Er zijn 97 resultaten gevonden

door Eelco Tijnagel
wo 12 jun 2013, 10:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: project Omnicron
Reacties: 68
Weergaves: 3579

Re: project Omnicron

Hoe kom je erachter of je ruimte akoestisch 'te dood' is?

Ik zal van het weekend eens een matras op de rugleuning van de bank plaatsten om te horen wat dat doet.
door Eelco Tijnagel
wo 12 jun 2013, 9:40
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: project Omnicron
Reacties: 68
Weergaves: 3579

Re: project Omnicron

Ola Martijn,

Ik kan me dat paneel nu weer voor de geest halen. Zoals ik al schreef, er moet hier eerst maar eens gemeten worden en dan met die resultaten bezien hoe het er hier voorstaat en wat de eventuele oplossingen kunnen zijn.
door Eelco Tijnagel
di 11 jun 2013, 18:08
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: project Omnicron
Reacties: 68
Weergaves: 3579

Re: project Omnicron

Thanx!

Ik zal eerst eens in de juiste rubriek mij inlezen en dan eens gaan (laten) meten.
door Eelco Tijnagel
di 11 jun 2013, 13:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: project Omnicron
Reacties: 68
Weergaves: 3579

Re: project Omnicron

jeroen_d schreef:
....Vlak achter de bank, die helaas tegen de muur moet staan, heeft hij een dik dempingspaneel dat heel goed werkt. Een aanrader voor wie in zo'n situatie zit.
Ik zit helaas in dezelfde positie en ben zodoende erg benieuwd of er meer informatie mogelijk is?
door Eelco Tijnagel
vr 18 mar 2011, 21:18
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)
Reacties: 10
Weergaves: 956

Re: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)

Simpel... :shock:

Ik ben beter met MDF dan met rekenen... zal het artikel niettemin eens goed doorlezen.

Nog steeds blijft alle hulp welkom !

gegroet, Eelco
door Eelco Tijnagel
vr 18 mar 2011, 19:05
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)
Reacties: 10
Weergaves: 956

Re: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)

Ondertussen heb ik nog flink gezocht naar meer info over een TL met de W8-1808. Helaas niets mee kunnen vinden dan wat er in dit draadje al wordt vermeld.... Punt is eigenlijk dat ik niet goed weet hoe te werk te gaan bij een TL maar dit avontuur eigenlijk best graag wil aangaan... dus mijn vraag is...
door Eelco Tijnagel
ma 21 feb 2011, 12:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Silvae | Fullrange systeem met CSS-drivers
Reacties: 290
Weergaves: 6466

Re: Fullrange 3-weg systeem met Dayton drivers

Okee...

Dan meld ik me wel weer als je daadwerkelijk over wilt gaan tot aanschaf van... :D

Ach... mijn mening is natuurlijk ook zo gekleurd als wat aangezien ik tegenwoordig een echte breedband-fanboy ben... :oops:

gegroet, Eelco
door Eelco Tijnagel
ma 21 feb 2011, 11:52
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Silvae | Fullrange systeem met CSS-drivers
Reacties: 290
Weergaves: 6466

Re: Fullrange 3-weg systeem met Dayton drivers

Je weet best wat ik bedoel O:) Er zijn gewoonweg toch best een hoop erg goed klinkende soorten speakers... die je dus wel kan beluisteren vooraf. Die Nescio bijvoorbeeld en ik denk dat er alhier ook wel mensen zijn met een dipool systeem die je welkom heten. Ik ben wel erg benieuwd hoe jij kan insch...
door Eelco Tijnagel
ma 21 feb 2011, 11:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Silvae | Fullrange systeem met CSS-drivers
Reacties: 290
Weergaves: 6466

Re: Fullrange 3-weg systeem met Dayton drivers

Thanx Martijn 8)

Het is nogal wat info zeg... zal er, als ik er de tijd voor heb, eens doorheen bladderen...

