Er zijn 125 resultaten gevonden
- wo 21 jan 2026, 20:55
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: 9710 ticonel vs ferriet
- Reacties: 9
- Weergaves: 552
Re: 9710 ticonel vs ferriet
Na inspelen zakt Fs idd. Dus meer richting 50 hz. Heb ook even proef gehoord. Ze klinken wel anders. Ferriet versie gaat naar mijn gevoel iets minder laag. Rendement iets hoger. Klinkt wel iets minder goed. Harder en schraler zelfs met wat filters. De originele versie klinkt ronder en eigenlijk meer...
- do 08 jan 2026, 13:19
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: 9710 ticonel vs ferriet
- Reacties: 9
- Weergaves: 552
Re: 9710 ticonel vs ferriet
Denk trouwens dat de keramische versie niet goed ingespeeld is. De Vas was ook behoorlijk laag. Eerst maar even heel goed inspelen en nog een keer meten. De Fs en Qts zullen denk ik wel gaan zakken. Ook omdat de units er zo nieuw uitzien en als ze dan ergens 55 jaar liggen. Kwam deze gemeten waardes...
- di 06 jan 2026, 23:07
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: 9710 ticonel vs ferriet
- Reacties: 9
- Weergaves: 552
Re: 9710 ticonel vs ferriet
Had eigenlijk gehoopt dat die ferriet dingen meer identiek waren aan de ticonal versie. Zien er wel mooier uit. Volgens de orginele Philips datasheet zou fs ook ongeveer 50hz moeten zijn van de ferriet versie. Dan toch maar wat maken met de oudere speakers die wat minder mooi eruit zien. Is de cost ...
- di 06 jan 2026, 19:58
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: 9710 ticonel vs ferriet
- Reacties: 9
- Weergaves: 552
9710 ticonel vs ferriet
Omdat ik wat wou doen met buizenversterkers heb ik mijn 9710 drivers van zolder gehaald heb ook een "nieuw" setje gekocht op MP deze zijn echter ferriet. Nu heb ik de surround van de Ticonel versies eens gerepareerd (waren een beetje gescheurd). Heb ze net gemeten... Had niet zo'n groot ve...
- za 06 dec 2025, 21:07
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Elekit buizenversterker 8850 uitgangstrafo vraag
- Reacties: 2
- Weergaves: 271
Re: Elekit buizenversterker 8850 uitgangstrafo vraag
Bedankt voor de feedback.
Zal even kijken of ik de stekkers ergens kan bestellen dan kan ik de trafos eenvoudig omwisselen.
Ben benieuwd of het een verschil maakt. Had ergens gelezen volgens mij zelfs op de website van vdv dat ringkern soms problemen kunnen geven in SE…
Maar dat zien we dan wel.
Zal even kijken of ik de stekkers ergens kan bestellen dan kan ik de trafos eenvoudig omwisselen.
Ben benieuwd of het een verschil maakt. Had ergens gelezen volgens mij zelfs op de website van vdv dat ringkern soms problemen kunnen geven in SE…
Maar dat zien we dan wel.
- ma 01 dec 2025, 19:59
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Elekit buizenversterker 8850 uitgangstrafo vraag
- Reacties: 2
- Weergaves: 271
Elekit buizenversterker 8850 uitgangstrafo vraag
Omdat ik net genoeg weet van buizenversterker om mij te realiseren dat mijn eerste project toch maar niet helemaal zelfbouw moet ivm de hoge voltages heb ik zo’n Elekit 8850 gekocht. Dit ding is SE en heeft autobias en verschillende settings zodat de meeste pentode buizen erin kunnen. Als buis ga ik...
- zo 02 jun 2024, 20:02
- Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
- Onderwerp: Vimo actief filter of toch maar passief
- Reacties: 3
- Weergaves: 236
Re: Vimo actief filter of toch maar passief
Hoi Pjotr,
Bedankt voor je reactie. Dan doe ik dat maar. Ik wist niet dat die modules zo slecht waren.
Heb weleens gelezen dat die UCD180LP die erop zitten kapot kunnen gaan.
Is dat het issue?
Kun je dan niet gewoon de mosfets vervangen?
Bedankt voor je reactie. Dan doe ik dat maar. Ik wist niet dat die modules zo slecht waren.
