PA4URK schreef:Ik heb heel veel ontvangers gehad Bert, zowel buizen als solid state maar de Racal RA17 was mijn beste ooit. Het was eigenlijk een Nederlandse 3011 van de Koninklijke Marine, een top ontvanger! Maar als ik deze projectjes achter de rug heb ga ik met de RS-1003 aan de slag, mooi winterproject. Ik denk dat ik de EL34 PP binnenkort te koop zet, die staat momenteel bij m'n zwager in de kamer terwijl ik de K&H Telewatt VS56 op m'n speakers heb staan. Zo goed als dat versterkertje klinkt!
Ja de Racal er ook wel om bekend , vooral in combinatie met de preselector Dat (is) een gewild item voor die Contest stations
Zonder die preselectie werden al die ontvangers door eigen operators op de andere frequenties volledig overstuurd
Met de RA117 en preselector ben je spekkoper. Mede door dat soort malloten ben ik met radio gestopt .
Ik heb twee HF10 versterkers en een CTA4,4 weggedaan om wat meetapparatuur te kunnen betalen
je kan toch maar naar 1 tegelijk luisteren en nu een mooie scoop/spectrum analyzer en Digitale tafel mm met THD meting.
Kan ik ook ZIEN wat ik verkeerd doe , Oscileren bijvoorbeeld Dat is prettiger dan horen

Rein
Nu aan het verzinnen hoe ik een compacte test plankje kan bouwen voor die Gu50 PP versterker.
