Er zijn 621 resultaten gevonden

door Wijx
zo 21 okt 2012, 12:17
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Weerstand probleempje (Bradley)
Reacties: 38
Weergaves: 1040

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

Denk dat het probleem is opgelost. Durf het eigenlijk allemaal niet meer aan te raken :-#

De vraag is alleen of zo'n weerstand wel warm wordt. 12 watt lijkt me meer dan genoeg.

In een versterker zou ik ze ook niet toepassen
door Wijx
zo 21 okt 2012, 11:12
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Weerstand probleempje (Bradley)
Reacties: 38
Weergaves: 1040

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

Heel simpel omdat het filter wel eens los moet. Geen zin om alles dan los te solderen. Komt namelijk nogal eens voor dat ik iets verander.

Ik gebruik ook geen mundorf condensatoren :mrgreen:
door Wijx
wo 17 okt 2012, 17:17
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Weerstand probleempje (Bradley)
Reacties: 38
Weergaves: 1040

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

Dit is alleen het mid en hoog. Laagfilter zit in de kast
door Wijx
wo 17 okt 2012, 13:14
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Weerstand probleempje (Bradley)
Reacties: 38
Weergaves: 1040

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

WBT zilversoldeer (niet loodvrij) Momenteel verdenk ik het kroonsteentje. Die maken wel goed contact maar ik vermoed met een weerstand (ookal leek het goed te meten). Dat de kabels soms wel elkaar raakten en soms niet. Dat kan het probleem verklaren gok ik. Kroonsteentjes zijn nu vervangen door dege...
door Wijx
di 16 okt 2012, 19:41
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Weerstand probleempje (Bradley)
Reacties: 38
Weergaves: 1040

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

ray5150 schreef:
Walt ! ga eens met een emmer onder het raam staan ! :rofl: :rofl:

Ik heb toch de indruk dat er ergens een sluiting, onderbreking, of draadbreuk zit.

:foto:
door Wijx
ma 15 okt 2012, 23:39
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Weerstand probleempje (Bradley)
Reacties: 38
Weergaves: 1040

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

ahhhhh net bijna de zooi uit het raan gegooid
door Wijx
ma 15 okt 2012, 22:28
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Weerstand probleempje (Bradley)
Reacties: 38
Weergaves: 1040

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

Net toch maar de Mundorf erin gehangen, nu heb ik het aan twee kanten. Het ligt dus niet aan de Bradley, maar waar dan wel aan :shock: Heb geen flauw idee. Kabels zijn niet los geweest. Alleen weerstandje vervangen
door Wijx
ma 15 okt 2012, 21:40
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Weerstand probleempje (Bradley)
Reacties: 38
Weergaves: 1040

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

nog niet veel verschil. Komt nog wel een paar keer schuren en behandelen voordat het goed genoeg is.
door Wijx
ma 15 okt 2012, 21:23
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Weerstand probleempje (Bradley)
Reacties: 38
Weergaves: 1040

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

erg vreemd inderdaad,keurig 4,7 ohm maar hij speelde echt te zacht en met nul dynamiek....... Wat je dan meet is de Rdc. Het zou wel leuk zijn om de impedantie over het volledige spectrum te meten. Als je die weerstanden nog hebt, stuur maar op. ik zal ze bij `m oppikken en bij je bezorgen,tevens z...
door Wijx
ma 15 okt 2012, 21:22
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Weerstand probleempje (Bradley)
Reacties: 38
Weergaves: 1040

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

Zeker, maar er zijn ook mensen die erbij zweren. Ik wordt steeds benieuwder naar wat die dingen nu precies doen, want ik krijg nu sterk het vermoeden dat het eigenlijk net zo'n slechte weerstanden zijn als dat elco's condensators zijn. Als je elco's nameet krijg je zonder uitzondering een frequenti...
door Wijx
zo 14 okt 2012, 22:20
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Weerstand probleempje (Bradley)
Reacties: 38
Weergaves: 1040

Re: Weerstand probleempje (Bradley)

nee, ik heb ze niet meer in de goede waardes. Zit nu een mox in en dat wordt een vishey folieweerstand. Zo'n weerstand die op een mosfet lijkt.
door Wijx
zo 14 okt 2012, 21:42
Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
Onderwerp: Weerstand probleempje (Bradley)
Reacties: 38
Weergaves: 1040

