Er zijn 49 resultaten gevonden

door pcw
di 25 jul 2017, 21:51
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Multiplex netjes verlijmen
Reacties: 4
Weergaves: 984

Re: Multiplex netjes verlijmen

droog zaagstof, heeft iedereen wel zat van denk ik, over natte en overtollige lijm wrijven. neemt alles weg en laat geen waas achter zoals soms met nat lapje. blijven wrijven totdat alles weg is. vult ook evt ontstane kiertjes.
door pcw
wo 09 jul 2014, 19:17
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Reacties: 91
Weergaves: 4711

Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit

Doorgaans vind ik visaton ontwerpen afbreuk doen aan hun drivers! Maar goed, het lijkt me duidelijk dat de elektrische curve van de tweeter een hele verbetering toont. Leuk dat je een dal kunt vullen onderin het bereik van de SC10 maar door opslingering krijg je weer andere problemen. Duitsers hebb...
door pcw
zo 22 jun 2014, 23:33
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Foto's gegraveerd in een mooi stukkie hout.
Reacties: 9
Weergaves: 951

Re: Foto's gegraveerd in een mooi stukkie hout.

ah, een V-carve gebruiker? :)

mooi gemaakt.
door pcw
ma 07 apr 2014, 21:20
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Nieuwe media center welke cpu??
Reacties: 37
Weergaves: 1843

Re: Nieuwe media center welke cpu??

ik run al een hele poos linux xbmc op een ,goedkoop van kringloop, dell mini pc'tje. goede grafische kaart erin en een externe harde schijf. is een P duo, cpu passief gekoeld. runt perfect en totale kosten van ongeveer 100 euro. gebruik hem hoofdzakelijk om films te kijken. toegegeven, geluid kan be...
door pcw
zo 31 jul 2011, 10:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Subje
Reacties: 48
Weergaves: 1724

Re: Subje

als ik sommige zaagperikelen zo lees heb ik maar veel geluk met een kleine hobbyshop hier in dorp die een erg mooie zaagtafel heeft en met liefde alles zeer precies zaagt.
door pcw
za 30 jul 2011, 19:05
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: D'appolito met Visaton drivers
Reacties: 12
Weergaves: 1328

Re: D'appolito met Visaton drivers

ik heb ze in mijn luidsprekers zitten, visaton ct142 en klinken perfect :)
door pcw
do 28 jul 2011, 19:03
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: nieuw project topas light
Reacties: 5
Weergaves: 431

Re: nieuw project topas light

hmm zal wel zoeken naar ander leuk ontwerp dan. :mrgreen:
vandaag al tussendoortje laten zagen. needles voor een collega die hij als rear wil gebruiken bij zijn surroundset
door pcw
wo 27 jul 2011, 19:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Topic mag dicht/weg
Reacties: 22
Weergaves: 1282

Re: ideen voor zelfbouw speakers

voor zeer goed geluid, dat erg hard kan met zeer belastbare speakers, die men vervolgens ook nog eens heel erg goed op huiskamer nivo kan luisteren: http://link.marktplaats.nl/468349578 denk dat dit meeste PA's wel wegspeeld 400€ dit valt toch helemaal buiten de doelgroep? denk dat ze stuk goedkope...
door pcw
wo 27 jul 2011, 13:22
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Topic mag dicht/weg
Reacties: 22
Weergaves: 1282

Re: ideen voor zelfbouw speakers

voor zeer goed geluid, dat erg hard kan met zeer belastbare speakers, die men vervolgens ook nog eens heel erg goed op huiskamer nivo kan luisteren:

http://link.marktplaats.nl/468349578

denk dat dit meeste PA's wel wegspeeld
door pcw
di 26 jul 2011, 22:24
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: instelbare filters?
Reacties: 9
Weergaves: 531

Re: instelbare filters?

als ik het goed begrijp kan men een DSP met versterker zo een speaker aansturen multiwire en zo een filter weglaten? of is dat weer tever gezocht?
door pcw
ma 25 jul 2011, 20:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: speakerstands
Reacties: 15
Weergaves: 353

Re: speakerstands

das een sub die zo van JBL komt, zou ff type niet weten.

die dvd's zitten er puur voor het uiterlijk, zijn vastgelijmde lege hoesjes :D
door pcw
ma 25 jul 2011, 19:38
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: speakerstands
Reacties: 15
Weergaves: 353

Re: speakerstands

hehe, bioscoop is niks bij hoe het daar klinkt als je een film kijkt :rock: en dan staat de sub niet eens aan :twisted: maarja, hun hebben geluk van vrijstaand huis met dichtsbijzijnde buren op goede 1700 meter afstand. maar voordeel van die JBL is dat ze net zo goed en mooi op een normaal geluidsni...
door pcw
ma 25 jul 2011, 19:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: speakerstands
Reacties: 15
Weergaves: 353

