Er zijn 53 resultaten gevonden

door audiotube
do 05 feb 2026, 13:58
Forum: Aangeboden
Onderwerp: Vintage Audio Opruiming
Reacties: 8
Weergaves: 834

Re: Vintage Audio Opruiming

Ik heb je een Pb gestuurd. :mrgreen:
door audiotube
do 05 jun 2025, 23:08
Forum: Archief
Onderwerp: SV572-3
Reacties: 2
Weergaves: 226

Re: SV572-3

Hallo Peter, Ik heb nog wel een setje nieuwe SV572-10 buizen liggen en hoor het wel mocht je interesse hebben. :mrgreen:
door audiotube
ma 18 nov 2024, 20:50
Forum: Aangeboden
Onderwerp: Leegverkoop zelfbouw audio spullen. Topic wordt de komende periode regelmatig aangevuld.
Reacties: 11
Weergaves: 1266

Re: Leegverkoop zelfbouw audio spullen. Topic wordt de komende periode regelmatig aangevuld.

Hallo die STX W.30.300.8.MC 12" woofers werden die gebruikt in de Bob van Leon Huijgen en wat is je beste prijs voor die twee paar samen. Anders stuur me maar een PB. :mrgreen:
door audiotube
za 01 jun 2024, 20:55
Forum: Archief
Onderwerp: Gratis 2x Tonar jukebox naalden
Reacties: 2
Weergaves: 186

Re: Gratis 2x Tonar jukebox naalden

Hallo Sark voor welk type jukebox zijn deze naalden geschikt want moet nog bezig met mijn Seeburg M100A Jukebox. :mrgreen:
door audiotube
ma 19 feb 2024, 15:33
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Advies gevraagd Leonidas luidspreker.
Reacties: 22
Weergaves: 881

Re: Advies gevraagd Leonidas luidspreker.

Dank voor alle reacties en "Rob de Roos" heb ik al even een bericht gestuurd. Het gaat hierbij inderdaad om een seriefilter en zag dat Leon ook een weerstand parallel over de Lii had geplaatst en meen iets te horen van 3,3 Ohm om zodoende de scherp kantjes van de weergave te halen en het l...
door audiotube
zo 18 feb 2024, 22:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Advies gevraagd Leonidas luidspreker.
Reacties: 22
Weergaves: 881

Re: Advies gevraagd Leonidas luidspreker.

De Liionidas Baby Open Baffle uit deze topic staan nu bij mij te spelen en had al wel een foutje geconstateerd bij het luisteren viel me op dat het stemgeluid nogal geknepen en dun was en dacht dat de breedbander wel eens niet in fase konden staan met de woofers. Ik heb eerst de draden even omgedraa...
door audiotube
di 06 feb 2024, 16:27
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Advies gevraagd Leonidas luidspreker.
Reacties: 22
Weergaves: 881

Re: Advies gevraagd Leonidas luidspreker.

Hallo Johan ik had ook belangstelling in betreffende speakers maar je rept dat ze bij bepaalde opnames wat scherp zijn in het hoog en dan is mijn vraag met wat voor een versterker stuur je ze aan is dat een solid state of een buizen of mosfet versterker. Een speaker moet gewoon goed matchen met je v...
door audiotube
za 18 feb 2023, 20:42
Forum: Archief
Onderwerp: Even nog niet : Ter overname aangeboden Inimini set met stands
Reacties: 3
Weergaves: 384

Re: Ter overname aangeboden Inimini set met stands

A3 ik heb je een PB gestuurd!
door audiotube
do 12 jan 2023, 20:24
Forum: Ter overname gevraagd
Onderwerp: Gezocht AVVT 300B SL
Reacties: 4
Weergaves: 190

Re: Gezocht AVVT 300B SL

Hallo Robert dat zou heel mooi zijn en wil desnoods ook wel wat ruilen met bijbetaling van mijn kant. Stuur me anders maar een PB. :mrgreen:
door audiotube
za 05 nov 2022, 22:02
Forum: Archief
Onderwerp: Lii F-15 VERKOCHT
Reacties: 2
Weergaves: 323

Re: Lii F-15 te koop

Halo Teigetje, Ik heb je een PB gestuurd! :mrgreen:
door audiotube
za 15 okt 2022, 20:32
Forum: Ter overname gevraagd
Onderwerp: Gezocht AVVT 300B SL
Reacties: 4
Weergaves: 190

Gezocht AVVT 300B SL

Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een enkele goed metende AVVT 300B SL buis. Zelf speel ik al jaren met een een 300B versterker en heb nog een enkele nos volgens mij AVVT 300B SL buis liggen en zou daar graag eenzelfde buis aan willen toevoegen om in mijn versterker toe te passen. Wie o wie heeft er...
door audiotube
vr 30 sep 2022, 22:15
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
Reacties: 242
Weergaves: 8046

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Ik woon in het Noorden en was eigenlijk van plan om langs te komen er van uitgaande dat dit mogelijk is. :mrgreen:
door audiotube
wo 21 feb 2018, 20:45
Forum: Versterkers
Onderwerp: Schema of service manuel Conterpoint SA7.1 dual channel
Reacties: 3
Weergaves: 369

Re: Schema of service manuel Conterpoint SA7.1 dual channel

Hallo Lampje, Ik weet dat dergelijke zaken gewoon lastig zijn want repareer zelf audio componenten maar heb iemand op de italiaanse Ebay biedt deze service manual aan voor een tientje! Dit is de url https://www.ebay.it/itm/Counterpoint-sa-7-1-Preamp-pdf-service-manual/173084728009?hash=item284ca75ac...
door audiotube
do 18 aug 2016, 21:17
Forum: Versterkers
Onderwerp: 807 Single ended - we gaan verder
Reacties: 175
Weergaves: 7047

