Er zijn 49 resultaten gevonden
- di 25 jul 2017, 21:51
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Multiplex netjes verlijmen
- Reacties: 4
- Weergaves: 984
Re: Multiplex netjes verlijmen
droog zaagstof, heeft iedereen wel zat van denk ik, over natte en overtollige lijm wrijven. neemt alles weg en laat geen waas achter zoals soms met nat lapje. blijven wrijven totdat alles weg is. vult ook evt ontstane kiertjes.
- wo 09 jul 2014, 19:17
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
- Reacties: 91
- Weergaves: 4711
Re: Bouw van Visaton Alto Line MK II kit
Doorgaans vind ik visaton ontwerpen afbreuk doen aan hun drivers! Maar goed, het lijkt me duidelijk dat de elektrische curve van de tweeter een hele verbetering toont. Leuk dat je een dal kunt vullen onderin het bereik van de SC10 maar door opslingering krijg je weer andere problemen. Duitsers hebb...
- zo 22 jun 2014, 23:33
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Foto's gegraveerd in een mooi stukkie hout.
- Reacties: 9
- Weergaves: 951
Re: Foto's gegraveerd in een mooi stukkie hout.
ah, een V-carve gebruiker? 
mooi gemaakt.
mooi gemaakt.
- ma 07 apr 2014, 21:20
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: Nieuwe media center welke cpu??
- Reacties: 37
- Weergaves: 1843
Re: Nieuwe media center welke cpu??
ik run al een hele poos linux xbmc op een ,goedkoop van kringloop, dell mini pc'tje. goede grafische kaart erin en een externe harde schijf. is een P duo, cpu passief gekoeld. runt perfect en totale kosten van ongeveer 100 euro. gebruik hem hoofdzakelijk om films te kijken. toegegeven, geluid kan be...
- zo 31 jul 2011, 10:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Subje
- Reacties: 48
- Weergaves: 1724
Re: Subje
als ik sommige zaagperikelen zo lees heb ik maar veel geluk met een kleine hobbyshop hier in dorp die een erg mooie zaagtafel heeft en met liefde alles zeer precies zaagt.
- za 30 jul 2011, 19:05
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: D'appolito met Visaton drivers
- Reacties: 12
- Weergaves: 1328
Re: D'appolito met Visaton drivers
ik heb ze in mijn luidsprekers zitten, visaton ct142 en klinken perfect 
- do 28 jul 2011, 19:03
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: nieuw project topas light
- Reacties: 5
- Weergaves: 431
Re: nieuw project topas light
hmm zal wel zoeken naar ander leuk ontwerp dan.
vandaag al tussendoortje laten zagen. needles voor een collega die hij als rear wil gebruiken bij zijn surroundset
vandaag al tussendoortje laten zagen. needles voor een collega die hij als rear wil gebruiken bij zijn surroundset
- wo 27 jul 2011, 19:44
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Topic mag dicht/weg
- Reacties: 22
- Weergaves: 1282
Re: ideen voor zelfbouw speakers
voor zeer goed geluid, dat erg hard kan met zeer belastbare speakers, die men vervolgens ook nog eens heel erg goed op huiskamer nivo kan luisteren: http://link.marktplaats.nl/468349578 denk dat dit meeste PA's wel wegspeeld 400€ dit valt toch helemaal buiten de doelgroep? denk dat ze stuk goedkope...
- wo 27 jul 2011, 13:22
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Topic mag dicht/weg
- Reacties: 22
- Weergaves: 1282
Re: ideen voor zelfbouw speakers
voor zeer goed geluid, dat erg hard kan met zeer belastbare speakers, die men vervolgens ook nog eens heel erg goed op huiskamer nivo kan luisteren:
http://link.marktplaats.nl/468349578
denk dat dit meeste PA's wel wegspeeld
http://link.marktplaats.nl/468349578
denk dat dit meeste PA's wel wegspeeld
- di 26 jul 2011, 22:24
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: instelbare filters?
- Reacties: 9
- Weergaves: 531
Re: instelbare filters?
als ik het goed begrijp kan men een DSP met versterker zo een speaker aansturen multiwire en zo een filter weglaten? of is dat weer tever gezocht?
- ma 25 jul 2011, 20:24
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: speakerstands
- Reacties: 15
- Weergaves: 353
Re: speakerstands
das een sub die zo van JBL komt, zou ff type niet weten.
die dvd's zitten er puur voor het uiterlijk, zijn vastgelijmde lege hoesjes
die dvd's zitten er puur voor het uiterlijk, zijn vastgelijmde lege hoesjes
- ma 25 jul 2011, 19:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: speakerstands
- Reacties: 15
- Weergaves: 353
Re: speakerstands
hehe, bioscoop is niks bij hoe het daar klinkt als je een film kijkt :rock: en dan staat de sub niet eens aan :twisted: maarja, hun hebben geluk van vrijstaand huis met dichtsbijzijnde buren op goede 1700 meter afstand. maar voordeel van die JBL is dat ze net zo goed en mooi op een normaal geluidsni...
- ma 25 jul 2011, 19:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: speakerstands
- Reacties: 15
- Weergaves: 353
Re: speakerstands
Hey! Dat zijn niet de originele tweeters. Das zonde. inderdaad, is wel zonde, zijn wel erg leuke speakers voor een 5.1 setje, zoals mij zus en der vriend hebben: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/37006_1143908334081_1718694718_263742_6464984_n.jpg http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos...