Re: speakerstands

Hey! Dat zijn niet de originele tweeters. Das zonde. inderdaad, is wel zonde, zijn wel erg leuke speakers voor een 5.1 setje, zoals mij zus en der vriend hebben: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/37006_1143908334081_1718694718_263742_6464984_n.jpg http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos...
door pcw
ma 25 jul 2011, 18:29
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: nieuw project topas light
Reacties: 5
Weergaves: 431

nieuw project topas light

nu ik de ct142 klaar heb wil ik nieuw gaan bouwen, nog ff vakantie en maar even van profiteren dus.
ik wilde de topas light bouwen. met de w100s als bas driver, maar welke tweeter erbij? de sc10n schijnt niet helemaal ok te zijn. of toch gewoon originele componenten?
pascal
door pcw
zo 24 jul 2011, 22:12
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: instelbare filters?
Reacties: 9
Weergaves: 531

Re: instelbare filters?

extreme noob vraag: wat doen DSP en meer van dat soort dingen? is dat voor een actieve speaker te maken of zie ik het helemaal verkeerd?
door pcw
zo 24 jul 2011, 8:59
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Topic mag dicht/weg
Reacties: 22
Weergaves: 1282

Re: ideen voor zelfbouw speakers

http://www.lautsprechershop.de/
http://www.visaton.de

zoek daar eens naar een ontwerp dat je aanspreekt.
of op andere sites, in de links pagina staan er wel wat.
door pcw
za 23 jul 2011, 17:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Zelfbouw beginner ---> Project CT 142 gestart
Reacties: 16
Weergaves: 1258

Re: Zelfbouw beginner ---> Project CT 142 gestart

Dat is leuk om te horen! In de auto waren deze speakers ook al echt goed maar en valt meer uit te halen denk ik. Hoe, waar en watvoor demping heb jij in je ct142's zitten? ik kan dat duits in de bouwtekening maar slecht ontcijferen hoor. ik heb het binnenshot aan de voorkant, deel dat je ziet door ...
door pcw
za 23 jul 2011, 9:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Zelfbouw beginner ---> Project CT 142 gestart
Reacties: 16
Weergaves: 1258

Re: Zelfbouw beginner ---> Project CT 142 gestart

leuke luiddsprekers, ga je geen spijt van krijgen. spelen hier nu al paar weken :) sub als aanvulling op laag heb je denk ik niet nodig. je zal verbaasd staan over de CT142. als het met de car speakers niet zo lekker klinkt, koop dan gewoon de visaton units, kosten ook niet zoveel. ben helaas foto's...
door pcw
vr 22 jul 2011, 10:56
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: instelbare filters?
Reacties: 9
Weergaves: 531

Re: instelbare filters?

dank voor je hulpaanbod bij eventueel aanpassen.
het is niet dat ik ontevreden ben over hoe het nu is, maar zou wel eens benieuwd zijn of er meer inzit. :rock:
door pcw
zo 17 jul 2011, 9:55
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Waar zouden we graag meer van willen weten?
Reacties: 299
Weergaves: 55873

Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?

Waldekker schreef:
Ik zou wel eens willen weten waarom LoudMagnet.com niet in de links staat...
zou ik aardig vinden ..
ik ook wel ja. prijzen op die site zijn erg scherp voor sommige delen. slechte ervaringen mee of gewoon goede winkel om te kopen?
door pcw
zo 17 jul 2011, 9:53
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: instelbare filters?
Reacties: 9
Weergaves: 531

instelbare filters?

wellicht een zeer stomme vraag. bestaat er een "filter" of iets dergelijks waarmee men het geluid van een speaker kan perfectioneren om vervolgens het passieve filter volgens die waarde te maken? ben qua electronica een absolute leek. heb gezocht, maar kon er weinig of niks over vinden. va...
door pcw
za 25 jun 2011, 9:15
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Low Budget Portable Speaker
Reacties: 40
Weergaves: 2598

Re: Low Budget Portable Speaker

mooi ontwerp. ben zelf ook nieuweling, kan je ook niet echt helpen. hulp zal vast wel komen vanaf het forum.
door pcw
di 05 apr 2011, 21:16
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: needle 2 weg?
Reacties: 8
Weergaves: 292

Re: needle 2 weg?

is natuurlijk wel dun kunstof van die creative set. volgens wat speurwerk in de snelle zijn het 3" speakers wat erin zitten. zou dus zelfde zijn als bij needle.
denk ik toch maar wat mdf laten zagen en speakers slopen.
vraag is nu dan nog? hoge toner boven of onder de breedbander plaatsen?
door pcw
di 05 apr 2011, 21:04
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: needle 2 weg?
Reacties: 8
Weergaves: 292

Re: needle 2 weg?

10 cm breed zijn de creatives
door pcw
di 05 apr 2011, 20:58
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: needle 2 weg?
Reacties: 8
Weergaves: 292

Re: needle 2 weg?

als ik de voorkant van de chassis zo bekijk is het zelfde maat als bij de goedkope setjes en vele andere speakertjes die men erin bouwt