Heb weleens gelezen dat die UCD180LP die erop zitten kapot kunnen gaan.
Is dat het issue?
Kun je dan niet gewoon de mosfets vervangen?
- zo 02 jun 2024, 19:23
- Forum: Actieve Luidsprekerelektronica
- Onderwerp: Vimo actief filter of toch maar passief
- Reacties: 3
- Weergaves: 236
Vimo actief filter of toch maar passief
Hallo Allemaal, Heb een paar jaar geleden een paar AS2.100 gekocht en toen deze luidsprekers gemaakt (Vimo + volume met kamertje voor As2.100): RTKQ2353.JPG Elke luidspreker heeft een AS2.100 dus ik zou actief kunnen filteren alleen is het mij tot nu toe nooit gelukt om een goed filter te maken. Ik ...
- za 17 nov 2012, 21:16
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Theorexx (84SE) Topas KE oscillatie probleem
- Reacties: 23
- Weergaves: 614
Re: Theorexx (84SE) Topas KE oscillatie probleem
Bedank voor het antwoord.
Misschien is dit nog zinvol.
Dit zijn de metingen van de versterker zonder mod en met de 4 mods.
Ik heb er verder geen verstand van. Allemaal grafiekjes.
Misschien is dit nog zinvol.
Dit zijn de metingen van de versterker zonder mod en met de 4 mods.
Ik heb er verder geen verstand van. Allemaal grafiekjes.
- za 17 nov 2012, 17:18
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Theorexx (84SE) Topas KE oscillatie probleem
- Reacties: 23
- Weergaves: 614
Re: Theorexx (84SE) Topas KE oscillatie probleem
Hallo Allemaal, Bedankt voor jullie antwoorden. Als ik het goed bgrijp dan moet ik de versterker iets aanpassen om de stabiliteit te vergroten. De opmerking op het schema omtrent instabiliteit komen volgens mij van Menno van der Veen en staan niet in de handleding. Menno van der Veen heeft op zijn s...
- za 17 nov 2012, 13:55
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Theorexx (84SE) Topas KE oscillatie probleem
- Reacties: 23
- Weergaves: 614
Theorexx (84SE) Topas KE oscillatie probleem
Hallo Forum, Gister heb ik de Theorexx van TheoK overgenomen. Mijn idee was om mijn Visaton topas KE hiermee aan te sturen. Ik had gedacht dat het rendement en het lage vermogen van de versterker misschien een probleem zouden zijn. Na thuiskomt en aansluiten bleek dit echter geen issue. Wat wel een ...
- vr 29 jun 2012, 23:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Peerless xls10 maar welke
- Reacties: 7
- Weergaves: 437
Re: Peerless xls10 maar welke
Het gaat mij eigenlijk om de versteveging hoe die eruit ziet.
- vr 29 jun 2012, 21:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Peerless xls10 maar welke
- Reacties: 7
- Weergaves: 437
Re: Peerless xls10 maar welke
Bedankt voor de info.
Heeft iemand misschien een tekening van die cinema sub 6?
Heeft iemand misschien een tekening van die cinema sub 6?
- do 28 jun 2012, 21:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Peerless xls10 maar welke
- Reacties: 7
- Weergaves: 437
Peerless xls10 maar welke
Hallo Allemaal, Heb op marktplaats een Peerless xls10 + radiator gekocht. De radiator is 265 g. Het ideale volume is volgens mij ongeveer 30 l. Nu kan ik op internet 3 ontwerpen vinden van een sub met deze combinatie (allemaal ongeveer 30l). 1/ XA10S De woofer en radiator zitten boven elkaar http://...
- do 12 jan 2012, 20:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: FAST met Dayton DA135 BR en Omnes audio BB3,01
- Reacties: 3
- Weergaves: 490
Re: FAST met Dayton DA135 BR en Omnes audio BB3,01
Heb maandag de onderdeeltjes bij Rudi opgehaald.
Het filter en het het kastje kan ik nu maken.
Daarna meten en kijken of het een beetje klopt.
Het filter en het het kastje kan ik nu maken.
Daarna meten en kijken of het een beetje klopt.
