Er zijn 42 resultaten gevonden

door Juriaan
ma 28 mei 2012, 14:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: zwart met houtnerf ?
Reacties: 10
Weergaves: 2508

Re: zwart met houtnerf ?

de boel heeft een tijdje plat gelegen .. vandaag maar weer eens wat geen doen ,
het is de Ebben 1208 van Rambo geworden ; transparante buitenbeits ... proefstukje voorzien van de eerste laag .

verwacht dat het 2 dunne lagen gaan worden om het mooi te krijgen .
door Juriaan
ma 28 mei 2012, 14:40
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: Accu schroefmachine
Reacties: 165
Weergaves: 10862

Re: Accu schroefmachine

ben erg tervreden met mijn Makita DF-330d ... mooi 10.8V machientje

bij praxis gekocht met wat korting voor 159,-
door Juriaan
ma 30 apr 2012, 7:47
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: zwart met houtnerf ?
Reacties: 10
Weergaves: 2508

Re: zwart met houtnerf ?

mystiek ebben staat er inderdaad bij , zwart kan ik helaas niet vinden .. maar eens in de winkel kijken of ebben donker genoeg is
door Juriaan
zo 29 apr 2012, 12:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: zwart met houtnerf ?
Reacties: 10
Weergaves: 2508

zwart met houtnerf ?

vast al tig keer langsgekomen maar ik vraag het toch hoe verf /wax/beits of weet ik t wat ; hout zo dat ik een zwarte semi transparante laag krijg waardoor de houtnerf te zien is . is overigens voor een projectje bestaande uit : Ascendant audio chaos 12 d2 in serie Hypex ds 4.0 kistje van 52H x 50B ...
door Juriaan
ma 06 feb 2012, 17:46
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: tweeters die laag inzetbaar zijn gezocht
Reacties: 13
Weergaves: 527

Re: tweeters die laag inzetbaar zijn gezocht

ziet er goed uit ... komt op t lijstje erbij
door Juriaan
zo 05 feb 2012, 20:50
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: tweeters die laag inzetbaar zijn gezocht
Reacties: 13
Weergaves: 527

Re: tweeters die laag inzetbaar zijn gezocht

en waar ga ik die zetten ?
door Juriaan
zo 05 feb 2012, 13:55
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: tweeters die laag inzetbaar zijn gezocht
Reacties: 13
Weergaves: 527

Re: tweeters die laag inzetbaar zijn gezocht

probleem is dat ik denk ik niet verder kom dan 0,5 liter als ik een pod ga bouwen en uitrichten word een probleem uitdaging ... vanaf hoe laag zou bv. een scanspeak R3004/602000 in te zetten zijn , of een D3806/820000 neem aan toch wel lager dan de in de datasheet gebruikte 12db/octaaf op 2.5Khz ......
door Juriaan
zo 05 feb 2012, 12:56
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: tweeters die laag inzetbaar zijn gezocht
Reacties: 13
Weergaves: 527

tweeters die laag inzetbaar zijn gezocht

beste forumleden , Ik zoek dus een setje tweeters die lekker laag inzetbaar zijn , dit omdat het voor in een auto is (podium) , en nee geen directe vraag voor op een car-audio forum omdat ik mij aan het orienteren ben op het home audio spul . -er is een 6 kanaals dsp aanwezig -komt te spelen onder A...
door Juriaan
vr 13 nov 2009, 11:58
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: even een vraagje
Reacties: 15
Weergaves: 645

Re: even een vraagje

kistje voor in de auto was ook een (door mij berekende) backloaded horn ,
dus Robnie is er inmiddels bekend mee :wink:
door Juriaan
do 12 nov 2009, 20:16
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Iemand ervaring met volgende headphones?
Reacties: 27
Weergaves: 757

Re: Iemand ervaring met volgende headphones?

Is draadloos altijd af te raden ?
mn schoonvader vroeg er om een voor de kerst en was aan het kijken naar de AGK K930 , binnenkort maar eens gaan luisteren ergens ,maar zou toch mooi zijn als iemand alvast zn ervaring ermee kon delen .
door Juriaan
wo 30 sep 2009, 16:51
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Peugeot Partner ombouw
Reacties: 21
Weergaves: 3487

Re: Peugeot Partner ombouw

de Fi BTL met alle opties is eerder 2500 Wrms belastbaar (en ook daar zal ie niet warm of koud van worden) .

