Er zijn 25 resultaten gevonden
- di 05 jun 2012, 18:08
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32767
Re: Build topic LM4780 versterker
Hallo Kan iemand mij eens uitleggen waar juist die weerstand moet? samuel Ik zie in jouw kast een weerstandje bij de signaal ingangen, ik vroeg me af waar deze voor dient. Is dit om eventuele rest spanning weg te krijgen? De chassisdelen zijn geisoleerd van de kast. Op 1 punt worden de massa's van a...
- zo 03 jun 2012, 23:06
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32767
Re: Build topic LM4780 versterker
Hallo Hij zit in zijn huisje, maar nog wat zorgen 1 Zit ruis of brom op was ook met de naakte versterker, ik zie dat jullie soms weerstanden op de cinch solderen waar moeten die juist zitten? 2 Soms valt een kanaal uit 3 Ik speel mijn muziek vanaf de mediaplayer van mijn TV Ipod als bron werkt perfe...
- zo 03 jun 2012, 12:06
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32767
Re: Build topic LM4780 versterker
Hey
Ik sukkel een beetje met de potmeter is de tekening hieronder correct?
Samuel
Ik sukkel een beetje met de potmeter is de tekening hieronder correct?
Samuel
- do 17 mei 2012, 18:47
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: mijn set een vraagje
- Reacties: 3
- Weergaves: 281
Re: mijn set een vraagje
Hey
Kan die DAC in zelfbouw en wat raden jullie aan.
Samue
Kan die DAC in zelfbouw en wat raden jullie aan.
Samue
- do 17 mei 2012, 18:31
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: mijn set een vraagje
- Reacties: 3
- Weergaves: 281
mijn set een vraagje
Hallo Mijn boxen zijn al een jaar of twee klaar mijn versterkertje zal nog een paar weekje duren maar daar komt ook een eind aan ... Vandaag heb ik mijn versterker en boxen aan mijn samsung TV gehangen. via een DNLS server komen mijn films en muziek binnen op mijn TV. Dat is voor mij zeer handig dus...
- do 17 mei 2012, 11:00
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32767
Re: Build topic LM4780 versterker
AHAAA :P Paar stappen verder en het werk alleen ... 1 Een beetje een brom, het gaat natuurlijk om een proefopstelling maar ja, tranfo is bijvoorbeeld nog niet gemonteerd met die flens (speelt dat een rol). 2 Als ik mijn ipod volledig open draai heb ik soms het linker kanaal en bij echt hele hoge vol...
- di 15 mei 2012, 23:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32767
Re: Build topic LM4780 versterker
Hey Voor ik alles aansluit toch nog eventjes een vraag over de transfo datasheet zegt secundair 1 zwart 0V en rood 18V secundair 2 violet 0V en wit 18V ook gecontroleerd met multimeter tussen zwart en rood een weerstand en tussen violet en wit ook. dus ik koppel zwart en violet en zet rood en wit ap...
- di 08 mei 2012, 23:29
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32767
Re: Build topic LM4780 versterker
Hallo
Naast een Bruine en een blauwe draad (zal wel de primaire zijn) heeft mijn ringstransfo een witte, roze, rode en zwarte draad geen flauw idee waar welke draad moet?
iemand een tip
Samuel
Naast een Bruine en een blauwe draad (zal wel de primaire zijn) heeft mijn ringstransfo een witte, roze, rode en zwarte draad geen flauw idee waar welke draad moet?
iemand een tip
Samuel
- za 21 apr 2012, 8:37
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32767
Re: Build topic LM4780 versterker
Wat bedoel je met fiches? Wij Nederlanders denken dan meteen aan het casino. :lol: Ah oeps ik bedoel de stekkers (ik hoop dat het dit keer duidelijk is) waar de bron en output op uit komen die dingen achteraan de versterker dus. Ik las ook ergens dat een zekering zou nodig zijn waar vind ik die? ah...