- ma 25 jul 2011, 18:29
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: nieuw project topas light
- Reacties: 5
- Weergaves: 431
nieuw project topas light
nu ik de ct142 klaar heb wil ik nieuw gaan bouwen, nog ff vakantie en maar even van profiteren dus.
ik wilde de topas light bouwen. met de w100s als bas driver, maar welke tweeter erbij? de sc10n schijnt niet helemaal ok te zijn. of toch gewoon originele componenten?
pascal
ik wilde de topas light bouwen. met de w100s als bas driver, maar welke tweeter erbij? de sc10n schijnt niet helemaal ok te zijn. of toch gewoon originele componenten?
pascal
- zo 24 jul 2011, 22:12
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: instelbare filters?
- Reacties: 9
- Weergaves: 531
Re: instelbare filters?
extreme noob vraag: wat doen DSP en meer van dat soort dingen? is dat voor een actieve speaker te maken of zie ik het helemaal verkeerd?
- zo 24 jul 2011, 8:59
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Topic mag dicht/weg
- Reacties: 22
- Weergaves: 1282
Re: ideen voor zelfbouw speakers
http://www.lautsprechershop.de/
http://www.visaton.de
zoek daar eens naar een ontwerp dat je aanspreekt.
of op andere sites, in de links pagina staan er wel wat.
http://www.visaton.de
zoek daar eens naar een ontwerp dat je aanspreekt.
of op andere sites, in de links pagina staan er wel wat.
- za 23 jul 2011, 17:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw beginner ---> Project CT 142 gestart
- Reacties: 16
- Weergaves: 1258
Re: Zelfbouw beginner ---> Project CT 142 gestart
Dat is leuk om te horen! In de auto waren deze speakers ook al echt goed maar en valt meer uit te halen denk ik. Hoe, waar en watvoor demping heb jij in je ct142's zitten? ik kan dat duits in de bouwtekening maar slecht ontcijferen hoor. ik heb het binnenshot aan de voorkant, deel dat je ziet door ...
- za 23 jul 2011, 9:37
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw beginner ---> Project CT 142 gestart
- Reacties: 16
- Weergaves: 1258
Re: Zelfbouw beginner ---> Project CT 142 gestart
leuke luiddsprekers, ga je geen spijt van krijgen. spelen hier nu al paar weken :) sub als aanvulling op laag heb je denk ik niet nodig. je zal verbaasd staan over de CT142. als het met de car speakers niet zo lekker klinkt, koop dan gewoon de visaton units, kosten ook niet zoveel. ben helaas foto's...
- vr 22 jul 2011, 10:56
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: instelbare filters?
- Reacties: 9
- Weergaves: 531
Re: instelbare filters?
dank voor je hulpaanbod bij eventueel aanpassen.
het is niet dat ik ontevreden ben over hoe het nu is, maar zou wel eens benieuwd zijn of er meer inzit.
het is niet dat ik ontevreden ben over hoe het nu is, maar zou wel eens benieuwd zijn of er meer inzit.
- zo 17 jul 2011, 9:55
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Waar zouden we graag meer van willen weten?
- Reacties: 299
- Weergaves: 55873
Re: Waar zouden we graag meer van willen weten?
ik ook wel ja. prijzen op die site zijn erg scherp voor sommige delen. slechte ervaringen mee of gewoon goede winkel om te kopen?Waldekker schreef:Ik zou wel eens willen weten waarom LoudMagnet.com niet in de links staat...
zou ik aardig vinden ..
- zo 17 jul 2011, 9:53
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: instelbare filters?
- Reacties: 9
- Weergaves: 531
instelbare filters?
wellicht een zeer stomme vraag. bestaat er een "filter" of iets dergelijks waarmee men het geluid van een speaker kan perfectioneren om vervolgens het passieve filter volgens die waarde te maken? ben qua electronica een absolute leek. heb gezocht, maar kon er weinig of niks over vinden. va...
- za 25 jun 2011, 9:15
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Low Budget Portable Speaker
- Reacties: 40
- Weergaves: 2598
Re: Low Budget Portable Speaker
mooi ontwerp. ben zelf ook nieuweling, kan je ook niet echt helpen. hulp zal vast wel komen vanaf het forum.
- di 05 apr 2011, 21:16
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: needle 2 weg?
- Reacties: 8
- Weergaves: 292
Re: needle 2 weg?
is natuurlijk wel dun kunstof van die creative set. volgens wat speurwerk in de snelle zijn het 3" speakers wat erin zitten. zou dus zelfde zijn als bij needle.
denk ik toch maar wat mdf laten zagen en speakers slopen.
vraag is nu dan nog? hoge toner boven of onder de breedbander plaatsen?
denk ik toch maar wat mdf laten zagen en speakers slopen.
vraag is nu dan nog? hoge toner boven of onder de breedbander plaatsen?
- di 05 apr 2011, 21:04
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: needle 2 weg?
- Reacties: 8
- Weergaves: 292
Re: needle 2 weg?
10 cm breed zijn de creatives
- di 05 apr 2011, 20:58
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: needle 2 weg?
- Reacties: 8
- Weergaves: 292
Re: needle 2 weg?
als ik de voorkant van de chassis zo bekijk is het zelfde maat als bij de goedkope setjes en vele andere speakertjes die men erin bouwt
