speakerstands

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
amcron
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 30 sep 2009, 14:34

speakerstands

Bericht door amcron »

Graag enig advies voor het zelfbouwen speakerstands voor jbl4312
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: speakerstands

Bericht door EppeRRR »

Waar zit je aan te denken dan?

Afbeelding

Dit is wat ik vond op internet.
amcron
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 30 sep 2009, 14:34

Re: speakerstands

Bericht door amcron »

Ik weet niet of deze in het hout of metaal gemaakt zijn!!!!!
Waar vind ik zulke stands?
Kan dit gemaakt worden in MDF? ik denk het niet(niet stevig genoeg)
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: speakerstands

Bericht door sander1238 »

van mdf maken en afvullen met droog zilverzand. gaat goed
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: speakerstands

Bericht door EppeRRR »

amcron schreef:
Ik weet niet of deze in het hout of metaal gemaakt zijn!!!!!
Waar vind ik zulke stands?
Kan dit gemaakt worden in MDF? ik denk het niet(niet stevig genoeg)

Als dit gemaakt wordt van 18mm mdf dan twijfel ik er niet aan of het stevig genoeg kan zijn. Wanneer alles goed in elkaar is gezet met schroeven en/of lijm, is het sterk genoeg om minimaal een volwassene te kunnen dragen van +/- 80kg.
Afvullen met zilverzand zoals sander1238 aangaf is dan zeker een optie :D
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33826
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: speakerstands

Bericht door Henkjan »

als je twijfelt of MDF sterk genoeg is, maak ze dan van goede kwaliteit multiplex
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Re: speakerstands

Bericht door Soundexcel »

Hey!

Dat zijn niet de originele tweeters. Das zonde.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: speakerstands

Bericht door wouter »

EppeRRR schreef:
Waar zit je aan te denken dan?
(...)
Dit is wat ik vond op internet.
Dat is een japanse (?) website dus vette pech voor die tangband/JBL luisteraar maar het ging denk ik om de 'voet' :lol:
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: speakerstands

Bericht door EppeRRR »

wouter schreef:
EppeRRR schreef:
Waar zit je aan te denken dan?
(...)
Dit is wat ik vond op internet.
Dat is een japanse (?) website dus vette pech voor die tangband/JBL luisteraar maar het ging denk ik om de 'voet' :lol:

Hahaha ja ging om de voet, wou eerst beeld hebben om wat voor behuizing het ging en toen kwam ik deze combi tegen :D
pcw
Berichten: 53
Lid geworden op: do 05 aug 2010, 9:46

Re: speakerstands

Bericht door pcw »

Soundexcel schreef:
Hey!

Dat zijn niet de originele tweeters. Das zonde.
inderdaad, is wel zonde, zijn wel erg leuke speakers voor een 5.1 setje, zoals mij zus en der vriend hebben:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Soundexcel
Berichten: 1079
Lid geworden op: do 28 dec 2006, 19:29
Locatie: Zeist

Re: speakerstands

Bericht door Soundexcel »

Kijk, dat lijkt er meer op :)
Dat moet wel echt knallen zijn 5.1 met die speakers. Zijn ze inderdaad uitermate geschikt voor.
Ze presteren trouwens het beste wanneer je ze bijna tegen de muur aan zet. Daar zijn ze ook voor ontworpen (mid/far field monitoren).
pcw
Berichten: 53
Lid geworden op: do 05 aug 2010, 9:46

Re: speakerstands

Bericht door pcw »

hehe, bioscoop is niks bij hoe het daar klinkt als je een film kijkt :rock: en dan staat de sub niet eens aan :twisted: maarja, hun hebben geluk van vrijstaand huis met dichtsbijzijnde buren op goede 1700 meter afstand.

maar voordeel van die JBL is dat ze net zo goed en mooi op een normaal geluidsnivo spelen terwijl andere grotere studio monitoren dat wel eens niet echt willen doen
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: speakerstands

Bericht door EppeRRR »

Opzich een mooie oplossing zo met een cdrek als voet, maar zullen de cd's/dvd's niet meetrillen op de muziek/het geluid?
Gebruikersavatar
Heatside
Berichten: 260
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 15:54

Re: speakerstands

Bericht door Heatside »

pcw schreef:
inderdaad, is wel zonde, zijn wel erg leuke speakers voor een 5.1 setje, zoals mij zus en der vriend hebben:
Wauw! weet je toevallig welke driver in de sub is gebruikt?
pcw
Berichten: 53
Lid geworden op: do 05 aug 2010, 9:46

Re: speakerstands

Bericht door pcw »

das een sub die zo van JBL komt, zou ff type niet weten.

die dvd's zitten er puur voor het uiterlijk, zijn vastgelijmde lege hoesjes :D
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: speakerstands

Bericht door EppeRRR »

Duidelijk :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”