Weerstand probleempje (Bradley)

Toch maar een topic geopend :rock: Heb zit zo; ik speel met de milestones (3-weg accuton). Sinds dat ik het filter van de speakers in een andere kast heb geprakt klonkt 1 midunit niet goed. Het klonk dof en een stuk zachter. Net alsof iemand stond te zingen achter een deur ergens achter in de gang. ...
door Wijx
vr 21 okt 2011, 13:02
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: project: termino
Reacties: 2377
Weergaves: 57561

Re: project: termino

bedolven onder de filterondelen, vingers aan elkaar gesoldeerd, of hij is stijl achterover geslagen van het geluid
door Wijx
vr 21 okt 2011, 8:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: project: termino
Reacties: 2377
Weergaves: 57561

Re: project: termino

8 uur geweest tijd voor de eerste resultaten :-#
door Wijx
do 20 okt 2011, 20:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: project: termino
Reacties: 2377
Weergaves: 57561

Re: project: termino

eindelijk foto's gevonden van de Mythische termino's. Zien er goed uit!

Maar waar komt nu het plantje erop?
door Wijx
zo 25 sep 2011, 16:08
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: project: termino
Reacties: 2377
Weergaves: 57561

Re: project: termino

ik elkaar klappen en spelen maar :sure:
door Wijx
zo 17 jul 2011, 12:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: project: termino
Reacties: 2377
Weergaves: 57561

Re: project: termino

Ziet er meer uit alsof je tegen het volgende blok aanrijdt
door Wijx
zo 24 apr 2011, 19:51
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: project: termino
Reacties: 2377
Weergaves: 57561

Re: project: termino

misschien een beetje extra oefenen in poetsen? Ik heb nog wel een spons en een vieze auto
door Wijx
di 22 feb 2011, 21:22
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: project: termino
Reacties: 2377
Weergaves: 57561

Re: project: termino

giet kharma z'n filters in?

Anders kan ik wel op jacht met een schroevendraaier
door Wijx
zo 16 jan 2011, 18:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: projekt egalisatiemortel
Reacties: 1321
Weergaves: 45743

Re: projekt egalisatiemortel

normaal gesproken maken in de fabriek de binnenmal niet haaks, maar een klein beetje taps toelopend (paar mm) om het eruit halen te vergemakkelijken.

Ga je er nog glasvezel in gooien?
door Wijx
ma 10 jan 2011, 21:34
Forum: Versterkers
Onderwerp: behoorlijk extreem....
Reacties: 33
Weergaves: 2416

Re: behoorlijk extreem....

ik gok vrijgezel
door Wijx
za 08 jan 2011, 15:13
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: project: termino
Reacties: 2377
Weergaves: 57561

Re: project: termino

kan zo met een kraan door het dakraam :D
door Wijx
di 04 jan 2011, 22:19
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Fineer scheurt op luidsprekerkast
Reacties: 32
Weergaves: 2514

Re: Fineer scheurt op luidsprekerkast

Zou je de kasten en het fineer niet beter zoveel mogelijk in je eigen omgeving houden? Als je ze elders wilt laten fineren, kan je dat misschien beter in een gunstiger jaargetijde doen, om grote temperatuur- en luchtvochtigheidverschillen te vermijden. Het idee is ook om nog even te wachten tot het...
door Wijx
di 04 jan 2011, 16:53
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Fineer scheurt op luidsprekerkast
Reacties: 32
Weergaves: 2514

Re: Fineer scheurt op luidsprekerkast

ziet er een stuk beter uit, welke lijm was er gebruikt?

Volgens mij zit het fineer er op met lijm die ook koud wordt aangebracht
door Wijx
di 04 jan 2011, 15:11
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Fineer scheurt op luidsprekerkast
Reacties: 32
Weergaves: 2514

Re: Fineer scheurt op luidsprekerkast

Het gaat toch opnieuw worden gefineerd. Het wordt er allemaal niet mooier op met de scheuren. Is afschuren met een bandschuurmachine het makkelijkste? Zijn er ook bedrijven die betaalbaar kunnen fineren?