Er zijn 277 resultaten gevonden
- vr 07 nov 2025, 18:42
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: 3d prints in de speaker kast.
- Reacties: 9
- Weergaves: 276
Re: 3d prints in de speaker kast.
Mocht je in de toekomst meer willen printen dan kan je +/-2mm wanddikte toepassen met gyriod infill van 15% en dan vullen met zilverzand. Goedkope en degelijke oplossing. je vult het achteraf door wat gaatjes te boren? Of tijdens de print even pauseren? Ja gaatje van 8mm en dan met een trechter. We...
- do 06 nov 2025, 17:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: 3d prints in de speaker kast.
- Reacties: 9
- Weergaves: 276
Re: 3d prints in de speaker kast.
Mocht je in de toekomst meer willen printen dan kan je +/-2mm wanddikte toepassen met gyriod infill van 15% en dan vullen met zilverzand. Goedkope en degelijke oplossing.
- za 15 feb 2025, 14:50
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: project: van de plank!
- Reacties: 128
- Weergaves: 4119
Re: project: van de plank!
Dat is een full range. Is toch totaal iets anders dan wat HJ gebruikt? Heb je alsnog een tweeter voor het top-hoog nodig. Wordt het een 3-weg! Klopt, maar ik bedoelde het ook niet als vergelijk met de C44. Was meer m'n gedachten spinsels aan het delen . Ik kan me wel voorstellen dat de c44 goed kli...
- vr 14 feb 2025, 8:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: project: van de plank!
- Reacties: 128
- Weergaves: 4119
Re: project: van de plank!
Bij mij staat op de planning om de Seas te combineren met de scan-speak 10f. Dat is de enige "tweeter" die ik heb liggen die onder de 1khz gaat. Daar wil ik verschillende x-overs uit proberen. Of de 2 units klank matig goed matchen weet ik nog niet.
- do 13 feb 2025, 21:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: project: van de plank!
- Reacties: 128
- Weergaves: 4119
Re: project: van de plank!
Ik heb zelf ook met de Seas gespeeld, maar vond ze pas lekker klinken als ik heel laag ging crossen. Dat was icm de sb acoustics beryllium. Een vriend van me speelt met een accuton tweeter en crosst op 2,2khz ofzo. Klinkt super goed. Combi Seas magnesium met accuton is waarschijnlijk een goede combi.
- do 13 feb 2025, 20:55
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: project: van de plank!
- Reacties: 128
- Weergaves: 4119
Re: project: van de plank!
Leuk om te horen. In het top hoog niet te weinig hoog door het bundelen?
- di 11 feb 2025, 21:55
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: project: van de plank!
- Reacties: 128
- Weergaves: 4119
Re: project: van de plank!
Ik heb helaas niet naar Hengelo kunnen komen, maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar je ontwikkelingen.
Hoe klonk het in Hengelo? Hoe vonden anderen het?
Hoe klonk het in Hengelo? Hoe vonden anderen het?
- za 18 jan 2025, 17:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: project: van de plank!
- Reacties: 128
- Weergaves: 4119
Re: project: van de plank!
Zijn die pieken boven de 400hz niet weg te krijgen? Troels doet wel eens demping in de poort. Zou dat helpen?
- di 01 okt 2024, 6:16
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
- Reacties: 460
- Weergaves: 11810
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Erg leuk om de enthousiaste reacties te lezen. Helaas kon ik er niet bij zijn. Volgende ben ik er weer bij!
- za 23 mar 2024, 9:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
- Reacties: 1005
- Weergaves: 36404
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Gaaf man! Ben erg benieuwd hoe ze klinken!
- do 01 feb 2024, 11:56
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Weer eens wat anders
- Reacties: 20
- Weergaves: 573
Re: Weer eens wat anders
Ik ben begonnen met de indeling van de wand, waar komen de luidsprekers en waar de deurtjes enz. Ik wil dus gaan werken met WMTMW opstelling. En heb wel eens gehoord dat voor het laag het beste is dat de units symmetrisch uit het midden zit van de ruimte. Onze woonkamer is 250cm hoog, dus de tweeter...
- do 01 feb 2024, 11:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Weer eens wat anders
- Reacties: 20
- Weergaves: 573
Re: Weer eens wat anders
Als je voldoende ervaring hebt met vloerstaanders dan kan dat prima maar bedenk wel dat even een andere kast maken wel een dingetje kan zijn. Actief is natuurlijk wel makkelijker om te doen. Zelf beginnen we daar niet aan aangezien er best wel veel inbouw speakers beschikbaar zijn. Wel is het handi...
- zo 28 jan 2024, 19:08
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
- Reacties: 323
- Weergaves: 12978
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Bij deze meld ik me ook aan.
- zo 28 jan 2024, 17:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Weer eens wat anders
- Reacties: 20
- Weergaves: 573
- zo 28 jan 2024, 17:17
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Weer eens wat anders
- Reacties: 20
- Weergaves: 573
Re: Weer eens wat anders
Dit is wel een vrij standaard ontwerp van wat ik ook regelmatig terug zie komen. geen enkel probleem. Wel zou ik aanraden om in wall speakers te gaan gebruiken en niet zelf wat te ontwerpen aangezien dit iets is wat je niet even snel overdoet en even een nieuwe kast maakt. Ok, dat klinkt wel goed. ...
- za 27 jan 2024, 21:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Weer eens wat anders
- Reacties: 20
- Weergaves: 573
Re: Weer eens wat anders
Klopt, zoiets had ik al in gedachten. Een stevige luidsprekerkast ontkoppeld in de wandkast plaatsen.
- za 27 jan 2024, 20:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Weer eens wat anders
- Reacties: 20
- Weergaves: 573
Weer eens wat anders
Komende jaren willen we onze woonkamer gaan verbouwen. Nieuwe vloer, keuken en iets andere inrichting en als sluitstuk een de tv/audio meubel. Ik kan weer een nieuwe tv-kast maken met aan beide kanten een vloerstaander zoals ik nu ook heb. Maar, nu kwam het wilde idee in mij op om een hele grote wan...
- vr 25 nov 2022, 16:10
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Dip onder de 100Hz
- Reacties: 6
- Weergaves: 280
Re: Dip onder de 100Hz
De woofers filter ik met de hypex fusion, is het ook mogelijk om alleen het gebied van 40-130 hz te draaien in fase?
Is er iemand die me een beetje in de goede richting kan helpen om dit aan te passen?
Is er iemand die me een beetje in de goede richting kan helpen om dit aan te passen?
- wo 23 nov 2022, 10:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Dip onder de 100Hz
- Reacties: 6
- Weergaves: 280
Re: Dip onder de 100Hz
Mijn woonkamer is zo'n 5,4x9m en de luidsprekers staan 65cm vanaf de achterwand. Ik luister in de breedte van de woonkamer. Linker luidspreker staat 1m van de hoek af. Dus ja hij staat wel een beetje in de hoek. Als de hoek een dip veroorzaakt, zou dat al bij de ene luidspreker zichtbaar moeten zijn...
- di 22 nov 2022, 16:24
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Dip onder de 100Hz
- Reacties: 6
- Weergaves: 280
Dip onder de 100Hz
Ik heb een vraagje over mijn (3-weg)luidsprekers en een dip onder de 100Hz waarschijnlijk door de ruimte wordt veroorzaakt. Mijn 8" woofers cross ik op 300Hz en laat ik in het laag (als full range) door lopen. Ik vul ze wel aan met een subwoofer doormiddel van de recieiver. De fronts staan bij ...
- ma 30 mei 2022, 18:51
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
- Reacties: 361
- Weergaves: 12500
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Ik hoop dat iemand luidsprekers met purifi units meeneemt. Daar ben ik wel erg benieuwd naar!
- ma 30 mei 2022, 18:49
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
- Reacties: 361
- Weergaves: 12500
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Mooi dat er weer een luisterdag is! Ik meld me hierbij aan!
- za 11 dec 2021, 11:40
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Bron met digitale volume controle
- Reacties: 4
- Weergaves: 322
Re: Bron met digitale volume controle
Dat snap ik niet helemaal. Die versterkering van de hypex is toch altijd volledig? De hypex maakt het digitale signaal voor de dac toch gewoon zachter?dan neem ik aan dat je de volledige versterking van de hypex wil gebruiken?
De hypex werkt toch anders dan een gewone voorversterker?
- zo 14 nov 2021, 11:28
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Bron met digitale volume controle
- Reacties: 4
- Weergaves: 322
Re: Bron met digitale volume controle
Als je volume-control op een andere device gaat doen, dan denk ik dat je de FA123 op een flink volume vast wil zetten zodat je genoeg power hebt als je op de digitale bron het volume opschroeft? Op het moment zit het volume van de hypex (met analoge aansturing) op -6db. Ik boost niet zoveel dus hij...
- vr 12 nov 2021, 14:37
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Bron met digitale volume controle
- Reacties: 4
- Weergaves: 322
Bron met digitale volume controle
Graag wil ik jullie een klein stukje meenemen in mijn hersenpan, ik zit te tobben over het volgende: Op moment speel ik met mijn stereo set met een Hypex FA-123. Hierbij gebruik ik de analoge ingang, aangestuurd door een Yamaha receiver RX-A1060. Ik zit er aan te denken om de digitale ingang van de ...
