Er zijn 55 resultaten gevonden

door A. Buis
vr 25 jul 2014, 20:48
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Mundorf AMT
Reacties: 179
Weergaves: 5498

Re: Mundorf AMT

Heeft er iemand (luister)ervaring met de AMT 21CM 2.1?

of 1 van de andere kleinere varianten.
door A. Buis
wo 15 jan 2014, 21:00
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Reacties: 10024
Weergaves: 219587

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Walt schreef:
Je had inderdaad gelijk! Wat was ongeveer de levertijd op die van jou?

Groetjes Walter

10 weken, maar dat was in de vakantietijd, AT was 3 weken dicht.
door A. Buis
zo 12 jan 2014, 12:47
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Reacties: 10024
Weergaves: 219587

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

AT 10C77 besteld....
Zei ik je toch... 8)
door A. Buis
di 24 sep 2013, 0:37
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Reacties: 10024
Weergaves: 219587

Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers

Hallo Jeroen, Ik heb even bij Troels gekeken, die man pakt het ook wel serieus aan moet ik zeggen. Ook hij lijkt overtuigd van de kwaliteiten van de AT 10C77 laagdrivers.... jammer dat deze zo duur zijn hoor! Een setje Mundorf 10uF S/G/O is goedkoop in verhouding :mrgreen: Groetjes Walter Ach, de f...
door A. Buis
za 06 jul 2013, 18:01
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Scan Speak D3004 602010
Reacties: 7
Weergaves: 680

Re: Scan Speak D3004 602010

Ik heb wel ervaring met de R3004 icm 12mu4731.

Gaat prima, 2e orde xover op +/- 2,8k

Wat wil je weten?
door A. Buis
za 08 jun 2013, 20:57
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: project: termino
Reacties: 2377
Weergaves: 58460

Re: project: termino

En dat idee van die gesloten kasten dan? :mrgreen:









Een ander ruimte is wel duurder. Ongeveer 1 goede woofer per maand.
door A. Buis
za 08 jun 2013, 20:55
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: project: termino
Reacties: 2377
Weergaves: 58460

Re: project: termino

dre schreef:
het is in mijn ruimte in ieder geval erg lastig te bepalen waar het nu vandaan komt....

Probeer eens een andere ruimte.
door A. Buis
za 08 jun 2013, 20:51
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: project: termino
Reacties: 2377
Weergaves: 58460

Re: project: termino

Walt schreef:
Aantal AT 10C77's aanschaffen...?

Groetjes Walter

Goed idee... :sure:

:mrgreen:
door A. Buis
za 08 jun 2013, 19:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: project: termino
Reacties: 2377
Weergaves: 58460

Re: project: termino

dre schreef:
hier nog een meting op 3 verschillende afstanden van de speakers.

eton 3d.png

Als ik zo naar de meetplaatjes kijk, dan moet je mid nog iets zachter.
Het laag loopt diep genoeg door, je roomgain compenseert de afval in het laag toch prima?
door A. Buis
wo 26 dec 2012, 12:29
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: psu sonos
Reacties: 159
Weergaves: 2358

Re: psu sonos

Dat zie er goed uit.(denk ik :wink: ) In het G-Sonos verhaal staan nog wel een aantal dingen waar rekekening mee gehouden moet worden. Er zit een Gate voor de spdif uitgang die 5V gevoed wordt, de 5V wordt van de 12V voor het audio gehaald. (op minder elegante wijze, volgens Gert) Hierdoor heeft het...
door A. Buis
ma 24 dec 2012, 21:09
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: psu sonos
Reacties: 159
Weergaves: 2358

Re: psu sonos

je jitter is iig al veel minder, nu. :sure:
door A. Buis
ma 24 dec 2012, 21:03
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: psu sonos
Reacties: 159
Weergaves: 2358

Re: psu sonos

(zit er eigenlijk nog garantie op ?)