- zo 08 jan 2012, 14:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: FAST met Dayton DA135 BR en Omnes audio BB3,01
- Reacties: 3
- Weergaves: 490
Re: FAST met Dayton DA135 BR en Omnes audio BB3,01
Hierbij de onderdeeltjes (kon net niet het hele filter maken met onderdeeltjes die ik nog had dus heb een paar besteld bij Rumoh):
- wo 04 jan 2012, 20:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: FAST met Dayton DA135 BR en Omnes audio BB3,01
- Reacties: 3
- Weergaves: 490
FAST met Dayton DA135 BR en Omnes audio BB3,01
Hallo, Tijdens het opruimen kwam ik de volgende zaken nog tegen: Dayton DA135-8 Omnes Audio BB3,01 Een doos met filter spul En dan krijg je al snel het idee kan ik daar niks mee. De Omnes audio vind ik persoonlijk een van de mooiste kleine breedband speakers tot 50 euro. Met de Dayton vind je niet v...
- wo 04 jan 2012, 16:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Kan ik deze spoel nog gebruiken?
- Reacties: 4
- Weergaves: 225
Re: Kan ik deze spoel nog gebruiken?
Bedankt voor de antwoorden. 
- di 03 jan 2012, 20:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Kan ik deze spoel nog gebruiken?
- Reacties: 4
- Weergaves: 225
Kan ik deze spoel nog gebruiken?
Hallo
Heb hier een Mundorf spoel van ferriet.
Er is echter een hoekje afgebroken aan de onderkant (zie foto).
Kan ik deze spoel nu nog gebruiken?
Heb hier een Mundorf spoel van ferriet.
Er is echter een hoekje afgebroken aan de onderkant (zie foto).
Kan ik deze spoel nu nog gebruiken?
- zo 18 dec 2011, 16:13
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voeding voor tamp (beginnersvraag)
- Reacties: 4
- Weergaves: 205
Re: Voeding voor tamp (beginnersvraag)
Oke bedankt voor het antwoord.
Probeer het dan eerst gewoon zo zonder stabilisatie.
Is ook het makkelijkst. Wat mij betreft hoeft dit ook niet. Maar op internet zie je al die bouwprojectjes met stabilsatie.
Probeer het dan eerst gewoon zo zonder stabilisatie.
Is ook het makkelijkst. Wat mij betreft hoeft dit ook niet. Maar op internet zie je al die bouwprojectjes met stabilsatie.
- zo 18 dec 2011, 15:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voeding voor tamp (beginnersvraag)
- Reacties: 4
- Weergaves: 205
Re: Voeding voor tamp (beginnersvraag)
Hoi SuperR, Nee heb het nog niet aangesloten. Het kan inderdaad wat hoger uitvallen. Er staat wel 230v op. Dus het 220 naar 230 v voordeel heb ik waarschijnlijk niet (amplimo 18011). Volgens de datasheet werkt het ic tussen 8,5 en 14,6 V. Je bedoelt dan zeker dat ik de voeding niet hoef te stabilser...
- zo 18 dec 2011, 13:35
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Voeding voor tamp (beginnersvraag)
- Reacties: 4
- Weergaves: 205
Voeding voor tamp (beginnersvraag)
Hallo, Heb een vraag. Heb hier nog een tampje liggen op basis van ta2021b. Om deze te gebruiken heb ik natuurlijk een voeding nodig. Ongeveer 12v is dacht ik goed. Nou heb ik niet veel verstand van electronica Heb de volgende zaken nog liggen: 30va amplimo 2x9v 3x2200 uf 16v Als ik nu die 9v gelijkr...
- do 15 dec 2011, 22:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Yarland fv34c gevaarlijk?
- Reacties: 11
- Weergaves: 1727
Re: Yarland fv34c gevaarlijk?
Er zijn een tijd slechte elcos in omloop geweest. Met een zeer korte levensduur. Oorsprong... China. Maar daar verdienen een aantal reparatie bedrijven dan natuurlijk weer aan. Zal de elco's denk ik gewoon vervangen en dan gelijk die koppel condensators. Wat voor buizen kan ik het best gebruiken. Di...
- do 15 dec 2011, 21:06
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Yarland fv34c gevaarlijk?
- Reacties: 11
- Weergaves: 1727
Re: Yarland fv34c gevaarlijk?
Oh ja hierbij nog een foto van de binnenkant.
- za 10 dec 2011, 21:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Yarland fv34c gevaarlijk?
- Reacties: 11
- Weergaves: 1727
