Hoe kom je erachter of je ruimte akoestisch 'te dood' is?
Ik zal van het weekend eens een matras op de rugleuning van de bank plaatsten om te horen wat dat doet.
Er zijn 97 resultaten gevonden
- wo 12 jun 2013, 10:28
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: project Omnicron
- Reacties: 68
- Weergaves: 3579
- wo 12 jun 2013, 9:40
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: project Omnicron
- Reacties: 68
- Weergaves: 3579
Re: project Omnicron
Ola Martijn,
Ik kan me dat paneel nu weer voor de geest halen. Zoals ik al schreef, er moet hier eerst maar eens gemeten worden en dan met die resultaten bezien hoe het er hier voorstaat en wat de eventuele oplossingen kunnen zijn.
Ik kan me dat paneel nu weer voor de geest halen. Zoals ik al schreef, er moet hier eerst maar eens gemeten worden en dan met die resultaten bezien hoe het er hier voorstaat en wat de eventuele oplossingen kunnen zijn.
- di 11 jun 2013, 18:08
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: project Omnicron
- Reacties: 68
- Weergaves: 3579
Re: project Omnicron
Thanx!
Ik zal eerst eens in de juiste rubriek mij inlezen en dan eens gaan (laten) meten.
Ik zal eerst eens in de juiste rubriek mij inlezen en dan eens gaan (laten) meten.
- di 11 jun 2013, 13:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: project Omnicron
- Reacties: 68
- Weergaves: 3579
Re: project Omnicron
Ik zit helaas in dezelfde positie en ben zodoende erg benieuwd of er meer informatie mogelijk is?jeroen_d schreef:....Vlak achter de bank, die helaas tegen de muur moet staan, heeft hij een dik dempingspaneel dat heel goed werkt. Een aanrader voor wie in zo'n situatie zit.
- vr 18 mar 2011, 21:18
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)
- Reacties: 10
- Weergaves: 956
Re: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)
Simpel...
Ik ben beter met MDF dan met rekenen... zal het artikel niettemin eens goed doorlezen.
Nog steeds blijft alle hulp welkom !
gegroet, Eelco
Ik ben beter met MDF dan met rekenen... zal het artikel niettemin eens goed doorlezen.
Nog steeds blijft alle hulp welkom !
gegroet, Eelco
- vr 18 mar 2011, 19:05
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)
- Reacties: 10
- Weergaves: 956
Re: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)
Ondertussen heb ik nog flink gezocht naar meer info over een TL met de W8-1808. Helaas niets mee kunnen vinden dan wat er in dit draadje al wordt vermeld.... Punt is eigenlijk dat ik niet goed weet hoe te werk te gaan bij een TL maar dit avontuur eigenlijk best graag wil aangaan... dus mijn vraag is...
- ma 21 feb 2011, 12:13
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Silvae | Fullrange systeem met CSS-drivers
- Reacties: 290
- Weergaves: 6466
Re: Fullrange 3-weg systeem met Dayton drivers
Okee...
Dan meld ik me wel weer als je daadwerkelijk over wilt gaan tot aanschaf van...
Ach... mijn mening is natuurlijk ook zo gekleurd als wat aangezien ik tegenwoordig een echte breedband-fanboy ben...
gegroet, Eelco
Dan meld ik me wel weer als je daadwerkelijk over wilt gaan tot aanschaf van...
Ach... mijn mening is natuurlijk ook zo gekleurd als wat aangezien ik tegenwoordig een echte breedband-fanboy ben...
gegroet, Eelco
- ma 21 feb 2011, 11:52
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Silvae | Fullrange systeem met CSS-drivers
- Reacties: 290
- Weergaves: 6466
Re: Fullrange 3-weg systeem met Dayton drivers
Je weet best wat ik bedoel O:) Er zijn gewoonweg toch best een hoop erg goed klinkende soorten speakers... die je dus wel kan beluisteren vooraf. Die Nescio bijvoorbeeld en ik denk dat er alhier ook wel mensen zijn met een dipool systeem die je welkom heten. Ik ben wel erg benieuwd hoe jij kan insch...
- ma 21 feb 2011, 11:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Silvae | Fullrange systeem met CSS-drivers
- Reacties: 290
- Weergaves: 6466
Re: Fullrange 3-weg systeem met Dayton drivers
Thanx Martijn
Het is nogal wat info zeg... zal er, als ik er de tijd voor heb, eens doorheen bladderen...
@Koen. Nog even voor de goede orde... waarom ga je niet eerst een en ander beluisteren ?
gegroet, Eelco
Het is nogal wat info zeg... zal er, als ik er de tijd voor heb, eens doorheen bladderen...
