Er zijn 30 resultaten gevonden

door Milner
di 26 okt 2004, 22:01
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Vifa & Scan Speak tweeters
Reacties: 8
Weergaves: 2174

Ik vind de xt300 erg goed maar dan alleen on-axis. als hij ook maar iets off axis staat vind ik hem als dof klinken. Voor het geld moeilijk te verbeteren.
door Milner
di 26 okt 2004, 21:04
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Hoge QTS in kleine kast
Reacties: 9
Weergaves: 2459

ik zou zeggen - variovent...Iemand nog een goed idee voor een diy variovent?
door Milner
do 07 okt 2004, 0:29
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: breedband met een bas unit.
Reacties: 9
Weergaves: 2128

ja en ik denk dan ook : geen filter! Gewoon helemaal niets wat er tussen hoeft te zitten gewoon amp->speaker. Daar hou ik van :D

Ik heb het overigens nog even nagezocht maar het moet zijn vanaf zo'n 50 Hz tot 20k.
door Milner
wo 06 okt 2004, 21:14
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: mijn projectje
Reacties: 4
Weergaves: 1845

Niet zo heel erg diep, rond de 30-35 Hz denk ik maar ga morgen voor een metinkje en dan weet ik meer.
door Milner
di 05 okt 2004, 22:31
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Woofer aan de zijkant
Reacties: 32
Weergaves: 7024

Ik heb hem aan de zijkant en hij speelt echt als sub vanaf 120hz 12db/octaaf. Ik heb nog geen enkel probleem qua klank kunnen ontdekken. Ik heb ze wel off-axis staan en daar moeten je drivers maar net voor geschikt zijn. Zie ook mijn post over mijn zelfbouwprojectje :D http://forum.zelfbouwaudio.nl/...
door Milner
di 05 okt 2004, 22:29
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Tip voor he afwerken van de kast
Reacties: 16
Weergaves: 3826

inderdaad wel een beetje voorzichtig mee zijn en niet met korrel 60 er op gaan. goed in de grondverf zetten en netjes schuren daarna helpt ook enorm!
door Milner
di 05 okt 2004, 12:46
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ervaringen TL's / Horn's
Reacties: 10
Weergaves: 3320

Een helmholz is een demper voor 1 bepaalde frequentie. Een kamertje gevuld met dempingsmateriaal verbonden met de kamer van de speaker die je wilt dempen met een buis van een bepaalde lengte.
door Milner
di 05 okt 2004, 12:18
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Actieve filter
Reacties: 36
Weergaves: 6212

hoeveel vermogen komt er op te staan en heb je veel ruimte tot je beschikking?
door Milner
di 05 okt 2004, 12:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Groupdelay
Reacties: 11
Weergaves: 2264

group delay is toch dat je je speaker verteld dat hij moet gaan bewegen maar dat hij dan even eerst een bakkie koffie gaat doen en dan pas aan het werk gaat?

Zo werkt het althans bij mij :D
door Milner
di 05 okt 2004, 11:47
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Leuke functie voor het forum/website?
Reacties: 7
Weergaves: 2881

ja - het zou leuk zijn als iemand een dedicated server sposort met 100 gig aan datavaerkeer per maand :D
door Milner
di 05 okt 2004, 0:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ervaringen TL's / Horn's
Reacties: 10
Weergaves: 3320

je kan dan gaan voor een tl op 20 hz, een helmholz op 40 en 80 en hem laten spelen tot 120. Klinkt niet eens zo verkeerd eigenlijk, zag laatst in ik geloof de klang&ton ook een ontwerp met twee helmholzen. Wel veel bouwwerk.
door Milner
di 05 okt 2004, 0:17
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: betonnix project.
Reacties: 48
Weergaves: 10786

gaaf zeg!
door Milner
di 05 okt 2004, 0:14
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ervaringen TL's / Horn's
Reacties: 10
Weergaves: 3320

zo'n beetje het enige wa ik van tl's weet is "ze gaan erg laag" :lol:
door Milner
di 05 okt 2004, 0:11
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Leuke functie voor het forum/website?
Reacties: 7
Weergaves: 2881