- vr 20 apr 2012, 23:52
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32767
Re: Build topic LM4780 versterker
Hallo Ik ben alle nodig componenten aan het opzoeken bij conrad de Pinheader kan ik niet vinden omdat het ref nummer blijkbaar niet meer bestaat. De transo vind ik wel bij conrad 160 VA 2 x 18V van http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTE5MTk3ODYwODc=?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&am...
- vr 20 apr 2012, 15:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Build topic LM4780 versterker
- Reacties: 771
- Weergaves: 32767
Re: Build topic LM4780 versterker
Hallo Ik ben een total leek, maar is het mogelijk aan het verstrektje dat jullie bouwen op basis van de LM4780 een bron selectie toe te voegen. Blijkbaar is die vertsreker zo goed dat ik mijn oude Yamaha zou kunnen buiten gooien maar dan moet ik wel een aantal verschillende bronnen kunnen conncetren...
- di 17 apr 2012, 22:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Versterkertje voor beginner
- Reacties: 2
- Weergaves: 201
Versterkertje voor beginner
Hallo Ik ben op zoek naar een leuk DIY versterker pakket voor een beginner. Misschien een headphone versterker om mee te beginnen. Ik wel een kit die alle componenten bevat dus inclus kastje en dergelijke en het moet er een beetje leuk uitzien. Ik heb al wat rond gelezen op de site maar maar alles l...
- vr 05 nov 2010, 19:11
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
- Reacties: 51
- Weergaves: 1830
Re: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
Hallo
de foto's nogmaals en niet op imagesheck en het schema.
de foto's nogmaals en niet op imagesheck en het schema.
- vr 05 nov 2010, 18:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
- Reacties: 51
- Weergaves: 1830
Re: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
Hallo,
Die tweeter is echt wel moedwillig een kwartslag gedraaid had iets te meken met mijn ruimte die een akoestische nachtmerrie is.
Samuel
hoe laad ik de foto's in het forum op?
Die tweeter is echt wel moedwillig een kwartslag gedraaid had iets te meken met mijn ruimte die een akoestische nachtmerrie is.
Samuel
hoe laad ik de foto's in het forum op?
- vr 05 nov 2010, 15:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
- Reacties: 51
- Weergaves: 1830
Re: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
En Klaar (of het is te zeggen ze spelen) img3346f.jpg [mod] *** ik heb de foto maar ge-upload voor je, voortaan geen imagehek oid meer gebruiken ajb*** Ik ben naar DIY paradisio in antwerpen geweest voor de onderdelen. Na een korte beschrijving van de ruimte (vrij groot hoog plafond alles beton) waa...
- do 28 okt 2010, 20:33
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: goede versterker tweedehands
- Reacties: 8
- Weergaves: 692
Re: goede versterker tweedehands
NIet teveel 100 tot max 200 euro.
Liever tegen de 100
Samuel
Liever tegen de 100
Samuel
- do 28 okt 2010, 18:50
- Forum: Hifi Gerelateerd
- Onderwerp: goede versterker tweedehands
- Reacties: 8
- Weergaves: 692
goede versterker tweedehands
Hey
Ik ben op zoek naar een cheapo tweedehandse versterker welk type zou ik best op de kop tikken.
Ik las bijvoorbeeld dat de pioneer A400 een hele goede zou zijn. en op Ebay zijn die wel te vinden.
Samuel
Ik ben op zoek naar een cheapo tweedehandse versterker welk type zou ik best op de kop tikken.
Ik las bijvoorbeeld dat de pioneer A400 een hele goede zou zijn. en op Ebay zijn die wel te vinden.
Samuel
- ma 25 okt 2010, 22:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
- Reacties: 51
- Weergaves: 1830
Re: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
Hallo
Weer een vraagje:
De air coil 0,27 mH 0,430hm 0,71 mm is in backorder
http://www.europe-audio.nl/Product.asp?Product_ID=5279
welk alternatief stellen jullie voor?
Samuel
Weer een vraagje:
De air coil 0,27 mH 0,430hm 0,71 mm is in backorder
http://www.europe-audio.nl/Product.asp?Product_ID=5279
welk alternatief stellen jullie voor?
Samuel
- zo 24 okt 2010, 14:46
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
- Reacties: 51
- Weergaves: 1830
Re: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
Hey,
Ik vind die vilt niet echt online bij europe-audio hebben ze wel tyrofoam lijkt erop maar dat zijn kleine stukjes en dat wordt heel duur iemand een oplossing?
Samuel
Ik vind die vilt niet echt online bij europe-audio hebben ze wel tyrofoam lijkt erop maar dat zijn kleine stukjes en dat wordt heel duur iemand een oplossing?
Samuel
- zo 24 okt 2010, 11:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
- Reacties: 51
- Weergaves: 1830
Re: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
Hallo Ik ben de kistjes in mekaar aan het steken, alles loopt vrij goed maar toch een paar foutjes gemaakt maar niks ergs. Een paar vraagjes 1 Moet er echter nog een schroeven ingedraaid worden om alles wat steviger te maken. Ik ga de boxen toch schilderen dus het maakt niet uit als er wat geplamuur...
- di 19 okt 2010, 7:54
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
- Reacties: 51
- Weergaves: 1830
Re: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
Hey, Ik heb dit gisteren ook eens geprobeerd. Gebaseerd op het schema en de foto's het enige wat ontbreekt is die bas-reflexpijp, terminal en ik weet niet zeker of de spoeltjes goed zijn gekozen. Samuel totaal dus iets van een 180 euro MDF was 22 euro voor een plaat waar je volgens mij alles uithaal...
- ma 18 okt 2010, 19:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
- Reacties: 51
- Weergaves: 1830
Re: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
Hey een vraagje waarom moet dat op marmer. Ik heb een gewone stenen vloer kan dat ook. en nog eentje, ik ben aan het zoeken wat alle onderdelen mij ongeveer samen gaan kosten ik vind bijna alles op http://www.europe-audio.nl/. Maar voor de weerstanden, spoelen en condensators ben ik een beetje verlo...
- zo 17 okt 2010, 20:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
- Reacties: 51
- Weergaves: 1830
Re: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
Hey
Bedankt voor alle tips.
Ik ga eerst aan mijn kist gebinnen en dan de electronica bestellen. Eerst eens zien of die kasten al geen 6 maandelijks project wordt, zitten hier met wat kleuters in huis die veel van onze tijd opslorpen.
Samuel
Bedankt voor alle tips.
Ik ga eerst aan mijn kist gebinnen en dan de electronica bestellen. Eerst eens zien of die kasten al geen 6 maandelijks project wordt, zitten hier met wat kleuters in huis die veel van onze tijd opslorpen.
Samuel
- zo 17 okt 2010, 18:19
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
- Reacties: 51
- Weergaves: 1830
Re: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
Hey Die kast van EDO lijkt inderdaad leuk en doenbaar. Iets concreter. 1 Die filter waar kan ik daar wat meer uitleg over vinden, een beetje solderen kan ik wel schakkelingen lezen ook maar printplaten maken en zo helemaal geen kaas van gegeten. 2 waar bestellen jullie de componenten, Ik ben belg du...
- zo 17 okt 2010, 8:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
- Reacties: 51
- Weergaves: 1830
Totale leek opzoek naar raad: vloerstaand DIY
Hallo, Ik weet dus geen bal af van HiFi, maar het lijkt mij wel leuk om eens zelf een paar boxen te maken. Een vloerstaand model liefst 2 of 3 weg (puur om dat mij het meest mooist lijkt). Aangezien het mijn eerste poging is wil ik maar max 200 euro uitgeven kwestie van het risico een beetje te bepe...
