je aan de buizen dan heb je speakers nodig zo groot als huizen .
