peerless xxls10 met aluminium conus

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
ralf
Berichten: 440
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29

peerless xxls10 met aluminium conus

Bericht door ralf »

ik kwam deze woofer tegen, weinig over te vinden
een xxls10 met aluminium conus
ik wil deze woofer in een kleine basreflexkast gaan gebruiken
kwam een 70 liter kast ontwerp tegen afgestemd op 27 hz
maar dat moet kleiner kunnen toch, een liter of 40
http://www.madisound.com/catalog/PDF/830951.pdf
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Re: peerless xxls10 met aluminium conus

Bericht door Martijn H »

ralf schreef:
ik kwam deze woofer tegen, weinig over te vinden
een xxls10 met aluminium conus
ik wil deze woofer in een kleine basreflexkast gaan gebruiken
kwam een 70 liter kast ontwerp tegen afgestemd op 27 hz
maar dat moet kleiner kunnen toch, een liter of 40
http://www.madisound.com/catalog/PDF/830951.pdf
Weet je toevallig of de 8ohm versies al aangeboden worden?

De nieuwe xxls serie zou volgens peerless minder vervormen dan de oude serie en hij loopt ook een stuk verder door in het mid. Op 27Hz afstemmen is wel hoog.. De woofer kan namelijk wel wat lager toch..
Laatst gewijzigd door Martijn H op vr 15 jun 2007, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
ralf
Berichten: 440
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29

Bericht door ralf »

in winsId ingevoerd geeft het een afstemmfrequentie van 25,4 hz
in 43 liter, komt een beetje in de buurt van mijn wensen
denk wel dat er een stevige subamp aan moet komen
ralf
Berichten: 440
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29

Bericht door ralf »

om toch binnen de 40 liter te blijven
39,3 liter kast, afstemming op 25,4 hz en een poort van 37,8 cm
en 7 cm diameter geeft een -6 db van 25 hz zonder bassboost, dus ruim onder de gewenste 30 hz
Gebruikersavatar
lepain
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 19 dec 2005, 19:15
Locatie: driehuis nh
Contacteer:

Bericht door lepain »

Een doorsnede van 7 cm is denk ik te weinig voor deze woofer. Weet ik wel zeker eigenlijk. Dat wordt hijgen, puffen, tsjoeken, en een beetje bas.
ralf
Berichten: 440
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29

Bericht door ralf »

yep en dan wordt het een extreem lange poort
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Passief membraan...?
ralf
Berichten: 440
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 10:29

Bericht door ralf »

denk dat dat het wel wordt
Plaats reactie