mijn set een vraagje

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
samuelb1002
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 8:18

mijn set een vraagje

Bericht door samuelb1002 »

Hallo

Mijn boxen zijn al een jaar of twee klaar mijn versterkertje zal nog een paar weekje duren maar daar komt ook een eind aan ...


Vandaag heb ik mijn versterker en boxen aan mijn samsung TV gehangen. via een DNLS server komen mijn films en muziek binnen op mijn TV. Dat is voor mij zeer handig dus ik gebruik de interface van de TV om mijn i-tunes bib op mijn stereo te spelen. Alleen de input van mijn TV naar de versterker is via de headphone poort van mijn TV mijn optische digitale output kan ik niet linken aan mijn analoge versterker.

Lijkt mij niet ideaal dus volgende vraag moet ik dat optisch signaal oppikken en dan via een soort van DAC op mijn versterker aansluiten ???


Samuel
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: mijn set een vraagje

Bericht door Kappa7 »

Ja dat is de mooiste oplossing
samuelb1002
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 8:18

Re: mijn set een vraagje

Bericht door samuelb1002 »

Hey

Kan die DAC in zelfbouw en wat raden jullie aan.

Samue
Gebruikersavatar
cool
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 09 okt 2006, 11:35
Locatie: Den Haag

Re: mijn set een vraagje

Bericht door cool »

Eenvoudige converter, werkt prima en niet duur.
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_nkw=digi ... m270.l1313
Plaats reactie