Zoiets is vooral duur. Ik heb maar een paar plaatjes op mijn servertje staan en dat trekt al 330 mb per maand. Laat staan als je voor een grote groep mensen plaatjes gaat hosten :D
door Milner
ma 04 okt 2004, 22:43
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Groupdelay
Reacties: 11
Weergaves: 2264

Sorry, ik bedoel uiteraard bij een basreflex behuizing.
door Milner
ma 04 okt 2004, 22:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Reacties: 299
Weergaves: 55726

Edo schreef:
Milner schreef:
Vergelijkende tests!
Van zelfbouwluidsprekers/kabels/versterker?
Lijkt me een leuk punt. Paar keer per jaar iets organiseren ergens. Even hobby'isten onderling. Met natuurlijk een verslag op de site.
Ja goed idee!
door Milner
ma 04 okt 2004, 22:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Reacties: 299
Weergaves: 55726

Vergelijkende tests!
door Milner
ma 04 okt 2004, 21:27
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: mijn projectje
Reacties: 4
Weergaves: 1845

ohw ter info, de klang&ton ligt er onder ;)
door Milner
ma 04 okt 2004, 20:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: mijn projectje
Reacties: 4
Weergaves: 1845

mijn projectje

Liefhebber als ik ben van mooie muziek ben ik een tijd terug begonnen aan mijn projectje. Het doel: high-end on-a-budget. Voor weinig geld een set mooie boxen maken. Ik wou wel wat bas natuurlijk. En fijne stemmen. En gedetailleerd hoog. En voor weinag aub :D Al voordat ik serieus plannen ging smede...
door Milner
ma 04 okt 2004, 19:52
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Groupdelay
Reacties: 11
Weergaves: 2264

je ziet bij een heel laag afgestemde woofer zo'n mooie piek in het verloop, dat is dus heel slecht. Ik probeer altijd om de groupdelay gewoon zo laag mogelijk te houden, in ieder geval onder de 15 zeg maar.
door Milner
ma 04 okt 2004, 19:48
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Actieve filter
Reacties: 36
Weergaves: 6212

kijk ook eens op www.mivoc.de leuke modules voor weinag
door Milner
ma 04 okt 2004, 0:06
Forum: Versterkers
Onderwerp: behuizingen voor versterkers
Reacties: 40
Weergaves: 8696

misschien OF zelf een behuizing bouwen van mdf en alu OF een 19" rekje bouwen van mdf. Mooi spul dat mdf. Bij de bouwmarkt kan je overigens leuke geperforeerde platen kopen om het uiterlijk wat te verfraaien.
door Milner
ma 04 okt 2004, 0:03
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Tip voor he afwerken van de kast
Reacties: 16
Weergaves: 3826

Tip voor he afwerken van de kast

Afgezien van de bovenfrees hanteer ik altijd met veel plezier de bandschuurmachine. Daarmee kan je alle oneffenheden in no-time wegwerken en krijg je een mooie gladde kast.
door Milner
ma 04 okt 2004, 0:01
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Rara ervaringen met de klankkleur van m'n set
Reacties: 15
Weergaves: 3432

Ik denk dat je laag-drivers een rubberen surround hebben? Die zijn gewoon iets stugger bij wat lagere temperaturen.
door Milner
zo 03 okt 2004, 23:49
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: passieve highpass
Reacties: 4
Weergaves: 1214

ik gebruik de onderdelen van een goedkoop subwoofer filtertje (120Hz, 12db/octaaf)) omgekeerd als hp filter op min midwoofertje. De elco is daarvan een uitermate goedkoop exemplaar (hele filtertje kost 7,95). Als ik hem overbrug is het geluid minder goed/open/strak dan wanneer ik hem weer inschakel....