@Koen. Nog even voor de goede orde... waarom ga je niet eerst een en ander beluisteren ?

gegroet, Eelco
door Eelco Tijnagel
ma 21 feb 2011, 11:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Silvae | Fullrange systeem met CSS-drivers
Reacties: 290
Weergaves: 6466

Re: Fullrange 3-weg systeem met Dayton drivers

Die off-axis ellende begint bij een conventionele luidspreker al onder 1kHz. Het is bewezen dat constant afstraalgedrag belangrijk is. Op welke manier dat dit constant moet zijn is niet zeker. Wat je vaak ziet is dat een luidspreker voor zijn crossoverpunt minder energie opzij afstraalt. Bij een br...
door Eelco Tijnagel
zo 20 feb 2011, 22:01
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Silvae | Fullrange systeem met CSS-drivers
Reacties: 290
Weergaves: 6466

Re: Fullrange 3-weg systeem met Dayton drivers

Okee dat was mij reeds duidelijk O:)

Maar die off-axis 'ellende' gaat vaak tussen de 12 en de 15Khz ofzo spelen bij een breedbander en wat ga je dan uiteindelijk missen ?

Kom mijn speakers en mij maar een keer halen :wink:

En brengen :D

gegroet, Eelco
door Eelco Tijnagel
zo 20 feb 2011, 21:51
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Silvae | Fullrange systeem met CSS-drivers
Reacties: 290
Weergaves: 6466

Re: Fullrange 3-weg systeem met Dayton drivers

En dat was met breedbander ? Punt is een beetje dat ik nog nooit zo een ruimtelijkheid heb gehoord als ik nu doe met die Tangbands.... Dat het anders klinkt als ik een paar meter van mijn luisterplek aan de eettafel zit... vind ik geen probleem... ik luister namelijk geen muziek aan de eettafel. Een...
door Eelco Tijnagel
zo 20 feb 2011, 21:32
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Silvae | Fullrange systeem met CSS-drivers
Reacties: 290
Weergaves: 6466

Re: Fullrange 3-weg systeem met Dayton drivers

Oh...niet ? En je zegt dat je 'iets' mist bij breedbanders.... :D Even een gedachte over... dat afstraalgedrag. Als je met een EQ gaat werken wat maakt dat afstraalgedrag dan nog uit...? Je bent immers toch aan het meten en optimaal inregelen op je luisterplek. Nog bruter... wat doet dat afstraalged...
door Eelco Tijnagel
zo 20 feb 2011, 21:14
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Silvae | Fullrange systeem met CSS-drivers
Reacties: 290
Weergaves: 6466

Re: Fullrange 3-weg systeem met Dayton drivers

Tuurlijk !

Aber... is luisteren testen...? Luisteren kost je niks is brengt je meer dan alle raad op alle fora...

Ik zou gewoon eerst eens bijvoorbeeld die Nescio en Hans een beluisteren... maar wie ben moi zei den gek 8)

gegroet, Eelco
door Eelco Tijnagel
zo 20 feb 2011, 20:43
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Silvae | Fullrange systeem met CSS-drivers
Reacties: 290
Weergaves: 6466

Re: Fullrange 3-weg systeem met Dayton drivers

Koen,

Ga gewoon eerst diverse soorten luidsprekers luisteren en maak aan de hand daarvan je keuze.
De hoeveelheid goede raad die je op alle fora krijgt is tenslotte ook altijd persoonlijk :rock:

gegroet, Eelco
door Eelco Tijnagel
di 28 dec 2010, 9:28
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
Reacties: 51
Weergaves: 1262

Re: Twee kleine subjes : advies gevraagd.

Och, zo'n gek voorstel is het toch niet? Ik kijk altijd naar hoe ik de meeste waar voor mijn Ik ben benieuwd wat de TS gaat bouwen of kopen. Punt is nu een beetje dat ik door die Driverack het laag eigenlijk prima naar mijn zin heb... Wat niet wil zeggen dat een sub helemaal uit beeld is verdwenen....
door Eelco Tijnagel
di 28 dec 2010, 9:25
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)
Reacties: 10
Weergaves: 956

Re: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)

Ik speel met gesloten zuiltjes van 50 liter met de 1808. Ik miste wat laag maar heb dat prima kunnen opkrikken met wat ge-EQ... Nu klinkt het erg lekker maar stiekem zou ik ook wel willen weten wat deze driver in een TL doet. Maar een kast daarvoor krijg ik niet ontworpen... en ik wil eigenlijk niet...
door Eelco Tijnagel
vr 24 dec 2010, 11:27
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
Reacties: 51
Weergaves: 1262

Re: Twee kleine subjes : advies gevraagd.

