Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)

Bericht door ovni »

Heeft iemand deze unit al eens mogen beluisteren?
(in een hoorn systeem)
En was het wat? :mrgreen:
Bijlagen
W8-1772 cabinet drawing.pdf
(122.71 KiB) 226 keer gedownload
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)

Bericht door weidok »

ovni schreef:
Heeft iemand deze unit al eens mogen beluisteren?
(in een hoorn systeem)
En was het wat? :mrgreen:

We hebben deze speaker in een ML TL (van Rudy - RUMOH) tijdens de laatste luisterdag
in Beetserzwaag kunnen beluisteren een heel fiijne speaker
genoeg bas en hoog en prachtig midden...

dus een toppertje van een breedbander.. valt de Fostex FE 167 E bij in het niet :)

Het model "de Sylphe" is bij Romuh te beluisteren

in een hoorn heb ik de TB W 8-1772 (nog) niet gehoord dus ...

plaatje

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
Eelco Tijnagel
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 05 mei 2010, 12:33

Re: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)

Bericht door Eelco Tijnagel »

Ik speel met gesloten zuiltjes van 50 liter met de 1808.

Ik miste wat laag maar heb dat prima kunnen opkrikken met wat ge-EQ... Nu klinkt het erg lekker maar stiekem zou ik ook wel willen weten wat deze driver in een TL doet. Maar een kast daarvoor krijg ik niet ontworpen... en ik wil eigenlijk niet veel groter dan de huidige zuiltjes.

Ga dit topic maar even in de gaten houden :D

gegroet, Eelco
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)

Bericht door weidok »

misschien is dit een idee

een "Metronome " ML TL

http://www.frugal-horn.com/metronome-table.html#Example
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)

Bericht door weidok »

Viech 2009 verslag

ook met TB fullrange

lees maar eens http://hifi-selbstbau.de/index.php?opti ... Itemid=111
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Re: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)

Bericht door ovni »

Hoi Ytzen,

Ik google ook wat af met deze driver in de zoekopdracht.
Op DIYaudio zijn ze heel positief, maar weinig objectief als je het mij vraagt. (In de door mij gelezen draadjes)

Met het artikel over de Viech lijken we al wat meer te kunnen ....
er wordt daar melding gemaakt over een correctie filter .. maar die staat nergens online. Alleen een melding op deze site dat zij zoiets hebben ontwikkeld.

Overigens heb ik meer vertrouwen in het TB kast ontwerp dan de Viech. De eerste is speciaal voor deze unit ontworpen. Het ontwerp van TB is op basis van 25 mm materiaal, de versie op bovengenoemde site is exact gelijk maar met 18mm plaatmateriaal. Waar de 'watjes' moeten kan ik nergens vinden, maar over de Viech circuleren ook vele varianten op dit onderwerp.

Ik moet er wel bij zeggen .... dit zijn enorme kasten ca 30x55x110 cm.
Bijlagen
Viech vs Tb 1772 hoorn.jpg
Viech vs Tb 1772 hoorn.jpg (28.46 KiB) 770 keer bekeken
Eelco Tijnagel
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 05 mei 2010, 12:33

Re: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)

Bericht door Eelco Tijnagel »

Ondertussen heb ik nog flink gezocht naar meer info over een TL met de W8-1808. Helaas niets mee kunnen vinden dan wat er in dit draadje al wordt vermeld.... Punt is eigenlijk dat ik niet goed weet hoe te werk te gaan bij een TL maar dit avontuur eigenlijk best graag wil aangaan... dus mijn vraag is nu eigenlijk is er hier iemand aanwezig die daar wel kaas van heeft gegeten en mij daar mee wil helpen ?

gegroet, Eelco
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)

Bericht door sietse »

Eelco Tijnagel
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 05 mei 2010, 12:33

Re: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)

Bericht door Eelco Tijnagel »

Simpel... :shock:

Ik ben beter met MDF dan met rekenen... zal het artikel niettemin eens goed doorlezen.

Nog steeds blijft alle hulp welkom !

gegroet, Eelco
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)

Bericht door Henkjan »

ik heb ze beide even bekeken met de Allignment Tables, maar er komen dan absurd grote kasten uit.... Ik zou toch eens Rudy van Rumoh eens lief vragen of hij wat meer wil vertellen over zijn ML-TL
Gebruikersavatar
DragoSz
Berichten: 568
Lid geworden op: zo 30 mei 2010, 3:55
Locatie: Haaksbergen

Re: Iemand ervaring met W8-1772? (of eventueel W8-1808)

Bericht door DragoSz »

weidok schreef:
ovni schreef:
Heeft iemand deze unit al eens mogen beluisteren?
(in een hoorn systeem)
En was het wat? :mrgreen:

We hebben deze speaker in een ML TL (van Rudy - RUMOH) tijdens de laatste luisterdag
in Beetserzwaag kunnen beluisteren een heel fiijne speaker
genoeg bas en hoog en prachtig midden...

dus een toppertje van een breedbander.. valt de Fostex FE 167 E bij in het niet :)

Het model "de Sylphe" is bij Romuh te beluisteren

in een hoorn heb ik de TB W 8-1772 (nog) niet gehoord dus ...

plaatje

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/downl ... &mode=view
Ik kan me nog herinneren dat Rudy een mooi filter er tussen had voor bij zich thuis. Wat er meteen al uitging omdat het niet in de grote zaal werkte :lol:
Zonder filter op de buizenversterker klonk die echt geweldig trouwens.
Plaats reactie