Ik wil graag 1, waarschijnlijk twee subs maken ter ondersteuning van mijn monitor luidsprekers. Nu zoek ik een zeer muzikale driver die zeer laag gaat en minimaal vervormt. De sub zal voor 95% ingezet worden voor muziek. Dit varieert van underworld tot duffy tot een vioolconcert.
De CSS is €375 per stuk en de Dayton €203 per stuk. Het zijn beide zeer nette woofers zoals jullie zien. De xmax van de CSS ligt aanzienlijk hoger echter met twee 15" subs zou ik toch qua output in een ruimte van 35m2 een heel stuk moeten komen?
Wat vinden jullie ervan? Indien nodig zou ik een LT circuitje willen gebruiken (Q op 0.5 >geen boom shake the room doos) . Qua buitenafmetingen zou ik het toch graag op 0,125M3 willen houden, laat ons dus zeggen 100 liter netto.
Als er nog andere mooie kandidaten zijn hoor ik dat graag.
Gr,
Bukem
Even wat linkjes:
CSS http://www.juoiga.nl/css.html
Dayton http://www.intertechnik.de/..... [MOD: lange link ingekort]
En de plaatjes:



