Welk hout is;
- goed te zagen / te frezen (zonder snel te splinteren)
- niet te "duur" om te kopen
- keuze voor massief of samengesteld hout
- kan geolied worden (ik heb met verven een slechte ervaring en kan zelf niet fineren)
- en als laatste i.c.m. andere houtsoort te gebruiken. (voor extra stabiliteit en demping)
MVG Andreas
Welk houtsoort gebruiken
Moderator: Beheerdersteam
Re: Welk houtsoort gebruiken
Eigenlijk weet ik dat niet.
Zonder gekheid. Ik ben van plan (na de ER18DXT) een aparte subwoofer te maken of anders een nieuw drieweg luidspreker, als voorbeeld de Driade 103 MKII.
De subwoofer zal ongeveer 40x40x40cm met een 20cm of 25cm worden en anders het drieweg zal 100x20x30cm (schat ik nu in, want het moet wel WAF zijn) worden.
Zonder gekheid. Ik ben van plan (na de ER18DXT) een aparte subwoofer te maken of anders een nieuw drieweg luidspreker, als voorbeeld de Driade 103 MKII.
De subwoofer zal ongeveer 40x40x40cm met een 20cm of 25cm worden en anders het drieweg zal 100x20x30cm (schat ik nu in, want het moet wel WAF zijn) worden.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Welk houtsoort gebruiken
dan gaat mijn eerste gedachte naar A/B kwaliteit berken multiplex
Re: Welk houtsoort gebruiken
Dat is denk ik een goede keuze; mijns inziens beter dan het veredelde karton dat MDF in feite is.Henkjan schreef:dan gaat mijn eerste gedachte naar A/B kwaliteit berken multiplex
Re: Welk houtsoort gebruiken
Heb je die ER18DXT al gebouwd? Ik wil er ook 2 bouwen en ben benieuwd naar jouw ervaringen.Andreas schreef:...... Ik ben van plan (na de ER18DXT) .......
Wout