en inderdaad , zonde om je stereobeeld o zeep te helpen .
door Juriaan
di 18 aug 2009, 22:15
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: waterdicht maken van kopse kanten van Multiplex
Reacties: 6
Weergaves: 2171

polyesterhars ?
door Juriaan
vr 14 aug 2009, 19:04
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: The million dollar speaker (per kant!)
Reacties: 4
Weergaves: 557

anonamemouse schreef:
leuk als surround setje.
om n filmpje op je laptop te kijken zeker :lol:

tja waar kom je zo'n setje kwijt .......en voor hoeveel zou je het kunnen nabouwen ?? :roll:
door Juriaan
vr 07 aug 2009, 19:21
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Beste kleine full range driver
Reacties: 74
Weergaves: 9307

zijn de Tangbandjes de revue al gepasseerd ?

aangezien ik voor een eigen projectje aan het meelezen ben en zelf ook een beetje heb meegezocht , kwam ik ik al simulerend uit op de TB
W4-1320SD leken me overall iets beter dan de daytons ...

iemand hier nog ervaring mee ?
door Juriaan
za 07 mar 2009, 19:31
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 248830

mocht er nog iemand op zoek zijn naar twee 8inch TCsounds met alu conus , en twee 12 inch LMS van TCsounds

hier doet iemand ze weg ,

http://www.soundsolutionsaudio.com/foru ... opic=26014
door Juriaan
zo 01 mar 2009, 20:37
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: kleine autosub
Reacties: 39
Weergaves: 3994

een vriend van me heeft twee van deze MDSjes ook in zn auto in 25 liter BR elk , maar ech sublaag mag je niet van verwachten , verder klinken ze super , denk ook wel dat velen op dit forum de driver wel kennen .
door Juriaan
zo 01 mar 2009, 20:29
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: kleine autosub
Reacties: 39
Weergaves: 3994

mocht je dit nog niet gedaan hebben , kun je je even aanmelden bij www.showyoursound.nl je zult daar wel even door de zee van reclame-boodschappen moeten heenprikken van importeurs maar er zitten ook genoeg (VEEL) mensen die echt met caraudio bezig zijn. verder mag je wel iets specifieker zijn , wan...
door Juriaan
za 28 feb 2009, 14:12
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Reacties: 465
Weergaves: 31391

even gekeken wat het probleem was ,
ook meteen maart ff de driver in questie ingevoerd .

voorbeeldje :

Afbeelding
door Juriaan
za 28 feb 2009, 13:21
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Reacties: 465
Weergaves: 31391

je zou even kunnen posten wat isd aangeeft wat er fout is ..
door Juriaan
za 28 feb 2009, 12:29
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Open baffle systeem met nagenoeg 0 kennis maar wel spullen
Reacties: 465
Weergaves: 31391

in de bibliotheek van zelfbouwaudio staat een artikel met de volgorde waarop je de parameters het best kunt invoeren .

http://www.zelfbouwaudio.nl/index.php?o ... 3&Itemid=2
door Juriaan
za 28 feb 2009, 10:36
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: hulp gezocht met bouwen van pa set
Reacties: 38
Weergaves: 3140

ben.ben 1989 schreef:
sorry ben zwaar dislekties heb nog al wat moeiten met lezen en schrijfen
je bent niemand een sorrie schuldig ,je hebt er volgens mij nog een paar tegoed van anderen
door Juriaan
vr 27 feb 2009, 19:18
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: hulp gezocht met bouwen van pa set
Reacties: 38
Weergaves: 3140

wat een geld voor een setje om mee te beginnen !

voor het laag is dit wel een idee ...
http://www.cerwinvega.com/foldedhorn_ts42.php
door Juriaan
do 26 feb 2009, 8:00
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: 15" subwoofer driver
Reacties: 30
Weergaves: 3870

TCsounds is toch al een hele tijd geleden over de kop gegaan (2004 ofzo) zijn doorgestart onder de naam Audiopulse ,ook erg mooie spulletjes maar vrij prijzig . @Robnie : hey ook hier ??? @Vleer , gefeliciteerd met je aankopen , ik denk dat je er heel tevreden mee gaat zijn , denk wel dat de rest va...
door Juriaan
do 18 dec 2008, 19:56
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Linkwitz transform => Exodus Shiva
Reacties: 49
Weergaves: 7783

overeenkomsten zijn naam en naamgever , Dan Wiggins ontwerpt de exodus subs namelijk , de Exodus Shiva is gebaseerd op een andere Adire sub , er is XBL2 aan toe gevoegd en een hogere x-max , belastbaarheid is verhoogd , rest van de T/S is aangepast om de iets hogere mmd te compenseren , ik kan allee...
door Juriaan
zo 14 dec 2008, 10:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Subwoofer monster
Reacties: 45
Weergaves: 4192

@ bart ,

Ik weet niet hoe ik die schrijf fout heb kunnen maken .
ik heb mn vorige post aangepast .
ik heb geen tumults en exodus maakt [nog] geen woofers die zo heten

prijs van een 15 inch tempestX is 199,-

juriaan