Hoezo dat? Met het scherm bedoel je je tv? Speel je via HDMI,optisch,analoog en met een Surround receiver of "normale" stereobak?dre schreef:het trieste van dat ding is dat je altijd het scherm aan moet laten......
psu sonos
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: psu sonos
Re: psu sonos
helaas geen beheer van de muziek bibliotheek mogenlijk via een tablet......
hdmi,digitaal uit en 'gewoon' stereo.
hdmi,digitaal uit en 'gewoon' stereo.
Re: psu sonos
dre schreef:best lastig meten,verbinding valt steeds weg......
wat er tot nu toe uit kwam:
de 3.3v komt aan ruim 1200mA
maar de 14,4v kom ik slechts aan 100mA
dit is wel gemeten zonder dat er een dac aan hangt,dus eigenlijk wordt er geen vermogen afgenomen......
maar nu doet ie helemaal niets meer.......![]()
de voeding wordt ook wel erg warm.
eerst maar even af laten koelen.
3,3V 1200mA, dat zal dan denk ik inclusief SONOS-wifi zijn, want je bedient hem met die Sonos remote toch?
(ik heb het vermoeden dat het wifi normaal gesproken in standby gaat als het niet gebruikt wordt.)
2A voeding lijkt me toch wel het minimum, of 3A om wat zekerder te zijn...
(welke marges houd men hier meestal voor aan?)
14,4V 100mA zal oplopen als je de analoge uitgangen aansluit, hoeveel is de vraag...
was de spdif wel aangesloten? deze trekt ook zijn stroom van de analoge voeding, volgens Duitse-Gert.
De interne weerstand van je multimeters zal er wel voor zorgen dat de spanning net ff te veel inzakt waardoor de sonos niet meer werkt.
Of staat er helemaal geen spanning meer op de uitgangen van de voeding? (dan denk ik dat je een nieuwe voeding moet maken voor je sonos.)
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: psu sonos
De wifi van de Sonos is altijd actief, de software legt elke paar seconden contact met de andere Sonos componenten. Zowel via wifi als ethernet. Dit kun je leuk zien aan led van de aansluiting van de ethernet. Zodra je een Sonos component op je netwerk hebt hangen zie je continu die activiteit.
Re: psu sonos
Via LAN doet de SONOS dat altijd idd. maar of dat ook gebeurt via WIFI is maar de vraag.ds23man schreef:De wifi van de Sonos is altijd actief, de software legt elke paar seconden contact met de andere Sonos componenten. Zowel via wifi als ethernet. Dit kun je leuk zien aan led van de aansluiting van de ethernet. Zodra je een Sonos component op je netwerk hebt hangen zie je continu die activiteit.
Je kunt in de instellingen van de android sonos app aangeven of je met je telefoon direct contact mag maken of niet.
Als deze setting is geactiveerd dan is sonos wifi ook zichtbaar met een wifi-scanner.
Ik heb laatst eens wat testjes gedaan. Sonos wifi leek toch van de radar te verdwijnen als er geen apparaat aangemeld was.
Als ik wel aangemeld was met mijn telefoon bleef sonoswifi continu zichtbaar.
Het lijkt er dus op dat sonoswifi toch in standby gaat.
Ik had gehoopt dat het iedere keer weer opnieuw contact maken van telefoon met sonos wat sneller zou gaan als de telefoon direct met sonoswifi contact zou maken ipv via het wifi van mijn router. Het opbouwen van de verbinding leek eerder langzamer te gaan met sonoswifi, dus gebruik ik weer gewoon het wifi van mijn router.
Het sonoswifi heb ik uitgeschakeld, met de intentie de Sonosvoeding minder te belasten en overbodige stoorsignalen in de buurt van mijn buizen verstekers te minimalizeren. hier is te lezen hoe dat te doen is.
Re: psu sonos
ik geloof dat de schakelende voeding van André ondertussen uitgeschakeld is. 
@ds23man: dan wel idd.
@ds23man: dan wel idd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: psu sonos
A. Buis schreef:ik geloof dat de schakelende voeding van André ondertussen uitgeschakeld is.
@ds23man: dan wel idd.
Heeft ie nu alweer teveel gezopen??????
Re: psu sonos
nope,voorlopig even geen bier.
de voeding is helaas dood.....
hij stond rustig te draaien met 2 meters tussen de voeding,toen niets meer.......
maar het gaat iets van 2A 3.3v en 300mA 14,4v worden?
de voeding is helaas dood.....
hij stond rustig te draaien met 2 meters tussen de voeding,toen niets meer.......
maar het gaat iets van 2A 3.3v en 300mA 14,4v worden?
Re: psu sonos
Geeft de voeding wel nog spanning ?
Veel multimeter hebben ook een zekering in de stroom-meet-kring zitten...
Veel multimeter hebben ook een zekering in de stroom-meet-kring zitten...
Re: psu sonos
nope geen spanning meer uit de voeding,een beetje schommelende bende is er overgebleven. 
Re: psu sonos
Dus nu moet je wel voor een nieuwe voeding ?
(zit er eigenlijk nog garantie op ?)
(zit er eigenlijk nog garantie op ?)
