Over 2 weken komt een kamertje in mijn appartement beschikbaar, is nu een soort rommelhok anex fietsenstalling, en daar kan ik dan lekker bouwen. (Is eigenlijk een extra slaapkamer).
Ik heb juist een buizen versterker a la Bill (van triodedick) bijna gereed, moet ik nog een mooie behuizing voor maken maar speelt al een tijdje.
Ik wilde eigenlijk een betere buizenbak maken maar daar ben ik nog niet uit want die Bill klinkt al zo mooi.
Heb ik ook nog 2 mooie Aitossen over.(Luxe probleempje).
Tja, wat dan? Ik wil naar 3-weg over.
Die Bill klink mooier in het laag en die aitossen mooi in het midden en hoog.
Wil ik eigenlijk wel combineren.
Bill op laag tot 2,5kHz en aitos op midden-hoog.
De speakers te gebruiken van Thiel & Partner op laag 1 x C2 220 T6 (aan te schaffen) en mid 2 x C2 95 T6 en hoog 1 x C2 12 T6 (heb ik al.).
Vragen;
-Onzin ? of mogelijk……… 2 versterkers (verschillende)op 1 kast?
-En hoe moet dat met de filtering? Gewoon proberen?
Verder ben ik van plan de mid en hoog volgens het open baffle systeem te bouwen. Ik heb de ruimte en kan ze een meter van de muur plaatsen.
Het laag in gesloten kast dus.
De Bill zal ik voorzien van een volume regeling omdat de combinatie niet gelijk is van volume. Kan ik later verbeteren door permanente weerstanden.(?).
Ter info; De rest van de serie componenten bestaat uit een speler van Denon BD3800 en een voorversterker van TagMcLaren AV32.
Open baffle idee/ontwerp van de onderstaande links geleend.
http://www.quarter-wave.com/OBs/OB_Design.pdf
http://www.musicanddesign.com/gallery.html
Ik ben benieuwd naar jullie kennis en luister ervaring, in het bijzonder van het open baffle, want eerlijk gezegd heb ik die nog nooit gehoord maar als ik de berichten lees moet dat ook erg mooi klinken. Slaagt het niet bouw ik de zooi om naar een gesloten systeem.
Dus mijn avontuur luid; open baffle systeem en 2 buizenbakken, verschillende, op 1 kast.
Ik heb dus zin om wat te maken weer maar het ontbreekt me aan bijna alle kennis.
Geeft niet, buizen bakkie is ook gelukt.
Gr
Paul