Scan Speak D3004 602010

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Andreas
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 24 apr 2011, 11:57

Scan Speak D3004 602010

Bericht door Andreas »

Is er iemand bekend met Scan Speak D3004 602010 i.c.m.

Scan Speak 12M 4631G00
of
Scan Speak 12MU 4731T00
of
Scan Speak 15W 4531G00.

Voor de woofer heb ik een langer lijstje
Eton 11-581 50 Hex (alleen voor gepoorte behuizing geschikt)
SB Acoustics SB29NRX75-6 (gesloten van 33.1L bij 42Hz, maar redelijk onbekend)
Seas CD22RN4X (alleen voor gepoorte behuizing en misschien een beetje goedkoop ?)
Seas Excel W26FX002 (alleen voor gepoorte behuizing en misschien wat groot met 65L)
Scan Speak 22W 8851T00 (te weinig laag ?)
Scan Speak 26W 8861T00 (eigenlijk te groot met 91L)
Wavecor SW270WA01 (gesloten van 42.6L bij 40Hz, maar ook onbekend in diy).
Voor de (sub)woofer zoek ik dus een luidspreker voor een gesloten behuizing of eventueel met een passive radiator. Maar Driade snaarstrak laag.

Mijn referentie is Driade 103 MKII. Sinds een half jaar speel ik met mijn zelfgebouwde ER18RNX. Bij deze mis ik alleen het laag
en mijn volgende project wordt gewoon weer een soft dome tweeter i.p.v. de 27TBCD/GB-DXT.

Nu ben ik op zoek naar adviezen / kritiek.

MVG Andreas
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Scan Speak D3004 602010

Bericht door markbakk »

De Jazzman inspireert misschien. Deze (en andere, goedkoop is niet echt een diskwalificatie...) 8"-woofers doen het in een +40-literkast met mooi afgestemde BR heel goed.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Scan Speak D3004 602010

Bericht door dre »

de eton alleen voor br?
Andreas
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 24 apr 2011, 11:57

Re: Scan Speak D3004 602010

Bericht door Andreas »

De Eton 11-581 50 Hex heeft een Qts van 0.3. Zover ik begrepen heb, is een (sub)woofer geschikt voor een gesloten behuizing vanaf 0.35 en liefst nog 0.4 of hoger.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Scan Speak D3004 602010

Bericht door dre »

heb je `m al eens in winisd geslingerd? :wink:
Scan Speak 12MU 4731T00
mankeerd niets aan!
Andreas
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 24 apr 2011, 11:57

Re: Scan Speak D3004 602010

Bericht door Andreas »

Nee, ik gebruik Simbox. Daarintegen is een gesloten behuizing makkelijk met een calculator uit te rekenen (computer is sneller).
Dus wordt 33.4L bij 42 Hz (0.707) of 56.3L bij 35Hz (0.577). Dat gaat goed dus, waarbij ik liever kies voor een Qtc van 0.707.
Maarrrrrr. Dat ondermijnt de theorie over Qts.

Ook wil ik graag tussen 35 en 40Hz uitkomen (denkt een kronkel, niet op basis van een duidelijk gegeven)
Andreas
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 24 apr 2011, 11:57

Re: Scan Speak D3004 602010

Bericht door Andreas »

Maar is er niemand die ervaring heeft met de Scan Speak D3004 602010 i.c.m. een 4" of 5" (midrange, woofer, MTM) ?
A. Buis
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 13 jun 2008, 22:11

Re: Scan Speak D3004 602010

Bericht door A. Buis »

Ik heb wel ervaring met de R3004 icm 12mu4731.

Gaat prima, 2e orde xover op +/- 2,8k

Wat wil je weten?
Plaats reactie