Er zijn 428 resultaten gevonden

door ralf
vr 29 jun 2007, 14:00
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: peerless xxls10 met aluminium conus
Reacties: 7
Weergaves: 1718

denk dat dat het wel wordt
door ralf
vr 29 jun 2007, 12:04
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: peerless xxls10 met aluminium conus
Reacties: 7
Weergaves: 1718

yep en dan wordt het een extreem lange poort
door ralf
vr 29 jun 2007, 11:37
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: peerless xxls10 met aluminium conus
Reacties: 7
Weergaves: 1718

om toch binnen de 40 liter te blijven
39,3 liter kast, afstemming op 25,4 hz en een poort van 37,8 cm
en 7 cm diameter geeft een -6 db van 25 hz zonder bassboost, dus ruim onder de gewenste 30 hz
door ralf
ma 25 jun 2007, 15:36
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Passieve Radiator
Reacties: 38
Weergaves: 5488

ik heb de BassExiter BX10 met PR van Ralf mantel min een 40 liter kast in gebruik, en die is niet traag te noemen, gaat niet mega diep maar 30 hz komt er strak uit, deze PR bestaat uit een schijf mdf in een rubber gehangen
door ralf
zo 24 jun 2007, 23:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tips voor ultime monitor + sub (B&W 805s en Rel killer)
Reacties: 99
Weergaves: 15706

er is als sub toch de rel stadium III genoemd, geen sub van 500 euro , eerder 1800 euro, met 300 watt mosfet amp, arm loading en een filter met abc regeling die je naadloos op je monotors kan laten aansluiten en een zeer fraaie Volt woofer van 375 euro, de b2500.8 daar moet je een aardige sub voor k...
door ralf
vr 22 jun 2007, 13:03
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: 2-weg systeem met Eton 7" & Thiel tweeter?
Reacties: 34
Weergaves: 6008

is Geenius een duitser dan :D
of gaat het alleen om de kleur
door ralf
vr 22 jun 2007, 10:54
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: 2-weg systeem met Eton 7" & Thiel tweeter?
Reacties: 34
Weergaves: 6008

zoek de echte clone
maar heel fraai, vooral de combi fineer en piano lak
door ralf
vr 22 jun 2007, 9:56
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: 2-weg systeem met Eton 7" & Thiel tweeter?
Reacties: 34
Weergaves: 6008

mooi voorbeeld van een geslaagde Kharma clone
erg mooie speakers, heb eens Kharmas van 100000 euro mogen beluisteren, als deze maar half zo goed zijn
door ralf
vr 22 jun 2007, 8:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tips voor ultime monitor + sub (B&W 805s en Rel killer)
Reacties: 99
Weergaves: 15706

als subwoofer had je de rel stadium, de II of de III
ik heb zelf tot voor kort de stadium II gehad, een erg fijne subwoofer die door de abc regeling naadloos onder je speakers is af te regelen, mijn stadium stond op 39 hz bij de reference monitors, die tot 45 hz doorlopen
door ralf
vr 22 jun 2007, 7:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Tips voor ultime monitor + sub (B&W 805s en Rel killer)
Reacties: 99
Weergaves: 15706

als je van pittig houdt misschien zijn de monitors van dre iets voor je deze gebruikt de woofer uit de scanspeak ultimo en een focal tc120td5 tweeter, zelf gebruik ik ook deze bezetting met een parallel filter gwwoon in een de orginele kast van de ultimo en geloog me dat is echt mooier als de b&...
door ralf
vr 15 jun 2007, 17:22
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: peerless xxls10 met aluminium conus
Reacties: 7
Weergaves: 1718

in winsId ingevoerd geeft het een afstemmfrequentie van 25,4 hz
in 43 liter, komt een beetje in de buurt van mijn wensen
denk wel dat er een stevige subamp aan moet komen
door ralf
vr 15 jun 2007, 17:02
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: peerless xxls10 met aluminium conus
Reacties: 7
Weergaves: 1718

peerless xxls10 met aluminium conus

ik kwam deze woofer tegen, weinig over te vinden
een xxls10 met aluminium conus
ik wil deze woofer in een kleine basreflexkast gaan gebruiken
kwam een 70 liter kast ontwerp tegen afgestemd op 27 hz
maar dat moet kleiner kunnen toch, een liter of 40
http://www.madisound.com/catalog/PDF/830951.pdf
door ralf
di 05 jun 2007, 13:38
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: op naar 3-weg?
Reacties: 25
Weergaves: 3964