Als de sticker met de tekst "warranty void if seal is broken" nog heel is wel, denk ik. :^o
door A. Buis
ma 24 dec 2012, 19:21
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: psu sonos
Reacties: 159
Weergaves: 2358

Re: psu sonos

ik geloof dat de schakelende voeding van André ondertussen uitgeschakeld is. :goeie:






@ds23man: dan wel idd.
door A. Buis
ma 24 dec 2012, 17:53
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: psu sonos
Reacties: 159
Weergaves: 2358

Re: psu sonos

De wifi van de Sonos is altijd actief, de software legt elke paar seconden contact met de andere Sonos componenten. Zowel via wifi als ethernet. Dit kun je leuk zien aan led van de aansluiting van de ethernet. Zodra je een Sonos component op je netwerk hebt hangen zie je continu die activiteit. Via...
door A. Buis
ma 24 dec 2012, 17:18
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: psu sonos
Reacties: 159
Weergaves: 2358

Re: psu sonos

best lastig meten,verbinding valt steeds weg...... wat er tot nu toe uit kwam: de 3.3v komt aan ruim 1200mA maar de 14,4v kom ik slechts aan 100mA dit is wel gemeten zonder dat er een dac aan hangt,dus eigenlijk wordt er geen vermogen afgenomen...... maar nu doet ie helemaal niets meer....... :roll...
door A. Buis
zo 23 dec 2012, 13:34
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: psu sonos
Reacties: 159
Weergaves: 2358

Re: psu sonos

Ik heb zojuist vernomen dat de metingen voor vandaag afgelast zijn. :-#

:sure:
door A. Buis
za 22 dec 2012, 18:58
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: psu sonos
Reacties: 159
Weergaves: 2358

Re: psu sonos

En wie doet de controle-meting dan? :wink:
door A. Buis
za 22 dec 2012, 18:47
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: psu sonos
Reacties: 159
Weergaves: 2358

Re: psu sonos

Als André morgen zijn Sonos mee brengt, dan ga ik wel meten... :sure:
door A. Buis
za 22 dec 2012, 18:37
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: psu sonos
Reacties: 159
Weergaves: 2358

Re: psu sonos

4watt, als het analoge audio gedeelte niet belast wordt.

Dat zou een gemiddeld gebruik van 1A voor 3,3Volt betekenen.
Maar hoe gemiddeld is dat? Is sprake van enorme piekbelasingen? of is de belasting erg constant.

4Watt idle, did not (completely) answer the question. :wink:
door A. Buis
za 22 dec 2012, 18:13
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: psu sonos
Reacties: 159
Weergaves: 2358

Re: psu sonos

Ik zou iets maken in een kastje met 2 aparte trafo's, gescheiden gelijkrichting, CRCRC afvlakking, 317 voor de 3.3 en een LT1083 of 1084 voor de 15 VDC. Puur uit belangstelling Ray: waarom een LT1083 voor de 15V in plaats van een LM317? Goed punt. ik lees hier : http://www.fidelityaudio.co.uk/sonos...
door A. Buis
za 22 dec 2012, 17:52
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: psu sonos
Reacties: 159
Weergaves: 2358

Re: psu sonos

ik denk dat sander me wel kan helpen bij het bepalen van het vermogen toch? :sure: het kan nooit meer zijn dan 100 Watt. :mrgreen: is ff prutsen om te kunnen meten, kan wel, voedingstouwtje onderbreken en een ampere meter ertussen. maar is het niet uit het verhaal van Gert te herleiden. Hij geeft e...
door A. Buis
za 22 dec 2012, 17:30
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: psu sonos
Reacties: 159
Weergaves: 2358

Re: psu sonos

Niet onbelangrijk, hoe worden die spanningen bereikt ? Als er al (78XX) spanningsregelaars in zitten kan er wel mischien iets met een paar 317's worden gedaan. Kan ik anders niet beter een print van de grond af opnieuw ontwerpen ? Deze Duitse sonos knutselaar heeft al een hoop werk gedaan. Hij heef...
door A. Buis
vr 22 jun 2012, 21:12
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Scanspeak R3004 662000 of D3004 662000
Reacties: 11
Weergaves: 679

Re: Scanspeak R3004 662000 of D3004 662000

De visite hoeft niet altijd op de bank. :sure:


Ik zal (nog) niet beweren dat mijn spul beter klinkt dan dat van Dré :goeie: , maar het is natuurlijk wel het streven.
door A. Buis
vr 22 jun 2012, 20:27
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Scanspeak R3004 662000 of D3004 662000
Reacties: 11
Weergaves: 679

Re: Scanspeak R3004 662000 of D3004 662000

Dre heeft geen gelijk, hij heeft gewoon pech! :wink:
door A. Buis
do 21 jun 2012, 19:51
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Scanspeak R3004 662000 of D3004 662000
Reacties: 11
Weergaves: 679

Re: Scanspeak R3004 662000 of D3004 662000

Ik zal het doorgeven aan de visite. :wink: