Er zijn 34 resultaten gevonden

door Chance117
di 03 mar 2009, 21:14
Forum: Versterkers
Onderwerp: Gainclone
Reacties: 18
Weergaves: 2186

Het zwarte materiaal is een sandwich paneel van 3 mm dik. het heeft 2 lagen gelakt aluminium met daartussen een PE kunststof. Wanneer je met een speciale frees door de eerste laag aluminium freest en gedeeltelijk door de kunststof laag ontstaat er een buiglijn die je met de hand kunt zetten. Het is ...
door Chance117
di 03 mar 2009, 14:42
Forum: Versterkers
Onderwerp: Gainclone
Reacties: 18
Weergaves: 2186

Vanzelfsprekend :wink:
door Chance117
di 03 mar 2009, 8:56
Forum: Versterkers
Onderwerp: Gainclone
Reacties: 18
Weergaves: 2186

Het zwarte materiaal is hoogglans gelakt aluminium sandwich paneel (reynobond) Geweldig spul. Makkelijk te bewerken en te buigen. Zo krijg je vrij simpel een strak afgewerkte behuizing. Nadeel van het hoogglans is het stof en vingerafdrukken :( PS de behuizingen worden door mijzelf gemaakt en zijn o...
door Chance117
ma 02 mar 2009, 21:42
Forum: Versterkers
Onderwerp: Gainclone
Reacties: 18
Weergaves: 2186

Eindelijk een behuizing voor mijn gainclone. :D

En hij past nog mooi bij de sub ook nog :twisted:
door Chance117
do 15 jan 2009, 8:10
Forum: Aangeboden
Onderwerp: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Reacties: 5698
Weergaves: 251675

door Chance117
ma 08 dec 2008, 22:33
Forum: Versterkers
Onderwerp: Moeilijkheidsgraad 41hz.com versterkers
Reacties: 8
Weergaves: 1052

Ik ben een totale n00b op het gebied van elektronika maar een Gainclone in elkaar bakken was een fluitje van een cent.
Een aanrader dus.
door Chance117
zo 07 dec 2008, 22:35
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: Wie kent deze speaker?
Reacties: 12
Weergaves: 2093

Acrylaat is er tot 40 mm te krijgen.
Het is idd wel een erg dure grap.
Aan de andere kant is het natuurlijk wel een klein kastje.
Als er wat maten bekend zijn kan ik er wel eens een
berekening op los laten wat zon pakketje gefreesd en wel zou moeten kosten.

Groeten,
Robin
door Chance117
zo 05 okt 2008, 0:58
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Pioneer TS-C171RPS speaker kastbouw.
Reacties: 296
Weergaves: 28658

Enthousiasme is mooi en geweldig (meen ik echt)
Maar het moet wel een beetje bij de realiteit blijven.

Voor de rest volg ik dit toppic graag en zou dan ook het resultaat graag een keer beluisteren.

Keep it up :thumbs up:
door Chance117
za 04 okt 2008, 15:07
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Line Array "Twenty Five" finito/klaar....
Reacties: 78
Weergaves: 9861

Impressive :shock:
Ben benieuwd hoe zoiets klinkt.
Erg mooi gemaakt.
door Chance117
vr 12 sep 2008, 0:06
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Aanschaf Plasma/LCD en KPN interactieve TV
Reacties: 80
Weergaves: 8679

Plasma's moet je zeker inspelen om inbranden en ghosting te voorkomen. Desalniettemin kan dit altijd nog gebeuren. Dat je een plasma verkiest vanwege de snel bewegende beelden snap ik niet helemaal want als je een lcd scherm hebt met 8ms refresh rate is dit geen probleem. Alleen als je veel waarde h...
door Chance117
wo 20 aug 2008, 13:13
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Aanschaf Plasma/LCD en KPN interactieve TV
Reacties: 80
Weergaves: 8679

Klopt.

Ik heb digitale tv van UPC beneden en de rest gewone kabel aansluiting.
Vind het op de slaapkamer niet zo boeiend.
Heb daar ook nog een gewone beeldbuis staan.
door Chance117
wo 20 aug 2008, 11:20
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Aanschaf Plasma/LCD en KPN interactieve TV
Reacties: 80
Weergaves: 8679

Weet niet of het in het budget past maar Panasonic heeft een hele mooie Full Hd plasma tv.
Het kost wat meer maar is het geld meer dan waard.
Vooral in combinatie met een blu ray speler.

http://www.kieskeurig.nl/product/0444C6 ... 4644BF.htm
door Chance117
wo 20 aug 2008, 0:37
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Aanschaf Plasma/LCD en KPN interactieve TV
Reacties: 80
Weergaves: 8679

De Panasonic is erg goed (prijs/kwaliteit)
Was niet op de hoogte dat Pioneer met plasma gestopt was anders was dit zeker de beste keuze.
Ik zelf ben altijd zeeeer tevreden over Hitachi plasma tv's.
Hitachi is een buitenbeentje in de tv's maar is zeker 1 van de betere (net iets onder de pioneers)
door Chance117
di 08 jul 2008, 21:11
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Vifa korrekt xt
Reacties: 16
Weergaves: 4109

Dit project ligt even in de vriezer ivm het starten van een eigen bedrijf met jawel een cnc freestafel van 2 bij 4 meter :D

Dus tot alles een beetje loopt zal er weinig ontwikkeling zijn.
door Chance117
wo 02 jul 2008, 18:45
Forum: Versterkers
Onderwerp: Gainclone
Reacties: 18
Weergaves: 2186

De versterker zal de eerste tijd op een plankje blijven staan vrees ik.
(ook ik ben nog steeds bezig mijn luidsprekers af te maken)

Denk niet dat ik met lood aan de gang ga ok ik moet van jou of iemand anders horen dat het echt veel scheelt.

Bedankt voor het aanbieden van je hulp :wink:
door Chance117
di 01 jul 2008, 20:46
Forum: Versterkers
Onderwerp: Gainclone
Reacties: 18
Weergaves: 2186

Gaaf dat je de moeite neemt :D
Ik heb eigenlijk geen netfilter. Is dit erg aan te raden?
Zo ja weet je waar ik die kan vinden?
En de verlenging van de as?
Voor de rest heb ik aan de afbeelding hier op het forum genoeg.
door Chance117
di 01 jul 2008, 19:27
Forum: Versterkers
Onderwerp: Gainclone
Reacties: 18
Weergaves: 2186

Dat verhaal had ik ook al gelezen dus daarom zitten bij mij de cinch bussen direct tegenover de potmeter.
Nadeel van deze opstelling zoals hij nu is, is dat het geheel bijna 70 cm breed is :?
door Chance117
di 01 jul 2008, 19:02
Forum: Versterkers
Onderwerp: Gainclone
Reacties: 18
Weergaves: 2186

Gainclone

Door de bouw van de Vifa Korrekt heen ben ik ook een Gainclone in elkaar aan het bakken. Heb geen idee waar ik mee bezig ben aangezien ik heb totaal geen kaas van elektronica gegeten. Ik volg zo goed mogelijk de instructies en hoop uiteindelijk een werkende versterker te krijgen. (zo niet heb ik toc...
door Chance117
zo 29 jun 2008, 15:21
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Vifa korrekt xt
Reacties: 16
Weergaves: 4109

De Wharfedales zijn idd boomerig. De Vifas zijn veel strakker wat ik ook mooier vind alleen ontbreekt het wat aan volume in het laag. Maakt niet uit want wil er toch nog graag een gesloten sub bij zetten. Weet alleen nog niet welke Driver :roll: Ik zit te denken aan de Dayton http://www.intertechnik...
door Chance117
do 26 jun 2008, 21:38
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: Gesloten sub: CSS SDX15 of Dayton RSS390HF-4
Reacties: 79
Weergaves: 8668

Zou een Hypex 2.0 genoeg zijn om de Dayton aan te sturen?

Zo ja count me in :twisted:
door Chance117
do 26 jun 2008, 18:19
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Peerless sub met 12"slave
Reacties: 12
Weergaves: 2035

Helaas is de ene frees de andere niet.
Ze werken vrijwel allemaal met Din/Iso maar hebben vaak kleine verschillen waardoor je ipv een mooi mdf pakket een stapeltje brandhout(mdf) krijgt.
En ik werk niet met autocad.
door Chance117
za 21 jun 2008, 23:53
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Peerless sub met 12"slave
Reacties: 12
Weergaves: 2035

Ten eerste: godver tering russen :evil:
Ten tweede: Heb hier vaak gelezen dat je je slave het liefst 120% groter moet nemen. En eerlijk gezegd vind ik 120% nog aan de kleine kant. De 10" woofer knalde de slave zeker aan zijn Xmax met films (vooral met LOTR ging de sub aan de wandel)
door Chance117
za 21 jun 2008, 16:39
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Peerless sub met 12"slave
Reacties: 12
Weergaves: 2035

Nee het is allemaal met een cnc frees van 2 bij 3 meter gemaakt. De meeste tijd gaat in het programeren zitten. Daarna is het een druk op de knop, 10 minuten wachten en je hebt een compleet mdf pakket voor een sub :D Spuitwerk is door mijn zwager gedaan en heb alleen de lak betaald. Lak en grondverf...
door Chance117
za 21 jun 2008, 16:11
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Peerless sub met 12"slave
Reacties: 12
Weergaves: 2035

De woofer is idd downfiring.
door Chance117
za 21 jun 2008, 16:00
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Peerless sub met 12"slave
Reacties: 12
Weergaves: 2035

Peerless sub met 12"slave

Een eerder project voor een vriend van me.
Een 10" peerless met een 12" slave.