Re: 807 Single ended - we gaan verder

Hoi Robert ik las je verhaal van de tikkende 807 versterker en mijn vraag is komt het uit één kanaal of uit beide kanalen. Als het bijvoorbeeld uit één kanaal zou komen kan je wat componenten wisselen te beginnen bij de buizen om het probleem te traceren. Succes :mrgreen:
door audiotube
do 07 jan 2016, 22:30
Forum: Versterkers
Onderwerp: 807 Single ended - we gaan verder
Reacties: 175
Weergaves: 7047

Re: 807 Single ended - de eerste stapjes

Hallo Robert goed bezig! Begint bij mij ook weer te kriebelen om zo'n 807 versterker te bouwen. Ik heb nog wel wat 807 buizen liggen :mrgreen:. Zelfs nog een paartje ATS25 buizen. Die E80F driver kan ik daar eventueel ook een E180F buis voor gebruiken? Wat voor een tor gebruik je voor de schermroost...
door audiotube
di 14 apr 2015, 13:11
Forum: Versterkers
Onderwerp: Z.C.A 2SK1058 klasse A
Reacties: 63
Weergaves: 1690

Re: Z.C.A 2SK1058 klasse A

Hallo Sander i.h.k.v. genoemde brom heb je al eens geprobeerd om de nul van beide eindversterkers appart aan het centrale aardpunt te leggen plus de beide ingangen en dan afgeschermde kabel hanteren waarvan de nul alleen bij de ingang aan de nul ligt. De afscherming fungeert dan puur als afscherming...
door audiotube
do 19 jun 2014, 21:32
Forum: Versterkers
Onderwerp: Oriënteringsfase buizenversterker
Reacties: 322
Weergaves: 6354

Re: Oriënteringsfase buizenversterker

Hallo Zweitse ben je er al uit wat je eventueel wil gaan bouwen. Ik had me niet gerealiseerd dat je zo dichtbij woonde. Ik bouw al jaren SE versterkers en kan je eventueel wel helpen. Luister op dit moment ook naar een SE KT77. Ik ben ooit begonnen met een el84 pp en daarna een el84 se. Na die se he...
door audiotube
do 13 mar 2014, 10:47
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6SJ7 Buis.
Reacties: 42
Weergaves: 1213

Re: 6SJ7 Buis.

Okay duidelijk want anders had ik ze ook wel gehad. :mrgreen:
door audiotube
wo 12 mar 2014, 21:58
Forum: Versterkers
Onderwerp: 6SJ7 Buis.
Reacties: 42
Weergaves: 1213

Re: 6SJ7 Buis.

Hallo Theo heb je de 6SJ7 al kunnen bemachtigen in de glazen uitvoering? :mrgreen:
door audiotube
za 03 nov 2012, 21:05
Forum: Versterkers
Onderwerp: Revisie/Recycling Nikko Alpha II
Reacties: 86
Weergaves: 2798

Re: Revisie/Recycling Nikko Alpha II

Trouwens nog één ding en bedenk net ik heb het op de foto's niet gezien maar gebruik je ook een netfilter? :mrgreen:
door audiotube
za 03 nov 2012, 21:03
Forum: Versterkers
Onderwerp: Revisie/Recycling Nikko Alpha II
Reacties: 86
Weergaves: 2798

Re: Revisie/Recycling Nikko Alpha II

Hallo Mischa Heb je randaarde van je netaansluiting al eens losgegooid :mrgreen: Het scoopbeeld wat je laat zijn geeft een signaal aan met een periodetijd van ongeveer 20ms wat op 50Hz duidt. Je geeft ook aan als je een andere bron aansluit dan heb je brom oftewel er is verschil in het nulpotentiaal...
door audiotube
do 18 okt 2012, 23:46
Forum: Versterkers
Onderwerp: Onze Bill, KT 88 PP.... KLAAR!!
Reacties: 236
Weergaves: 7819

Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )

Dat zeg ik! Proberen kan altijd en niet geschoten is altijd mis! :mrgreen:
door audiotube
do 18 okt 2012, 15:51
Forum: Versterkers
Onderwerp: Onze Bill, KT 88 PP.... KLAAR!!
Reacties: 236
Weergaves: 7819

Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )

Sorry Aat maar ben ik niet helemaal met je eens! De nul of de retourleiding voor zowel de rechterkant als de linkerkant loopt via de greatzschakeling van links. :mrgreen:
door audiotube
do 18 okt 2012, 11:57
Forum: Versterkers
Onderwerp: Onze Bill, KT 88 PP.... KLAAR!!
Reacties: 236
Weergaves: 7819

Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )

Hallo Bart, Ik ben ook een buizenfanaat en bouw ook zelf. Misschien heb ik een dom voorstel maar als ik naar je voeding kijk is rechts uitgevoerd met slechts twee diodes in de gelijkrichter. De retourleiding voor de nul voor beide kanalen loopt dus via de resterende diodes van links. Zoals je ziet i...
door audiotube
di 24 apr 2012, 10:05
Forum: Bronnen
Onderwerp: Marantz CD5000 CDM12 probleem
Reacties: 5
Weergaves: 1289

Re: Marantz CD5000 CDM12 probleem

Hallo Bart-Jan ik zou je wel kunnen helpen en Lampizator zegt in zijn verhaal dat de Dac moet worden voorzien van een eigen 7805. Wanneer er van een 7805 teveel stroorm wordt gevraagd en hij erg heet wordt schakelt hij automatisch af vanwege een interne temp. beveiliging. Je zou de bestaande 7805 da...