3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door wouter »

zijn er ook AMT mids dan?

Ik vind trouwens een giga doortekenend geluidsbeeld alleen leuk als het over de hele linie is, niet alleen in het hoog bijvoorbeeld.

En als je tweeters gebruikt in de hoeveelheid stralend oppervlakte van een AMT, hoe zou dat dan zijn? In grote systemen zitten zo 10 tweeters te spelen. Toch is dat echt niet nodig volgens mij, genoeg mooie ontwerpen zonder veel. Alleen klinkt veel vaak groter en meer ontspannen... Zo lang je maar geen tweeter hoort. Mundorf AMT en Raal is inderdaad erg mooi spul, maar het moet ergens aan gekoppeld worden...
A. Buis
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 13 jun 2008, 22:11

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door A. Buis »

AT 10C77 besteld....
Zei ik je toch... 8)
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door Walt »

Je had inderdaad gelijk! Wat was ongeveer de levertijd op die van jou?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door dre »

Prima vraag! :rofl:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door Walt »

Heb jij al een 'fatsoenlijke sub' staan dan? Anders snap ik niet waarom je om mijn vraag moet lachen... :mrgreen:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door Walt »

De aanpassing van de parallel spoel van 0.68mH naar 0.56mH bevalt trouwens erg goed. Het mid/hoog speelt nu op een kwalitatief zéér hoog niveau.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door dre »

Walt schreef:
Heb jij al een 'fatsoenlijke sub' staan dan? Anders snap ik niet waarom je om mijn vraag moet lachen... :mrgreen:

Groetjes Walter
Net de sub uit de set verwijderd en er komt er geen meer in ook! 8)
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door Walt »

Als je goede woofers in een 3-weg systeem toepast, dan zou een extra sub ook niet meer perse nodig moeten zijn lijkt me.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door dre »

Als met dipool of gesloten speelt blijf je met kleinere units toch wat beperkt.
Hoeveel je daar mee zit,dat is je eigen probleem toch? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door Walt »

In een kleine ruimte zoals hier (4x5m) gaat het met 4 stuks 10" in dipool meer dan prima, en ook in Jeroen_d zijn veel grotere luisterruimte is 4x10" afdoende.

Voor jouw speakers zou je eventueel kunnen overwegen het laag aktief aan te sturen en eventueel nog iets lager recht te trekken.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door dre »

O,gaat het hier niet laag dan? :mrgreen:
termino lp 7-12.jpg
Dit is de meting op de luisterplek.
Het is nu wel iets aangepast.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door Walt »

-10dB op 20Hz, toch maar een sub erbij zetten... :rofl:

Voordeel van aktief filteren is met name minder verliezen in de spoelen en een strakker laag. Ik heb hier nu op elke Peerless XLS-10 woofer een aparte Hypex module staan, dat gaat zeer goed.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door dre »

Ik vind de peerless redelijk meer niet.
Nog meer versterkers wil ik niet.

Eigenlijk ben ik gewoon tevreden..... 8-[
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door bas focal m180 »

Walt schreef:
-10dB op 20Hz, toch maar een sub erbij zetten... :rofl:
:foto: :hide:
Bijlagen
termino.jpg
terminoo.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door Walt »

Zo in elkaar gedrukt ziet het er een stuk minder fraai uit, als ik Dre was zou ik maar helemaal overnieuw beginnen...

:rofl: :rofl: :rofl:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door dre »

Ik zou zelf een een mooie behuizing bouwen. :sure:

Het klinkt goed en het ziet er goed uit. 8)
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door bas focal m180 »

Walt schreef:
Zo in elkaar gedrukt ziet het er een stuk minder fraai uit, als ik Dre was zou ik maar helemaal overnieuw beginnen...

:rofl: :rofl: :rofl:

Groetjes Walter
:-$


Zijn meting is erg netjes , ik vindt eerder dat het hoog wat terug houdent is maar ik neem aan dat dré klankmatig dit als goed ervaart .
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door bas focal m180 »

dre schreef:

Het klinkt goed en het ziet er goed uit. 8)
Metingen zeggen niet alles , er zijn meer mensen die een afvallend hoog prefereren
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door dre »

Dat afvallende hoog meet je doordat er panelen op de 1e reflectie hangen. :wink:
A. Buis
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 13 jun 2008, 22:11

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door A. Buis »

Walt schreef:
Je had inderdaad gelijk! Wat was ongeveer de levertijd op die van jou?

Groetjes Walter

10 weken, maar dat was in de vakantietijd, AT was 3 weken dicht.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door Walt »

Ik heb begrepen dat de AT 10C77's inmiddels aan de reis hierheen zijn begonnen.

:rock: :rock: :rock:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door Walt »

Inmiddels zijn de woofers aangekomen bij Jeroen van Daudio!

:goeie: :goeie: :goeie:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door rikpost »

Walt schreef:
Inmiddels zijn de woofers aangekomen bij Jeroen van Daudio!

:goeie: :goeie: :goeie:

Groetjes Walter
Nou waar wacht je nog op hop in de tuut ,en op naar pagina honded :mrgreen:
Wanneer ga je ze in ......ehhh opbouwen ,of zo :?:
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door bas focal m180 »

Walt schreef:
Inmiddels zijn de woofers aangekomen bij Jeroen van Daudio!

:goeie: :goeie: :goeie:

Groetjes Walter
Jij ontkomt er niet aan om tzt een luisterdag incl hapjes en drankjes bij je thuis te organisren :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 en straks AT10C77 woofers

Bericht door ray5150 »

Walt schreef:
Inmiddels zijn de woofers aangekomen bij Jeroen van Daudio!
verkeerd adres opgegeven ? :mrgreen:
Gesloten