@Koen. Nog even voor de goede orde... waarom ga je niet eerst een en ander beluisteren ?
gegroet, Eelco
- ma 21 feb 2011, 11:26
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Silvae | Fullrange systeem met CSS-drivers
- Reacties: 290
- Weergaves: 6466
Re: Fullrange 3-weg systeem met Dayton drivers
Die off-axis ellende begint bij een conventionele luidspreker al onder 1kHz. Het is bewezen dat constant afstraalgedrag belangrijk is. Op welke manier dat dit constant moet zijn is niet zeker. Wat je vaak ziet is dat een luidspreker voor zijn crossoverpunt minder energie opzij afstraalt. Bij een br...
- zo 20 feb 2011, 22:01
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Silvae | Fullrange systeem met CSS-drivers
- Reacties: 290
- Weergaves: 6466
Re: Fullrange 3-weg systeem met Dayton drivers
Okee dat was mij reeds duidelijk
Maar die off-axis 'ellende' gaat vaak tussen de 12 en de 15Khz ofzo spelen bij een breedbander en wat ga je dan uiteindelijk missen ?
Kom mijn speakers en mij maar een keer halen
En brengen
gegroet, Eelco
Maar die off-axis 'ellende' gaat vaak tussen de 12 en de 15Khz ofzo spelen bij een breedbander en wat ga je dan uiteindelijk missen ?
Kom mijn speakers en mij maar een keer halen
En brengen
gegroet, Eelco
- zo 20 feb 2011, 21:51
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Silvae | Fullrange systeem met CSS-drivers
- Reacties: 290
- Weergaves: 6466
Re: Fullrange 3-weg systeem met Dayton drivers
En dat was met breedbander ? Punt is een beetje dat ik nog nooit zo een ruimtelijkheid heb gehoord als ik nu doe met die Tangbands.... Dat het anders klinkt als ik een paar meter van mijn luisterplek aan de eettafel zit... vind ik geen probleem... ik luister namelijk geen muziek aan de eettafel. Een...
- zo 20 feb 2011, 21:32
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Silvae | Fullrange systeem met CSS-drivers
- Reacties: 290
- Weergaves: 6466
Re: Fullrange 3-weg systeem met Dayton drivers
Oh...niet ? En je zegt dat je 'iets' mist bij breedbanders.... :D Even een gedachte over... dat afstraalgedrag. Als je met een EQ gaat werken wat maakt dat afstraalgedrag dan nog uit...? Je bent immers toch aan het meten en optimaal inregelen op je luisterplek. Nog bruter... wat doet dat afstraalged...
- zo 20 feb 2011, 21:14
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Silvae | Fullrange systeem met CSS-drivers
- Reacties: 290
- Weergaves: 6466
Re: Fullrange 3-weg systeem met Dayton drivers
Tuurlijk !
Aber... is luisteren testen...? Luisteren kost je niks is brengt je meer dan alle raad op alle fora...
Ik zou gewoon eerst eens bijvoorbeeld die Nescio en Hans een beluisteren... maar wie ben moi zei den gek
gegroet, Eelco
Aber... is luisteren testen...? Luisteren kost je niks is brengt je meer dan alle raad op alle fora...
Ik zou gewoon eerst eens bijvoorbeeld die Nescio en Hans een beluisteren... maar wie ben moi zei den gek
gegroet, Eelco
- zo 20 feb 2011, 20:43
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Silvae | Fullrange systeem met CSS-drivers
- Reacties: 290
- Weergaves: 6466
Re: Fullrange 3-weg systeem met Dayton drivers
Koen,
Ga gewoon eerst diverse soorten luidsprekers luisteren en maak aan de hand daarvan je keuze.
De hoeveelheid goede raad die je op alle fora krijgt is tenslotte ook altijd persoonlijk
gegroet, Eelco
Ga gewoon eerst diverse soorten luidsprekers luisteren en maak aan de hand daarvan je keuze.
De hoeveelheid goede raad die je op alle fora krijgt is tenslotte ook altijd persoonlijk
gegroet, Eelco
- di 28 dec 2010, 9:28
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
- Reacties: 51
- Weergaves: 1262
Re: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
Och, zo'n gek voorstel is het toch niet? Ik kijk altijd naar hoe ik de meeste waar voor mijn Ik ben benieuwd wat de TS gaat bouwen of kopen. Punt is nu een beetje dat ik door die Driverack het laag eigenlijk prima naar mijn zin heb... Wat niet wil zeggen dat een sub helemaal uit beeld is verdwenen....
