Er zijn 53 resultaten gevonden
- do 05 feb 2026, 13:58
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: Vintage Audio Opruiming
- Reacties: 8
- Weergaves: 834
Re: Vintage Audio Opruiming
Ik heb je een Pb gestuurd. 
Re: SV572-3
Hallo Peter, Ik heb nog wel een setje nieuwe SV572-10 buizen liggen en hoor het wel mocht je interesse hebben. 
- ma 18 nov 2024, 20:50
- Forum: Aangeboden
- Onderwerp: Leegverkoop zelfbouw audio spullen. Topic wordt de komende periode regelmatig aangevuld.
- Reacties: 11
- Weergaves: 1266
Re: Leegverkoop zelfbouw audio spullen. Topic wordt de komende periode regelmatig aangevuld.
Hallo die STX W.30.300.8.MC 12" woofers werden die gebruikt in de Bob van Leon Huijgen en wat is je beste prijs voor die twee paar samen. Anders stuur me maar een PB. 
- za 01 jun 2024, 20:55
- Forum: Archief
- Onderwerp: Gratis 2x Tonar jukebox naalden
- Reacties: 2
- Weergaves: 186
Re: Gratis 2x Tonar jukebox naalden
Hallo Sark voor welk type jukebox zijn deze naalden geschikt want moet nog bezig met mijn Seeburg M100A Jukebox. 
- ma 19 feb 2024, 15:33
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Advies gevraagd Leonidas luidspreker.
- Reacties: 22
- Weergaves: 881
Re: Advies gevraagd Leonidas luidspreker.
Dank voor alle reacties en "Rob de Roos" heb ik al even een bericht gestuurd. Het gaat hierbij inderdaad om een seriefilter en zag dat Leon ook een weerstand parallel over de Lii had geplaatst en meen iets te horen van 3,3 Ohm om zodoende de scherp kantjes van de weergave te halen en het l...
- zo 18 feb 2024, 22:20
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Advies gevraagd Leonidas luidspreker.
- Reacties: 22
- Weergaves: 881
Re: Advies gevraagd Leonidas luidspreker.
De Liionidas Baby Open Baffle uit deze topic staan nu bij mij te spelen en had al wel een foutje geconstateerd bij het luisteren viel me op dat het stemgeluid nogal geknepen en dun was en dacht dat de breedbander wel eens niet in fase konden staan met de woofers. Ik heb eerst de draden even omgedraa...
- di 06 feb 2024, 16:27
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Advies gevraagd Leonidas luidspreker.
- Reacties: 22
- Weergaves: 881
Re: Advies gevraagd Leonidas luidspreker.
Hallo Johan ik had ook belangstelling in betreffende speakers maar je rept dat ze bij bepaalde opnames wat scherp zijn in het hoog en dan is mijn vraag met wat voor een versterker stuur je ze aan is dat een solid state of een buizen of mosfet versterker. Een speaker moet gewoon goed matchen met je v...
- za 18 feb 2023, 20:42
- Forum: Archief
- Onderwerp: Even nog niet : Ter overname aangeboden Inimini set met stands
- Reacties: 3
- Weergaves: 384
Re: Ter overname aangeboden Inimini set met stands
A3 ik heb je een PB gestuurd!
- do 12 jan 2023, 20:24
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Gezocht AVVT 300B SL
- Reacties: 4
- Weergaves: 190
Re: Gezocht AVVT 300B SL
Hallo Robert dat zou heel mooi zijn en wil desnoods ook wel wat ruilen met bijbetaling van mijn kant. Stuur me anders maar een PB. 
- za 05 nov 2022, 22:02
- Forum: Archief
- Onderwerp: Lii F-15 VERKOCHT
- Reacties: 2
- Weergaves: 323
Re: Lii F-15 te koop
Halo Teigetje, Ik heb je een PB gestuurd! 
- za 15 okt 2022, 20:32
- Forum: Ter overname gevraagd
- Onderwerp: Gezocht AVVT 300B SL
- Reacties: 4
- Weergaves: 190
Gezocht AVVT 300B SL
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een enkele goed metende AVVT 300B SL buis. Zelf speel ik al jaren met een een 300B versterker en heb nog een enkele nos volgens mij AVVT 300B SL buis liggen en zou daar graag eenzelfde buis aan willen toevoegen om in mijn versterker toe te passen. Wie o wie heeft er...
- vr 30 sep 2022, 22:15
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
- Reacties: 242
- Weergaves: 8046
Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
Ik woon in het Noorden en was eigenlijk van plan om langs te komen er van uitgaande dat dit mogelijk is. 
- wo 21 feb 2018, 20:45
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Schema of service manuel Conterpoint SA7.1 dual channel
- Reacties: 3
- Weergaves: 369
Re: Schema of service manuel Conterpoint SA7.1 dual channel
Hallo Lampje, Ik weet dat dergelijke zaken gewoon lastig zijn want repareer zelf audio componenten maar heb iemand op de italiaanse Ebay biedt deze service manual aan voor een tientje! Dit is de url https://www.ebay.it/itm/Counterpoint-sa-7-1-Preamp-pdf-service-manual/173084728009?hash=item284ca75ac...
