psu sonos
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: psu sonos
Maar of je er wat mee opschiet?
Ja wat betreft het verwijderen van de eventuele storingen die de geschakelde voeding in de behuizing zelf veroorzaakt.
Nee, wat betreft de extra stabilisatoren.
My two cents!
Ja wat betreft het verwijderen van de eventuele storingen die de geschakelde voeding in de behuizing zelf veroorzaakt.
Nee, wat betreft de extra stabilisatoren.
My two cents!
Re: psu sonos
Deze Duitse sonos knutselaar heeft al een hoop werk gedaan.ray5150 schreef:
Niet onbelangrijk, hoe worden die spanningen bereikt ?
Als er al (78XX) spanningsregelaars in zitten kan er wel mischien iets met een paar 317's worden gedaan.
Kan ik anders niet beter een print van de grond af opnieuw ontwerpen ?
Hij heeft het ook over een 317 met shuntregelaar.
Als je het kan volgen in het Duits, is er veel info uit te halen.
Re: psu sonos
Puur uit belangstelling Ray: waarom een LT1083 voor de 15V in plaats van een LM317?ray5150 schreef:Ik zou iets maken in een kastje met 2 aparte trafo's, gescheiden gelijkrichting, CRCRC afvlakking, 317 voor de 3.3 en een LT1083 of 1084 voor de 15 VDC.
Re: psu sonos
Ik volg je niet helemaal ? en je had nog niet verteld waarom je de trafo extern zou doen.ds23man schreef:Maar of je er wat mee opschiet?
Ja wat betreft het verwijderen van de eventuele storingen die de geschakelde voeding in de behuizing zelf veroorzaakt.
Nee, wat betreft de extra stabilisatoren.
Re: psu sonos
Goed punt. ik lees hier : http://www.fidelityaudio.co.uk/sonos_psu.html dat er een trafo van 50 VA gebruikt word. dan kom ik op een ampere of 4 uit. laten we stellen 1 A voor de 3.3 VDC lijn en 3 A voor de 15 VDC.knuisje schreef:Puur uit belangstelling Ray: waarom een LT1083 voor de 15V in plaats van een LM317?ray5150 schreef:Ik zou iets maken in een kastje met 2 aparte trafo's, gescheiden gelijkrichting, CRCRC afvlakking, 317 voor de 3.3 en een LT1083 of 1084 voor de 15 VDC.
We weten allebei dat een 317 een Imax heeft van 1.5 A. dus moet je naar iets gaan kijken wat meer stroom aankan. LT108X serie is een bewezen klassieker wat dat betreft.
Ik heb hier op het forum ook wel eens langs zien komen dat een voeding van een Logitech Squizebox een ampere of 3 moet kunnen leveren. Vandaar.
(maar, het blijft giswerk omdat de het stroomverbruik met de huidige voeding (nog) niet bekend is. mischien kan het ook wel met een 317.)
Laatst gewijzigd door ray5150 op za 22 dec 2012, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: psu sonos
dre schreef:ik denk dat sander me wel kan helpen bij het bepalen van het vermogen toch?
het kan nooit meer zijn dan 100 Watt.
is ff prutsen om te kunnen meten, kan wel, voedingstouwtje onderbreken en een ampere meter ertussen.
maar is het niet uit het verhaal van Gert te herleiden.
Hij geeft ergens een aardige beschrijving van de voeding, maar mijn kennis van voedingstermen is beperkt, en het duits helpt daar ook niet bij.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: psu sonos
ray5150 schreef:Ik volg je niet helemaal ? en je had nog niet verteld waarom je de trafo extern zou doen.ds23man schreef:Maar of je er wat mee opschiet?
Ja wat betreft het verwijderen van de eventuele storingen die de geschakelde voeding in de behuizing zelf veroorzaakt.
Nee, wat betreft de extra stabilisatoren.
Omdat ie er niet inpast!
Re: psu sonos
ray5150 schreef:Goed punt. ik lees hier : http://www.fidelityaudio.co.uk/sonos_psu.html dat er een trafo van 50 VA gebruikt word. dan kom ik op een ampere of 4 uit. laten we stellen 1 A voor de 3.3 VDC lijn en 3 A voor de 15 VDC.knuisje schreef:Puur uit belangstelling Ray: waarom een LT1083 voor de 15V in plaats van een LM317?ray5150 schreef:Ik zou iets maken in een kastje met 2 aparte trafo's, gescheiden gelijkrichting, CRCRC afvlakking, 317 voor de 3.3 en een LT1083 of 1084 voor de 15 VDC.
We weten allebei dat een 317 een Imax heeft van 1.5 A. dus moet je naar iets gaan kijken wat meer stroom aankan. LT108X serie is een bewezen klassieker wat dat betreft.
Ik heb hier op het forum ook wel eens langs zien komen dat een voeding van een Logitech Squizebox een ampere of 3 moet kunnen leveren. Vandaar.
(maar, het blijft giswerk omdat de het stroomverbruik met de huidige voeding (nog) niet bekend is. mischien kan het ook wel met een 317.)
45Watt voor het audio gedeelte? Het is maar een line uitgangetje. Zo heet wordt de sonos niet.
Het lijkt me dat het digitale gedeelte dat door de 3,3V wordt gevoed, wat meer nodig heeft dan 3Watt.
Het is voor mij ook giswerk, maar ik zou voor 3,3V eerder 3A verwachten en voor 15V 1A.
Re: psu sonos
4watt, als het analoge audio gedeelte niet belast wordt.
Dat zou een gemiddeld gebruik van 1A voor 3,3Volt betekenen.
Maar hoe gemiddeld is dat? Is sprake van enorme piekbelasingen? of is de belasting erg constant.
4Watt idle, did not (completely) answer the question.
Dat zou een gemiddeld gebruik van 1A voor 3,3Volt betekenen.
Maar hoe gemiddeld is dat? Is sprake van enorme piekbelasingen? of is de belasting erg constant.
4Watt idle, did not (completely) answer the question.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: psu sonos
A. Buis schreef:4watt, als het analoge audio gedeelte niet belast wordt.
Dat zou een gemiddeld gebruik van 1A voor 3,3Volt betekenen.
Maar hoe gemiddeld is dat? Is sprake van enorme piekbelasingen? of is de belasting erg constant.
4Watt idle, did not (completely) answer the question.
Wie gaat er meten????
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: psu sonos
Mooi, dan hoef ik die van mij niet uitelkaar te schroeven!A. Buis schreef:Als André morgen zijn Sonos mee brengt, dan ga ik wel meten...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: psu sonos
A. Buis schreef:En wie doet de controle-meting dan?
Wordt het niet tijd voor een nieuwe multimeter??????
Re: psu sonos
Ja, dat kan ook. heb zelf geen ervaring met die dingen, dus het blijft een slag in de ruimte slaan...A. Buis schreef:
45Watt voor het audio gedeelte? Het is maar een line uitgangetje. Zo heet wordt de sonos niet.
Het lijkt me dat het digitale gedeelte dat door de 3,3V wordt gevoed, wat meer nodig heeft dan 3Watt.
Het is voor mij ook giswerk, maar ik zou voor 3,3V eerder 3A verwachten en voor 15V 1A.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: psu sonos
dre schreef:da`s pas een leugen!
tenminste mij lukt het niet.
Een doosje paracetemol en een beugeltje doen wonderen!
