incl oude discussies en bouwverslagen
Moderator: Beheerdersteam
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » ma 04 okt 2004, 22:51
Hallo Erik, welkom hier. Leuke link. Ik heb alles al een tijdje gevolgt op de andere forums. Leuk project. Ben erg nieuwsgierig hoe dat nou klinkt. De enige betonnen kasten die ik heb gehoord waren van Martin (HSI). Erg strak.....
Ga je nog verder met afwerking/topkasten etc?
Edo
erik klijnsmit
Berichten: 99 Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:
Bericht
door erik klijnsmit » ma 04 okt 2004, 22:56
de topkasten voor mid/hoog , worden bijna hetzelfde als de B&W nautilus,
hoe ik die ga maken weet ik nog niet helemaal,
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448 Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn
Bericht
door Edo » ma 04 okt 2004, 23:02
Poe, dat wordt nog een leuk project. Ik kan je alleen maar succes wensen want ik zou ook geen idee hebben hoe ik dat zou aanpakken.
Milner
Berichten: 32 Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 22:45
Bericht
door Milner » di 05 okt 2004, 0:17
gaaf zeg!
jamesbond
Berichten: 11 Lid geworden op: do 18 nov 2004, 15:02
Bericht
door jamesbond » za 18 dec 2004, 21:39
Mogen we de samenstelling van jouw beton weten? Zit er wapening in?
Rudy
Berichten: 1526 Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:59
Locatie: Belgie
Bericht
door Rudy » za 18 dec 2004, 22:25
Leuk projectje
De dag dat je de ideale positie in je kamer wilt vinden ga jij hard moeten werken jonge, 150kG verschuiven
Succes ermee
Rudy
weidok
Berichten: 2570 Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum
Bericht
door weidok » zo 19 dec 2004, 20:44
Rudy schreef: Leuk projectje
De dag dat je de ideale positie in je kamer wilt vinden ga jij hard moeten werken jonge, 150kG verschuiven
Succes ermee
Rudy
Hmmm SIMPEL Oplossing:
Gewoon je ideale luisterruimte eromheen bouwen
erik klijnsmit
Berichten: 99 Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:
Bericht
door erik klijnsmit » di 21 dec 2004, 21:25
ik heb het weer wat bijgewerkt.
ps: de tweeter is intussen verhuist tussen de middentoner en de woofer .
voodooless
Berichten: 4775 Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:
Bericht
door voodooless » wo 22 dec 2004, 10:29
Zeer nice Project
Er was trouwens een simpele oplossing voor je rendementverschil met de ESL: actief gaan!
Maar goed, de KEP is geen verkeerde keuze. Dat nazale gaat weg als je de KEPjes wat lager crosst. Ze spelen op zich wel prima tot 10 Khz, maar ik denk dat je vooral last hebt van de bundeling. Daarnaast zal een tweeter het boven de 2~3 kHz toch wel beter doen.
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870 Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:
Bericht
door jeroen_d » di 22 feb 2005, 1:07
Hoi Erik,
Had het verslag op je homepage nog niet gezien. Leuk om te lezen! Na de luistersessie de afwerking, dat wordt een uitdaging.
Jeroen
erik van voorst
In memoriam †
Berichten: 23 Lid geworden op: do 23 jun 2005, 13:42
Bericht
door erik van voorst » do 23 jun 2005, 13:45
Hoi Erik
Prachtig project..DIY op hoog niveau...ben benieuwd of je weer wat verder bent
Groetjes
Erik
Paul Jenner
Berichten: 532 Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:
Bericht
door Paul Jenner » do 23 jun 2005, 23:38
Geweldig mooi hoe je die behuizing van de mioddentoner hebt gemaakt.
Makkelijk hoor, zo'n draaibankje ...
Heb je klankmatig nog voordelen t.o.v. de kruik ?
Paul.
erik klijnsmit
Berichten: 99 Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:
Bericht
door erik klijnsmit » vr 24 jun 2005, 22:29
heej paul,
ik heb de houten kruik nog niet beluistert,
zodra ik hem af heb laat ik het weten
Paul Jenner
Berichten: 532 Lid geworden op: za 20 nov 2004, 0:36
Contacteer:
Bericht
door Paul Jenner » vr 24 jun 2005, 23:20
Ik hoor het graag. Zou best eens willen luisteren.
Ben zelf de laatste maanden weer meer met andere dingen bezig dan met zelfbouw. Hoewel ik een paar dagen geleden een paar hele lieve Monacortjes binnen heb gekregen, dus misschien moest ik maar weer eens ...
Paul.
Wijx
Berichten: 741 Lid geworden op: di 01 mar 2005, 17:29
Bericht
door Wijx » vr 24 jun 2005, 23:23
ziet wel veel mooier uit met al dat hout. echt top
erik klijnsmit
Berichten: 99 Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:
Bericht
door erik klijnsmit » za 25 jun 2005, 14:48
Paul Jenner schreef: Ik hoor het graag. Zou best eens willen luisteren.
Paul.
kom eens langs,
technisch heb ik ze zo goed als klaar,
maar misschien hoor jij nog iets naars
erik klijnsmit
Berichten: 99 Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:
Bericht
door erik klijnsmit » za 25 jun 2005, 15:03
Paul Jenner schreef: een orgel ?
Paul.
vind jij dat naar?
erik klijnsmit
Berichten: 99 Lid geworden op: ma 04 okt 2004, 22:19
Contacteer:
Bericht
door erik klijnsmit » do 04 aug 2005, 21:50
een kleine update,
mijn middentonerbehuizingen zijn klaar!
JuuL
Berichten: 2616 Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38
Bericht
door JuuL » do 04 aug 2005, 21:51
Wow!
Mooi gemaakt zeg!
jantje-secuur
Berichten: 943 Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem
Bericht
door jantje-secuur » do 04 aug 2005, 22:05
Wow echt ziek mooi, die middentonerbehuizing zeg...
Alleen jammer van de ruimte tussen de woofer en het hout, misschien daar nog een beetje lak overheen oid. Maar waarshcijnlijk had je daar al wat op gevonden.
voodooless
Berichten: 4775 Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:
Bericht
door voodooless » do 04 aug 2005, 22:06
Wow, dat KEP't zeg
Echt super mooi gemaakt man! super strak gelakt!
Btw, hoe heb je dat kepje er zo in gekregen
Laatst gewijzigd door
voodooless op do 04 aug 2005, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716 Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven
Bericht
door Bart_M » do 04 aug 2005, 22:10
Erg mooi.
Heb je hem laten spuiten?