- do 18 aug 2016, 21:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 807 Single ended - we gaan verder
- Reacties: 175
- Weergaves: 7047
Re: 807 Single ended - we gaan verder
Hoi Robert ik las je verhaal van de tikkende 807 versterker en mijn vraag is komt het uit één kanaal of uit beide kanalen. Als het bijvoorbeeld uit één kanaal zou komen kan je wat componenten wisselen te beginnen bij de buizen om het probleem te traceren. Succes 
- do 07 jan 2016, 22:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 807 Single ended - we gaan verder
- Reacties: 175
- Weergaves: 7047
Re: 807 Single ended - de eerste stapjes
Hallo Robert goed bezig! Begint bij mij ook weer te kriebelen om zo'n 807 versterker te bouwen. Ik heb nog wel wat 807 buizen liggen :mrgreen:. Zelfs nog een paartje ATS25 buizen. Die E80F driver kan ik daar eventueel ook een E180F buis voor gebruiken? Wat voor een tor gebruik je voor de schermroost...
- di 14 apr 2015, 13:11
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Z.C.A 2SK1058 klasse A
- Reacties: 63
- Weergaves: 1690
Re: Z.C.A 2SK1058 klasse A
Hallo Sander i.h.k.v. genoemde brom heb je al eens geprobeerd om de nul van beide eindversterkers appart aan het centrale aardpunt te leggen plus de beide ingangen en dan afgeschermde kabel hanteren waarvan de nul alleen bij de ingang aan de nul ligt. De afscherming fungeert dan puur als afscherming...
- do 19 jun 2014, 21:32
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Oriënteringsfase buizenversterker
- Reacties: 322
- Weergaves: 6354
Re: Oriënteringsfase buizenversterker
Hallo Zweitse ben je er al uit wat je eventueel wil gaan bouwen. Ik had me niet gerealiseerd dat je zo dichtbij woonde. Ik bouw al jaren SE versterkers en kan je eventueel wel helpen. Luister op dit moment ook naar een SE KT77. Ik ben ooit begonnen met een el84 pp en daarna een el84 se. Na die se he...
- do 13 mar 2014, 10:47
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 6SJ7 Buis.
- Reacties: 42
- Weergaves: 1213
Re: 6SJ7 Buis.
Okay duidelijk want anders had ik ze ook wel gehad. 
- wo 12 mar 2014, 21:58
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: 6SJ7 Buis.
- Reacties: 42
- Weergaves: 1213
Re: 6SJ7 Buis.
Hallo Theo heb je de 6SJ7 al kunnen bemachtigen in de glazen uitvoering? 
- za 03 nov 2012, 21:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Revisie/Recycling Nikko Alpha II
- Reacties: 86
- Weergaves: 2798
Re: Revisie/Recycling Nikko Alpha II
Trouwens nog één ding en bedenk net ik heb het op de foto's niet gezien maar gebruik je ook een netfilter? 
- za 03 nov 2012, 21:03
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Revisie/Recycling Nikko Alpha II
- Reacties: 86
- Weergaves: 2798
Re: Revisie/Recycling Nikko Alpha II
Hallo Mischa Heb je randaarde van je netaansluiting al eens losgegooid :mrgreen: Het scoopbeeld wat je laat zijn geeft een signaal aan met een periodetijd van ongeveer 20ms wat op 50Hz duidt. Je geeft ook aan als je een andere bron aansluit dan heb je brom oftewel er is verschil in het nulpotentiaal...
- do 18 okt 2012, 23:46
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Onze Bill, KT 88 PP.... KLAAR!!
- Reacties: 236
- Weergaves: 7819
Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )
Dat zeg ik! Proberen kan altijd en niet geschoten is altijd mis! 
- do 18 okt 2012, 15:51
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Onze Bill, KT 88 PP.... KLAAR!!
- Reacties: 236
- Weergaves: 7819
Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )
Sorry Aat maar ben ik niet helemaal met je eens! De nul of de retourleiding voor zowel de rechterkant als de linkerkant loopt via de greatzschakeling van links. 
- do 18 okt 2012, 11:57
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Onze Bill, KT 88 PP.... KLAAR!!
- Reacties: 236
- Weergaves: 7819
Re: Onze Bill, KT 88 PP ( gepest door ossilaties )
Hallo Bart, Ik ben ook een buizenfanaat en bouw ook zelf. Misschien heb ik een dom voorstel maar als ik naar je voeding kijk is rechts uitgevoerd met slechts twee diodes in de gelijkrichter. De retourleiding voor de nul voor beide kanalen loopt dus via de resterende diodes van links. Zoals je ziet i...
- di 24 apr 2012, 10:05
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Marantz CD5000 CDM12 probleem
- Reacties: 5
- Weergaves: 1289
Re: Marantz CD5000 CDM12 probleem
Hallo Bart-Jan ik zou je wel kunnen helpen en Lampizator zegt in zijn verhaal dat de Dac moet worden voorzien van een eigen 7805. Wanneer er van een 7805 teveel stroorm wordt gevraagd en hij erg heet wordt schakelt hij automatisch af vanwege een interne temp. beveiliging. Je zou de bestaande 7805 da...