- di 28 dec 2010, 9:25
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)
- Reacties: 10
- Weergaves: 956
Re: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)
Ik speel met gesloten zuiltjes van 50 liter met de 1808. Ik miste wat laag maar heb dat prima kunnen opkrikken met wat ge-EQ... Nu klinkt het erg lekker maar stiekem zou ik ook wel willen weten wat deze driver in een TL doet. Maar een kast daarvoor krijg ik niet ontworpen... en ik wil eigenlijk niet...
- vr 24 dec 2010, 11:27
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
- Reacties: 51
- Weergaves: 1262
Re: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
De Driverack hangt er nu een poosje tussen en na de nodige roze ruis en wat tweaken met het apparaat ben ik nu behoorlijk tevreden. Het geluid is er behoorlijk van opgeknapt en er komt zowaar redelijk laag uit.
Nu ga ik heel rustig met een paar subs bezig.
Bedankt voor alle input !
gegroet, Eelco
Nu ga ik heel rustig met een paar subs bezig.
Bedankt voor alle input !
gegroet, Eelco
- wo 22 dec 2010, 8:15
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
- Reacties: 51
- Weergaves: 1262
Re: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
In de zijkant zou ik, denk ik, wel een 10 inch kwijt kunnen. Maar kan ik het kastvolume dat ik nu heb en wat gebruikt wordt door de breedbander ook voor een eventule tweede driver rekenen ? Trouwens gisteren de Driverack binnen gekregen. Zometeen even naar de stad voor de nodige draadjes en dan daar...
- zo 19 dec 2010, 9:46
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
- Reacties: 51
- Weergaves: 1262
Re: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
Ben weer terug van een weekje vakantie en ik heb weer een hoop zin om verder te gaan met de speakers ! Het punt een beetje met een TL is dat ik bang ben dat het een erg grote speaker wordt... ik weet helaas niet hoe ik die behuizing moet berekenen dus het is maar een gok, een vermoeden... heeft iema...
- do 09 dec 2010, 21:59
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
- Reacties: 51
- Weergaves: 1262
Re: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
Hoe dan ?
Dan moet ik waarschijnlijk een andere kast gaan maken... en dan wordt het een open systeem en ik wil zo graag gesloten blijven.
gegroet, Eelco
Dan moet ik waarschijnlijk een andere kast gaan maken... en dan wordt het een open systeem en ik wil zo graag gesloten blijven.
gegroet, Eelco
- do 09 dec 2010, 20:12
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
- Reacties: 51
- Weergaves: 1262
Re: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
Ik heb nog eens zitten nadenken... Als ik die woofer nu aan de onderkant van het zuiltje maak. Dan natuurlijk wel zorg dat de zuiltjes zeg een 10 cm. hoger te komen doormiddel van spikes ofzo zodat die woofer wat kan ademen. Ik denk dan even aan een W8-740, zorg dat de unit in zijn eigen compartimen...
- wo 08 dec 2010, 14:43
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
- Reacties: 51
- Weergaves: 1262
Re: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
Dat ga ik met de DBX toepassenk.p. schreef:Een beetje bafflestep correctie bij je fronts lijkt met trouwens wel een goed idee.
gegroet, Eelco
- wo 08 dec 2010, 13:08
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
- Reacties: 51
- Weergaves: 1262
Re: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
Da's het plan
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat... t'is wel jammer dat ik, nu ik dan eindelijk lekker op dreef ben, een week naar de zon op vakantie 'moet'...
gegroet, Eelco
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat... t'is wel jammer dat ik, nu ik dan eindelijk lekker op dreef ben, een week naar de zon op vakantie 'moet'...
gegroet, Eelco
- wo 08 dec 2010, 11:53
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
- Reacties: 51
- Weergaves: 1262
Re: Twee kleine subjes : advies gevraagd.
Hoi Arjank,
Ik ben niet heelmaal duidelijk merk ik... de subs gaan wel actief aangestuurd worden maar ik wil dus niet werken met een plate-amp. Dit omdat ik de filtering en het boosten laat doen door een DBX Driverack.
Dus : voorversterker - Driverack - versterker - sub.
gegroet, Eelco
Ik ben niet heelmaal duidelijk merk ik... de subs gaan wel actief aangestuurd worden maar ik wil dus niet werken met een plate-amp. Dit omdat ik de filtering en het boosten laat doen door een DBX Driverack.
Dus : voorversterker - Driverack - versterker - sub.
gegroet, Eelco