Re: psu sonos
(zit er eigenlijk nog garantie op ?)
Als de sticker met de tekst "warranty void if seal is broken" nog heel is wel, denk ik.
Re: psu sonos
Je zal wel moeten....dre schreef:ik ga voor een upgrade!
Wat zijn de plannen, leg eens uit.?
Re: psu sonos
op basis van de lm317 werd me aangeraden.iets van 2A 3.3v en 300mA 14,4v
iets van r-core transformatoren en de rest heb ik geen bal verstand van.
Re: psu sonos
Bij mij ook eens zomaar een Sonos voeding overleden (maar dan zonder dat ik er een multimeter tussen gestoken had
).
Schakelchipje gebarsten, en lijkt heel moeilijk verkrijgbaar te zijn in NL...
Het lijkt er op dat ze er niet goed tegen kunnen om vaak aan- en uitgezet te worden, je leest er wel vaker over.
Sonos support is wel heel flexibel en snel, zelfs toen ik voor een heel oud exemplaar had aangegeven dat ik hem al had opengeschroefd, gesoldeerd etc., boden ze me nog voor een very nice price een refurbished exemplaar aan. Lag twee dagen later op de mat.
Zo te lezen heb je geen nieuwe voeding nodig van Sonos, maar dan weet je iig dat ze waarschijnlijk niet heel moeilijk zulen doen over een Warranty Void stickertje
.
Schakelchipje gebarsten, en lijkt heel moeilijk verkrijgbaar te zijn in NL...
Het lijkt er op dat ze er niet goed tegen kunnen om vaak aan- en uitgezet te worden, je leest er wel vaker over.
Sonos support is wel heel flexibel en snel, zelfs toen ik voor een heel oud exemplaar had aangegeven dat ik hem al had opengeschroefd, gesoldeerd etc., boden ze me nog voor een very nice price een refurbished exemplaar aan. Lag twee dagen later op de mat.
Zo te lezen heb je geen nieuwe voeding nodig van Sonos, maar dan weet je iig dat ze waarschijnlijk niet heel moeilijk zulen doen over een Warranty Void stickertje
Re: psu sonos
ik lees nergens dat ik dat ga doen.
maar ik heb niets tegen prima service!
r-core
lm317
shuntregelaar
buffer met meerdere kleine caps,of in ieder geval de ruimte op de print om met de mogenlijkheid te kunnen stoeien.
ik ga ook nog even een bronnetje aanboren.
maar ik heb niets tegen prima service!
r-core
lm317
shuntregelaar
buffer met meerdere kleine caps,of in ieder geval de ruimte op de print om met de mogenlijkheid te kunnen stoeien.
ik ga ook nog even een bronnetje aanboren.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: psu sonos
Heb je een dubbele Lab voeding? Sluit die er eens op aan en kijk dan of je verschil hoort voordat je van alles om gaat halen! 
Re: psu sonos
Zo, na het uitbuiken maar eens even het tekenprogramma aangezwengeld om een moddervette voeding in elkaar te draaien...
Re: psu sonos
Dat zie er goed uit.(denk ik
)
In het G-Sonos verhaal staan nog wel een aantal dingen waar rekekening mee gehouden moet worden.
Er zit een Gate voor de spdif uitgang die 5V gevoed wordt, de 5V wordt van de 12V voor het audio gehaald. (op minder elegante wijze, volgens Gert)
Hierdoor heeft het analoge uitgangssignaal invloed op de spanning van de spdif uitgang en veroorzaakt zo jitter.
Op de sonos-print zelf zit nog een spannings regelaar om van de 13-14V een geregelde 12V te maken.
Dit stukje zou dan gebypassed moeten worden o.i.d.
De 15V geregeld is dus wat hoog voor het doel.
Andre ging nog wat foto's maken van de Sonos printjes, heb ik gehoord.
In het G-Sonos verhaal staan nog wel een aantal dingen waar rekekening mee gehouden moet worden.
Er zit een Gate voor de spdif uitgang die 5V gevoed wordt, de 5V wordt van de 12V voor het audio gehaald. (op minder elegante wijze, volgens Gert)
Hierdoor heeft het analoge uitgangssignaal invloed op de spanning van de spdif uitgang en veroorzaakt zo jitter.
Op de sonos-print zelf zit nog een spannings regelaar om van de 13-14V een geregelde 12V te maken.
Dit stukje zou dan gebypassed moeten worden o.i.d.
De 15V geregeld is dus wat hoog voor het doel.
Andre ging nog wat foto's maken van de Sonos printjes, heb ik gehoord.
Re: psu sonos
dat gaat morgenochted gebeuren.
ik ga het duitse topic nog even doorspitten,eens kijken hoe moeilijk het is om de bovengenoemde opschepperij waar te maken.
leuke voeding als het zo is.....
5v,12v en 3.3v.
lijkt wel highend onderhand!
ik ga het duitse topic nog even doorspitten,eens kijken hoe moeilijk het is om de bovengenoemde opschepperij waar te maken.
leuke voeding als het zo is.....
5v,12v en 3.3v.
lijkt wel highend onderhand!
