Er zijn 38 resultaten gevonden

door Andreas
ma 08 jun 2015, 20:14
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Vervorming
Reacties: 2
Weergaves: 431

Vervorming

In Hobby Hifi & Klang + Ton worden er mooie grafieken getoond m.b.t. vervorming K2, K3 & K5.

Wie kan mij uitleggen wat hoorbaar c.q. wenselijk is ? Vanaf en tot welke frequentie is het belangrijk ?

Cordialement Andréas
door Andreas
vr 08 mei 2015, 10:51
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Uitgave Hobby Hifi
Reacties: 15
Weergaves: 1037

Re: Uitgave Hobby Hifi

ovni.

Nee, niet alles staat op audiocomponents of aos-lautsprecher online als PDF.

Andréas
door Andreas
zo 03 mei 2015, 14:04
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Uitgave Hobby Hifi
Reacties: 15
Weergaves: 1037

Re: Uitgave Hobby Hifi

Illegaal of niet. Ik ben er heel erg blij mee.

En aan de downloads te zien, meerdere.

Top, bedankt Andréas
door Andreas
zo 03 mei 2015, 9:54
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Uitgave Hobby Hifi
Reacties: 15
Weergaves: 1037

Re: Uitgave Hobby Hifi

Mocht het niet veel moeite zijn, wilt u ook de test van 26W 8861T00 uit dezelfde uitgave op het forum zetten ?

MVG Andréas
door Andreas
zo 03 mei 2015, 0:01
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Uitgave Hobby Hifi
Reacties: 15
Weergaves: 1037

Re: Uitgave Hobby Hifi

Bedankt voor je snelle reactie.

Helaas kan ik alleen de 26W goed openen. De MCA12RC is maar een gedeelte zichtbaar.

MVG Andréas
door Andreas
za 02 mei 2015, 14:01
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Uitgave Hobby Hifi
Reacties: 15
Weergaves: 1037

Uitgave Hobby Hifi

Goedendag,

Is er een forumlid die Hobby Hifi 2010/3 en/of Hobby Hifi 2007/3 heeft.

Van beide uitgaven zoek ik één test. Het gaat om de Seas Prestige MCA12RC H1304 en de Scan Speak Revelator 26W/8867T00.

MVG Andréas
door Andreas
zo 09 jun 2013, 20:37
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Subsonicfilter
Reacties: 6
Weergaves: 310

Re: Subsonicfilter

Eigenlijk weet ik dat niet, ik heb geen meetapparatuur.
Ik heb de ER18DXT nagebouwd. Met een LP zie ik de woofer langzaam bewegen, denk aan ampitude van 20Hz a 30Hz en bij Sexion D'assaut heb ik te veel bas. Dus de woofer geeft de limiet aan van het volume waarop ik draai.
door Andreas
vr 07 jun 2013, 22:52
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Subsonicfilter
Reacties: 6
Weergaves: 310

Subsonicfilter

Wie heeft ervaring met ER18RNX van Seas i.v.m. met gebruik van een subsonicfilter ?
Bij mij gaat de driver over zijn x-max bij 1/2 a 3/4 van het volume van de versterker.
door Andreas
vr 31 mei 2013, 23:51
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Keuze subwoofer
Reacties: 21
Weergaves: 957

Re: Keuze subwoofer

Hoe zijn de Scan Speak Classic 25W 8565-01 of de SB Acoustics SB34SWNRX-S75-6 ? Is iemand bekend met deze drivers.

Volgens mij moet ik namelijk eerder zoeken tussen de 10" en 12" drivers voor een subwoofer in een gesloten behuizing. De 8" drivers laat ik varen.
door Andreas
vr 31 mei 2013, 20:03
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Keuze subwoofer
Reacties: 21
Weergaves: 957

Re: Keuze subwoofer

Over CSS heb ik gelezen dat bij grotere uitslagen bijgeluiden voortbrengen ???
Ook heb ik gelezen dat CSS beter geschikt voor films dat muziek ???
door Andreas
vr 31 mei 2013, 18:35
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Welk houtsoort gebruiken
Reacties: 6
Weergaves: 726

Re: Welk houtsoort gebruiken

Duidelijk, bedankt
door Andreas
do 30 mei 2013, 20:56
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Keuze subwoofer
Reacties: 21
Weergaves: 957

Re: Keuze subwoofer

Ondertussen ben ik beetje verloren. groter is beter? 8"wel klein 15"pro speaker beter grote kast? gesloten strakker dan basreflex? laagboost? Groter is niet beter, dat is duidelijk Ja, misschien is 8" te klein, beter een 10" 15" pro speaker is niet mijn ding, vind ik te groo...
door Andreas
do 30 mei 2013, 19:52
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Keuze subwoofer
Reacties: 21
Weergaves: 957

Re: Keuze subwoofer

JL Audio is, was voor mijn idee alleen geschikt voor ICE !!!

Is JL Audio ook geschikt voor "thuis" ?
door Andreas
do 30 mei 2013, 18:54
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Keuze subwoofer
Reacties: 21
Weergaves: 957

Re: Keuze subwoofer

Budget. Ik reken minimaal 500 euro, maximaal toch wel 700 euro.

Even snel tellen. Subwoofer is tussen de 200 en 400 euro + Hypex 2.0 a 240 euro + 50 euro hout en accessoire.
De Hypex 2.0 biedt naast meer vermogen, ook extra; regelbare fase en wanneer nodig bass-boost.
door Andreas
do 30 mei 2013, 16:46
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Keuze subwoofer
Reacties: 21
Weergaves: 957

Keuze subwoofer

Hallo,

Wie kan mij een suggestie geven voor een subwoofer van 8" of 10" voor een gesloten behuizing met een F3 van 30 a 35 HZ.
door Andreas
ma 27 mei 2013, 13:44
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Scan Speak D3004 602010
Reacties: 7
Weergaves: 680

Re: Scan Speak D3004 602010

Maar is er niemand die ervaring heeft met de Scan Speak D3004 602010 i.c.m. een 4" of 5" (midrange, woofer, MTM) ?
door Andreas
ma 27 mei 2013, 13:04
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Welk houtsoort gebruiken
Reacties: 6
Weergaves: 726

Re: Welk houtsoort gebruiken

Eigenlijk weet ik dat niet. Zonder gekheid. Ik ben van plan (na de ER18DXT) een aparte subwoofer te maken of anders een nieuw drieweg luidspreker, als voorbeeld de Driade 103 MKII. De subwoofer zal ongeveer 40x40x40cm met een 20cm of 25cm worden en anders het drieweg zal 100x20x30cm (schat ik nu in,...
door Andreas
ma 27 mei 2013, 10:46
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Welk houtsoort gebruiken
Reacties: 6
Weergaves: 726

Welk houtsoort gebruiken

Welk hout is; - goed te zagen / te frezen (zonder snel te splinteren) - niet te "duur" om te kopen - keuze voor massief of samengesteld hout - kan geolied worden (ik heb met verven een slechte ervaring en kan zelf niet fineren) - en als laatste i.c.m. andere houtsoort te gebruiken. (voor e...
door Andreas
zo 26 mei 2013, 21:01
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Resonantiefrequentie
Reacties: 9
Weergaves: 296

Re: Resonantiefrequentie

Helaas heb ik niet de beschikking over meetapparatuur, dus in vele gevallen ben ik afhankelijk van de datasheets van de fabrikant. Tenzij er op internet gemeten waardes te vinden zijn, zoals Zaph / J. Kim / Troels Gravesen.
door Andreas
zo 26 mei 2013, 19:41
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Scan Speak D3004 602010
Reacties: 7
Weergaves: 680

Re: Scan Speak D3004 602010

Nee, ik gebruik Simbox. Daarintegen is een gesloten behuizing makkelijk met een calculator uit te rekenen (computer is sneller). Dus wordt 33.4L bij 42 Hz (0.707) of 56.3L bij 35Hz (0.577). Dat gaat goed dus, waarbij ik liever kies voor een Qtc van 0.707. Maarrrrrr. Dat ondermijnt de theorie over Qt...
door Andreas
zo 26 mei 2013, 18:20
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Scan Speak D3004 602010
Reacties: 7
Weergaves: 680

Re: Scan Speak D3004 602010

De Eton 11-581 50 Hex heeft een Qts van 0.3. Zover ik begrepen heb, is een (sub)woofer geschikt voor een gesloten behuizing vanaf 0.35 en liefst nog 0.4 of hoger.
door Andreas
zo 26 mei 2013, 14:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Resonantiefrequentie
Reacties: 9
Weergaves: 296

Resonantiefrequentie

Wil iemand mij het verschil uitleggen tussen resonantiefrequentie 1W en resonantiefrequentie TSP. Zo ook welke ik moet gebruiken bij een berekening. Deze twee waardes worden door Eton opgegeven en er zit een behoorlijk verschil in. http://www.etongmbh.de/uploads/tx_pbproducts/11_581_50Hex.pdf MVG An...
door Andreas
zo 26 mei 2013, 14:15
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Scan Speak D3004 602010
Reacties: 7
Weergaves: 680

Scan Speak D3004 602010

Is er iemand bekend met Scan Speak D3004 602010 i.c.m. Scan Speak 12M 4631G00 of Scan Speak 12MU 4731T00 of Scan Speak 15W 4531G00. Voor de woofer heb ik een langer lijstje Eton 11-581 50 Hex (alleen voor gepoorte behuizing geschikt) SB Acoustics SB29NRX75-6 (gesloten van 33.1L bij 42Hz, maar redeli...
door Andreas
wo 15 jun 2011, 20:00
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Afstand baspoort-luidspreker
Reacties: 7
Weergaves: 622

Re: Afstand baspoort-luidspreker

Met de mogelijkheid om de pijp aan de voorzijde te plaatsen.
door Andreas
di 14 jun 2011, 22:18
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Afstand baspoort-luidspreker
Reacties: 7
Weergaves: 622

Re: Afstand baspoort-luidspreker

Super uitleg allen, daar heb ik wat aan.
Even uitgaande van een rechte trompetpijp; Ik heb een 50mm pijp met een lengte van ongeveer (Zaph) 19,3cm of 7.75 inch alleen via Intertechnik.de kunnen vinden. Europe-audio en Rumoh hebben niet de pijp die ik zoek. Hebben jullie nog andere ideen ?