ik zag deze zelfbouwsub met vifa woofer en hypex ds4.0
door ralf
ma 04 jun 2007, 23:16
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Wie kent deze speaker....
Reacties: 21
Weergaves: 2839

met de peerless xls 10 of 12 aan de zijkant
door ralf
ma 04 jun 2007, 19:33
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: bassExiter BX10
Reacties: 4
Weergaves: 1075

goed dan gaat de sub op +6 db, aangezien jij er al langere tijd mee draait
moet het dus mogelijk zijn
door ralf
zo 03 jun 2007, 16:05
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: bassExiter BX10
Reacties: 4
Weergaves: 1075

+ 6 db, is dat niet te veel van het goede, of trekt de woofer dat wel
door ralf
zo 03 jun 2007, 11:45
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: bassExiter BX10
Reacties: 4
Weergaves: 1075

bassExiter BX10

heb de BassExiter en slave voor 100 euro op de kop getikt, had nog een werkloze Detonation dt150 liggen dus bouwen maar de kast is 40 liter netto en van 25 mm mdf sub werkt op zich prima en de bassboost staat voolrlopig op +3db bij 30 hz nu kan de slave met toevoegen van massa getuned worden, maar w...
door ralf
zo 03 jun 2007, 11:40
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Passieve membranen
Reacties: 26
Weergaves: 3410

dit ga ik volgen, heb kort geleden een BassExiter BX10 sub gebouwd met de 10 inch slave, deze kan je met extra massa tunen, maar heb geen idee welk gewicht, is ook niets over te vinden kast en afstemming heb ik al en de dt150 subamp staat op +3 db bij 35 hz sub gaat ongeveer tot 30 hz , niet echt la...
door ralf
zo 27 mei 2007, 13:17
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag Breda III, belangrijke gegevens op de 1e pagina
Reacties: 510
Weergaves: 57252

bedankt Jeroen
toch van plan het filter extern te bouwen
ga toch het seriefilter eens bouwen en vergelijken
mijn scanspeak reference monitors zijn n u af dus weer tijd voor iets anders
door ralf
zo 27 mei 2007, 12:37
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag Breda III, belangrijke gegevens op de 1e pagina
Reacties: 510
Weergaves: 57252

zeer hoog niveau van speakers alhier
was helaas verhinderd, maar wel grappig om te horen dat de focal/scanspeak monitors erg goed beoordeeld worden
ik vraag me allen af of dit met het seriefilter van Jeroen is of het parallel
filter wat ik zelf gebruik in de Ultimo, met dezelfde focal tweeter
door ralf
do 19 apr 2007, 13:27
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: 10/12 inch carsub
Reacties: 60
Weergaves: 9121

mooie monitors, sonus fabers :?:
door ralf
ma 26 mar 2007, 15:36
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ZiZoKlo, een ultra-sub (nu inclusief final foto-update!)
Reacties: 135
Weergaves: 31245

misschien toch de bk electronics monolith woofer, donderdag besteld en vandaag in huis, 160 euro inclusief verzending uit de UK
ik ga deze in een 60 liter basreflex kast bouwen icm een thommessen proteus 2.4 of een hypex ds4.0 http://www.bkelec.com/HiFi/Drive_Units/ ... ith_du.htm
door ralf
za 24 mar 2007, 11:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: curved sub
Reacties: 23
Weergaves: 4780

met de Velodyne sms-1 kun je 3 subs afzonderlijk van elkaar inregelen met de uitgebreide dsp die erbij zit
door ralf
do 22 mar 2007, 19:56
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: curved sub
Reacties: 23
Weergaves: 4780

Volt gebruiken ze in de Rel Storm en Stadium III type B250.8 in een 66 ltr kast, maar dan wel downfiring en basreflex afstemming, ik heb zeld de stadium II die ook deze woofer heeft, wel mooi diep laag maar niet zo snel als een gesloten systeem wel uitermate geschikt voor muziek, ik vul er mijn scan...
door ralf
do 22 mar 2007, 17:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: curved sub
Reacties: 23
Weergaves: 4780

deze woofer is ook erg fraai voor 160 euro inclusief verzendin te koop bij BK electrinics in de UK, voor 95 liter basreflex, maar gaat ook prima in TL (Zyclopes) of gesloten kast, in 60 liter is een 21 hz te halen, heb hier betere resultaten mee behaald als met de peerless xxls12 http://www.bkelec.c...