De Driverack hangt er nu een poosje tussen en na de nodige roze ruis en wat tweaken met het apparaat ben ik nu behoorlijk tevreden. Het geluid is er behoorlijk van opgeknapt en er komt zowaar redelijk laag uit.

Nu ga ik heel rustig met een paar subs bezig.

Bedankt voor alle input !

gegroet, Eelco
door Eelco Tijnagel
wo 22 dec 2010, 8:15
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
Reacties: 51
Weergaves: 1262

Re: Twee kleine subjes : advies gevraagd.

In de zijkant zou ik, denk ik, wel een 10 inch kwijt kunnen. Maar kan ik het kastvolume dat ik nu heb en wat gebruikt wordt door de breedbander ook voor een eventule tweede driver rekenen ? Trouwens gisteren de Driverack binnen gekregen. Zometeen even naar de stad voor de nodige draadjes en dan daar...
door Eelco Tijnagel
zo 19 dec 2010, 9:46
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
Reacties: 51
Weergaves: 1262

Re: Twee kleine subjes : advies gevraagd.

Ben weer terug van een weekje vakantie en ik heb weer een hoop zin om verder te gaan met de speakers ! Het punt een beetje met een TL is dat ik bang ben dat het een erg grote speaker wordt... ik weet helaas niet hoe ik die behuizing moet berekenen dus het is maar een gok, een vermoeden... heeft iema...
door Eelco Tijnagel
do 09 dec 2010, 21:59
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
Reacties: 51
Weergaves: 1262

Re: Twee kleine subjes : advies gevraagd.

Hoe dan ?

Dan moet ik waarschijnlijk een andere kast gaan maken... en dan wordt het een open systeem en ik wil zo graag gesloten blijven.

gegroet, Eelco
door Eelco Tijnagel
do 09 dec 2010, 20:12
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
Reacties: 51
Weergaves: 1262

Re: Twee kleine subjes : advies gevraagd.

Ik heb nog eens zitten nadenken... Als ik die woofer nu aan de onderkant van het zuiltje maak. Dan natuurlijk wel zorg dat de zuiltjes zeg een 10 cm. hoger te komen doormiddel van spikes ofzo zodat die woofer wat kan ademen. Ik denk dan even aan een W8-740, zorg dat de unit in zijn eigen compartimen...
door Eelco Tijnagel
wo 08 dec 2010, 14:43
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
Reacties: 51
Weergaves: 1262

Re: Twee kleine subjes : advies gevraagd.

k.p. schreef:
Een beetje bafflestep correctie bij je fronts lijkt met trouwens wel een goed idee.
Dat ga ik met de DBX toepassen :wink:

gegroet, Eelco
door Eelco Tijnagel
wo 08 dec 2010, 13:08
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
Reacties: 51
Weergaves: 1262

Re: Twee kleine subjes : advies gevraagd.

Da's het plan :wink:

Ik ben heel benieuwd naar het resultaat... t'is wel jammer dat ik, nu ik dan eindelijk lekker op dreef ben, een week naar de zon op vakantie 'moet'... :-& :D

gegroet, Eelco
door Eelco Tijnagel
wo 08 dec 2010, 11:53
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
Reacties: 51
Weergaves: 1262

Re: Twee kleine subjes : advies gevraagd.

Hoi Arjank,

Ik ben niet heelmaal duidelijk merk ik... de subs gaan wel actief aangestuurd worden maar ik wil dus niet werken met een plate-amp. Dit omdat ik de filtering en het boosten laat doen door een DBX Driverack.

Dus : voorversterker - Driverack - versterker - sub.

gegroet, Eelco